Dzień dobry,
W październiku 2018 wrocławskie lotnisko obsłużyło ponad 280 tys. pasażerów. Ogromny wzrost odnotowały tanie linie, imponująco rośnie też ruch do największych europejskich portów przesiadkowych. Wsród najchętniej wybieranych połączeń są: Teneryfa, Dublin, Shannon, Frankfurt i Monachium.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań – jestem do dyspozycji.
Galeria zdjęć (fot. Port Lotniczy Wrocław) dostępna pod linkiem: https://bit.ly/2F95RB5
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
apalus@prexpert.com.pl
GSM + 48 509 065 355
Wrocław, 7 listopada 2018 r.
Informacja prasowa
Port Lotniczy Wrocław. Ponad 17% pasażerów więcej
W październiku 2018 wrocławskie lotnisko obsłużyło ponad 280 tys. pasażerów. Ogromny wzrost odnotowały tanie linie, imponująco rośnie też ruch do największych europejskich portów przesiadkowych.
Z Portu Lotniczego Wrocław skorzystało w październiku 2018 o 17,4% pasażerów więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. – Największy udział mieli w tym przewoźnicy niskokosztowi, ale tylko niewiele mniejszy wzrost odnotowali przewoźnicy sieciowi. W porównaniu do poprzedniego roku nadal obserwujemy wyraźne ożywienie ruchu w segmencie czarterów turystycznych – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Spektakularne wyniki tanich linii
W poprzednim miesiącu tanie linie przewiozły blisko 190 tys. podróżnych, co oznacza imponujący wzrost aż o 31,4% w porównaniu do października 2017. Co wpłynęło na ten wynik? Utrzymuje się duże zainteresowanie kierunkami południowymi. W przypadku najatrakcyjniejszych połączeń do Hiszpanii, Portugalii i Włoch w samolotach zajętych jest ponad 90% miejsc. Dotyczy to rejsów na Teneryfę, do Lizbony, Malagi, Madrytu, Rzymu Ciampino, Mediolanu Bergamo czy Bolonii. Tradycyjnie, ogromnym zainteresowaniem cieszą się też połączenia na Wyspy Brytyjskie, a z pozostałych kierunków Eindhoven, Paryż Beauvais czy Kijów Żuljany i Lwów. Jeśli chodzi o kierunki wschodnie, to pod koniec października ruszyły nowe połączenia do Kijowa Boryspola (Ryanair) oraz Charkowa (Wizz Air). W porównaniu do ubiegłego roku, liczba połączeń na Ukrainę wzrosła dwukrotnie. Dodajmy, że utrzymuje się również bardzo duże zainteresowanie połączeniem krajowym linii Ryanair do Gdańska.
Znakomite wyniki przewoźników sieciowych
Przewoźnicy sieciowi na trasach międzynarodowych odnotowali ponad 45 tys. pasażerów, co oznacza wzrost o 29,5% w porównaniu do października 2017. Największy udział w tym mają linie Lufthansa. Połączenia do Frankfurtu i Monachium, obsługiwane przez tego przewoźnika, już tradycyjnie cieszą się ogromną popularnością – skorzystało z nich łącznie ponad 30 tys. pasażerów. Mocne miejsce na podium zajmuje też uruchomione w tym roku (26 maja) połączenie Air France na główne lotnisko Paryża (Charles de Gaulle), skąd można kontynuować podróż samolotem lub pociągiem TGV. Pasażerowie z Wrocławia korzystają też z międzynarodowych połączeń sieciowych do Kopenhagi (SAS), Zurychu (SWISS), Düsseldorfu i Stuttgartu (Eurowings, spółka Lufthansy) oraz Tel Awiwu (PLL LOT). Od 25 lutego 2019 r. polecimy też do Brukseli. Nowe połączenie uruchomią linie Brussels Airlines. Pasażerowie mają też do dyspozycji krajowe połączenie sieciowe na Lotnisko Chopina w Warszawie.
