

Do Władz Gminy Milejów
ul. Partyzancka 13a
21-020 Milejów
Szanowni Państwo Radni Gminy Milejów
- Andrzej Wirski - Przewodniczący Rady
- Marian Konowałek - Wiceprzewodniczący Rady
- Zbigniew Adamiak
- Krzysztof Augustyniak
- Marian Białek
- Jan Buba
- Waldemar Charlężak
- Piotr Ćwirzeń
- Magdalena Gajowiak
- Janusz Gała
- Robert Kasprzak
- Elżbieta Kurzempa
- Tomasz Mankiewicz
- Dariusz Pietrzak
- Józef Podściański
Szanowni Państwo,
Jak rozwinąć miejscowośc Milejów Osada tak aby w perspektywie 5-10 lat stała się ośrodkiem miejskim i liczyła od 4 do 5 tysięcy mieszkańców? W Europie jest wiele przykładów jak tego dokonano. Jednym ze sposobów jest odtworzenie linii kolei i wprowadzenie podmiejskich połączeń pasażerskich do Lublina.
Zwracam się, jako ekonomista transportu, do władz gminy z następującą petycją.
Rząd ogłosił program "Kolej Plus". Domagam się, aby gmina pozyskała materiał staroużyteczny z remontów linii kolejowych w okolicy Lublina (takie się aktualnie toczą), lub w inny sposób odtworzyła ongiś istniejącą linię kolejową z Jaszczowa do miejscowości Milejów Osada wraz z budową przystanku kolejowego w miejcowości Milejów Osada.
Uzasadnienie:
Milejów Osada wg Wikipedii liczył dekadę temu 2,6 tys. mieszkańców. Uzasadnia to wprowadzenie częstych - np. cogodzinnych pociągów podmiejskich w relacji do Lublina. Wówczas Milejów Osada mógłby się rozwinąć do roli miejscowości satelickiej Lublina i do roli ośrodka regionalnego.
Odtworzenie kolei pod przewozy pasażerskie jest możliwe, wymaga jednak by to gmina Milejów a nie PKP PLK zajęła się tym zadaniem. Torowiskiem mogłaby zarządzać gmina Milejów lub PKP PLK.
Rozwój w przyszłości
W dalszej kolejności proponuję budowę nowej łącznicy omijającej stację Jaszczów i eliminującej konieczność zmiany kierunku jazdy w relacji Milejów Osada- Lublin Gł.
Dlaczego kolej? Oferuje ona wygodne dojazdy do pracy czy do szkoły i w Europie Zachodniej często jest elementem rozwijającym urbanizację. Poprawi ona jakość podróży w relacji Milejów Osada- Lublin. Kolej w tej relacji już istniała. Zachodzi więc tylko potrzeba jej odtworzenia.
Proszę o odpowiedź na petycję.
Pozdrawiam,
czw., 2 lip 2015 o 11:43 Adam Fularz <adam.fularz na serw.
wieczorna.pl> napisał(a):
>
> Do
> Urzędu Gminy Milejów
> ul. Partyzancka 13a
> 21-020 Milejów
>
> Szanowni Państwo, Opisujemy w prasie możliwośc odbudowy linii kolei
> pasażerskiej do Milejowa, Powstałaby stacja Milejów Centrum, koło
> Biedronki i Urzędu Gminy.
> Jakie są możliwości przeprowadzenia odbudowy połączenia? Jeśli
> inwestorem byłyby władze województwa, czy gmina pozyska te grunty?
> Jakie są możliwości zaangażowanai gminy w taki projekt? Odbudowana
> kolej byłaby cześcią szybkiej kolei miejskiej i aglomeracyjnej dla
> Lublina.
> Schematy załączam.
> Pozdrawiam,
>
> --
> Adam Fularz
> Wydawnictwo Merkuriusz Polski
> "Wieczorna.pl" sp. z o.o.
> T +48604443623
> F +442035142037
> E
adam.fularz@wieczorna.pl> Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
>
> AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
>
> TEKSTY
>
> Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze
> wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali
> kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji
> prasowych.
