komunikat UMWM
6,4 mln – tylu pasażerów tylko w 2017 r. przewiozły Koleje Małopolskie. To dowód na to, że Małopolanie pokochali podróż pociągami i są im wierni pomimo remontów trwających na torach. Wynik z Małopolski okazał się znaczącą cegiełką do znakomitego rezultatu osiągniętego przez wszystkich przewoźników w naszym kraju. Z ich oferty w ubiegłym roku skorzystało bowiem 303,6 mln pasażerów, czyli o 3,8% więcej niż rok wcześniej. Takie wyniki przedstawił Urząd Transportu Kolejowego. Więcej…
wg UMWM
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
do Sz. Pani
Elżbieta Anna Polak,
Marszałek, UMWL
Wniosek o wstrzymanie finansowania prac nad rozbiórką linii kolei Żagań- Nowa Sól- Poznań na odcinkou granica województwa- Żagań
W związku z błędami proceduralnymi (pełnomocnioctwo na rozbiórkę linii dotyczy tylko terenu powiatu nowosolskiego, zaś linia ma zostać rozebrana aż do Żagania) oraz w związku z wątpliwościami natury ekonomicznej (sens rozbiórki jedynej ocalałej linii kolei w zachodniej części województwa jest z dzisiejszej perspektywy braku przepustowości linii Poznań- Zielona Góra- wysoce wątpliwy) wzywam do zatrzymania finansowania ze środków RPO będących w gestii p. E. Polak- jakie jest użyte dla finansowania rozbiórki torowiska.
UMWL dofinansowuje projekt likwidacji lini kolei 371 w południowej i wschodniej części województwa- „Kolej na rower – budowa ścieżek rowerowych w ramach rozwoju transportu ekologicznego na terenie powiatu nowosolskiego" – wartość projektu 20 mln zł, źródło finansowania RPO Lubuskie 2020.
W gminie Rewal ścieżka rowerowa jest nie zamiast torowiska ale obok. Kursuje kolej turystyczna która jest największym zabytkiem technicznym gminy. Jest ona popularna wśród turystów. Tymczasem na tym torowisku kolej parową wstrzymano. Kursowała ona ongiś w relacji z Wolsztyna do Zielonej Góry.
Wzywam do zaniechania likwidacji atrakcji turystycznej jaką jest kolej parowa. Wzywam do aniechania likwidacji drugiego połącenia woj. lubuskiego i okolic Zielonej Góry- Wielkopolską. Budowa łącznicy w m. Niedoradz pozwoli na jazdę tym odcinkiem dla pociągów z Zielonej Góry do Poznania czy Leszna.
Odpowiedzi UMWL
Witam Panie Adamie, po zasięgnięciu informacji w Departamencie Programów Regionalnych UMWL, przesyłam poniżej odpowiedzi na Pana pytania.
Stan istniejący własności gruntów polega na przekazaniu gruntów przez Skarb Państwa na rzecz Powiatu Nowosolskiego. Rozpoczęto proces związany z przystąpieniem do procedury likwidacji linii. PKP Nieruchomości Poznań wyraziły pismem z dnia 28.06.2016r znak KNPo6.6142.63.2016AT/2 poparcie dla projektu. Nadzór nad produktami projektu po zakończeniu jego realizacji będzie prowadzony przez Starostwo Powiatowe w Nowej Soli. Ścieżka stanie się własnością Powiatu Nowosolskiego i będzie udostępniona bezpłatnie dla użytkowników.
Nadzór nad produktami projektu po zakończeniu jego realizacji będzie prowadzony przez Powiatowy Zarząd Dróg w Nowej Soli. Wybudowana ścieżka stanie się własnością Powiatu Nowosolskiego i będzie udostępniona bezpłatnie dla użytkowników.
Pozdrawiam,
Michał Iwanowski
Rzecznik Prasowy Zarządu Województwa Lubuskiego
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Redakcja otrzymała:
Na trasie Wyczerpy – Chorzew Siemkowice (nr 146) w ramach inwestycji stare perony zostały zlikwidowane zgodnie z uzgodnieniami i ze względu na brak zainteresowania prowadzeniem przewozów na linii. Zabezpieczone zostało miejsce do ewentualnej budowy peronów w przyszłości.
Pozdrawiamy
Zespół Rzecznika prasowego
Biuro Komunikacji i Promocji
Centrala
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
--
Dzień dobry,
Utrzymaniem i rozbiórką peronów zajmuje się zarządca infrastruktury, spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Proszę o kontakt z biurem prasowym: rzecznik(na serw.)plk-sa.pl.
Pozdrawiam,
Aleksandra Grzelak
Główny Specjalista
Wydział Prasowy
Biuro Komunikacji i Promocji
Polskie Koleje Państwowe S.A.
Witam!
Poniższa korespondencja trafiła do nas najprawdopodobniej przypadkiem. W sprawie peronów kolejowych proszę się kontaktować z PKP, np. z ich Biurem Prasowym. Zgodnie z informacją na stronie spółki PKP, o dworcach i pozostałych nieruchomościach w województwie śląskim informacji udziela Aleksandra Grzelak, tel. (+48) 783 916 575 (..)
My służymy pomocą w sprawie linii tramwajowej i dróg w mieście.
Pozdrawiam
Sylwia Bielecka
Biuro Prasowe Urzędu Miasta Częstochowy
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Komunikat prasowy
Od:
<media na serwerze miir.gov.pl>Data: 23 lipca 2018 15:22
Temat: Kolejny odcinek autostrady A1 ma już wykonawcę
Szanowni Państwo, kolejny fragment autostrady A1 ma już wykonawcę. Odcinek autostrady od granicy województw śląskiego i łódzkiego do obwodnicy Częstochowy wybuduje Polaqua. Inwestycja dostanie unijne dofinansowanie. (..) Biuro Komunikacji
Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju
ul. Wspólna 2/4
00-926 Warszawa
tel. +48 22 273 85 11
e-mail: media@mr.gov.pl
www.miir.gov.pl
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
DEAREST,
I AM BARRISTER ROSEMARY GODWIN. AND AM VERY HAPPY TO INFORM YOU ABOUT MY SUCCESS IN GETTING THAT FUND TRANSFERRED. NOW I WANT YOU TO CONTACT MY SECRETARY ON THE INFORMATION BELOW AND RECEIVE YOUR COMPENSATION OF $2,800,000.00 FROM HIM:
NAME....REV JAMES BROWN
EMAIL:(
revjamesgoodnews@gmail.com )
TEL: +234 9076 658 565
SEND HIM THE FOLLOWING INFORMATION TO PROVE YOURSELF TO HIM:
YOUR FULL NAME;...............................
YOUR ADDRESS:.................................
YOUR COUNTRY:.................................
YOUR AGE:.....................................
YOUR OCCUPATION:..............................
YOUR PHONE NUMBER:............................
NOTE THAT IF YOU DID NOT SEND HIM THE ABOVE INFORMATION COMPLETE, HE WILL NOT RELEASE THE ATM MASTER CARD TO YOU BECAUSE HE HAS TO BE SURE THAT IS YOU.
ASK HIM TO SEND YOU THE TOTAL SUM OF ($2,800,000.00)USD IN ATM MASTER CARD, WHICH I KEPT FOR YOU.
NOTE ALSO THAT I WILL NOT BE REACHED BY EMAIL OR PHONE FOR NOW BECAUSE I AM CURRENTLY AWAY FOR INVESTMENT PURPOSE WITH MY SHARE AND I WILL BE BUSY TILL ABOUT SIX MONTHS TIME OR A YEAR.
BEST REGARDS
ROSEMARY GODWIN.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zapraszają na briefing prasowy „Bezpieczne piątki" dodatkowe akcje na przejazdach kolejowo-drogowych Lubuskie: · aby pieszy nie chodził pod rogatką; · aby kierowca zatrzymał się przed znakiem stop; · aby wszyscy wiedzieli, gdzie jest żółta naklejka, która może ratować życie; · aby wakacyjne wyjazdy i powroty przez kolejowe skrzyżowania były bezpieczne; Miejsce: przejazd kolejowo-drogowy, ul. Zagłoby, Zielona Góra Godzina: 11:00 Data: 20.07.2018 r. Kontakt: zbigniew.wolny@plk-sa.pl | tel.: 600-084-749 |
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
z siedzibą w Warszawie
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568. NIP 113-23-16-427, REGON 017319027
Kapitał zakładowy 17 458 436 000,00 w całości wpłacony
Zarządzamy państwową infrastrukturą kolejową.
Udostępniamy trasy kolejowe dla przewozów pasażerskich i towarowych.
Utrzymujemy i modernizujemy powierzoną nam sieć linii kolejowych z dbałością o środowisko.
Ochrona Danych Osobowych:
1) Administratorem danych osobowych zgromadzonych w programie pocztowym jest PKP Polskie Linie Kolejowe Spółka Akcyjna, z siedzibą pod adresem: 03-734, Warszawa, ul. Targowa 74, zwana dalej Spółką.
2) Podjęcie przez Panią/Pana lub podjęcie przez Spółkę z Panią/Panem komunikacji e-mail powoduje, że adres e-mail oraz inne dane osobowe podane przez Panią/Pana w wiadomości, np. imię i nazwisko, zostają wprowadzone do zbioru Rejestr korespondencji prowadzonym przez Spółkę, w programie pocztowym.
3) W Spółce, począwszy od dnia 25-05-2018 r., funkcjonuje adres e-mail: iod.plk@plk-sa.pl Inspektora Ochrony Danych w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., udostępniony osobom, których dane osobowe są przetwarzane przez Spółkę.
4) Pozostałe, szczegółowe informacje kierowane do Pani/Pana w ramach realizacji obowiązku informacyjnego związanego z Pani/Pana korespondencją e-mail, zamieszczone są na stronie internetowej Spółki, pod adresem:
https://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Bezpieczenstwo_Informacji/Informacja_dla_osob_korespondujacych_poprzez_e-mail.pdf
www.plk-sa.pl
www.plk-inwestycje.pl
Wydrukuj wiadomość tylko wtedy, gdy jest to niezbędne
"WSZYSCY ŚWIĘTUJEMY STULECIE ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI".
Data: poniedziałek, 16 lipca 2018
Temat:
LOT W SŁONECZNEJ CHORWACJI. REJSY DO DUBROWNIKA BĘDĄ DOSTĘPNE PRZEZ CAŁY ROK
Warszawa, 16 lipca 2018 r. – Rejsy do Dubrownika, drugiego największego miasta w Chorwacji, cieszą się tak dużą popularnością, że LOT zdecydował o utrzymaniu tego połączenia także w sezonie zimowym. Dzisiaj przewoźnik ma w swojej ofercie pięć kierunków w Chorwacji, z czego już dwa są całoroczne
Rejsy na połączenia Warszawa-Dubrownik także w sezonie zimowym są dostępne od dzisiaj. Do końca października połączenie do Dubrownika jest wykonywane Embraerami 170, 175 i 195 LOT-u sześć razy w tygodniu. Od listopada przewoźnik będzie tam latał cztery razy w tygodniu: w poniedziałki, czwartki, piątki i soboty.
Rejs trwa dwie godziny. Rozkład na zimę został zaplanowany w następujący sposób:
LO 563 poniedziałek, piątek WAW 09:10 DBV 11:10
LO 564 poniedziałek, piątek DBV 11:50 WAW 13:50
LO 565 czwartek, sobota WAW 16:10 DBV 18:10
LO 566 czwartek, sobota DBV 18:55 WAW 20:55
Dubrownik to jedno z najbardziej atrakcyjnych turystycznie miast w regionie. Stare miasto pełne zabytkowych świątyń i kamienic zostało wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.
- Chorwacja z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością wśród pasażerów i należy do jednych z najchętniej wybieranych przez Polaków kierunków w basenie Morza Śródziemnego. Swą popularność zawdzięcza przede wszystkim słonecznej pogodzie, regionalnej kuchni, a także architekturze, która przyciąga turystów z całego świata – mówi Adrian Kubicki, dyrektor komunikacji korporacyjnej LOT-u .
W sumie LOT oferuje rejsy do pięciu chorwackich miast. Oprócz Dubrownika zimą samoloty LOT-u zabiorą pasażerów do Zagrzebia (połączenie do stolicy Chorwacji także ma charakter całoroczny). Z kolei rejsy do chorwackich kurortów: Splitu, Zadaru i Puli pozostaną sezonowe, dlatego zostaną zawieszone w połowie października.
Z połączeń do Chorwacji mogą korzystać pasażerowie przesiadający się przez hub w Warszawie w drodze do innych miast w Europie Zachodniej i Skandynawii, Ameryce Północnej a także Azji. Czas przesiadki na lotnisku Chopina rozpoczyna się od jednej godziny, co daje pasażerom najlepszą ofertę podróży do Chorwacji dostępną obecnie na rynku.
LOT jest dziś najszybszą rozwijającą się linią lotniczą w Europie. Przewoźnik ma obecnie w swojej rozkładowej ofercie ponad sto połączeń. Od początku 2016 r. LOT uruchomił ponad 60 bezpośrednich połączeń m.in. z Warszawy do Los Angeles, Newark, Seulu, Tokio i Singapuru, z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago, z Krakowa do Chicago i z Rzeszowa do Newark. Tylko w tym roku LOT rozpoczął operacje z Warszawy do Billund, Hanoweru, Norymbergi, Oslo, Kowna, Moskwy (Domodiedowa), Skopje, z Krakowa do Budapesztu oraz zaczął sprzedawać bilety na trasach z Warszawy i Katowic do Turynu i oraz z Warszawy i Budapesztu do London City.
W ub. roku LOT przewiózł 6,8 mln pasażerów, czyli o 25 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym roku przewoźnik spodziewa się osiągnąć wynik 9 mln przewiezionych pasażerów, a w 2019 r. przekroczyć pułap 10 mln. LOT zatrudnia dziś prawie 3 tys. osób w kilkudziesięciu krajach na całym świecie. Rozbudowa siatki połączeń i wzrost liczby pasażerów to element strategii rentownego wzrostu LOT-u na lata 2016-2020, którą konsekwentnie wdraża polski przewoźnik.
Bilety na połączenia LOT-u, m.in. Warszawą a Dubrownikiem, można nabyć we wszystkich kanałach sprzedaży, m.in. na stronie
lot.com, poprzez Contact Center, w biurach LOT Travel i u agentów.
.
Adrian Kubicki
Rzecznik Prasowy
.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Byłem na festiwalu chrześcijan w opactwie w Lubiążu. O ile w poprzednich latach autobusy na trasie Wołów- Lubiąż obsługiwało dwóch przewoźników i kursowały co ok. godzinę w porze dziennej, o tyle obecnie na przystanku komunikacji publicznej w Lubiążu na ul. Wilmanna nie było już nawet żadnych planów rozkładu jazdy. Po prostu nie było żadnej informacji czy cokolwiek kursuje i to po obu stronach ulicy.
W Lubiążu chciałem wypłacić pieniądze jak kiedyś. Było to niemożliwe. Zdemontowany został bankomat -rzekomo z powodu kradzieży- a nawet znikł oddział banku. Z kilku sklepów pozostał jeden. Padł nawet sklep budowlany czy kiosk.
Wczoraj poznałem na treningu freeruningu młodego mieszkańca Lubiąża który za 20 dni się wyprowadza i pomagałem mu informacjami o tym jak się samemu samodzielnie przenieść do gimnazjum po niemieckiej stronie granicy bo sam też kiedyś przeniosłem się z polskiego liceum do gimnazjum po niemieckiej stronie granicy.
Gdy próbowałem wrócić z tego festiwalu dzisiaj rano, to już nie było popytu na autobus jaki wg napisu na kartce na festiwalu miał pojechać dziś rano o 7:20 czy :30 z Lubiąża do Wołowa choć w poprzednim roku taki kurs jeszcze oferowano. Po prostu ów bus nie przyjechał mimo że go ogłaszano. Pojechaliśmy więc taksówką kilkanaście czy dwadzieścia kilka km do Wołowa na dworzec kolejowy. Tam spojrzałem na tablicę na przystanku komunikacji publicznej.
Z całej ongiś gęstej oferty PKS Wołów pozostał tylko jeden kurs dziennie wokół tego miasta. Resztę stanowiły kursy tzw. szkolne które nie działają w wakacje.
Do mojego miasta wróciłem pociągiem pospiesznym. Nie było miejsca siedzącego i był on wypełniony w 150 proc. Za miejsce stojące na dystans 113 km zapłaciłem 32 PLN.
Z tego co zauważyłem rozpytując różne osoby- transportem publicznym na festiwal nie przybył niemal nikt z ok 8 tysięcy osób go odwiedzających. Zresztą na poranny autobus do Wołowa po festiwalu czekało raptem kilka osób. Autobus nie pojawił się o oznaczonej porze.
Podróżni dyskutowali czy aby ów przewoźnik nie zbankrutował... Ja wówczas opowiadałem jak w poprzednie wakacje pojechałem w Bieszczady i PKS akurat zbankrutował ale podróżnych o tym nie poinformowano i czekaliśmy na przystanku bez skutku aż w końcu ludzie zaczęli się rozchodzić w swoje strony.
Opr. Adam Fularz
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Redakcja otrzymała:
Od: media <media na
mi.gov.pl>
Data: piątek, 13 lipca 2018
Temat: pytanie KDP
Do: Adam Fularz
Szanowny Panie Redaktorze,
zgodnie ze Średniookresową Strategią na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, do 2020 roku ma zostać sporządzona analiza możliwości realizacji Kolei Dużych Prędkości i podjęta decyzja o ewentualnej jej budowie.
Z poważaniem
Wydział prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
Pytanie redakcji
Sent: Monday, June 18, 2018 11:11 PM
To: media
Subject: pytanie KDP
Pytanie: czy wg MI - dwa miliony podróżnych koleją na nowej linii KDP w Niemczech w ciągu pół roku po otwarciu- to dużo, czy mało? Czy MI ma jakieś założenia odnośnie ruchu na sieci KDP w Polsce, jeśli taka postanie?
por.
https://www.deutschebahn.com/de/presse/pressestart_zentrales_uebersicht/Ein-halbes-Jahr-nach-Start--Zwei-Millionen-Reisende-auf-der-Schnellfahrstrecke-Berlin-M%C3%BCnchen-unterwegs-3093190?contentId=1204030 Pozdrawiam,
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Od: mediaMGM <media na serwerze
mgm.gov.pl>
Data: środa, 11 lipca 2018
Temat: ponowione pytanie o kanały Ślesiński, Notecki
Do: Adam Fularz <adam.fularz na
wieczorna.pl>
Szanowny Panie Redaktorze,
Wskazaliśmy Panu kierunkowe plany ministerstwa dotyczące rozwoju żeglugi śródlądowej wraz ze wskazaniem dróg wodnych, które znajdują się w konwencji AGN. W zakresie prac Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej jest użeglownienie dróg wodnych wskazanych w przesłanym do Pana dokumencie kierunkowym „Założenia do rozwoju śródlądowych dróg wodnych na lata 2016-2020 z perspektywą do roku 2030".
Jednocześnie pragniemy wskazać, że w związku z dużą ilością zapytań o inne drogi wodne przesyłamy mapę podziału Regionalnych Zarządów Gospodarki Wodnej.
RZGW odpowiadają za gospodarowanie wodami na danych terenach stąd wszelkie pytania dotyczące konkretnych dróg wodnych, rzek można kierować zgodnie z właściwością.
W załączniku mapa podziału Regionalnych Zarządów Gospodarki Wodami.
Z poważaniem,
Zespół Biura
From: Adam Fularz [mailto:
adam.fularz na
wieczorna.pl]
Sent: Wednesday, June 27, 2018 3:09 PM
To: mediaMGM <media na
mgm.gov.pl>
Subject: ponowione pytanie o kanały Ślesiński, Notecki
Szanowni Państwo.
Proszę o udzielenie odpowiedzi zgodnej z geografią. Kanały Ślesiński i Notecki nie leżą niestety w lokalizacji wymienionej w odpowiedzi. Państwa odpowiedź dotyczy zupełnie innych dróg wodnych. Przepraszam za kłopot i proszę o odpowiedź na tytułowe pytanie.
Pozdrawiam
W dniu środa, 27 czerwca 2018 mediaMGM <media na
mgm.gov.pl> napisał(a):
> Szanowny Panie Redaktorze,
>
>
>
> W nawiązaniu do przesłanego zapytania prasowego przesyłamy odpowiedź.
>
>
>
> Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej rozpoczęło prace nad analizami gospodarczymi, które zostaną wykorzystane w studium wykonalności dla Odrzańskiej Drogi Wodnej. Posłużą one również do przygotowania niezbędnej dokumentacji dla budowy brakujących śródlądowych dróg wodnych, do których należą polski odcinek połączenia Dunaj-Odra-Łaba oraz Kanał Śląski.
>
>
>
> Studium wykonalności będzie podstawą do podjęcia decyzji dotyczących między innymi wyboru optymalnych wariantów przebiegu trasy inwestycji oraz harmonogramu realizacji prac. Studium pozwoli także na optymalny dobór form finansowania poszczególnych inwestycji.
>
> W związku z tym, na obecnym etapie nie można jednoznacznie przesądzać o formie realizacji inwestycji oraz jej potencjalnym finansowaniu. Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej aktywnie poszukuje źródeł wsparcia przedsięwzięcia. Jako jedno z nich rozważane są środki w ramach tzw. Planu Junckera, a Budowa Kanału Śląskiego została zgłoszona na Listę potencjalnych projektów rządowych do wsparcia w ramach Europejskiego Funduszu na rzecz Inwestycji Strategicznych. O zasadności takiej koncepcji przesądzą wyniki badań ekonomiczno-gospodarczych, które będą stanowić podstawę do rozmów z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym.
>
>
>
> Rozważana jest również realizacja zadania w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Jednak taki sposób finansowania projektu wymaga odpowiedzialnego określenia kosztów i dochodów przyszłego partnera oraz podziału ryzyk pomiędzy obie strony. Również w tym przypadku kluczowe będą analizy gospodarcze, określające m.in. zainteresowanie szeroko pojętego biznesu Kanałem Śląskim. Taka formuła mogłaby również być atrakcyjna dla zagranicznych inwestorów, a spłata zobowiązań zostałaby rozłożona na wiele lat.
>
>
>
> Odcinek Drogi Wodnej E70 również znajduje się w dokumencie AGN oraz założeniach do rozwoju śródlądowych dróg wodnych, które przekazywaliśmy panu kilkukrotnie. Dokument AGN wskazuje, że drogi wodne mają być dostosowane do IV klasy żeglowności. Wspominana droga wodna prowadzi 294 km Wartą, Notecią, Kanałem Bydgoskim i Brdą, aż do styku z Wisłą w Bydgoskim Węźle Wodnym.
>
>
>
> Z poważaniem,
>
>
>
> Zespół Biura Prasowego
>
> From: Adam Fularz [mailto:
adam.fularz na
wieczorna.pl]
> Sent: Thursday, May 24, 2018 2:02 PM
> To: mediaMGM <media na
mgm.gov.pl>
> Subject: Pytanie o kanały Ślesiński, Notecki
>
>
>
> Czy MGMiŻŚ planuje dostosowanie drogi wodnej z Konina kanałami Ślesińskim, Noteckim, do Bydgoszczy i dalej do Wisły, do jakiejś konkretnej kategorii? Np. do Klasy IV (1000-1500 t)?
>
>
>
> Czy wg MGMiŻŚ droga wodna w takiej relacji miałaby rynkową szansę? Drogami wodnymi możnaby przewozić węgiel brunatny z kompleksu kopalni w Koninie, leżącego nad brzegami jezior mających połączenie z siecią ...
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
-
Redakcja otrzymała list z ministerstwa:
Od: mediaMGM <media na serwerze
mgm.gov.pl>
Data: środa, 11 lipca 2018
Temat: pytanie o wybrany wariant połączenia z czeską siecią drog wodnych
Do: Adam
Szanowny Panie Redaktorze,
Czeskie studium wykonalności Odra-Łaba-Dunaj zostało ukończone. Równocześnie została ukończona analiza transportowa, środowiskowa oraz hydrologiczna – w chwili obecnej całość czeka na odbiór Zleceniodawcy.
W kwestii kanałów lateralnych udzielaliśmy Panu odpowiedzi kilkukrotnie m.in. w dniu 20 czerwca br.
Z poważaniem,
From: Adam
Sent: Wednesday, June 20, 2018 8:18 AM
To: mediaMGM <media na
mgm.gov.pl>
Subject: pytanie o wybrany wariant połączenia z czeską siecią drog wodnych
Dziękuję za odpowiedź. W materiałach na stronie MGM zauważyłem że proponowany jest wariant skanalizowania rzeki Odry a pominięto wariant kanału żeglugowego bocznego- który przecież jest dużo bardziej odporny na wahania poziomu wody w rzece (z czym mamy do czynienia np. obecnie).
Dlaczego nie stosuje się kanałów lateralnych? Przecież to dość standardowe rozwiązanie. Autorzy studium w ogóle pominęli ten wariant i niczym tego nie uzasadnili. To chyba błąd merytoryczy i do tego poważny. Jeden z czeskich badaczy twierdzi że warunki rzeki Odry powopdują że najrozsądniejsze (z powodu wahań poziomu wody) jest właśnie wybranie wariantu kanału żeglugowego bocznego.
Czy MGMiŻŚ mogłoby doprowadzić do konfrontacji tych czeskich specjalistów i np. mnie osobiście- z autorami owego studium? Warto wyjaśnić czy mają oni odpowiednie doświadczenie i wiedzę w tym zakresie, oraz z jakiego powodu, przy tego typu stosunkach wodnych, proponują tak kontrowersyjne rozwiązanie.
Pozdrawiam
W dniu 19 czerwca 2018 12:08 użytkownik mediaMGM <media na serwerze
mgm.gov.pl> napisał:
Szanowny Panie Redaktorze,
Jednym z priorytetów MGMiŻŚ jest osiągniecie międzynarodowej klasy żeglowności na Odrzańskiej Drodze Wodnej (E-30) i włączenie jej w europejską sieć dróg wodnych. W tym celu, zgodnie z „Założeniami do planów, planowana jest m.in. budowa na terytorium Polski odcinka brakującego połączenia Dunaj – Odra – Łaba (DOL).
Prowadzimy intensywną współpracę z Czechami w ramach Grupy Roboczej ds. połączenia DOL. Na potrzeby prac nad Studium wykonalności dla projektu DOL na terenie Republiki Czeskiej zleconym przez Ministerstwo Transportu Republiki Czeskiej m.in. udostępniliśmy materiały dotyczące polskiego odcinka połączenia DOL od granicy państwa do Koźla oraz zorganizowaliśmy konsultacje z jednostkami samorządu terytorialnego, w którym udział wzięli również przedstawiciele: Ministerstwa Transportu Republiki Czeskiej, Wykonawcy Studium, administracji wodnej (KZGW i RZGW Gliwice) oraz Wojewoda Śląski, Wojewoda Opolski i Dyrektor Urzędu Żeglugi Śródlądowej w Kędzierzynie-Koźlu.
Harmonogram prac oraz potencjalne źródło finansowania zostanie określone w studium modernizacji Odrzańskiej Drogi Wodnej, które jest aktualnie opracowywane przez MGMiŻŚ we współpracy z Zarządem Morskich Portów Szczecin-Świnoujście S.A.
Z poważaniem,
Zespół Biura Prasowego
From: Adam Fularz [mailto:
adam.fularz na
wieczorna.pl]
Sent: Thursday, May 24, 2018 1:16 PM
To: mediaMGM <media na serwerze
mgm.gov.pl>
Subject: pytanie o połączenie z czeską siecią drog wodnych
Jak MGM zamierza połączyć sieć polską i czeską? Czy istnieją projekty czy koncepcje?
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Dzień dobry,
Port Lotniczy Wrocław jest jednym z najszybciej rozwijających się lotnisk w Europie. Znalazł się w pierwszej dziesiątce europejskich portów lotniczych (obok Moskwy, Berlina czy Paryża) pod względem rozwoju sieci połączeń. Tak wynika z rankingu przygotowanego przez magazyn „Anker Report" na podstawie danych serwisu Flight Global. Aktualna siatka lotów z Wrocławia liczy 85 połączeń.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, jestem do dyspozycji.
Zdjęcia (fot. Port Lotniczy Wrocław) do pobrania pod linkiem: https://bit.ly/2L8ToMj
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 11 lipca 2018 r.
Komunikat prasowy
Wrocławskie lotnisko w europejskim top 7
Port Lotniczy Wrocław jest jednym z najszybciej rozwijających się lotnisk w Europie. Tak wynika z rankingu przygotowanego przez magazyn „Anker Report" na podstawie danych serwisu Flight Global. Wrocław znalazł się wśród takich potęg jak Moskwa, Berlin czy Paryż.
Wrocławskie lotnisko znalazło się w pierwszej dziesiątce europejskich lotnisk pod względem rozwoju sieci połączeń. Port Lotniczy Wrocław uplasował się w zaszczytnym gronie. Wśród najlepszych są takie porty jak: Antalya, Moskwa, Berlin czy Paryż (Charles de Gaulle). - Ostatnie dwa lata był dla nas okresem wzmożonej pracy nad rozwojem siatki połączeń. We Wrocławiu debiutowały nowe kierunki i nowe linie. Ofertę przewoźników sieciowych wzbogaciliśmy o loty do Brukseli, Paryża CDG, Zurychu i Stuttgartu. Stale rozwijamy także siatkę połączeń niskokosztowych – tłumaczy Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
W rankingu znalazły się lotniska, które najbardziej rozwinęły siatkę połączeń i przyciągnęły do siebie nowe linie lotnicze w przeciągu ostatniego roku (porównano ofertę aktualną w okresie od maja do września 2018 r. z ofertą tego samego okresu poprzedniego roku). Przez ten czas siatka wrocławskiego portu poszerzyła się aż o 21 kierunków obsługiwanych przez linie sieciowe międzynarodowe, niskokosztowe i czarterowe. Te nowości dały wrocławskiemu lotnisku 7. pozycję w Europe w zaprezentowanym zestawieniu.
Aktualna siatka lotów z Wrocławia liczy 85 połączeń. Wśród nich są loty oferowane przez prestiżowe linie lotnicze, takie jak Swiss, Air France, a od października także Brussels Airlines.
Od początku roku Port Lotniczy Wrocław obsłużył łącznie ponad 1,5 mln pasażerów (czyli o 15,7% więcej niż przed rokiem). Tylko w samym czerwcu było to ponad 352 tys. pasażerów, co oznacza wzrost ruchu aż o 26,2% (w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego). Zgodnie z prognozami, w całym 2018 roku lotnisko obsłuży ponad 3,2 mln pasażerów.
Wrocławskie lotnisko w 2012 roku otrzymało prestiżowy tytuł „Najbardziej Przyjaznego Lotniska w Polsce". Aż czterokrotnie sięgało po nagrodę „Business Traveller Award" dla najlepszego regionalnego lotniska w Polsce. Przyznano ją za rok 2016, 2015, 2014 i 2013.
Raport dostępny na stronie https://anker-report.com/
Port Lotniczy Wrocław to jedno z największych i najważniejszych lotnisk w Polsce. W roku 2017 obsłużyło ponad 2,85 mln pasażerów. W tym roku, według prognoz, z jego usług skorzysta już ponad 3,2 mln podróżnych. W sezonie letnim 2018 port oferuje 85 połączeń, w tym 10 nowych kierunków regularnych. Wrocławskie lotnisko jest doskonale skomunikowane z siecią autostrad (A4 i A8) i dróg ekspresowych (S5 i S8), co umożliwia szybki i wygodny dojazd również z dalej położonych regionów Polski. Na lotnisku podróżni mają do dyspozycji ok. 4 tys. miejsc parkingowych. Dojazd do portu umożliwia również szybkie połączenie WRO Airport Express. Komfortowe autobusy wyruszają co 50 minut z nowego Dworca Autobusowego, tuż przy kolejowym Dworcu Głównym. Wygodnym połączeniem z centrum jest też autobusowa linia „106", kursująca co 20 minut (za dnia), i nocna „206", jeżdżąca co 90 minut. Pasażerowie korzystający z usług Port Lotniczego Wrocław mają też do dyspozycji liczne sklepy, bary, kawiarnie i restauracje. Port Lotniczy Wrocław sukcesywnie inwestuje w infrastrukturę. Od 2012 roku pasażerowie są obsługiwani w nowoczesnym terminalu. Lotnisko dysponuje też systemem nawigacyjnym wyższej kategorii (ILS Cat. II), umożliwiającym realizację operacji lotniczych również w trudniejszych warunkach atmosferycznych. Wrocławskie lotnisko jest doceniane za wysoki standard obsługi. W 2012 roku port został uznany przez pasażerów najbardziej przyjaznym lotniskiem w Polsce, a w 2017 roku uzyskał pierwsze miejsce w Polsce i jedenaste w Europie w rankingu portalu Sleepingairports.net. Czterokrotnie otrzymał też nagrodę Business Traveller Award dla najlepszego regionalnego lotniska w kraju.
Dzień dobry
Koleje Mazowieckie i Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna będą wspierać swoje działania dla promocji turystyki na Mazowszu. Na dzisiejszej konferencji prasowej przedstawiciele przewoźnika oraz MROT zaprezentowali szczegóły dotyczące tej współpracy. Zachęcam do zapoznania się z komunikatem prasowym, który dołączam.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.