Wakacje jesienią i zimą
Ponad 16 tys. pasażerów, tj. o 73,5% więcej niż w październiku 2017, skorzystało z czarterów turystycznych. Różnorodna i atrakcyjna jest też oferta biur podróży na nowy sezon. Znalazło się w niej w sumie 7 kierunków, w tym egzotyczne nowości – Zjednoczone Emiraty Arabskie (Dubaj) i Oman. Ponadto nowością zimową będą również czarterowe loty do Turcji (Antalya). Podróżni preferujący wypoczynek jesienią i zimą mają też do dyspozycji Egipt i Wyspy Kanaryjskie oraz zeszłoroczny hit - Zanzibar.
Rozwój zgodnie z prognozami
Przypomnijmy, że 28 października w Porcie Lotniczym Wrocław wszedł w życie nowy rozkład lotów. W sezonie jesienno-zimowym siatka połączeń z Wrocławia jeszcze nigdy nie była tak bogata. Pasażerowie mają do dyspozycji łącznie rekordową liczbę 58 kierunków, w tym sześć nowości. Od początku roku wrocławskie lotnisko obsłużyło już 2,882 mln pasażerów, co przekłada się na wzrost o 17,6% w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku. Od 1 stycznia do końca października 2018 w porcie zrealizowano blisko 28 tys. operacji lotniczych, czyli startów i lądowań (wzrost o 17,9%). Zgodnie z prognozami, do końca tego roku port obsłuży ponad 3,2 mln podróżnych.
Dzień dobry,
Właśnie zakończyła się jedna z kluczowych inwestycji Portu Lotniczego Wrocław zaplanowanych na ten rok. Po sześciu miesiącach intensywnych prac nowe stanowisko na płycie do odladzania samolotów jest gotowe. Co istotne - prace ukończono przed startem rekordowego sezonu zimowego.
Więcej informacji w załączeniu, w razie pytań – pozostaję do dyspozycji.
Galeria zdjęć z odladzania (fot. Port Lotniczy Wrocław): https://bit.ly/2qxt71w
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
apalus@prexpert.com.pl
GSM + 48 509 065 355
Wrocław, 6 listopada 2018 r.
Informacja prasowa
Płyta do odladzania samolotów. Teraz jeszcze większa
Właśnie zakończyła się jedna z kluczowych inwestycji Portu Lotniczego Wrocław zaplanowanych na ten rok. Po sześciu miesiącach intensywnych prac nowe stanowisko na płycie do odladzania samolotów jest gotowe. Co istotne - prace ukończono przed startem rekordowego sezonu zimowego.
Poranny szczyt to intensywny czas w Porcie Lotniczym Wrocław. Wtedy odlatuje najwięcej samolotów, ponad 10 w ciągu godziny. W sezonie zimowym, gdy temperatura spada poniżej zera, pada deszcz lub śnieg - zdarza się, że przed startem wszystkie maszyny trzeba odlodzić. To standardowa procedura. Im więcej stanowisk, tym szybciej przebiega cały proces. A na wrocławskim lotnisku są od teraz dwa takie stanowiska. Co to oznacza dla pasażerów? – Utrzymanie punktualności przy zwiększonej liczbie operacji w sezonie zimowym. Takie inwestycje przeprowadza się w trosce o komfort i bezpieczeństwo pasażerów - odpowiada Jarosław Wróblewski, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław. - Ukończenie rozbudowy płyty do odladzania wraz z towarzysząca infrastrukturą i to przed inauguracją nowego sezonu było bardzo istotne. Już dziś jesteśmy gotowi na obsługę większej liczby operacji, szczególnie w czasie porannego szczytu komunikacyjnego - dodaje.
Obsługa wrocławskiego lotniska będzie w stanie odladzać teraz dwa samoloty jednocześnie. Dzięki temu zmniejszy czas ich oczekiwania w kolejce i jeszcze bardziej poprawi płynność realizowania operacji lotniczych w porcie. To ważne zwłaszcza dla pasażerów, którzy podróżują z Wrocławia z przesiadką na innym lotnisku.
Najnowsze technologie
Gdy temperatura spada poniżej zera, pada deszcz lub śnieg, samolot należy odlodzić, czyli w odpowiednim czasie do startu pokryć go specjalnym płynem, który zapobiega osadzaniu się śniegu, lodu czy błota pośniegowego na maszynie, zanim ta wzbije się w powietrze. Proces trwa kilkanaście minut. W ramach procedury stosuje się nowoczesne technologie i najnowszy, niedawno zakupiony sprzęt. Co istotne – wszystko to gwarantuje, że proces odladzania jest w pełni bezpieczny dla środowiska i spełnia przyjęte ekologiczne normy.
Nowy system oświetlenia
Koszt rozbudowy płyty wyniósł 13 mln zł. Została ona w pełni wyposażona w nowoczesny system oświetlenia nawigacyjnego, dzięki czemu można z niej korzystać w warunkach ograniczonej widoczności (np. podczas mgły). Nowe stanowisko jest zatem w pełni kompatybilne z ILS CAT. II - najbardziej nowoczesnym systemem nawigacyjnym do prowadzenia operacji lotniczych w trudnych warunkach pogodowych, z którego korzysta wrocławskie lotnisko. Wykonawcą prac była firma Strabag.
Ruch lotniczy jeszcze większy
Inwestycja w rozbudowę płyty do odladzania o kolejne stanowisko jest bezpośrednio związana z szybkim rozwojem wrocławskiego portu. Skala projektu odpowiada standardom europejskim. Przez pierwsze trzy kwartały roku lotnisko obsłużyło łącznie ponad 2,6 mln pasażerów, czyli o 17,6% więcej niż w analogicznym okresie przed rokiem. Od stycznia do września 2018 zrealizowano tu ponad 25 tys. operacji lotniczych (startów i lądowań). Zgodnie z prognozami, w całym 2018 roku port obsłuży ponad 3,2 mln pasażerów, co będzie oznaczało, że osiągnie nowy, historyczny rekord. Także tegoroczna siatka lotów na sezon zimowy jest rekordowa i liczy 58 połączeń (rozkład obowiązuje od 28 października 2018 roku). Ruch lotniczy we Wrocławiu rośnie również dlatego, że swoje bazy operacyjne rozwijają tu najwięksi przewoźnicy. Ryanair bazuje w stolicy Dolnego Śląska już trzy samoloty, a od lata tego roku dodatkowo czwarty w ramach Ryanair Sun. Od marca we Wrocławiu na stałe stacjonuje także drugi samolot Wizz Air, „nocują" tu też maszyny m.in. PLL LOT, SAS, Lufthansa, SWISS.
Dzień dobry
Przypominamy, że w związku z wymianą urządzeń sterowania ruchem kolejowym na linii 440 na odcinku Warszawa Służewiec – Warszawa Lotnisko Chopina nastąpią zmiany w kursowaniu pociągów lotniskowych Kolei Mazowieckich. Pociągi te w dniach 6 – 9 listopada br. rozpoczną/zakończą bieg na stacjach Warszawa Zachodnia lub Warszawa Służewiec.
W związku z utrudnieniami wszystkie bilety Kolei Mazowieckich (wydane do odpowiednich stacji lub sieciowe) w dniach 6 – 9 listopada br. będą honorowane w następujących autobusach ZTM:
• - 175 na odcinku Dw. Centralny – Lotnisko Chopina;
• - 188 na odcinku Baleya – Lotnisko Chopina;
• - 148, 228, 331 na odcinku PKP Okęcie – Lotnisko Chopina.
Ponadto w pociągach lotniskowych obowiązuje stałe honorowanie biletów KM i ZTM w ramach Wspólnego Biletu KM-ZTM-WKD:
· na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Lotnisko Chopina (linia S2) i Warszawa Płudy - Warszawa Lotnisko Chopina (linia S3) w pociągach SKM ważne są wszystkie bilety Kolei Mazowieckich, w tym Bilet lotniskowy,
· na odcinku Warszawa Płudy - Warszawa Lotnisko Chopina w pociągach linii RL Kolei Mazowieckich ważne są wszystkie bilety ZTM.
