Dzień dobry,
Rekordowa liczba 58 połączeń, w tym sześć nowości. Na zimę zostaje też kilkanaście kierunków południowych. Nowy rozkład lotów na wrocławskim lotnisku wchodzi w życie 28 października 2018 roku.
Więcej informacji w załączeniu.
W razie pytań, pozostaję do dyspozycji.
Zdjęcia (fot. Port Lotniczy Wrocław, shutterstock) do pobrania tutaj: https://bit.ly/2Arixid
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 25 października 2018 r.
Informacja prasowa
Port Lotniczy Wrocław. Już jest rozkład lotów na nowy sezon
Rekordowa liczba 58 połączeń, w tym sześć nowości. Na zimę zostaje też kilkanaście kierunków południowych. Nowy rozkład lotów na wrocławskim lotnisku wchodzi w życie 28 października 2018 roku.
Zacznijmy od nowości wprowadzanych przez regularnych przewoźników. Dwa nowe połączenia uruchamiają tanie linie – Wizz Air do Charkowa, a Ryanair do Kijowa Boryspola. Oba kierunki startują już 28 października. Będzie też nowe połączenie sieciowe. Brussels Airlines, flagowe belgijskie linie lotnicze, uruchamiają rejsy do Brukseli. Pierwszy samolot na tej trasie wystartuje 25 lutego 2019 r.
Egzotyczne nowości znalazły się również w ofercie biur podróży – to Zjednoczone Emiraty Arabskie (Dubaj) i Oman. Ponadto nowością zimową będą czarterowe loty do Turcji (Antalya). W siatce połączeń czarterowych są też: zeszłoroczny hit - Zanzibar, Egipt i Wyspy Kanaryjskie.
Łącznie w rozkładzie lotów na sezon zimowy 2018/2019 znalazło się 41 połączeń niskokosztowych (w tym jedno krajowe do Gdańska), 10 sieciowych (w tym krajowe na Lotnisko Chopina w Warszawie) oraz 7 czarterowych. Jeszcze nigdy zimowa oferta wrocławskiego lotniska nie była tak bogata.
– Z punktu widzenia pasażerów liczy się też fakt, że siatka połączeń jest coraz bardziej zróżnicowana. W tym sezonie w ofercie przewoźników niskokosztowych pojawiają się kolejne kierunki wschodnie i zostaje aż 12 atrakcyjnych kierunków południowych, od Teneryfy, przez Lizbonę, Neapol, po Kutaisi. Cieszymy się również z tego, że swoją ofertę z Wrocławia konsekwentnie rozwijają przewoźnicy sieciowi – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Od nowego sezonu linie SWISS wprowadzają dodatkowy, niedzielny rejs do Zurychu. Na tej trasie pasażerowie będą mieli do dyspozycji łącznie cztery rejsy w tygodniu. Z kolei Air France, na bardzo popularnej trasie na główne lotnisko Paryża (Charles de Gaulle), wprowadza większe samoloty. Aktualnie obsługuje ją samolot Embraer 170 (76 miejsc), a w sezonie zimowym (od poniedziałku do piątku) rejsy będą wykonywane samolotem Embraer 190 (100 miejsc). W efekcie, pasażerowie będą mieli do dyspozycji nawet 20 połączeń dziennie do tzw. hubów – największych lotnisk przesiadkowych Europy atrakcyjnych pod kątem biznesowym. To ogromne udogodnienie dla osób podróżujących służbowo oraz planujących loty z przesiadką.
Dodajmy, że dogodniejszy będzie dojazd do portu lotniczego komunikacją miejską. Oprócz autobusów linii 106, od 20 października na lotnisko jeździ linia 129, zapewniając bezpośredni dojazd do portu z zachodnich i północnych dzielnic Wrocławia. Wygodne połączenie z centrum miasta i Dworcem Autobusowym oferuje też linia Wro Airport Express (bilety, w tym łączone dla pasażerów dojeżdżających z innych miast, dostępne są również poprzez system rezerwacyjny Flixbus), Ryanair Transfers, a już niedługo połączenie to będzie dostępne w systemie Wizz Air.
Rekordowe trzy kwartały
W okresie od stycznia do końca września tego roku Port Lotniczy Wrocław obsłużył ponad 2,6 mln pasażerów, co oznacza wzrost o 17,6% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Tanie linie odnotowały w pierwszych trzech kwartałach tego roku aż o 28,5% pasażerów więcej, a przewoźnicy sieciowi o 20,7%.
Zgodnie z prognozami, w 2018 roku lotnisko obsłuży łącznie ponad 3,2 mln pasażerów, co będzie oznaczało ok. 10% wzrost rok do roku.
Port Lotniczy Wrocław został uznany za jeden z najszybciej rozwijających się lotnisk w Europie. Zajął 7 miejsce w rankingu magazynu „Anker Report", przygotowanym na podstawie danych serwisu Flight Global. Pod uwagę brano liczbę nowych kierunków wprowadzonych w ciągu roku. Pod tym względem wrocławskie lotnisko znalazło się wśród portów o globalnym znaczeniu, jak Moskwa, Berlin czy Paryż.
ROZKŁAD LOTÓW jesień/zima 2018/2019
(w sumie 58 połączeń)
41 połączeń niskokosztowych:
Ryanair (29)
· Rzym Ciampino
· Paryż Beauvais
· Cork
· Bolonia
· Mediolan Bergamo
· Dublin
· Shannon
· Bristol
· Glasgow
· Liverpool
· Londyn Stansted
· East Midlands
· Teneryfa
· Malta
· Madryt
· Malaga
· Manchester
· Newcastle
· Lizbona
· Belfast
· Bruksela Charleroi
· Edynburg
· Gdańsk
· Leeds Bradford
· Neapol
· Oslo Torp
· Palermo
· Tel Awiw
· Kijów Boryspol NOWOŚĆ
Wizz Air (12)
· Birmingham
· Doncaster-Sheffield
· Dortmund
· Eindhoven
· Londyn Luton
· Oslo Torp
· Sztokholm Skavsta
· Kijów Żuljany
· Lwów
· Rejkiawik
· Kutaisi zostaje na zimę (nowość lato 2018),
· Charków NOWOŚĆ
10 połączeń sieciowych:
AIR France (1)
- Paryż (Charles de Gaulle) zostaje na zimę (nowość lato 2018)
SWISS AIRLINES (1)
· Zurych
PLL LOT (2)
· Warszawa
· Tel Awiw
SAS (1)
· Kopenhaga
LUFTHANSA (2)
· Monachium
· Frankfurt
EUROWINGS (2)
· Düsseldorf
· Stuttgart
BRUSSELS AIRLINES (1)
- Bruksela NOWOŚĆ (od 25 lutego 2019 r.)
7 połączeń czarterowych:
Hiszpania (1)
· Fuerteventura
Egipt (2)
· Hurghada
· Marsa Alam
Zjednoczone Emiraty Arabskie (1) NOWOŚĆ
Oman (1) NOWOŚĆ
Tanzania (1)
- Zanzibar (zeszłoroczny zimowy hit)
Turcja (1)
· Antalya NOWOŚĆ
Port Lotniczy Wrocław to jedno z największych i najważniejszych lotnisk w Polsce. W roku 2017 obsłużyło ponad 2,85 mln pasażerów. W tym roku, według prognoz, z jego usług skorzysta już ponad 3,2 mln podróżnych. W sezonie letnim 2018 port oferuje 85 połączeń, w tym 10 nowych kierunków regularnych.
Wrocławskie lotnisko jest doskonale skomunikowane z siecią autostrad (A4 i A8) i dróg ekspresowych (S5 i S8), co umożliwia szybki i wygodny dojazd również z dalej położonych regionów Polski. Na lotnisku podróżni mają do dyspozycji ok. 4 tys. miejsc parkingowych.
Dojazd do portu umożliwia również szybkie połączenie WRO Airport Express. Komfortowe autobusy wyruszają co 50 minut z nowego Dworca Autobusowego, tuż przy kolejowym Dworcu Głównym. Wygodnym połączeniem z centrum jest też autobusowa linia „106", kursująca co 20 minut (za dnia), i nocna „206", jeżdżąca co 90 minut. Pasażerowie korzystający z usług Port Lotniczego Wrocław mają też do dyspozycji liczne sklepy, bary, kawiarnie i restauracje.
Port Lotniczy Wrocław sukcesywnie inwestuje w infrastrukturę. Od 2012 roku pasażerowie są obsługiwani w nowoczesnym terminalu. Lotnisko dysponuje też systemem nawigacyjnym wyższej kategorii (ILS Cat. II), umożliwiającym realizację operacji lotniczych również w trudniejszych warunkach atmosferycznych.
Wrocławskie lotnisko jest doceniane za wysoki standard obsługi. W 2012 roku port został uznany przez pasażerów najbardziej przyjaznym lotniskiem w Polsce, a w 2017 roku uzyskał pierwsze miejsce w Polsce i jedenaste w Europie w rankingu portalu Sleepingairports.net. Czterokrotnie otrzymał też nagrodę Business Traveller Award dla najlepszego regionalnego lotniska w kraju.
Redakcja otrzymała
---
Od: Rzecznik Urząd Miasta Bydgoszczy <rzecznik na serwerze
um.bydgoszcz.pl>
Data: środa, 24 października 2018
Temat: Pytania prasowe
Do: Adam Fularz <Adam.Fularz na serwerze
wieczorna.pl>
Dzień dobry,
nawiązaniu do wcześniej udzielonych odpowiedzi niezmiennie informujemy, że temat wykorzystania infrastruktury kolejowej w komunikacji miejskiej w Bydgoszczy był wielokrotnie analizowany poprzednich latach. W ramach zleconych opracowań wykonywano analizy ogólne – określające zdolności wszystkich podsystemów transportowych w mieście, jak również analizy szczegółowe – analizujące wybrane kierunki i połączenia dla konkretnych projektów, w tym również kolejowych. Opracowania te wraz z poprzedzającymi je szerokimi badaniami wykonywały firmy wyspecjalizowane w tej dziedzinie, jak również osoby związane z ośrodkami naukowymi w Polsce (Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy, Politechnika Poznańska).
Z wykonanych w poprzednich latach opracowań można przytoczyć:
1. Opracowanie wykonane przez firmę IMS International Management Services Sp. z o.o. z Krakowa pn. Wstępne Studium Wykonalności dla połączenia kolejowego Bydgoszcz Centrum – Fordon. Wykonane w roku 2005.
2. Opracowanie wykonane przez firmę IMS International Management Services Sp. z o.o. z Krakowa pn. Zintegrowany Plan Rozwoju Transportu Publicznego Bydgoszczy na lata 2005-2013. Wykonane w latach 2004/2005.
3. Opracowanie wykonane przez Biuro Inżynierii i Transportu (wraz z pracownikami Politechniki Poznańskiej) – Poznań 2007 pn. Studium Szybkiej Kolei Metropolitalnej w bydgosko-toruńskim obszarze metropolitalnym BiT City –Wykonane w roku 2007.
4. Opracowanie wykonane przez Katedrę Budownictwa Drogowego UTP Bydgoszcz pn. Zintegrowany Plan Rozwoju Transportu Publicznego w Bydgoszczy na lata 2007 – 2015. Wykonane w roku 2009.
5. Opracowanie wykonane przez Katedrę Budownictwa Drogowego UTP Bydgoszcz pn. Studium Transportowe Miasta Bydgoszczy wraz z oceną stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Wykonane w latach 2010 – 2012.
6. Opracowanie wykonane przez pracowników Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy pn. Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla miasta Bydgoszczy (Plan Transportowy). Opracowanie wykonane w roku 2013. Przyjęte Uchwałą Rady Miasta Bydgoszczy Nr VI/968/13 z dnia 25 września 2013r.
7. Opracowanie wykonane przez Katedrę Budownictwa Drogowego UTP Bydgoszcz pn. Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla województwa kujawsko-pomorskiego – dokument przyjęty przez Samorząd województwa kujawsko-pomorskiego w roku 2014.
Z tych analiz jednoznacznie wynika, że szybka kolej miejska nie jest rozwiązaniem komunikacyjnych wyzwań w mieście. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest konsekwentny rozwój komunikacji tramwajowej, która obsługiwać ma kolejne duże osiedla. Kierunkiem działań jest również budowa odcinków zapewniająca jej większą funkcjonalność w przypadku takich sytuacji jak awaria/wypadek czy remont wybranego odcinka sieci. I te działania są obecnie realizowane na terenie miasta.
Dostrzegamy potencjał przewozów kolejowych, ale w ujęciu całej Metropolii Bydgoszcz. Stąd między innymi inwestycje w nowe przystanki i węzły lepiej integrujące komunikację kolejową i miejską. W najbliższych latach możliwe będzie opracowanie studium transportowego dla całej Metropolii Bydgoszcz, wówczas analizowany będzie również rozwój kolei aglomeracyjnej Niezmiennie podkreślamy jednak, że m.in. ze względu na brak ustawy metropolitalnej organizatorem przewozów kolejowych o takim charakterze jest obecnie Urząd Marszałkowski.
Pozdrawiam,
Marta Stachowiak
rzecznik prasowy
Urząd Miasta Bydgoszczy
ul. Jezuicka 1, 85-102
From: Adam Fularz [mailto:
Adam.Fularz@wieczorna.pl]
Sent: Monday, October 15, 2018 10:17 PM
To: Rzecznik Urząd Miasta Bydgoszczy
Subject: Fwd: Pytania prasowe
---------- Forwarded message ---------
From: Adam Fularz <
adam.fularz@wieczorna.pl>
Date: śr., 30 mar 2016 o 10:38
Subject: Pytania prasowe
To: rzecznik <rzecznik na serw.
um.bydgoszcz.pl>
- jaka jest opinia UM Bydgoszcz na temat propozycji Daniela Kaszubowskiego, by odbudować kolej miejską w Bydgoszczy? (..)
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Redakcja otrzymała
---
Od: Rzecznik Urząd Miasta Bydgoszczy <rzecznik na serwerze
um.bydgoszcz.pl>
Data: środa, 24 października 2018
Temat: Pytania prasowe
Do: Adam Fularz <Adam.Fularz na serwerze
wieczorna.pl>
Dzień dobry,
nawiązaniu do wcześniej udzielonych odpowiedzi niezmiennie informujemy, że temat wykorzystania infrastruktury kolejowej w komunikacji miejskiej w Bydgoszczy był wielokrotnie analizowany poprzednich latach. W ramach zleconych opracowań wykonywano analizy ogólne – określające zdolności wszystkich podsystemów transportowych w mieście, jak również analizy szczegółowe – analizujące wybrane kierunki i połączenia dla konkretnych projektów, w tym również kolejowych. Opracowania te wraz z poprzedzającymi je szerokimi badaniami wykonywały firmy wyspecjalizowane w tej dziedzinie, jak również osoby związane z ośrodkami naukowymi w Polsce (Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy, Politechnika Poznańska).
Z wykonanych w poprzednich latach opracowań można przytoczyć:
1. Opracowanie wykonane przez firmę IMS International Management Services Sp. z o.o. z Krakowa pn. Wstępne Studium Wykonalności dla połączenia kolejowego Bydgoszcz Centrum – Fordon. Wykonane w roku 2005.
2. Opracowanie wykonane przez firmę IMS International Management Services Sp. z o.o. z Krakowa pn. Zintegrowany Plan Rozwoju Transportu Publicznego Bydgoszczy na lata 2005-2013. Wykonane w latach 2004/2005.
3. Opracowanie wykonane przez Biuro Inżynierii i Transportu (wraz z pracownikami Politechniki Poznańskiej) – Poznań 2007 pn. Studium Szybkiej Kolei Metropolitalnej w bydgosko-toruńskim obszarze metropolitalnym BiT City –Wykonane w roku 2007.
4. Opracowanie wykonane przez Katedrę Budownictwa Drogowego UTP Bydgoszcz pn. Zintegrowany Plan Rozwoju Transportu Publicznego w Bydgoszczy na lata 2007 – 2015. Wykonane w roku 2009.
5. Opracowanie wykonane przez Katedrę Budownictwa Drogowego UTP Bydgoszcz pn. Studium Transportowe Miasta Bydgoszczy wraz z oceną stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Wykonane w latach 2010 – 2012.
6. Opracowanie wykonane przez pracowników Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy pn. Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla miasta Bydgoszczy (Plan Transportowy). Opracowanie wykonane w roku 2013. Przyjęte Uchwałą Rady Miasta Bydgoszczy Nr VI/968/13 z dnia 25 września 2013r.
7. Opracowanie wykonane przez Katedrę Budownictwa Drogowego UTP Bydgoszcz pn. Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla województwa kujawsko-pomorskiego – dokument przyjęty przez Samorząd województwa kujawsko-pomorskiego w roku 2014.
Z tych analiz jednoznacznie wynika, że szybka kolej miejska nie jest rozwiązaniem komunikacyjnych wyzwań w mieście. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest konsekwentny rozwój komunikacji tramwajowej, która obsługiwać ma kolejne duże osiedla. Kierunkiem działań jest również budowa odcinków zapewniająca jej większą funkcjonalność w przypadku takich sytuacji jak awaria/wypadek czy remont wybranego odcinka sieci. I te działania są obecnie realizowane na terenie miasta.
Dostrzegamy potencjał przewozów kolejowych, ale w ujęciu całej Metropolii Bydgoszcz. Stąd między innymi inwestycje w nowe przystanki i węzły lepiej integrujące komunikację kolejową i miejską. W najbliższych latach możliwe będzie opracowanie studium transportowego dla całej Metropolii Bydgoszcz, wówczas analizowany będzie również rozwój kolei aglomeracyjnej Niezmiennie podkreślamy jednak, że m.in. ze względu na brak ustawy metropolitalnej organizatorem przewozów kolejowych o takim charakterze jest obecnie Urząd Marszałkowski.
Pozdrawiam,
Marta Stachowiak
rzecznik prasowy
korespondencja:
From: Adam Fularz [mailto:
Adam.Fularz@wieczorna.pl]
Sent: Monday, October 15, 2018 10:17 PM
To: Rzecznik Urząd Miasta Bydgoszczy
Subject: Fwd: Pytania prasowe
---------- Forwarded message ---------
From: Adam Fularz <
adam.fularz@wieczorna.pl>
Date: śr., 30 mar 2016 o 10:38
Subject: Pytania prasowe
To: rzecznik <rzecznik na serw.
um.bydgoszcz.pl>
- jaka jest opinia UM Bydgoszcz na temat propozycji Daniela Kaszubowskiego, by odbudować kolej miejską w Bydgoszczy? (..)
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Wg UMWM
Niskoemisyjny i zrównoważony transport miejski w Twojej gminie? Z Funduszami Europejskimi to możliwe! Weź udział w webinarium, podczas którego dowiesz się, jak otrzymać wsparcie finansowe na zakup ekologicznego taboru, integrację różnych środków transportu czy budowę nowych ścieżek rowerowych. Początek już 25 października o godz. 11.00. Więcej…
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf