-
Od: Rzecznik prasowy ZTM
Data: piątek, 31 sierpnia 2018
Temat: Linia S1 wraca do Otwocka - Informacja prasowa
Linia S1 wraca do Otwocka
Od poniedziałku 2 września pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej będą dojeżdżały do stacji Otwock. Na linii grodziskiej w dalszym ciągu funkcjonować będzie komunikacja zastępcza.
Linia kolejowa nr 7 jest modernizowana w kilku miejscach. Od lipca pociągi SKM linii S1 dojeżdżały tylko do Świdra, a od 4 sierpnia, omijały również Olszynkę Grochowską. Od 2 września wracają na dłuższą trasę, dlatego przestanie kursować zastępcza linia autobusowa ZS7.
Linia grodziska dalej w remoncie
Prace modernizacyjne cały czas trwają na linii kolejowej nr 447 (tzw. linii grodziskiej). W dalszym ciągu funkcjonuje tam komunikacja zastępcza, czyli linie autobusowe: ZP i 717 uruchamiane przez Zarząd Transportu Miejskiego oraz linie autobusowe: ZB, ZG i ZM, organizowane przez Koleje Mazowieckie. W szczycie komunikacyjnym autobusy linii 127, 177 (na trasie skróconej Skorosze – P+R Al. Krakowska), 178 i 517 w dalszym ciągu będą kursowały ze zwiększoną częstotliwością, a linie 191 i 716 będą obsługiwane autobusami przegubowymi.
Honorowanie biletów
Od poniedziałku 2 września pociąg przyspieszony Kolei Mazowieckich RE8 „Radomiak" będzie jeździł trasą okrężną przez Centralną Magistralę Kolejową, z pominięciem m.in. przystanku Warszawa Służewiec. Od tego dnia na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Służewiec w pociągach SKM wprowadzone zostanie honorowanie biletów Kolei Mazowieckich, które zostały wydane do stacji Warszawa Służewiec ze stacji położonych na odcinkach Radom - Dęblin i Radom - Skarżysko-Kamienna oraz ze stacji Warszawa Służewiec do jednej ze stacji położonych na odcinkach Radom - Dęblin i Radom - Skarżysko-Kamienna.
Dodatkowych informacji udziela:
Łukasz Majchrzyk
Podinspektor ds. kontaktów z mediami
Dział Prasowy
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Redaktor otrzymał odpowiedzi:
Data: piątek, 31 sierpnia 2018
Temat: Podłęże- Tymbark
Do: adam.fularz
Witam!
Panie Redaktorze, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zrealizują inwestycje z Krajowego Programu Kolejowego, w tym zadanie inwestycyjne budowy nowej linii „Podłęże – Piekiełko" wraz z modernizacją istniejącej linii Chabówka – Nowy Sącz.
Obecnie prowadzona jest procedura przetargowa na I etap inwestycji ( prace przygotowawcze), tj. na opracowanie dokumentacji projektowej w ramach zadania : „Budowa
nowej linii kolejowej Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark / Mszana Dolna oraz modernizacja istniejącej linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz".
Po zakończeniu całej procedury przetargowej, PLK podpiszą umowę z wybranym wykonawcą, który przystąpi do projektowania.
Z poważaniem,
Dorota Szalacha
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrala
ul. Targowa 74
Sent: Tuesday, August 28, 2018 3:09 PM
To: Rzecznik
Subject: Podłęże- Tymbark
Czy PKP PLK koordynuje ten projekt? Jakie są postepy?
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
z siedzibą w Warszawie
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla
m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568. NIP 113-23-16-427, REGON 017319027
Kapitał zakładowy 17 458 436 000,00 w całości wpłacony
Zarządzamy państwową infrastrukturą kolejową.
Udostępniamy trasy kolejowe dla przewozów pasażerskich i towarowych.
Utrzymujemy i modernizujemy powierzoną nam sieć linii kolejowych z dbałością o środowisko.
Ochrona Danych Osobowych:
1) Administratorem danych osobowych zgromadzonych w programie pocztowym jest PKP Polskie Linie Kolejowe Spółka Akcyjna, z siedzibą pod adresem: 03-734, Warszawa, ul. Targowa 74, zwana dalej Spółką.
2) Podjęcie przez Panią/Pana lub podjęcie przez Spółkę z Panią/Panem komunikacji e-mail powoduje, że adres e-mail oraz inne dane osobowe podane przez Panią/Pana w wiadomości, np. imię i nazwisko, zostają wprowadzone do zbioru Rejestr korespondencji prowadzonym przez Spółkę, w programie pocztowym.
3) W Spółce, począwszy od dnia 25-05-2018 r., funkcjonuje adres e-mail:
iod.plk@plk-sa.pl Inspektora Ochrony Danych w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., udostępniony osobom, których dane osobowe są przetwarzane przez Spółkę.
4) Pozostałe, szczegółowe informacje kierowane do Pani/Pana w ramach realizacji obowiązku informacyjnego związanego z Pani/Pana korespondencją e-mail, zamieszczone są na stronie internetowej Spółki, pod adresem:
https://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Bezpieczenstwo_Informacji/Informacja_dla_osob_korespondujacych_poprzez_e-mail.pdfwww.plk-sa.plwww.plk-inwestycje.plWydrukuj wiadomość tylko wtedy, gdy jest to niezbędne
<
https://blogger.googleusercontent.com/img/proxy/AVvXsEiT21i8-tQVDGZi-f1oqcGahHrbbi9jap7jyrLoVnQb22zssgfTTyPl_zUXI4DGZyUy0WIdhQRcWepXLkHt11l24X4K6kzf9jLHugo_lda6Odc8Hk25_ZrPx79fMIKD2p5G_Q5C8m-aqOLrlJF9Qbv1Tgh_SZhaja0=s0-d-e1-ft>
"WSZYSCY ŚWIĘTUJEMY STULECIE ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI".
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Dzień dobry,
Nowy operator sklepów wolnocłowych w Porcie Lotniczym Wrocław właśnie oficjalnie zainaugurował działalność. Baltona poszerzyła ofertę modową, wybór artykułów spożywczych czy kosmetyków, wprowadziła nową markę z produktami regionalnymi, otworzyła też dwa całkowicie nowe lokale.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, jestem do dyspozycji.
Zdjęcia (fot. Port Lotniczy Wrocław) do pobrania pod linkiem: https://bit.ly/2PUJsc6
Na zdjęciach:
PL_1_Piotr Kazimierski, Prezes Zarządu Baltona S.A.
PL_2_Nick Tylor, Dyrektor The Design Solution
PL_3_od lewej: Nick Tylor - Dyrektor The Design Solution, Piotr Kazimierski - Prezes Zarządu Baltona S.A., Dariusz Kuś – Prezes Zarządu Portu Lotniczego Wrocław S.A
PL_4_od lewej: Dariusz Kuś - Prezes Zarządu Portu Lotniczego Wrocław S.A., Piotr Kazimierski - Prezes Zarządu Baltona S.A.
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Ada Kondratowicz
PR EXPERT
+48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 31 sierpnia 2018 r.
Informacja prasowa
6 sklepów Baltony na wrocławskim lotnisku [ZOBACZ]
Nowy operator sklepów wolnocłowych w Porcie Lotniczym Wrocław właśnie oficjalnie zainaugurował działalność. Baltona poszerzyła ofertę modową, wybór artykułów spożywczych czy kosmetyków, wprowadziła nową markę z produktami regionalnymi, otworzyła też dwa całkowicie nowe lokale.
W ubiegłym roku Baltona wygrała konkurs na operatora sklepów wolnocłowych na wrocławskim lotnisku. Pierwszy sklep otworzyła już w grudniu, teraz gotowych jest wszystkich sześć lokali. 30 sierpnia Baltona uroczyście zainaugurowała swoją działalność w Porcie Lotniczym Wrocław. – Jesteśmy niezwykle dumni z nowej inwestycji w Porcie Lotniczym we Wrocławiu. Obok bogatego i dopasowanego do potrzeb klientów asortymentu, pragniemy zaoferować im także unikalne doświadczenia zakupowe podkreślające charakterystykę miasta. Nowoczesna i starannie dobrana oferta handlowa ma wzmocnić wizerunek wrocławskiego portu i wyróżnić go na tle innych obiektów tego typu w Polsce – mówi Piotr Kazimierski, Prezes Baltona S.A.
Oferta nowego operatora jest bardzo różnorodna. Cztery sklepy, łącznie o powierzchni 740 mkw., znajdują się w hali odlotów Schengen. Największy z nich to Wroclaw Duty Free, oferujący m.in artykuły spożywcze, perfumy, kosmetyki, akcesoria, alkohole i wyroby tytoniowe. Fashion Boutique proponuje odzież, biżuterię i akcesoria, a w Zoom można zaopatrzyć się w prasę i książki. Nową koncepcją jest Spirit of Poland, sklep wyspecjalizowany w polskich produktach regionalnych. Można tam kupić m.in. ceramikę, miody czy sery z Dolnego Śląska, kraftowe piwa, nalewki czy inne regionalne alkohole. Baltona otworzyła sklepy również w dwóch zupełnie nowych lokalizacjach. W hali odlotów non-Schengen operator uruchomił lokal ze swoimi największymi bestsellerami. Zakupy można zrobić też w hali ogólnodostępnej, na parterze – nowy lokal liczy 86 mkw. Znajdziemy tam m.in. perfumy, kosmetyki i akcesoria modowe.
Sklepy nowego operatora wyróżnia projekt aranżacji powierzchni handlowej. Opracowała go londyńska pracownia The Design Solution, inspiracje czerpiąc z architektury wrocławskiego Rynku, mostów czy krasnali. – Wrocławskie Stare Miasto przyciąga turystów z całego świata i jest zapewne jednym z najpiękniejszych w Europie. Główny motyw dla sklepów stworzyliśmy zainspirowani szczytami gotyckich budynków oraz kolorami fasad przeważającymi w Rynku – mówi Nick Taylor z The Design Solution, projektant wystroju sklepów Baltony na wrocławskim lotnisku.
Umowa pomiędzy Portem Lotniczym Wrocław a Baltoną została podpisana na pięć lat. – Rozwój wrocławskiego lotniska opiera się na sukcesywnej rozbudowie siatki połączeń, ale podróżni oczekują też i doceniają wysoką jakość obsługi w naszym porcie. Atrakcyjne sklepy są tu jednym z kluczowych elementów, dlatego cieszymy się, że nowy operator proponuje szerszą i bogatszą ofertę – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. – Na szczególną uwagę zasługuje nowy format Spirit of Poland, który doskonale wpisuje się w potrzeby coraz liczniej odwiedzających nas turystów zagranicznych. Dodajmy, że wrocławskie lotnisko posiada ok. 4 tys. mkw. powierzchni komercyjnej (sale konferencyjne, galeria handlowa, gastronomia itd.). Port należy do najszybciej rozwijających się lotnisk regionalnych w Europie. Regularnie bije rekordy pod względem liczby obsłużonych pasażerów. W lipcu z jego usług skorzystało blisko 375 tys. osób. Zgodnie z prognozami, w całym 2018 roku Port Lotniczy Wrocław obsłuży ok. 3,2 mln pasażerów.
Więcej informacji:
Port Lotniczy Wrocław to jedno z największych i najważniejszych lotnisk w Polsce. W roku 2017 obsłużyło ponad 2,85 mln pasażerów. W tym roku, według prognoz, z jego usług skorzysta już ponad 3,2 mln podróżnych. W sezonie letnim 2018 port oferuje 85 połączeń, w tym 10 nowych kierunków regularnych. Wrocławskie lotnisko jest doskonale skomunikowane z siecią autostrad (A4 i A8) i dróg ekspresowych (S5 i S8), co umożliwia szybki i wygodny dojazd również z dalej położonych regionów Polski. Na lotnisku podróżni mają do dyspozycji ok. 4 tys. miejsc parkingowych. Dojazd do portu umożliwia również szybkie połączenie WRO Airport Express. Komfortowe autobusy wyruszają co 50 minut z nowego Dworca Autobusowego, tuż przy kolejowym Dworcu Głównym. Wygodnym połączeniem z centrum jest też autobusowa linia „106", kursująca co 20 minut (za dnia), i nocna „206", jeżdżąca co 90 minut. Pasażerowie korzystający z usług Port Lotniczego Wrocław mają też do dyspozycji liczne sklepy, bary, kawiarnie i restauracje. Port Lotniczy Wrocław sukcesywnie inwestuje w infrastrukturę. Od 2012 roku pasażerowie są obsługiwani w nowoczesnym terminalu. Lotnisko dysponuje też systemem nawigacyjnym wyższej kategorii (ILS Cat. II), umożliwiającym realizację operacji lotniczych również w trudniejszych warunkach atmosferycznych. Wrocławskie lotnisko jest doceniane za wysoki standard obsługi. W 2012 roku port został uznany przez pasażerów najbardziej przyjaznym lotniskiem w Polsce, a w 2017 roku uzyskał pierwsze miejsce w Polsce i jedenaste w Europie w rankingu portalu Sleepingairports.net. Czterokrotnie otrzymał też nagrodę Business Traveller Award dla najlepszego regionalnego lotniska w kraju.
Przedsiębiorstwo Handlu Zagranicznego Baltona S.A. to największy operator sklepów wolnocłowych na polskich lotniskach regionalnych Grupa zajmuje się sprzedażą towarów w sklepach wolnocłowych zlokalizowanych przede wszystkim w portach lotniczych oraz na przejściach granicznych. Placówki handlowe Grupy są zlokalizowane w Polsce (większość), w Rumunii, Estonii, we Francji, we Włoszech, na Ukrainie oraz w Belgii, Niemczech i Holandii. Ponadto Grupa zajmuje się m. in. zaopatrywaniem placówek dyplomatycznych, promów, a także załóg statków i okrętów cumujących w polskich portach morskich (działalność shipchandlerska). W 2012 roku Grupa rozszerzyła swoje portfolio o działalność gastronomiczną (sprzedaż posiłków i napojów w punktach gastronomicznych i kawiarniach zlokalizowanych w pobliżu lub na terenie portów lotniczych lub dworców kolejowych) i sprzedaż towarów w kanale B2B. W 2010 r. spółka PHZ Baltona S.A. pozyskała inwestora strategicznego - Flemingo International Limited z siedzibą w Dubaju, który jest międzynarodowym operatorem sklepów wolnocłowych posiadającym ponad 140 sklepów w 32 krajach. Przedsiębiorstwo Handlu Zagranicznego Baltona S.A. jest spółką publiczną, której akcje są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
P e t y c j a
Do Ministra Infrastruktury
Drogi Panie,
Wnoszę o rewolucję w dziedzinie kolei dużych prędkości w Polsce poprzez podzielenie spółki PKP Intercity wzorem podziału spółki SNCF we Francji czy spółki Thalys.
Wydzielenie polegałoby na wydzieleniu z PKP Intercity podmiotu - spółki zależnej mającej konkurować z tanimi liniami lotniczymi czy tanimi liniami autobusów. W Polsce monopol PKP w mojej ocenie całkowicie przegrywa na tym rynku. Ludność generalnie porzuciła kolej na rzecz samochodów, blablacar, tanich linii lotniczych czy autobusowych.
Wnoszę o podzielenie - przymusowe- PKP Intercity i wydzielenie spółki która będzie miała działać w formule biznesowej tanich linii kolejowych dużych prędkości. Wzorem mogą być modele biznesowe stosowane przez marki Ouigo oraz Izy na zachodzie Europy -we Francji i Belgii. por.
We Francji ten model powstał już 5 lat temu i dojrzał, por.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ouigo Zaletą marki Ouigo jest dużo bardziej intensywne wykorzystanie zasobów np. Ouigo o wiele lepiej wykorzystuje tabor niż koleje Sncf- skład pociągu dużych prędkości w Ouigo spędza dziennie 13 godzin w trasie zamiast tylko 7 godzin jak w monopolu Sncf. Pracowników wykorzystuje się dużo mniej i dużo bardziej intensywnie. W składach upchnięto więcej miejsc i zrezygnowano z wagonów barowych. Bilety sprzedaje się tylko online lub przez agentów. I tylko do 4 godz przed odjazdem.
W Polsce kolej dużych prędkości jest- nie wiem czemu- traktowana przez państwowy monopol kolejowy jako produkt luksusowy i marka premium. Proponuję aby to bezwzględnie rozbić. Konieczna jest demokratyzacja kolei dużych prędkości.
Wprowadzenie radykalnej zmiany polega na podziale monopolu Pkp Intercity i wydzieleniu części taboru dużych prędkości- składów Pendolino- do nowej spółki tanich kolei dużych prędkości. Proponuję aby nowy podmiot miał w dyspozycji 3/4 albo połowę taboru Pendolino. W skladach upchniętoby więcej miejsc siedzących. Zrezygnowanoby z wagonów barowych. Pracowników wykorzywanoby tak intensywnie jak w tanich liniach lotniczych czy tanich liniach kolejowych Izy czy Ouigo.
Proponuję dla nowego operatora kdp relacje Warszawa-Katowice i miasta GOP poprzez centralną magistralę kolejową oraz Warszawa- Kraków przez CMK. Pociągi muszą w maksymalnym stopniu wykorzystywać tańsze dworce kolejowe- np. Warszawa Gdańska zamiast Centralna czy Kraków Płaszów zamiast Kraków Główny. We Francji takie dworce są tańsze dla przewoźnika niż główne dworce kolei- niczym tańsze lotniska dla tanich linii lotniczych. W Polsce- jeśli te dworce nie są tańsze to należy zmodyfikować cenniki zarządców dworców kolei.
Reasumując- wnoszę o wprowadzenie na polskim rynku modelu biznesowego tanich linii kolejowych dużych prędkości. Wnoszę aby ze względu monopolu jaki panuje na tym rynku- dokonać przymusowego jego podziału.
Pozdrawiam
Adam Fularz
Linki
https://www.izy.com/fr/homepage--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Mateusz Walasek w środę, 29 sierpnia 2018 odpowiadał na pytania o w większości nieczynny obecnie tramwaj aglomeracji łódzkiej
Opr: Adam Fularz
Szanowny Panie,
Żadnej linii de facto nie zlikwidowano. Co więcej na linii do Lutomierska aktualnie tramwaje kursują , aczkolwiek stan techniczny za Konstantynowem jest kiepski [do Konstantynowa dobry] i zdarzały się okresowe zawieszenia, ale gmina drobne remonty finansuje, choć generalnie za Konstantynowem jest problem ze stanem linii, ale nie jak dramatyczny jak do Ozorkowa. Istotnie zawieszono kursowanie tramwajów na liniach do Pabianic i Zgierza/Ozorkowa ze względu na stan techniczny linii. Na linii do Ozorkowa nastąpił częściowy demontaż sieci trakcyjnej, częściowo na skutek kradzieży częściowo planowo przez właściciela. Pozostałe linie pomijając zużycie są gotowe do wykorzystania. Pabianice mają przyznane pieniądze z środków europejskich na remont, był już przetarg tyle, że były tam problemy ze wyłonieniem wykonawcy [typowe ostatnio wszędzie oferty powyżej kosztorysu] ale nie ma raczej wątpliwości, że za jakiś czas tam wróci. Także wobec znalezienia przez nich środków cała propozycja [to nie było wezwanie tylko pomysł do rozważenia] z pasem dla autobusów jest bezpodstawna. Propozycja ta dotyczyła tylko ich. Zgierz raczej też jest na dobrej drodze bo tam się starają o środki, jesienią ma być decyzja o dofinasowaniu z RPO. Wydaje się, że w perspektywie ok. dwu lat potrzebnych na postępowanie i remont tramwaje wrócą i tam. Zgierz jest również zainteresowany opcjonalnie remontem fragmentu linii ozorkowskiej w ich granicach. Największy problem jest na linii ozorkowskiej, bo tam po drodze do Ozorkowa są jeszcze dwie gminy umiarkowanie tramwajem zainteresowane. Wniosku do RPO nie są w stanie złożyć, rząd nic konkretnego nie robi i tam sprawa grzęźnie. Jak sądzę komunikacja do Zgierza i Pabianic wróci a do Lutomierska będzie utrzymywana. Największy problem jest z Ozorkowem i tu nie wiem, sami tam muszą ustalić czego chcą, choć jest oczywiste , ze bez pomocy z zewnątrz sobie nie poradzą. Wiadomo, że Łódź mając własne linie tramwajowe do remontu im za te linie nie zapłaci. Na całej sprawie zaciążyło zablokowanie przez obecny rząd ustawy metropolitalnej, bo to właśnie z środków, które metropolia łódzka dostałaby dodatkowo można by sfinansować remonty tych linii. Nie bez znaczenia w problemach tramwajów podmiejskich [poza linia lutomierską] jest też poprawiająca się oferta kolei, która jest co ciekawe dobrze położona względem osiedli mieszkaniowych.
Pozdrawiam
Mateusz Walasek
Oryginalne pytania
From: Adam Fularz
Sent: Wednesday, August 29, 2018 5:30 PM
To: mateusz walasek
Subject: Pytania tramwaj aglomeracji łódzkiej
Do Pana Mateusza
Czy wie Pan co się dzieje w sprawie systemu łódzkiego tramwaju aglomeracyjnego i zlikwidowano linie tramwaju do Ozorkowa, Zgierza, Lutomierska? Czy linię do m. Pabianice też zlikwidowano? Co Pan o tym sądzi? Czy jest sens zrobić to do czego wzywala p.prezydent miasta- czyli dodatkowe pasy ruchu drogowego? Np. Także dla autobusów?
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
treść public relations
Rzeszów stawia na jednoślady – w półtora miesiąca mieszkańcy przejechali ponad 45 tysięcy kilometrów!
29.08.2018|blinkee.city
Rzeszów stawia na jednoślady – w półtora miesiąca mieszkańcy przejechali ponad 45 tysięcy kilometrów! – Gdyby kilometry zrobione przez Rzeszowian na pojazdach blinkee.city ułożyć w jedną linię to okazałoby się, że mieszkańcy tego miasta już dawno objechali kulę ziemską! – mówi Paweł Maliszewski, współzałożyciel firmy blinkee.city
wg biuletyn infoWire.pl--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Od:
Prasowy <prasowy na serwerze lodzkie.pl>Data: 26 czerwca 2018 13:05
Temat: Odp. Linia 541
Do: Adam Fularz
„W rozkładzie jazdy pociągów 2018/2019 nie przewidujemy uruchomienia połączeń kursujących trasą przez Łódź Olechów. Trasa przez Olechów jest brana pod uwagę w okresie perspektywicznym, ale wymaga to dokonania odpowiednich studiów i analiz. W temacie tym prowadzone będą rozmowy z Miastem Łódź."
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Pytanie do Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego
Dlaczego UMWŁ nie zleca obsługi połączeń między Kielcami a Łodzią przez Tomaszów Mazowiecki, Opoczno Płd i Wloszczowę? Linia jest zelektryfikowana.
Odpowiedź UMWŁ:
Połączenia kolejowe Łódź – Tomaszów Mazowiecki – Opoczno Płd. – Włoszczowa - Kielce przebiegają przez teren województw: łódzkiego i świętokrzyskiego, co czyni je połączeniami międzywojewódzkimi, a ustawowym organizatorem przewozów międzywojewódzkich jest minister właściwy do spraw transportu i do jego głównej kompetencji należy dofinansowanie kursowania międzywojewódzkich pociągów pośpiesznych, zabezpieczając podstawowe potrzeby społeczne.
Podkreślić należy, że nie bez znaczenia dla uruchomienia takiego połączenia jest to, że przebiega ono przez Centralną Magistralę Kolejową, która jest linią magistralną o znaczeniu państwowym i europejskim o obowiązującej prędkości maksymalnej do 200 km/h. Z tego względu linia ta wymaga taboru o określonych parametrach, którego Województwo Łódzkie, jako ustawowy organizator wojewódzkich przewozów pasażerskich nie posiada.
Powyższe znajduje odzwierciedlenie w „Planie Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego dla Województwa Łódzkiego do roku 2020 z perspektywą do roku 2030", w którym przyjęta sieć połączeń, stanowiąca rezultat przeprowadzonych analiz potoków i prognoz ruchu w zestawieniu z możliwościami finansowymi organizatora, nie przewiduje organizacji przewozów przez Województwo Łódzkie, na międzywojewódzkiej linii komunikacyjnej Łódź – Tomaszów Mazowiecki – Opoczno Płd. – Włoszczowa - Kielce.
-- Prasowy <prasowy na serwerze
lodzkie.pl>
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Od:
Rzecznik prasowy ZTMData: 29 sierpnia 2018 12:27
Temat: Nowe linie, nowe trasy - Informacja prasowa
Nowe linie, nowe trasy
Od września na stołecznych ulicach pojawią się nowe linie autobusowe, a dodatkowo zmienią się trasy kilku kolejnych. Tramwaje wrócą na ulicę Puławską oraz ulicę Marynarską do pętli PKP Służewiec.
Po remoncie jezdni przywrócony zostanie ruch na ulicy Miodowej. Od 3 września, od początku kursowania linie: 116, 178, 180, 222 (do krańca BIELAŃSKA), 503 (do krańca KONWIKTORSKA), 518 i N44 wrócą na trasy podstawowe.
Od 1 września również kilka autobusy kilku pojadą nowymi trasami. Oto one:
121: GWIAŹDZISTA – ... – Sokratesa – Conrada – CHOMICZÓWKA
171: TORWAR – ... – Powstańców Śląskich – Radiowa – Wrocławska – Żołnierzy Wyklętych – Piastów Śląskich – Powstańców Śląskich – Conrada – CHOMICZÓWKA
334: OLESIN – ... – Ostródzka – Juranda ze Spychowa – Białołęcka – Daniszewska – Annopol – ŻERAŃ WSCHODNI.
Autobusy linii 181 (w wybranych kursach) w dni powszednie w godzinach szczytu pojadą wydłużoną trasą:
PL. WILSONA – ... – Żubrowa – Wóycickiego – CM. PÓŁNOCNY–BRAMA GŁ. – Wóycickiego – parking przy bramie południowej – Wólczyńska – Estrady – Dziekanowska – CM. PÓŁNOCNY–BRAMA ZACH.
Linia 306 zmieni się w linię stałą (kursującą we wszystkie dni tygodnia) 228 z zachowaniem dotychczasowej trasy.
Będą również trzy nowe linie autobusowe okresowe:
308, na trasie zbliżonej do dotychczasowej trasy linii Z-2:
w porannym szczycie: METRO WIERZBNO – Woronicza – Racjonalizacji – Konstruktorska – Suwak – Domaniewska – Postępu – Konstruktorska – Racjonalizacji – Woronicza – METRO WIERZBNO
w popołudniowym szczycie: METRO WIERZBNO – Woronicza – Racjonalizacji – Konstruktorska – Postępu – Domaniewska – Suwak – Konstruktorska – Racjonalizacji – Woronicza – METRO WIERZBNO
328, na trasie:
HYNKA – al. Krakowska –Instalatorów– Równoległa – Szybka – Jutrzenki – Aleje Jerozolimskie – POPULARNA;
oraz 380 na trasie:
POWĄZKI–CM. WOJSKOWY – Elbląska – Powązkowska – Okopowa – rondo Zgrupowania AK „Radosław" – Słomińskiego – Pamiętajcie o Ogrodach – CH ARKADIA.
Tramwajarze kończą na ul. Puławskiej oraz na ul. Marynarskiej, tramwaje wracają na trasy
To nie koniec dobrych wiadomości: od początku kursowania 3 września tramwaje będą ponownie jeździć ul. Puławską oraz ul. Marynarską do pętli PKP SŁUŻEWIEC. Przywrócone zostanie kursowanie zawieszonych linii 10 i 14 (na trasach podstawowych) oraz linii 18 na trasie zmienionej na Pradze-Północ.
Na trasy podstawowe wrócą z kolei tramwaje linii: 4, 17, 31 oraz 35.
Przestanie kursować komunikacja zastępcza: linie autobusowe Z-1, Z-2 i Z-4 oraz uzupełniająca linia tramwajowa 70.
Dodatkowych informacji udziela:
Łukasz Majchrzyk
Podinspektor ds. kontaktów z mediami
Dział Prasowy
(...)
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Redakcja przekazuje otrzymaną odpowiedź
Od: Leyko Tomasz <T.Leyko na serwerze
podkarpackie.pl>
Data: środa, 29 sierpnia 2018
Temat: Pytania w sprawie upadku kolei pasażerskiej w woj. podkarpackim
Do: Adam Fularz
W odpowiedzi na pytanie prasowe informuję, że przytoczone przez Pana artykule dane opublikowane przez Urząd Transportu Kolejowego odnoszące się do łącznej ilości pasażerów korzystających w skali roku z regionalnych połączeń kolejowych na podkarpaciu są prawidłowe.
Tym samym nie zgadza się to z podaną informacją iż z powyższego transportu korzystało jedynie 4 tys. osób w dobie. Województwo Podkarpackie realizuje połączenia z sąsiednimi województwami na pięciu, a nie na siedmiu liniach kolejowych. Największa praca przewozowa realizowana jest na liniach: 91 i 68, gdyż tam potoki pasażerskie uzasadniają Województwom sąsiednim współfinansowanie tych połączeń.
Natomiast transport autobusowy drogowy „publiczny" jest realizowany na zasadach komercyjnych, zatem przewoźnik podejmuje decyzje o realizacji bądź likwidacji pewnej działalności przewozowej. Brak a raczej wstrzymanie wdrożenia ustawy o publicznym transporcie drogowym utrudnia podejmowanie interwencyjnych decyzji przez lokalnych organizatorów w tym zakresie.
Przypadek bieszczadzkiego „upadku" transportu autobusowego jest dobrym przykładem, jak nie powinno się dopuszczać do monopolu jednego przewoźnika. Jak wiadomo natura nie lubi próżni i miejsce po „dużym" przewoźniku wypełniło kilku mniejszych, być może bardziej elastycznych do potrzeb tego regionu.
W zakresie pytania o organizacji pracy Urzędu informuję, że UMWP zawsze dostosowuje się do zmieniających uwarunkowań prawnych, jeżeli tego będzie wymagało np. wdrożenie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym będzie wymagało nowej organizacji zarządzania publicznym transportem zbiorowym na poziomie samorządu Województwa.
TOMASZ LEYKO
rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego
Województwa Podkarpackiego
From: Adam Fularz
Sent: Thursday, August 9, 2018 10:37 AM
To: biuroprasowe
Subject: Fwd: Pytania w sprawie upadku kolei pasażerskiej w woj. podkarpackim
Prosże o odpowiedzi!
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Adam Fularz <
adam.fularz@wieczorna.pl>
Data: 6 marca 2018 12:04
Temat: Pytania w sprawie upadku kolei pasażerskiej w woj. podkarpackim
Do: biuroprasowe
do UMWP
Czy UMWP potwierdza że dziennie w woj. podkarpackim koleją podróżuje jedynie 4 tys. osób? Czy potwierdza że z 7 linii łączących województwo z innymi wojewódtwami sąsiednimi - obsługiwane są jedynie trzy? Czy UMWP nie ma zamiaru dokonać zmian, także w zakresie własnej wewnętrznej organiacji urzędu w jej cęści zawiadującej regionalną siecią transportową? Przecież ostatnio upadły także systemy transportu autobusowego w Mielcu, Brzozowie, Sanoku etc. Gdy odwiedziłem Bieszczady w roku ubiegłym, transport zbiorowy już upadł i poza kilkoma głównymi liniami praktycznie nie funkcjonował.
Z prasy:
Spośród 2,1 mln mieszkańców Podkarpacia na dojazd i powrót koleją decydują się 4 tys. osób dziennie.
Lubaczów, miasto powiatowe na wschodzie Podkarpacia. Kto nie zdąży tu na pociąg odjeżdżający o godz. 5.20, na następny musi czekać do godz. 18.46. Przebiegająca przez Lubaczów linia Horyniec-Zdrój – Jarosław obsługiwana jest zaledwie przez dwie pary pociągów dziennie. Tak wygląda kolej w jedynym województwie, w którym rządzi (...)
Na południu Podkarpacia przed podróżą koleją trzeba sprawdzać, czy akurat udało się trafić na dzień lub nawet miesiąc, w którym kursują pociągi. Pusta stacja kolejowa w Sanoku.
Poniżej poziomu
Największym problemem podkarpackiej kolei jest zbyt mała liczba połączeń – alarmowało Centrum Zrównoważonego Transportu, publikując w marcu 2016 r. raport na temat kolei na Podkarpaciu. –Częstotliwość spadła poniżej poziomu, przy którym możliwe jest wykorzystanie kolei w codziennych podróżach.
Większa liczba pociągów kursuje tylko główną magistralą Przemyśl – Jarosław – Rzeszów – Dębica. Wcale to nie oznacza, że oferta przewozowa na tym ciągu zaspokaja potrzeby mieszkańców. Długa luka w odjazdach pociągów z Rzeszowa w kierunku Dębicy wypada akurat w popołudniowym szczycie, ciągnąc się od godz. 15.45 do godz. 18.00. Problemem jest też wczesne kończenie ruchu: ostatni pociąg regionalny opuszcza Przemyśl już o godz. 19.44, a z Rzeszowa na zachód, w kierunku Ropczyc i Dębicy, nie da się wyruszyć po godz. 19.58.
Poza główną magistralą stan oferty jest dramatyczny – na linii ze Stalowej Woli przez Nisko i Leżajsk do Przeworska luki między pociągami sięgają nawet ponad siedmiu godzin, co skutkuje nieefektywnym wykorzystaniem taboru – na przykład skład z Przeworska dociera do Stalowej Woli o godz. 7.12, by następnie bezczynnie stać tam do godz. 15.02. Z kolei z Rzeszowa przez Strzyżów do Jasła realizowane są tylko dwa połączenia dziennie, odjeżdżające ze stolicy województwa o godz. 15.20 i 16.04. Przez pozostałe ponad 23 godziny doby nie ma żadnego połączenia z Rzeszowa na południe regionu.
Pociąg w piątek, pociąg w niedzielę
Do czwartego pod względem liczby mieszkańców miasta na Podkarpaciu w ogóle nie da się dotrzeć koleją: 61-tysięczny Mielec leży na linii Dębica – Tarnobrzeg, na której ruch pociągów pasażerskich został zlikwidowany w 2009 r.
Spośród siedmiu linii łączących Podkarpacie z sąsiednimi województwami, w ruchu regionalnym funkcjonują zaledwie trzy ciągi: Stalowa Wola – Lublin i Dębica – Tarnów, a także Jasło – Gorlice, na którym jednak pojedyncze połączenia realizowane są tylko w piątki i niedziele. Na dwóch liniach łączących Podkarpacie z województwem świętokrzyskim w ogóle nie kursują pociągi regionalne.
Według danych Urzędu Transportu Kolejowego, w województwie podkarpackim od 2010 do 2016 r. roczna liczba przejazdów pociągami regionalnymi spadła z 4 mln do 2,7 mln. W liczącym 2,1 mln mieszkańców województwie na dojazd i powrót koleją decydują się niespełna 4 tys. osób dziennie – mieszkaniec Podkarpacia rocznie odbywa średnio 1,6 podróży pociągiem regionalnym.
Tak jak w wielu miejscach świata
Wykorzystanie kolei na Podkarpaciu jest bardzo słabe, mimo szeregu inicjatyw podejmowanych przez władze województwa. Obsługująca połączenia kolejowe na Podkarpaciu spółka Przewozy Regionalne w marcu 2015 r. na wniosek samorządu wprowadziła Taryfę Podkarpacką, obniżającą nawet o ponad połowę ceny jednorazowych i miesięcznych biletów kolejowych. W efekcie podróże pociągami stały się tańsze od przejazdów autobusami i busami.
Na przełomie 2015 i 2016 r. samorząd województwa wraz z leżącymi przy liniach kolejowych miastami i gminami stworzył Wojewódzki Fundusz Kolejowy, z którego finansowane są inwestycje przy stacjach kolejowych: parkingi, drogi dojazdowe czy oświetlenie. – Czeka nas wiele pracy, ale trzeba ją wykonać, żeby zachęcić pasażerów do korzystania z połączeń kolejowych, tak jak dzieje się to w wielu miejscach świata – mówił marszałek województwa Władysław Ortyl z PiS, inicjując funkcjonowanie funduszu. Jedną z pierwszych inwestycji była budowa parkingu przesiadkowego przy stacji kolejowej w Horyńcu-Zdroju, z której odjeżdżają... dwa pociągi dziennie.
W 2016 r. z Wojewódzkiego Funduszu Kolejowego sfinansowano również budowę parkingów przy stacjach Krosno Polanka i Targowiska na linii Jasło – Krosno – Sanok – Zagórz, na której we wrześniu 2017 r. ruch pociągów został wstrzymany. W marcu 2018 r. po półrocznej przerwie na linię ma wrócić jeden pociąg – w jedną stronę kursujący w piątki, a wracający w niedziele. Kilka kolejnych połączeń ma powrócić na tę linię w czerwcu 2018 r. Poprzednie zawieszenie ruchu na linii Jasło – Zagórz trwało od stycznia do maja 2015 r.
Kolej pojawia się i znika
Na południu Podkarpacia przed podróżą koleją trzeba sprawdzać, czy akurat udało się trafić na dzień lub nawet miesiąc, w którym kursują pociągi. Obok małej liczby połączeń problemem podkarpackiej kolei jest bowiem skrajna niestabilność oferty, przez co – mimo niskich cen biletów czy nowych parkingów przy stacjach – mieszkańcy nie są w stanie zaufać transportowi szynowemu.
W lutym 2015 r. uruchomiono pociągi łączące Rzeszów z Rogoźnicą, gdzie w strefie przemysłowej działa fabryka Zelmera i kilkanaście innych zakładów. Rozkład jazdy połączeń dopasowano do godzin dojazdów i powrotów pracowników. Jednak po niespełna roku, w grudniu 2015 r., pociągi zniknęły.Pracujący w firmach na terenie strefy nie kryją rozczarowania – donosiła telewizja TVP3 Rzeszów.
Jak czytamy w poświęconym Podkarpaciu opracowaniu Centrum Zrównoważonego Transportu, słabo zorganizowany proces przewozów świadczy o braku umiejętności i zainteresowania tym tematem u osób odpowiedzialnych za regionalny transport kolejowy.
Tekst pochodzi z dwumiesięcznika Z Biegiem Szyn (nr 1/93, styczeń-luty 2018):
www.zbs.net.pl --
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
________________________________
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego
al. Łukasza Cieplińskiego 4
35-010 Rzeszów, skr. pocztowa 17
centrala: (017) 850 1700
fax: (017) 850 1701
www.podkarpackie.pl/________________________________
Klauzula informacyjna RODO
________________________________
Powyższa korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub podmiotu, do którego jest adresowana i może zawierać informacje prawnie chronione. Nieuprawnione wykorzystanie informacji zawartych w wiadomości e-mail przez osobę lub podmiot nie będący jej adresatem jest zabronione odpowiednimi przepisami prawa. Odbiorca korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o niezwłoczne zawiadomienie nadawcy drogą elektroniczną lub telefonicznie i usunięcie tej treści z poczty elektronicznej. Dziękujemy. Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego.
Weź pod uwagę ochronę środowiska, zanim wydrukujesz ten e-mail.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.