Redakcja otrzymała
Od: mediaMGM <media na serwerze
mgm.gov.pl>
Data: wtorek, 3 lipca 2018
Temat: pytanie w spr. kanalu mazurskiego
Do: Adam
Szanowny Panie Redaktorze,
W udzielimy Panu odpowiedzi na zadane pytanie dotyczące połączenia kanałów do Kaliningradu.
Pomysł częściowego dokończenia kanału mazurskiego celem turystycznego ożywienia obszaru nadgranicznego jest jak najbardziej godny uwagi z racji wyjątkowości obiektu oraz ilości występujących na nim śluz (po stronie polskiej 5). Najwyższa konstrukcja śluzy wynosi 17,2 m (spad). Zamierzeniem budowy Kanału było połączenie Wielkich Jezior Mazurskich poprzez rzekę Pregołę z Bałtykiem. W związku z tym, że połowa kanału znajduje się w Obwodzie Kaliningradzkim koszty jego rekonstrukcji, tylko w celu turystycznym bez wykorzystania ekonomicznego, są na chwilę obecną zbyt wysokie. Konieczne byłoby porozumienie między państwami, które jeszcze nie zostało zawarte.
From: Adam Fularz
Sent: Saturday, June 16, 2018 7:55 PM
To: mediaMGM <media na
mgm.gov.pl>
Subject: pytanie w spr. kanalu mazurskiego
Co MGM iŻŚ sądzi o idei, aby w ujściu Wisły stworzyć sieć kanałów zeglownych do Kaliningradu i Klajpedy oraz rzeką Pregołą do Znamieńska, skąd- moznaby dokończyć kanał mazurski uzyskując połączenie śródlądowych drog wodnych na Mazurach. W relatywnie tani sposób skomunikuje to fragment Polski drogami wodnymi. Jak sądzę, znacznie obniża to koszt dotarcia jachtem na Mazury i byloby drogą eksportu produkowanych tutaj jachtów z Mazur do Europy Zachodniej i reszty Polski. Poprawia to konkurencyjność produkcji jachtów na Mazurach. Kanal moglby umożliwiać nawet ruch duzych barek. Ale poczatkowo wykonanoby jego sluzy w wersji ekonomicznej, dla turystyki i eksportu jachtów z Mazur do Eur. Zach.
Pozdrawiam
W dniu środa, 16 maja 2018 mediaMGM <media na
mgm.gov.pl> napisał(a):
> Szanowny Panie Redaktorze,
>
> W odpowiedzi na Pańskie zapytanie prasowe przesyłamy poniżej odpowiedź.
>
>
>
> Kanały lateralne to kanały wodne mogące stanowić fragment dróg wodnych. Budowane są najczęściej na odcinkach, gdzie w naturalnym cieku wodnym (rzece) zapewnienie wymaganych parametrów nawigacyjnych byłoby trudne, a czasem wręcz niemożliwe. Problem z uzyskaniem odpowiednich warunków nawigacyjnych wynikać może nie tylko ze względu na parametry techniczne, ale także i ze względów przyrodniczych (obszary Natura 2000). Kanały są wówczas korzystnym rozwiązaniem, jako alternatywa dla kanalizacji naturalnych rzek. W polskich warunkach ze względu na niskie stany wód w rzekach każdorazowo koncepcja kanału lateralnego wymaga pogłębionych i rzetelnych studiów hydraulicznych.
>
>
>
> MGMiŻŚ rozpoczyna prace nad przygotowaniem studiów wykonalności dla Odrzańskiej Drogi Wodnej (E-30) i drogi wodnej rzeki Wisły (E-40 – Warszawa-Gdańsk). W zakresie E-30 współpracujemy z Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A., a w przypadku E-40 będziemy współpracować z Portem Gdańsk S.A.
>
> W lutym br. przedstawiono Koncepcję studium wykonalności Grupie roboczej Komitetu Sterującego do spraw Inwestycji na Śródlądowych Drogach Wodnych, a w marcu br. zakończono inwentaryzację śródlądowych dróg wodnych o szczególnym znaczeniu transportowym, obejmującą informacje o: śluzach żeglugowych, infrastrukturze krzyżującej się (m.in. mosty) i miejscach limitujących głębokości tranzytowe oraz inwentaryzację infrastruktury funkcjonalnie powiązanej z drogą wodną (...)
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Szanowna Pani Alicja Makarska, UMWL
oraz Zarząd UMWL
Dziękuję za odpowiedź, w treści listu zawarłem opis bezpośredniego połączenia Berlin- Wrocław p. proponowaną nową stację Zielona Góra Zachodnia. Proponuję łącznicę w Bieniowie i nową łącznicę w Zielonej Góze jako ciąg transportowy łączący Berlin z południową Polską przez Zieloną Górę (ale bez zmiany kierunku podróży i z budową łącznicy w Ziel. Górze) z prędkością 160- 200 km / h.
proszę też o uważne przeczytanie moich odpowiedzi:
ustosunkuję się:
"Wielokrotnie informowano Pana, że Województwo Lubuskie nie buduje linii kolejowych. Jest to zadanie zarządcy infrastruktury kolejowej czyli PKP PLK SA."
- to Państwa polityka. To właśnie krytykuję i to jest godne krytyki. W woj. dolnośląskim jest wojewódzki zarząd dróg i torów- budowa torowisk a raczej głównie odbudowa jest prowadzona i jest to jak najbardziej możliwe i korzystne cenowo.
"Z tego co mi wiadomo, został Pan poinformowany, iż budowa łącznicy kolejowej omijającej stację w Bieniowie nie jest uwzględniona w żadnych planach inwestycyjnych czy dokumentach strategicznych, zarówno wojewódzkich jak i krajowych."
- przecież wnosiłem o to aby taką budowę łącznicy w tych dokumentach umieścić i tego dotyczył mój wniosek. A Pani mi odpisuje że w tych dokumentach nie jest to umieszczone. Wnoszę aby budowę łącznicy w Bieniowie w tych dokumentach umieścić- nawet jeśli nie będzie to zrealizowane od razu.
"Poinformowano także Pana, że zasadniczy potok pasażerski na tym kierunku generują Żary, więc omijanie tego miasta nie jest wskazane, a wręcz szkodliwe dla pasażerów korzystających z tej trasy. "
- Proszę Pani, podróżni podróżują transportem kolejowym wówczas gdy czas przejazdu jest konkurencyjny. Prosze sobie wyobrazić że tą trasą mogłyby jeżdzić pociągi Berlin- Wrocław- jak przed wojną- i nagle ktoś wydłuża ich trasę o 20 minut. POłączenie od razu będzie mniej rentowne, mniej konkurencyjne z samolotem czy z samochodem.
Na trasie z Legnicy czy Żagania- pociągi do Zielonej Góry mają wg tej koncepcji jechać kilkanaście czy nawet 20 minut dłużej by zahaczyć o miasto Żary, które to miasto po prostu- jest usytuowane poza tym korytarzem transportowym, z boku trasy i mocno nie po drodze co znacznie wydłuża to czas podróży czyniąc w skuteczny sposób ten środek transportu zupełnie niekonkurencyjnym w obsłudze połączeń z Zielonej Góry do całego regionu południa wojewódzwa. Trasa z Wrocłąwia p. Legnicę do Bieniowa umożliwia prędkość 160 km/h i taką prędkość możnaby na tej trasie przywrócić, a nawet przebudować tą trasę do 220 km/h bo przecież ta linia jest prosta jak strzała i taka prędkość jest możliwa z powodu braku zakrętów czy braku małych profili łuków.
Przez Państwa obecną politykę "tras objazdowych": i "zahaczania o pobliskie miasta celem oszczędności" oraz "tras pociągów w kształcie litery es" tracony jest cały potok pasażerski do miast: Legnica, Żagań, Szprotawa, Małomice i miejscowości Niegosławice. Nie są to żadne oszczędności, ale tracenie złotówek.
Proponuję by osoby przekonane do tego że podróż do Legnicy, Żagania, Szprotawy, Małomic, Niegosławic, powinna być o kilkanaście do 20 minut dłuższa, by z własnych prywatnych środków spróbowały pokryć deficyty wynikające z odpływu pasażerów z transportu koleją do tr. autobusowego i samochodów osobowych. Przecież to są ogromne straty finansowe. Na prędkości handlowej nie powinno się oszczędzać. Potoki z Żar do Żagania, są niewielkie i kursuje tam także szczątkowa komunikacja miejska poza pociągami KD.
Nowa łącznica spowoduje że z Żagania do Zielonej Góry będzie możliwa podróż koleją trasą znacznie szybszą, której ok. 35 % miało przed drugą WŚ prędkość handlową 160 km/h.
Dopiero po budowie łącznicy będzie możliwe i sensowne dostosowane całego odcinka Wrocław- Legnica- Żagań- Bieniów - czyli dawnej trasy legendarnej szybkiej kolei "Latający Ślązak/ Fliegender Schlesier" do prędkości 160 km/h jak przed wojną, i wprowadzenie połączeń Berlin- Zielona Góra - Wrocław trasą przez Zieloną Górę i łącznicą omijającą Bieniów by móc wykorzystać zalety jedynej trasy dużej prędkości prowadzącej przez województwo lubuskie.
Wniosek o szybką kolej na trasie Berlin- Ziel. G.- Wrocław
Być może dzięki budowie łącznicy w Bieniowie uda się uzyskać na trasie Berlin- Wrocław przedwojenny czas przejazdu 2 godziny 39 minut ale wymagać to będzie:
- budowy kolejnej łącznicy w Zielonej Górze od ul. Wojska Polskiego przy os. Leśnym do ul. Foluszowej, umożliwiającej skręt pociągów z Berlina trasą przez Frankfurt i Rzepin, Czerwieńsk, Przylep na linię Latającego Ślązaka do Wrocławia przez Żagań i Legnicę,
- budowy dworca kolejowego Zielona Góra Zachodnia przy ul. Wojska Polskiego na wysokości hotelu przy os. Leśnym, o nazwie :"Grape Town". Pociągi na trasie z Wrocławia do Berlina zatrzymywałyby się tylko w "Zielonej Górze Zachodniej"
Pisała Pani:
"Warto więc wspomnieć, że w 2012 roku koszt budowy około 3 kilometrowej łącznicy Czerwieńsk Południe - Czerwieńsk Wschód wyniósł 38 milionów zł. "
Bo na trasie były wiadukty, przejazd, elektryfikacja, rozjazdy na wysoką prędkość przejazdu (bodajże na 90 km/ h przy skręcie z głównego toru na boczny) i to w dodatku trzy, rozjazdy wbudowywane w linię dwutorową. Tutaj jest jednak znacznie mniejszy zakres prac, które jednakże dają ogromną korzyść w postaci doprowadzenia transportu pasażerów koleją na południe województwa. Łącznicę tą można zbudować najpierw jako torowisko tymczasowe.
Południe województwa było do tej pory de facto odcięte od sieci kolei: połączenia do Niegosławic i Szprotawy wstrzymano już dawno temu po ich kolejnej reaktywacji, a z połączenia z Zielonej Góry do Żagania niemalże nikt nie korzysta z powodu ogromnie długiego czasu przejazdu spowodowanego niekonkurencyjną, objazdową trasą kolei.
Wnoszę o zmianę trasy przejazdu pociągów do Żagania, Legnicy, Szptoway, Niegosławic, Legnicy poprzez budowę wspomnianej łącznicy.
Zielona Góra może mieć dwie różne trasy połączeń z Legnicą- obecnie te miasta łączy tylko jeden autobus na dobę w porze dziennej (o godz. 14:30) co wg mnie jest skandalem.
Wnoszę o podjęcie działań mierzających do wpisania łącznicy w Bieniowei do dokumentów planistycznych. Proszę też o odtworzenie trasy kolei "Latający Ślązak" na odcinku od granicy województwa do proponowanej łącznicy k. Bieniowa jako trasy dwutorowej o prędkości handlowej 160 - 220 km/h.
Proponuję by składy "Latający Ślązak" wróciły na trasę jako pociągi spalinowe/ szybkie składy z wyhylnym pudłem typu ICE-TD, przy czym kursowałyby one z prędkoscią 200 km/h na trasie z Worcławia do łącznicy koło Bieniowa, od łącznicy koło Bieniowa do Zielonej Góry Zachodniej (proponowago dworca) i dalej do Berlina z prędkością 160- 200 km/ h, co wymaga poprawy infrastruktury.
Pozdrawiam,
Oświadczenie państwowych linii lotniczych LOT
Szanowni Państwo,
Oświadczamy, że informacje dotyczące rejsu LOT-u z Cancun wykonywanego 23 marca br. przez Boeinga 787 Dreamliner (SP-LRF), które podaje dzisiejszy „Fakt", są nieprawdziwe. Kapitan rejsu LO6506 stwierdził usterkę silnika, a następnie podjął decyzję o lądowaniu w jednym z portów zapasowych, czyli na Lotnisku JFK w Nowym Jorku. Podczas lotu z Cancun ani przez chwilę nie było zagrożenia dla pasażerów, gdyż zgodnie z zaleceniami producenta silników samolot B787 Dreamliner może bezpiecznie kontynuować lot na jednym silniku przez cztery godziny, a zgodnie z bardziej restrykcyjnymi zasadami ustalonymi wewnętrznie przez LOT przez trzy godziny. W przypadku rejsu LO6506 lot na jednym silniku do Nowego Jorku trwał dwie godziny.
Tzw. procedura ETOPS (Extended Range Twin Operations) pozwala samolotom pasażerskim na operowanie na trasach odległych o określoną ilość czasu od najbliższego lotniska awaryjnego. W przypadku Dreamlinerów producent silników Rolls-Royce dopuszcza na podstawie ETOPS bezpieczny lot na jednym silniku do lotniska odległego o 240 minut od momentu wyłączenia silnika. LOT dodatkowo zaostrzył te procedury, skracając ten dopuszczalny maksymalny czas do 180 minut. Podczas rejsu z Cancun 23 marca decyzja o wyłączeniu jednego silnika nastąpiła w momencie, kiedy dystans między Miami i Nowym Jorkiem był porównywalny, dlatego lądowanie na Lotnisku JFK było uzasadnione.
Z całą stanowczością podkreślamy, że procedury bezpieczeństwa są traktowane przez LOT z najwyższą starannością. Bardzo prosimy o niepowielanie nieprawdziwych informacji dziennika „Fakt", wobec którego LOT będzie dochodził zadośćuczynienia z tytułu podawania nieprawdy i naruszenia dóbr osobistych.
Z wyrazami szacunku
Biuro Prasowe
http://corporate.lot.com/pl/pl/biuro-prasowe | |
|
|
| LOT Polish Airlines 43, Komitetu Obrony RobotnikówSt. 02-146 Warsaw, Poland |
| (..) |
|
|
| Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. z siedzibą w Warszawie, przy ul. 17 Stycznia 43 (02-146 Warszawa), zarejestrowane w Rejestrze Przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy KRS pod nr KRS 0000056844, o nr NIP 522-000-23-34 i kapitale zakładowym 62.430.548,32 PLN (opłaconym w całości). |
|
|
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
200 000 PASAŻER PORTU LOTNICZEGO OLSZTYN - MAZURY
W lipcu 2017 roku Port Lotniczy Olsztyn - Mazury świętował przyjęcie 100 000 pasażera. Po niespełna roku, liczba pasażerów, korzystających z portu lotniczego w Szymanach, od momentu uruchomienia lotniska w styczniu 2016 roku, przekroczyła 200 tysięcy. Pasażer numer 200 000 został obsłużony 26 czerwca podczas odprawy lotu czarterowego do Burgas w Bułgarii. To nie jedyny powód do świętowania. Dzień wcześniej, 25 czerwca samolotem z Dortmundu przyleciał 50 tyś. pasażer portu w 2018 roku. Czerwiec był również rekordowy jeśli chodzi o liczbę odprawionych pasażerów w ciągu jednego tygodnia - w okresie od 25 czerwca do 1 lipca na lotnisku w Szymanach odprawiono 3 205 osób.
Władze Portu Lotniczego Olsztyn - Mazury informują, że ruch pasażerski rozwija się zgodnie z założonym planem, wg którego, do końca roku na lotnisku w Szymanach odprawionych zostanie 114 tyś. podróżnych.
Pozdrawiam serdecznie,
Dominik Markowski
____________________
tel. +48 89 544 34 04
mob. +48 882 027 587
tel./fax +48 89 722 27 66
d.markowski@mazuryairport.pl
Szymany 150, 12-100 Szczytno
tel./fax +48 89 544 34 00
zarzad@mazuryairport.pl
NIP PL-7451842294 • REGON 281345971 • KRS 0000399439 • BANK PEKAO SA 29124066701111001041806402
Niniejsza wiadomość jest przeznaczona wyłącznie dla zamierzonego adresata i może zawierać informacje o charakterze poufnym.
W razie stwierdzenia, że odbiorcą miała być inna osoba prosimy poinformować nadawcę oraz niezwłocznie usunąć wiadomość.
This message is for the intended recipient only and it may contain confidential information.
If you receive this message in error, please immediately delete it and notify the sender.
do linii LOT
Czy w perspektywie 10 lat linie lotnicze LOT byłyby zainteresowane korzystaniem z pasa startowego utwardzonego na lotnisko Wilamowo k. Giżycka? Jest propozycja naprawy pasa utwardzonego, który to pas przed II wojną obsługiwał loty, także loty dla pasażerów. Ruch był tak znaczny, że w Giżysku na jez. Niegocin lądowąły 100-osobowe samoloty.
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Do PKP PLK
Na dworcu w m. Głogów panuje niesamowity rozgardiasz- w przejściu na perony niestety nie ma informacji który peron ma jaki numer. Podróży myśli że jest tylko jeden czynny peron bo przejście jest zagrodzone i trzeba wiedzieć że jednak dojście na dalszy peron jest możliwe. Wszyscy dzisiaj czekaliśmy na pierwszym z peronów bez numeru a pociąg wjechał na inny.
Na peronie drugim w ogóle nie pisze numeru peronu ani toru. Trzeba bawić się w zgadywanki. Na peronie I w gablotce z rozkladami jest tylko mała część rozkładu- jedna kartka z kilku. Reszty rozkładu z połączeniami w porze dziennej i wieczornej brak. I sporo pustego miejsca. W szafce obok: kolejny fragment innego planu odjazdów ale znowu mały i niepełny fragment. Ale żadnego feagmentu z odjazdami wieczorem albo odjazdami do miasta Zielona Góra.
Przy takim bałaganie trudno jest mi się dziwić że z sześciu kierunków tras kolei pasażerskiej ostały się tylko dwa. Widzę że już ostały się tylko dwa perony. Państwo wszystko likwidują na takich stacjach - czy liczba peronów zmniejszy się po modernizacji? A co z dawnym budynkiem dworca położonym między torami? Ciekawe czy zburzą go Państwo...
A co z kładką peronową z windami? Czemu częściowo ją rozebrano? Czy będzie to dworzec kolejowy bez możliwości obsługi osób niepełnosprawnych? Była przecież osobna kładka z windami.
Proponuję by zmienić zarządcę dworca. Proszę o odpowiedź na tą propozycję.
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
List ze skargą
Do MI
Czy MI uważa że powinno dochodzić do sytuacji w której regularnie podróżni na trasie Warszawa-Zielona Góra muszą stać przez wiele godzin- około 7 czy 8 godz. ? Skargi do MI na ten fakt juz poprzednio występujący- nie zmieniły sytuacji.
Sam kilkakrotnie stałem kilka godzin na tej trasie a jeden pasażer na głos dziwił się że zajęte są nawet miejsca stojące na korytarzu przy oknach. Próbował on zająć moje miejsce stojące na korytarzu w okolicy szyby w oknie gdy ostatnio jechałem na tej trasie.
Dzwoniłem do mojego przyjaciela który jest artystą i opowiada on że bilet na sobotę czyli na jutro kupował trzy dni przed datą rozpoczęcia podróży- w czwartek i już wówczas dostał miejsce stojące podczas gdy podróż trwa około ośmiu godzin jak pamiętam. Pociąg do Warszawy kursuje tylko dwa razy dziennie. Kiedyś było to dużo częściej-był nawet pociąg nocny bo i trasa jest długa- ok. 440 km torami, co w sytuacji zacofania technicznego i remontów zajmuje zwykle osiem godzin. W Niemczech oraz w Czechach na sieci kolejowej jest konkurencja przewoźników dalekobieznych. W Polsce MI wyplaca dotacje dla tylko jednego przewoźnika. Proszę to zmienić i dotacje do przewozu osób wypłacać w formie przetargu który prosze oglaszac na pojedyncze trasy tak by małe firmy miały szansę.
Samolot
Na trasie Warszawa- Zielona Góra kursuje samolot ale tylko w porze nocnej - przylatuje około północy i odlatuje o świcie. Ostatni raz nim leciałem około 33 lata temu gdy połączenie lotnicze funkcjonowało także w porze dziennej. Od wielu dekad mieszkańcy miasta korzystają z lotniska w Berlinie z powodu zwykle kilkakrotnie niższych cen biletów niż cen linii lotniczych Lot które mają monopol na trasie Warszawa - Babimost k. Zielona Góra. Wg mojej wiedzy ceny biletów lotniczych z Zielonej Góry są zawsze kilka razy wyższe niż z lotniska w Berlinie.
Pozdrawiam
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Rzecznik <rzecznik na serwerze
intercity.pl>
Data: piątek, 29 czerwca 2018
Temat: pytanie o połączenie Zielona Góra do Warszawa
Szanowny Panie,
sezon letni to czas wakacyjnych szczytów przewozowych i zwiększonych potoków pasażerskich w pociągach PKP Intercity. Z tego względu zachęcamy do planowania podróży wcześniej i kupowania biletów z wyprzedzeniem. Dzięki temu pasażerowie, oprócz gwarancji miejsca siedzącego, mogą liczyć na atrakcyjne rabaty dzięki ofertom Super Promo czy Wcześniej-Taniej. Wiele osób już korzysta z przedsprzedaży, jednak nadal duża część podróżnych kupuje bilet "na ostatnią chwilę", co nie zawsze umożliwia nam sprawne zorganizowanie wzmocnienia takiego pociągu dodatkowymi wagonami w szczycie przewozowym. PKP Intercity cały czas monitoruje frekwencję w swoich pociągach. W przypadku kiedy jest to możliwe, dostawiamy dodatkowe wagony. W sytuacji gdy w pociągu nie ma już miejsc siedzących, pasażer otrzymuje taką informację przy zakupie biletu i decyduje, czy chce jechać tym pociągiem czy woli wybrać alternatywne połączenie. Jednocześnie przypominamy, że osoby, które planują podróż lub chcą dowiedzieć się, jakim zainteresowaniem cieszy się dane połączenie, mogą śledzić prognozy frekwencji w pociągach PKP Intercity na naszej stronie internetowej.
Pozdrawiam
Anna Zakrzewska
From: Adam Fularz [mailto:
adam.fularzna serw.
wieczorna.pl]
Sent: Friday, June 29, 2018 4:29 PM
To: Rzecznik <rzecznik na
intercity.pl>
Subject: pytanie o połączenie Zielona Góra do Warszawa
Drodzy Państwo.
Dlaczego mój kolega który kupił wczoraj bilet na jutrzejsze połączenie poranne do Warszawy z Zielonej Góry, będzie musiał stać w podróży? Nie było miejsca siedzącego- jak mi to opisał. Czy spółka nie ma wagonów?
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
<
https://blogger.googleusercontent.com/img/proxy/AVvXsEgE1i0_050HtZPwQM5RI6Plgi3JFUInsvCnqVdRdCI_j0CCe9RYEdDRE7T12DOc-VhrewkmKTym_GfZ3rv61sGpPQY1_ZCQAC4ihUA4QSPVhF_yP0wmbMxjr2woU4AE9YwarecTF-hvpZkDnHR3lgV2AsnO_-fjWw=s0-d-e1-ft>
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Data: piątek, 29 czerwca 2018
Temat: Specjalny pociąg PKP Intercity na Open'er Festival - komunikat prasowy
Szanowni Państwo,
PKP Intercity, jako partner Open'er Festival powered by Orange, przygotowało specjalny pociąg dla miłośników muzyki. Na jego pokładzie zagrają liczni artyści, m.in. The Dumplings, KAMP!, Flirtini czy Rosalie. Część z nich wystąpi podczas tegorocznego festiwalu. Aby ubiegać się o podróż na Open'era w towarzystwie ulubionych gwiazd, należy wziąć udział w konkursie organizowanym przez Alter Art i PKP (...).
Zespół Prasowy PKP Intercity S.A.
Aleje Jerozolimskie 142 A
02-305 Warszawa
http:
www.intercity.plNIP 526 25 44 258 REGON 017258024
Kapitał zakładowy: 2 489 033 640 00
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
-
Od: Rzecznik Prasowy UTK <rzecznikprasowy na serwerze
utk.gov.pl>
Data: piątek, 29 czerwca 2018
Temat: bezpieczeństwo kolei waskotorowych
Szanowny Panie,
w Polsce stosowany jest sygnał ostrzeżenia Rp 1 „Baczność", którym jest jeden długi ton nadawany dźwiękowym urządzeniem ostrzegającym lokomotywy.
Zgodnie z postanowieniami § 96 ust. 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji (tekst jednolity: Dz. U. 2015 poz. 360 ze zm.) ten sygnał maszynista daje:
1) w razie konieczności zwrócenia uwagi pracowników kolejowych, podróżnych lub innych osób znajdujących się na torze lub w jego pobliżu;
2) po zatrzymaniu pociągu przed semaforem wjazdowym lub odstępowym nadającym sygnał „Stój", wątpliwy lub nieoświetlony albo białe światło przy zbitym szkle sygnałowym, z wyjątkiem semafora odstępowego blokady samoczynnej, jeżeli maszynista nie może porozumieć się z dyżurnym ruchu za pomocą środków łączności;
3) na wezwanie kierownika pociągu, przed odjazdem pociągu pasażerskiego zatrzymanego na szlaku;
4) przed każdym ruszeniem podczas pracy pociągu technologicznego zarządcy infrastruktury, maszyny torowej i pojazdu pomocniczego, w celu ostrzeżenia robotników pracujących na torze lub obok niego;
5) przed wskaźnikami W 6, W 6a, W 6b i W 7 oraz kilkakrotnie na odcinku od wskaźnika W 6b do przejazdu, a ponadto podczas niekorzystnych warunków atmosferycznych – po minięciu wskaźnika W 6a przy zbliżaniu się do przejazdu; na odcinku od miejsca ustawienia wskaźnika do momentu minięcia przejazdu przez czoło pojazdu kolejowego maszynista pojazdu kolejowego podaje sygnał Rp 1 „Baczność";
6) przed każdym ruszeniem z miejsca pociągu towarowego z ludźmi;
7) przed każdym ruszeniem z postoju niepilotowanego manewrującego pojazdu trakcyjnego, gdy jazda manewrowa odbywa się na polecenie dyżurnego ruchu, nastawniczego lub zwrotniczego.
Regulacje dotyczące linii kolejowych wąskotorowych zawierają się w działach IV i V wspomnianego rozporządzenia. W dziel IV przewidziano podawanie sygnału „Baczność" gdy pociąg zbliża się do miejsca krzyżowania z pociągiem przeciwnego kierunku. Inne szczegółowe przepisy wewnętrzne w tym zakresie ustala kolej wąskotorowa.
Wprowadzenie innych sygnałów wymagają zmian w przepisach rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji (tekst jednolity: Dz. U. 2015 poz. 360 ze zm.).
Z poważaniem
Wydział Prasowy
Urząd Transportu Kolejowego
Al. Jerozolimskie 134
02-305 Warszawa
www.utk.gov.plNIP 5262695081 REGON 015481433
-------------------------------------------------------------------------
From: Adam Fularz <adam.fularz na serw.
wieczorna.pl>
Sent: Friday, June 22, 2018 1:32 PM
To: UTK <utk na
utk.gov.pl>
Subject: bezpieczeństwo kolei waskotorowych
Pytanie- jadę Żytawską Koleją Waskotorową z Oybin do Żytawy. Tutaj gdy parowoz dojeżdża do przejazdu to ma zamontowany głośny dzwon który dzwoni niczym kiedyś dzwonily dzwonki na przejazdach. Czy w Polsce można byłoby to wprowadzić? Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
REDAKCJA otrzymała
Od: Rzecznik Prasowy UTK <rzecznikprasowy na serwerze
utk.gov.pl>
Data: piątek, 29 czerwca 2018
Temat: wniosek w sprawie cennika plk
Do: Adam Fularz <adam.fularz na
wieczorna.pl>
Szanowny Panie,
zgodnie z art. 33 ust. 6 ustawy o transporcie kolejowym stawki jednostkowe opłaty podstawowej ustalane są przez zarządcę po kosztach bezpośrednich, jakie zarządca ponosi jako rezultat przejazdu pociągu. Szczegółowy sposób ustalenia stawki jednostkowej określa rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z 7 kwietnia 2017 r. w sprawie udostępniania infrastruktury kolejowej.
W myśl §21 ust. 26 ww. rozporządzenia Zarządca ustala koszty bezpośrednie zgodnie z rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2015/909 z dnia 12 czerwca 2015 r. w sprawie zasad obliczania kosztów, które są ponoszone bezpośrednio jako rezultat przejazdu pociągu. Przepis artykułu 2 rozporządzenia UE wskazuje, że „koszt bezpośredni" oznacza koszt, który jest bezpośrednio ponoszony jako rezultat przejazdu pociągu. Przepis art. 3 wskazuje natomiast, że koszty bezpośrednie na całej sieci oblicza się jako różnicę między kosztami zapewniania usług minimalnego pakietu dostępu i dostępu do infrastruktury łączącej obiekty infrastruktury usługowej z jednej strony, a z drugiej strony kosztami niekwalifikowanymi, wskazanymi w art. 4 tego rozporządzenia.
Zarządca infrastruktury powinien mieć możliwość włączenia do obliczenia kosztów bezpośrednich jedynie tych kosztów, co do których może obiektywnie i rzetelnie wykazać, że wynikają one bezpośrednio z przejazdu pociągu.
Biorąc pod uwagę powyższe regulacje, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego, w ramach postępowań administracyjnych bada, czy sposób ustalenia stawki jednostkowej opłaty podstawowej i manewrowej (w tym sposób ustalania kosztów bezpośrednich) jest zgodny z obowiązującymi przepisami i na tej podstawie zatwierdza przedłożony projekt cennika lub odmawia jego zatwierdzenia w przypadku niezgodności z obowiązującymi przepisami.
Z poważaniem
Wydział Prasowy
Urząd Transportu Kolejowego
Al. Jerozolimskie 134
02-305 Warszawa
www.utk.gov.plNIP 5262695081 REGON 015481433
From: Adam Fularz
Sent: Wednesday, May 9, 2018 6:45 PM
To: UTK
Subject: wniosek w sprawie cennika plk
Pytanie
Czy PLK moze tak zmienic cennik by oddzielić koszt staly infrastruktury od kosztu zmiennego tak by realnie podawac koszt dodania dodatkowego pociągu na sieć? Jako ekonomista transportu stwierdzam iż cennik jest kompletnie wadliwie skonstruowany. Koszty są całkowicie błędnie transponowane co skutkuje absurdalnymi decyzjami użytkowników rynku i degeneracją systemu. Podział kosztów stalych i zmiennych infrastruktury jest błędnie przekazywany przewoznikom. W efekcie system kolei rozpadł się i żyje na dotacjach.
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
REDAKCJA otrzymała
Od: Rzecznik Prasowy UTK <rzecznikprasowy na serwerze
utk.gov.pl>
Data: piątek, 29 czerwca 2018
Temat: wniosek w sprawie cennika plk
Do: Adam Fularz <adam.fularz na
wieczorna.pl>
Szanowny Panie,
zgodnie z art. 33 ust. 6 ustawy o transporcie kolejowym stawki jednostkowe opłaty podstawowej ustalane są przez zarządcę po kosztach bezpośrednich, jakie zarządca ponosi jako rezultat przejazdu pociągu. Szczegółowy sposób ustalenia stawki jednostkowej określa rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z 7 kwietnia 2017 r. w sprawie udostępniania infrastruktury kolejowej.
W myśl §21 ust. 26 ww. rozporządzenia Zarządca ustala koszty bezpośrednie zgodnie z rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2015/909 z dnia 12 czerwca 2015 r. w sprawie zasad obliczania kosztów, które są ponoszone bezpośrednio jako rezultat przejazdu pociągu. Przepis artykułu 2 rozporządzenia UE wskazuje, że „koszt bezpośredni" oznacza koszt, który jest bezpośrednio ponoszony jako rezultat przejazdu pociągu. Przepis art. 3 wskazuje natomiast, że koszty bezpośrednie na całej sieci oblicza się jako różnicę między kosztami zapewniania usług minimalnego pakietu dostępu i dostępu do infrastruktury łączącej obiekty infrastruktury usługowej z jednej strony, a z drugiej strony kosztami niekwalifikowanymi, wskazanymi w art. 4 tego rozporządzenia.
Zarządca infrastruktury powinien mieć możliwość włączenia do obliczenia kosztów bezpośrednich jedynie tych kosztów, co do których może obiektywnie i rzetelnie wykazać, że wynikają one bezpośrednio z przejazdu pociągu.
Biorąc pod uwagę powyższe regulacje, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego, w ramach postępowań administracyjnych bada, czy sposób ustalenia stawki jednostkowej opłaty podstawowej i manewrowej (w tym sposób ustalania kosztów bezpośrednich) jest zgodny z obowiązującymi przepisami i na tej podstawie zatwierdza przedłożony projekt cennika lub odmawia jego zatwierdzenia w przypadku niezgodności z obowiązującymi przepisami.
Z poważaniem
Wydział Prasowy
Urząd Transportu Kolejowego
Al. Jerozolimskie 134
02-305 Warszawa
www.utk.gov.plNIP 5262695081 REGON 015481433
From: Adam Fularz
Sent: Wednesday, May 9, 2018 6:45 PM
To: UTK
Subject: wniosek w sprawie cennika plk
Pytanie
Czy PLK moze tak zmienic cennik by oddzielić koszt staly infrastruktury od kosztu zmiennego tak by realnie podawac koszt dodania dodatkowego pociągu na sieć? Jako ekonomista transportu stwierdzam iż cennik jest kompletnie wadliwie skonstruowany. Koszty są całkowicie błędnie transponowane co skutkuje absurdalnymi decyzjami użytkowników rynku i degeneracją systemu. Podział kosztów stalych i zmiennych infrastruktury jest błędnie przekazywany przewoznikom. W efekcie system kolei rozpadł się i żyje na dotacjach.
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.