>
> ZDJĘCIA
>
> Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z
> niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
>
> WIDEO
>
> Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje
> telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Do
Urząd Gminy Bełżec
oraz
UMWL
Szanowni Państwo,
Proponujemy odtworzenie bezpośrednich połączeń kolejowych Lublin- Tomaszów Lubelski. Początkowo przemianowana byłaby stacja kolejowa w Bełżcu. Z czasem, odbudowane byłoby połączenie do śródmieścia miasta Tomaszów.
Pierwsze kroki
Początkowo stacja kolejowa Bełżec byłaby przemianowana na Bełżec- Tomaszów Lubelski. Dodane zostałyby nowe połączenia regionalne z Bełżca- Tomaszowa do Lublina z pominięciem stacji Zamość, skojarzone z autobusami z dworca na terenie Bełżca do centrum Tomaszowa.
Linia Intercity i połączenie do Tomaszowa
Możliwe jest wprowadzenie połączenia typu Intercity do Tomaszowa z czasem przejazdu z Warszawy w ok. 4-5 godzin. Połączenie takie realizowane szybkimi autobusami szynowymi istniało przed II wojną światową a czas przejazdu całej trasy Warszawa- Lwów nieznacznie przekraczał 4 godziny. Obecnie podróż na trasie Lwów- Warszawa zajmuje od kilku do ponad 17 godzin.
Rozbudowa tej trasy ma dwa warianty: proponuje się modernizację linii z Rejowca przez Zawadę i Bełżec do Hrebennego (135 km) i uzyskanie na całej trasie prędkości 120 km/h (160 km/h w przypadku taboru z wychylnym pudłem) i czasu przejazdu tego odcinka ok. 50- 80 minut. Odcinek Rejowiec- Warszawa (229 km) możliwy jest do pokonania po jego modernizacji w czasie 100 minut dla taboru z wychylnym pudłem i 120 minut dla taboru klasycznego. Odcinek Lwów- Rawa Ruska (66 km) jest możliwy do pokonania w 30 minut po jego gruntownej modernizacji (i być może dodaniu trzeciej szyny dla taboru europejskiego). Czas przejazdu na całej trasie Lwów- Warszawa może wynieść w zależności od taboru od 3 do 4 godzin, a nie kilka godzin, jak obecnie.
Odbudowa torowiska do centrum Tomaszowa
Wówczas czas przejazdu na tej trasie będzie na tyle konkurencyjny, że możliwe będzie ponowne wprowadzenie połączenia kolejowego do Tomaszowa Lubelskiego. Istniejąca linia z Bełżca do Tomaszowa Lub. została rozebrana w początkach XX wieku. Koszt odbudowy ok. 10-km linii to ok. 50-80 mln PLN. Możliwe jest zbudowanie linii całkowicie w nowym przebiegu. Umożliwi to na dołączenie Tomaszowa do sieci kolei regionalnej i na zaoferowanie połączeń do Lublina z czasem przejazdu ok. 2 godzin.
Możliwa jest też wcześniej wspomniana budowa nowej linii do Tomaszowa częściowo po śladzie wcześniejszej linii Bełżec- Tomaszów- Trawniki kosztem kilkunastu mln euro. Nie wiemy czy ten ślad po nasypie i torowisku starej linii jest zachowany.
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Redakcja otrzymała
Od: Grzela, Anna <Anna.Grzela na serwerze
sejmik.kielce.pl>
Data: czwartek, 4 stycznia 2018
Temat: odpowiedź na maile w sprawie kolei w Województwie Świętokrzyskim
Do: Adam Fularz
W związku z liczną korespondencją nadesłaną drogą elektroniczną w sprawie transportu kolejowego na terenie Województwa świętokrzyskiego, pozwalam sobie na 1 odpowiedź obejmującą wszystkie poruszone przez Pana zagadnienia oraz informuję że zgodnie z ustawą z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (t.j. Dz. U. z 2017.2136) Marszałek Województwa Świętokrzyskiego jest organizatorem regionalnego transportu (w tym kolejowego) na terenie województwa.
Mając na uwadze powyższe oraz uwzględniając zapisy m.in. obowiązującej do 2020 roku umowy o świadczenie usług zawartej z operatorem kolejowym Przewozy Regionalne sp. z o.o., przewóz osób w transporcie kolejowym świadczony jest na liniach kolejowych:
- nr 8 na odcinku Skarżysko Kamienna – Kielce - Sędziszów – gr. województwa – Kraków Gł./ Katowice (linia nr 62),
- nr 25 na odcinku Skarżysko Kamienna – Ostrowiec Św. – Sandomierz,
- nr 61 na odcinku Kielce – Włoszczowa – gr. województwa – Częstochowa/ Katowice (linia nr 4 CMK),
Ponadto organizator ma prawo do uruchamiania nowych relacji na innych odcinkach linii kolejowych, w tym w szczególności na odcinkach i relacjach wskazanych w obowiązującym „Planie zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego Województwa Świętokrzyskiego", tj.: na linii nr 8 i nr 73 w relacji Kielce – Busko Zdrój oraz na linii nr 25 na odcinku Skarżysko Kamienna – Końskie. Powyższe jest jednak zależne od możliwości finansowych Województwa oraz stanu technicznego dostępnej infrastruktury kolejowej.
Odnosząc się do Pana zarzutu dotyczącego stanu infrastruktury kolejowej oraz likwidacji linii kolejowych na terenie województwa świętokrzyskiego informuję , że zarządcą infrastruktury kolejowej jest PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. co oznacza, że w/w spółka jest kompetentna do udzielania wszelkich informacji w powyższym zakresie.
Tym niemniej w ślad za zapisami „Programu Rozwoju Infrastruktury Transportowej Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014–2020" przyjętego Uchwałą Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego nr XVII/247/15 z dnia 27 listopada 2015 roku, informuję że w w/w dokumencie zostało m.in. przewidziane zadanie obejmujące modernizację istniejących i budowę nowych przystanków kolejowych w ramach środków UE dostępnych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego 2014-2020. Z podejmowanych wspólnie z PKP PLK prac w tym zakresie jasno wynika, że w miarę możliwości finansowych jest możliwa do zrealizowania m.in. budowa przystanku Busko Zdrój w nowej lokalizacji wraz z dobudową zelektryfikowanego odcinka toru do centrum miasta.
Nie przewidujemy jednak uruchamiania połączeń na linii Kielce – Staszów – Tarnobrzeg w najbliższej perspektywie, tak więc nie widzimy zasadności budowy nowych przystanków w lokalizacjach zaproponowanych przez Pana.
W przypadku nowego podziału środków UE po 2020 roku i działań obejmujących inwestycje w infrastrukturę kolejową, zarządca infrastruktury będzie mógł rozważyć budowę kolejnych nowych i inne modernizacje istniejących przystanków kolejowych, co niewątpliwie będzie przedmiotem uzgodnień z Marszałkiem Województwa.
Dalej, w zakresie rozwoju infrastruktury kolejowej Województwa Świętokrzyskiego informuję, że w Dokumencie Implementacyjnym do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku) określona została Lista projektów kolejowych o znaczeniu makroregionalnym, których Beneficjentem jest PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., w tym:
a) Prace na liniach kolejowych nr 25, 74, 78 na odcinku Stalowa Wola – Tarnobrzeg/ Sandomierz – Ocice/Padew (lista podstawowa);
b) Prace na linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko Kamienna – Sandomierz (lista podstawowa);
c) Prace na linii kolejowej nr 25 na odcinku Końskie – Skarżysko (lista rezerwowa)
współfinansowanych z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia w perspektywie finansowej UE 2014-2020.
Powyższe inwestycje (m.in.) pozwolą na podjęcie prac nad tworzeniem regularnej oferty przewozowej obejmującej połączenia kolejowe do Buska Zdroju, Końskich, czy Sandomierza.
Odnosząc się następnie do kwestii wydłużenia relacji Kielce - Sandomierz do Tarnobrzega informuję, że ze strony Województwa Świętokrzyskiego w 2018 roku przewidziano dodatkowe kursowanie pociągu do Sandomierza w weekend majowy (28.IV.-6.V.) oraz czerwcowy (31.V.-
3.VI.) a także w każdą środę w okresie 9.V.-27.VI.). Inne połączenia w kierunku do Sandomierza nie są przewidziane do uruchomienia w bieżącym rozkładzie jazdy pociągów.
Z doniesień prasowych wiadomo nam, że Marszałek Województwa Podkarpackiego planuje uruchomić codzienny pociąg w relacji Rzeszów – Sandomierz – Rzeszów począwszy od września br. Nie było dotychczas żadnych oficjalnych rozmów na szczeblu organizatorów transportu w poszczególnych województwach oraz żadnych wystąpień w powyższym zakresie ze strony Województwa Podkarpackiego. Mając na uwadze powyższe a także konieczność zabezpieczenia dodatkowych środków finansowych w budżecie Województwa Świętokrzyskiego na uruchomienie dodatkowych połączeń, informuję że obecnie Województwo Świętokrzyskie nie planuje innych połączeń na linii nr 25 niż te, które zostały już zamówione u zarządcy PKP PLK S.A. w bieżącym rozkładzie jazdy pociągów.
Mając na uwadze postęp prac przygotowawczych dot. realizacji projektu opisanego wyżej dot. „Prac na linii 25 na odcinku Skarżysko Kamienna – Sandomierz" w ramach zadania dotyczącego budowy drogi kolejowej Warszawa – Rzeszów przez Kolbuszowa na odcinku Skarżysko Kamienna – Sandomierz – Ocice – Rzeszów, zwiększenie siatki połączeń do Sandomierza i ewentualne uruchomienie kursów w kierunku Tarnobrzega i Rzeszowa (na podstawie porozumienia pomiędzy województwami) będzie możliwe po zrealizowaniu w/w projektu, którego termin zakończenia przypada na 31.03.2021r.
Ze swej strony pragnę jedynie poinformować, korygując Pana wiedzę w zakresie ilości obsługiwanych relacji, że w ostatnich Marszałek Województwa Świętokrzyskiego organizuje i finansuje coraz większą liczbę połączeń kolejowych (2016r. – 81 połączeń, 2017r. – 97 połączeń, 2018r. – 103 połączenia).
Wierzę, że powyższe informacje pozwolą Panu na skorygowanie negatywnego obrazu stanu kolei w naszym województwie
Anna Grzela
Zastępca Dyrektora Wojewódzkiego Zarządu Transportu
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Al. IX Wieków Kielc 4, 25-516 Kielce
(...)
From: Adam Fularz [mailto:
adam.fularz@wieczorna.pl]
Sent: Sunday, December 17, 2017 11:02 PM
To: Grzela, Anna <Anna.Grzela na
sejmik.kielce.pl>
Subject: Fwd: Nie będzie przesiadek na stacji kolejowej Sandomierz
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Adam Fularz <
adam.fularz@wieczorna.pl>
Data: 28 sierpnia 2017 08:32
Temat: Fwd: Nie będzie przesiadek na stacji kolejowej Sandomierz
Do: "Grzela, Anna" <anna.grzela na serw.
sejmik.kielce.pl>
czy w przyszłym roku będą przesiadki? W relacji Kielce- Sandomierz- Rzeszów oraz Rzeszów- Sandomierz- Kielce.
Pozdrawiam
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Adam Fularz <
adam.fularz@wieczorna.pl>
Data: piątek, 30 czerwca 2017
Pytanie:
W tym roku do Sandomierza będą docierały aż dwa weekendowe pociągi: cieszący się dużym zainteresowaniem skład z Kielc oraz zupełnie nowy kurs z Rzeszowa- informuje Polregio.
Czy składy z Kielc i z Rzeszowa/ do Rzeszowa będą w jakiś sposób skomunikowane tak aby umożliwić przesiadki w Sandomierzu? Czy w przyszłości nie można tych dwóch relacji połączyć w relację Rzeszów- Kielce? Potok podróżnych będzie chyba znacznie większy.
Odpowiedź:
Godziny kursowania pociągów zostały dostosowane do potrzeb turystów z Rzeszowa i Kielc, czyli tak, aby rano dojechać do Sandomierza, zwiedzić miasto i wrócić. Wyklucza to organizację przesiadek. Celem tej oferty nie było stworzenie ciągu komunikacyjnego Rzeszów - Kielce, tylko umożliwienie jednodniowych wycieczek do Sandomierza.
O rozbudowie oferty w przyszłości lub zmiany priorytetów proszę pytać w urzędach marszałkowskich, które zamawiają te pociągi.
Michał Stilger
główny specjalista ds. PR
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf