-
Od: Biuro Prasowe PLL LOT <media na serwerze
lot.pl>
Komunikst prasowy
Treść public relations
Budapeszt, 21 czerwca 2018 r. – LOT rozwija się na Węgrzech. Po uruchomionych z sukcesem połączeniach z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago, a także do Krakowa, przyszła kolej na rejsy do lotniska London City (LCY). Przewoźnik będzie tam latał nowymi Embraerami 190 dwa razy dziennie od 18 lutego 2019 r. Bilety są już dostępne w sprzedaży
Rejsy będą obsługiwane według następującego rozkładu: samoloty wystartują do London City o godz. 7:00 i wylądują o 8:45 codziennie (oprócz niedziel). Popołudniowa częstotliwość z Budapesztu została zaplanowana na 17:15 z przylotem o 19:00 (poza sobotami). Rejsy z LCY do Budapesztu zaplanowane są na 9:15 i 19:30 czasu lokalnego z lądowaniem odpowiednio: o 12:45 i o 23:00.
Rozkład pozwoli pasażerom podróżującym z Budapesztu np. w celach biznesowych na wyjazd i powrót w ciągu jednego dnia - bez konieczności nocowania. Lotnisko London City Airport, jest dogodnie zlokalizowane w londyńskich dokach (w dzielnicy Royal Docks). Dzięki temu jest najbliżej położonym do biznesowego i finansowego centrum Londynu: zaledwie 9,6 km od City.
Dla pasażerów podróżujących z Londynu nowe połączenie LOT-u jest doskonałą alternatywą dla obecnej oferty rejsów do Budapesztu, które zakładają start z położonych w znacznej odległości od centrum lotnisk Heathrow, Gatwick, Stansted, Luton i Southend. Oferta LOT-u skierowana jest m.in. do ruchu korporacyjnego i przyczyni się do zacieśniania relacji biznesowych i gospodarczych między Węgrami a Wielką Brytanią.
- Jako nowoczesna, najdynamiczniej rosnąca linia lotnicza w Europie jesteśmy dumni, że możemy tak szybko rozwijać się na Węgrzech. Otwieramy nowy rozdział: po uruchomieniu połączeń do Nowego Jorku, Chicago i Krakowa wzbogacamy ofertę o dodatkowe dwa rejsy dziennie: do London City. Rocznie między Budapesztem i Londynem podróżuje prawie 1,4 mln mln pasażerów. London City to najwygodniejsze lotnisko dla tych, którzy chcą dostać się w najkrótszy i najwygodniejszy sposób do centrum miasta. Jestem przekonany, że to nowe połączenie zostanie docenione przez węgierskich pasażerów, ponieważ oferujemy im zupełnie nową jakość usług - mówi Rafał Milczarski, prezes LOT-u
- Bardzo się cieszę, że nasi partnerzy z LOT-u wchodzą ze swoim nowym, atrakcyjnym połączeniem na rynek węgierski. Rozpoczęcie operacji między portem lotniczym w Budapeszcie i London City Airport to kolejny ważny krok w naszych wspólnych staraniach o poprawę oferty dla pasażerów z Europy Środkowo-Wschodniej - podkreśla Jost Lammers, dyrektor generalny lotniska w Budapeszcie
Ze względu na stosunkowo krótki pas startowy i stromy kąt podejścia loty do Londynu City są skomplikowane pod względem operacyjnym i tylko kilka rodzajów samolotów jest uprawnionych do latania z tego portu. Żeby być obecnym w London City LOT zdecydował się na leasing od firmy NAC czterech nowych samolotów Embraer E-190, które zostaną dostarczone do końca roku bezpośrednio z fabryki producenta w Brazylii. Nowy Embraer E-190 będzie miał na pokładzie 106 wygodnych foteli.
- To pierwsze w historii połączenie z Budapesztu do London City, a jednocześnie wyraz naszej determinacji, żeby oferować pasażerom najbardziej dogodne rejsy do najważniejszych miast w Europie. Coraz większy wybór połączeń jest tym, czego oczekują pasażerowie naszego lotniska, w którego rozwój stale inwestujemy. Rejsy do Budapesztu powinny stanowić impuls dla rozwoju turystyki i relacji gospodarczych między Wielka Brytanią a Europą Środkowo-Wschodnią. Rejsy z Budapesztu będą uzupełniały się z ogłoszonym przed kilkoma dniami połączeniem między London City a Warszawą - mówi Robert Sinclair, prezes London City Airport.
W przyszłości LOT zakłada dalszy rozwój siatki połączeń z Budapesztu. Wkrótce uruchomiony zostanie salon biznesowy LOT-u na lotnisku Ferenc Liszt Budapeszt. Obecnie LOT zatrudnia w Budapeszcie blisko 60 członków personelu pokładowego wykonujących połączenia na trasie Budapeszt-Nowy Jork i Budapeszt-Chicago. Ale to wcale nie koniec. Polski przewoźnik ogłosił nabór do końca 2019 r. 300 dodatkowych pilotów głównie z Europy Środkowo-Wschodniej, z których część będzie zbazowana na stałe w Budapeszcie.
Oprócz London City LOT proponuje pasażerom trzy połączenia z Budapesztu: do Nowego Jorku i Chicago (na pokładach szerokokadłubowych Dreamlinerów) i rejsy z Krakowa do Budapesztu obsługiwane przez Bombardiery Q400. W sumie daje to potencjał ponad 400 tys. pasażerów rocznie na tych trasach.
LOT jest dziś najszybszą rozwijającą się linią lotniczą w Europie. W ub. roku przewoźnik przewiózł 6,8 mln pasażerów, czyli o 25 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym roku planuje osiągnąć pułap 9 mln pasażerów, a w 2019 r. przekroczyć 10 mln, żeby dalej szybko się rozwijać. LOT posiada 55 nowoczesnych samolotów (łącznie z maszynami partnerskiej linii Nordika z Estonii i wyleasingowanymi od rumuńskiego przewoźnika Blue Air daje to w sumie prawie 70 maszyn). Przewoźnik ma w swojej rozkładowej ofercie 101 połączeń, w tym bezpośrednie rejsy z Warszawy do Nowego Jorku, Chicago, Los Angeles, Toronto, Pekinu, Seulu, Tokio i Singapuru oraz z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago.
Do końca 2019 r. do floty zostanie włączonych pięć kolejnych samolotów B787 Dreamliner, dzięki czemu ich liczba wzrośnie do 15. Przewoźnik czeka też na kolejne z zamówionych wąskokadłubowych Boeingów 737 MAX 8, których liczba do końca 2019 r. wzrośnie z czterech obecnie do 12. W lipcu br. zakończą się dostawy sześciu dodatkowych Embraerów 195, a do końca roku do floty zostaną dołączone cztery Embraery 190.
Bilety na połączenia – m.in. z Budapesztu i Warszawy do London City - są już dostępne za pośrednictwem wszystkich kanałów sprzedaży (...)
Adrian Kubicki
Rzecznik Prasowy
Polskie Linie Lotnicze LOT S.A.
ul. 17 Stycznia 43
Warszawa
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
do resortu MI.
Proszę o potwierdzenie informacji :
resort infrastruktury działając wbrew interesowi publicznemu a w interesie monopolisty, w celu obrony jego dominującej pozycji rynkowej, nie zgodził się na przekazanie linii kolei Jelenia Góra - Bolesławiec p. Lwówek Śl. ze zm. kierunku w miejscowości Zebrzydowa na której prędkość ograniczono do 10 km/h (na 3 odcinkach o łącznej dł. 13,5 km) i nie tenże resort nie zamierza jej naprawić co najmniej do końca następnej kadencji i nie wyraził zgody na uzwględnienie jej naprawy w programie KPK.
Resort MI odmówił przekazania majątku samorządowi województwa dolnośląskiego „ze względu na jej niezbędność do prowadzenia statutowej działalności przez PKP PLK". Wg mojej wizji lokalnej - której wynik przesłałem MI, linia była zardzewiała, od dawna nie odbywał się na niej jakikolwiek ruch pociągów o czym świadczyła ilość rdzy na szynach nie mających żadnych śladów ich jednokrotnego choćby używania od dość dawna. Z wizji lokalnej wynika że resort MI podał fałszywą informację celem wprowadzenia opinii publicznej w błąd, a intencje MI mogą być inne niż deklarowane, na co wskazuje korespondencja MI dowodząca że resort ten dąży do likwidacji linii kolei w tym regionie kraju, np. linii 371.
Zachodzi prawdopodobieństwo że linia podmiejska kolei z Jel. Góry do Bolesławca na odcinku do Zebrzydowej jest przygotowywana do kradzieży złomu przez żyjącą z tego procederu spółkę PKP S.A., która pozyskała ok. 1 mld PLN z rozbiórki ok. 10 tys. km torowisk kolei na terenie jurysdykcji RP, a resort MI ułatwia procedcer kradzieży złomu przez tą spółkę państwową na niekorzyść mieszkańców tejże jurysdycji którym ukradziono infrastrukturę o wartości szacunkowej (mój intelligent guess na podstawie kosztów jej odtworzenia) ok. 40 000 000 000 000 PLN
Przekazany innemu zarządcy torowisk miałby zostać odcinek z Jeleniej Góry do Zebrzydowej, ale MI to zablokowało. Budowa kolejowej łącznicy pozwalającej ominięcie Zebrzydowej umożliwiłaby podróz z Jel. Góry do Bolesławca bez zm. kierunku jazdy. PKP PLK odmówiła realizacji budowy łącznicy czy tez remontu linii i prezentuje strategię psa ogrodnika. Ma w tym pełne poparcie resortu MI.
(na podst. ZBS nr 95)
Odpowiedź MI zawiera elementy nieprawdy- np. obecnie trwa procedura likwidacji linii nr 371:
--
Szanowny Panie Redaktorze,
obecnie nie są likwidowane linie kolejowe. Nie oznacza to, że linie lub grunty po zlikwidowanych liniach nie mogą być przekazywane samorządom terytorialnym (art. 18a i art. 39 ust. 3 ustawy z 8 września 2000 r. o komercjalizacji i restrukturyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe"). W 2017 r. pomiędzy PKP SA a jednostkami samorządu terytorialnego prowadzone były rozmowy, w ramach których marszałek województwa dolnośląskiego został poinformowany o następstwach proceduralnych w przypadku przejęcia linii kolejowej nr 283 na odcinku Jelenia Góra – Lwówek Śląski. Aktualnie podjęcie decyzji w tej sprawie należy do marszałka województwa.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Dzień dobry
Szanowni Państwo, 23 czerwca, tj. w najbliższą sobotę, pociąg „Słoneczny” rusza w swój pierwszy tego lata kurs nad morze. Czy jesteście Państwo zainteresowani przejazdem? Proszę o informację do czwartku. Załączam rozkład jazdy „Słonecznego”.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664/603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.