Przypominamy, że osoby, które wsiadając do pociągu Kolei Mazowieckich linii RL, posiadają niezalegalizowany lub nieaktywowany bilet ZTM, zobowiązane są zgłosić się do kierownika pociągu pierwszymi drzwiami, licząc od czoła pociągu, w celu zalegalizowania lub aktywowania biletu.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664/603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Pytanie
-czy w Polsce zostanie zmienione prawo i tramwaje dwusystemowe będą mogły być użytkowane także w Polsce? Prawo polskie obecnie tego zabrania.
Dlaczego?
Odpowiedzi:
Szanowny Panie Redaktorze,
w odpowiedzi na Pana pytania z 27 lutego 2017 r. i 7 marca 2017 r. w sprawie tramwajów dwusystemowych przedstawiam następujące informacje:
Podstawowym aktem prawnym zawierającym zasady funkcjonowania transportu kolejowego w Polsce jest ustawa z 28 marca 2003 roku o transporcie kolejowym. Linie tramwajowe są wyłączone z jej zapisów. Zamknięty katalog zagadnień dot. transportu kolejowego (bez komunikacji tramwajowej) nie pozwala w dowolny sposób go rozszerzać, a zmiana pojęcia „pojazd kolejowy" i rozciągnięcie go na pojazdy kursujące po torach tramwajowych jest niemożliwa przy ograniczeniach zawartych w art. 3 pkt. 1 ustawy. Ponadto art. 22f ust. 14 ustawy obligujący ministra właściwego do spraw transportu do wydania rozporządzenia w sprawie dopuszczenia do eksploatacji, tworząc zamknięty katalog zagadnień związanych z dopuszczeniem do eksploatacji określonych rodzajów budowli, urządzeń i pojazdów kolejowych, nie daje uprawnień w sprawie dopuszczenia do eksploatacji tramwajów.
W świetle obowiązującego prawa nie jest możliwe dopuszczenie do eksploatacji po sieci linii kolejowych, o których jest mowa w ustawie o transporcie kolejowym, innych pojazdów niż pojazdy kolejowe.
Oprócz postanowień obowiązujących aktów normatywnych wyraźnie rozgraniczających wymogi formalno-prawne dla transportu kolejowego i komunikacji tramwajowej, zagadnieniem decydującym o braku możliwości korzystania przez pojazdy kolejowe z infrastruktury przewidzianej dla tramwajów są warunki techniczne dotyczące zarówno pojazdów, jak i infrastruktury.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa
Redakcja otrzymała
---------- Forwarded message ---------
From:
Biuro Prasowe PLL LOT SA <biuro.prasowe na serwerze lot.pl>Date: śr., 31 paź 2018 o 07:36
Subject: OŚWIADCZENIE
Warszawa, dn. 31 października 2018 r.
OŚWIADCZENIE
My niżej podpisani uczestnicy negocjacji ze strony PLL LOT oświadczamy, że podczas wczorajszych rozmów nie doszło do sytuacji przedstawionej w mediach przez Panią negocjator, i podanej wieczorem jako przyczyna jej popołudniowej rezygnacji z reprezentowania strony związkowej. Przedmiotem negocjacji rozpoczętych w ubiegły piątek z innym negocjatorem, który w sobotę również zrezygnował z reprezentowania strony związkowej były bowiem i pozostają sprawy pracownicze a nie kwestie związane z osobami kolejnych negocjatorów. Podstawowym celem spółki LOT jest bowiem jak najszybsze osiągnięcie porozumienia i zakończenie akcji protestacyjnej. Bardzo bolejemy nad tym, że nie można potwierdzić, jaki był stan faktyczny prowadzonych rozmów, gdyż – w imię wzajemnego zaufania – obie strony zgodziły się nie rejestrować przebiegu rozmów.
W związku z tą zasadniczą rozbieżnością dotyczącą relacji z prowadzonych wczoraj negocjacji postulujemy, aby były one od dziś nagrywane przez obie strony. Unikniemy w ten sposób interpretacji prowadzonych rozmów a tym bardziej bezpodstawnych oskarżeń dotyczących ich przebiegu.
Jednocześnie informujemy, że na godz. 10.00 zaprosiliśmy reprezentantów strony strajkowej, w dowolnym składzie, na rozmowy w sprawie zakończenia strajku. Wyrażamy nadzieję, że nasza wola zakończenia tego strajku zostanie dziś zrealizowana.
Z wyrazami szacunku,
Zespół Negocjacyjny
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Czy PKP PLK zwróciły się do UMWM z wnioskiem o wspólne przeanalizowanie sieci nowych przystanków na linii łączącej Zakopane i Nowy Targ? Czy doszło do jakichś uzgodnień? Przecież już takie prace ongiś zlecano i przygotowano listę nowych przystanków-
- Ustup
- Poronin Kasprowicza
- Biały Dunajec Most
- Banska
Odpowiedzi:
Witam!
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. analizują i rozważają uwzględnienie budowy nowego przystanku w Poroninie. Mógłby on powstać we współpracy z Urzędem Gminy Poronin. Po dokonaniu analizy i przy założeniu, że potwierdzona zostanie zasadność budowy nowego przystanku w Poroninie, będą prowadzone dalsze rozmowy z przedstawicielami UG na temat możliwości jego budowy.
Pozdrawiam,
Dorota Szalacha
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrala
ul. Targowa 74
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
DO MI
Czy MI ma w planach kursowanie komunikacji zbiorowej w Polsce w takcie? Obecnie do granicy we Frankfurcie nad Odrą pociągi z Berlina:
- na jednej linii kuruisują w takcie co 30 minit,
- na dwóch innych liniach do Berlina co 60 minut.
Z Frankfurtu do Polski kursują tylko 2 pociągi regionalne dziennie, więc takt nie miałby sensu. Ale gdyby w Polsce wprowadzić usługę systemu transportu publicznego zamiast obecnych pozostałości po upadku poprzedniego systemu transportu zbiorowego, to być może takt kursowania mógłby mieć miejsce.
Odpowiedź
--
Szanowny Panie Redaktorze,obecnie Ministerstwo Infrastruktury nie planuje wprowadzania cyklicznego rozkładu jazdy pociągów, których organizatorem jest minister właściwy ds. transportu, ze względu na szeroką skalę inwestycji infrastrukturalnych obejmujących całą siec kolejową. Powoduje to częste zmiany w organizacji ruchu kolejowego i związane jest z zastępczymi rozkładami jazdy pociągów. Stabilność rjp jest natomiast warunkiem koniecznym wdrożenia cyklicznego rozkładu jazdy.
W przyszłości, po zakończeniu największych infrastrukturalnych projektów inwestycyjnych, Ministerstwo Infrastruktury planuje wprowadzenie cyklicznego rozkładu jazdy pociągów na liniach kolejowych, dla których będzie to uzasadnione częstotliwością kursowania pociągów.
Wydział prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Petycja do UMWM
Wnoszę petycję o uruchomienie linii połączeń kolejowych pasażerskich o charakterze poc. osobowych przyspieszonych typu ekspres regionalny, pomijających część stacji. W wielu aglomeracjach tego typu połączenia są bardzo popularne. Proponowana relacja połączy Warszawę z Górą Kalwarią, Osiekiem, Jaźwinami, Pilawą, oraz miejscowościami na rubieżach województwa:
- Huta Czechy
- Parysów
- Chromin
- Iwowe
- Stoczek Lubelski
- Dziewule
- Borki-Kosy
Proponowana trasa tego połączenia biegnie łącznicą kolejową umożliwiającą pominięcie m. Łuków w relacji z Siedlec do Pilawy i Piaseczna, jej schemat dołączono.
Relacja:
- Warszawa Zachodnia
- ...
- Piaseczno
- Czachówek Wschodni
- Czerwony Las
- Góra Kalwaria
- Kępa Gliniecka
- Warszówka
- Osiek
- Jaźwiny
- Pilawa
- Huta Czechy
- Parysów
- Chromin
- Iwowe
- Stoczek Lubelski
- Dziewule
- Borki-Kosy
- Siedlce
Opis idei pociągu Regional Ekspress
W prawie całych Niemczech pociągi osobowe przyspieszone to podstawa systemu komunikacji regionalnej. Kursują według taktowanego rozkładu jazdy (w wypadku Frankfurtu co 30 minut). Zazwyczaj mają za zadanie łączyć miasta 50- i 100- tysięczne z resztą sieci kolejowej. Stawiane są im dość wysokie wymagania: prędkość handlowa wyższa niż samochodu osobowego na tej trasie, klimatyzacja, fotele lotnicze, czystość i komfort (wszystko naturalnie w cenie biletu drugiej klasy), jeszcze wyższy komfort w klasie pierwszej. Noszą nazwy handlowe uosabiające wysoką prędkość handlową- na przykład na linii do Frankfurtu nad Odrą kursują pociągi oznaczone jako RegioExpress (RE). W objaśnieniach do systemu kolejowego DB można znaleźć informację, że RE ma stanowić "szybki produkt" łączący kolej dalekobieżną i regionalną w jeden system. Istotnie, pociągi tego typu mają wydłużone relacje i są pociągami osobowymi przyspieszonymi o bardzo wysokim standardzie. Ostatnio wracając z Magdeburga ekspresem regionalnym linii RE1 natknąłem się na zamontowane w wagonach bezprzedziałowych drugiej klasy ekrany ciekłokrystaliczne wyświetlające program telewizji pokładowej pociągu. System ten nazywa się InfoMobil Plus i ma być zastosowany we wszystkich pociągach osobowych przyspieszonych typu IRE i RE. Ekrany pokazują położenie pociągu na trasie, pogodę, zapowiedzi filmów w kinach, krótkie filmy krajoznawcze itd. Sprawdziłem, w całym składzie pociągu składającego się z dwupiętrowych nowoczesnych klimatyzowanych wagonów bezprzedziałowych drugiej i pierwszej klasy znajdowały się ekrany ciekłokrystaliczne.
Oddzielną kategorię pociągów stanowią RegionalExpress (RE), również osobowe przyspieszone, ale o nieco niższym standardzie i krótszych relacjach. Kursują w stałych częstotliwościach- co 30 lub 60 minut łącząc większe ośrodki regionu. Ich rozkład jazdy wygląda dość interesująco- od jednego większego miasta do drugiego zatrzymują się na każdej stacji, a następnie nie zatrzymują się przez jakieś 50- 30 km, dzięki czemu osiągają wysoką prędkość, równą mniej więcej polskim pociągom pospiesznym. W wypadku Frankfurtu nad Odrą z dwóch pociągów na godzinę jeżdżących do Eisenhuettenstadt jeden zatrzymuje się na wszystkich stacjach i przystankach osobowych, a drugi nie zatrzymuje się na stacjach pośrednich, stając się pociągiem pospiesznym, aby na dalszym odcinku relacji stać się na powrót osobowym. Zazwyczaj obsługa mniejszych stacji i przystanków osobowych następuje co godzinę lub dwie, co drugim składem pociągu na danej linii.
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Urząd Miasta i Gminy w Końskich
ul. Partyzantów 1, 26 – 200 Końskie
Wnoszę petycję do władz miasta i gminy o to aby przekonały władze województwa do leasingu lub nawet zakupu spalinowego autobusu szynowego w ilości sztuk 1 lub 2. Autobusy
szynowe kursowałyby na trasie Końskie- Skarżysko- Kamienna - Kielce. Autobus szynowy w wersji spalinowej mógłbykursować na spalinowej linii do Końskiego, gdzie zbudowanoby nowy przystanek pasażerski Stąporków Górnicza lub Stąporków Miasto. Pociągi spalinowe w woj. świętokrzyskim mogłyby kursować w relacji Końskie- Kielce co najmniej 6 razy dziennie. Warunkiem jest jednak zakup taboru lub jego wynajęcie przez władze samorządowe woj. świętokrzyskiego.
Wnosiłem do Sejmiku o uruchomienie połączeń kolejowych -6 par dziennie, w relacji:
Kielce- Skarżysko-Kamienna zmiana kierunku- Stąporków- Końskie- Opoczno- (Łódź).
Połączenie to kursowałoby jako ekspres regionalny, pomijając wszystkie mniejsze przystanki na trasie od Skarżyska do Kielc i niektóre mniejsze przystanki na stasie do Staporkowa. Do obsługi połączeń użytoby taboru spalinowego na całej długości trasy.
Do PKP PLK pytałem, jaki jest stan linii Skarżysko Kam.- Końskie- Opoczno? Czy nadaje się do wznowienia połączeń? Łukasz Kwasiborski pytany o kolej do Końskich napisał:
Linia kolejowa nr 25 Łódź Kaliska – Dębica na odcinku Skarżysko Kamienna – Opoczno jest linią pierwszorzędną, niezelektryfikowaną, w dobrym stanie technicznym i nie ma przeciwskazań do uruchomienia kolejowych przewozów pasażerskich. Prędkość rozkładowa na ww. odcinku wynosi 80 km/h. a w nowym rozkładzie jazdy, który będzie obowiązywał od 12.06.2016 r. nie widnieją ograniczenia prędkości z tytułu złego stanu technicznego infrastruktury kolejowej. Na przestrzeni pięciu ostatnich lat Zakład Linii Kolejowych w Skarżysku Kamiennej wykonał szereg prac utrzymaniowych dotyczących naprawy bieżącej torów oraz zabudowy urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej, poprawiając tym sposobem bezpieczeństwo użytkowników przejazdów kolejowo drogowych. W roku 2016 w okresie letnim będą w dalszym ciągu kontynuowane prace utrzymaniowe naprawcze mające na celu poprawienie stanu technicznego torów.
W załączeniu przedstawiam ilustracje możliwej łącznicy w Skarżysku- Kamiennej, która skróciłaby tymczasowo czas przejazdu koleją do Kielc, nim powstanie linia Tumlin- Wąsosz Konecki.
_________________
_________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Petycja do Zarządu i do Radnych Sejmiku Woj. Świętokrzyskiego
W wielu krajach na liniach kolei szybkich budowane są przystanki kolejowe. Co UMW
Ś sądzi o pomyśle wykorzystania linii CMK do skomunikowania koleją pasażerską- transportem publicznym, północnej części województwa? Co UMWS sądzi o tym aby budowę łącznicy Czarnca- Włoszczowa Północ, wykorzystać w celu przedłużenia linii pociągów regio kursującej obecnie do Włoszczowej, o następujące przystanki:
- Czarnca
- Włoszczowa Północ
- Oleszno
- Olszamowice
- (Fałków)
Propozycje lokalizacji nowych przystanów
Wszystkie przystanki miałyby tory odstawcze, aby poprawić bezpieczeństwo na linii CMK. Budowę sfinansowałby PKP PLK i RPO Woj. Świętokrzyskiego
Oleszno/ Kozia Wieś - nowy przystanek mozliwe blisko ul. 1-go Maja, peron wraz z budową toru.
Olszamowice- Jakie jest stanowisko UMWS w sprawie budowy peronu pasażerskiego na stacji w Olszamowicach? Znajdują się tam tory kolejowe które możnaby wysposażyć- wzorem stacji Włoszczowa Północ- w peron pasażerski. Mógłby się on mieścić na torze odstawczym przy ul. Czermińskiej w pobliżu wiaduktu drogowego. Pociągi regionalne kończyłyby tu bieg.
Czy powstanie stacja pasażerska Olszamowice na linii CMK?
Fałków- jest tutaj możliwość budowy ślepo zakończonego toru odstawczego wraz z przystankiem pasażerskim jako końcowego przystanku pociągów kolei regionalnej do Kielc. Mogłaby to być krótka bocznica- łącnica w kierunku centrum Fałkowa.
--
Pozdrawiam
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Petycja do Rady Miasta i Gminy i władz miasta i gminy Chorzele w sprawie planu dla bocznicy kolei
Drodzy Państwo,
Wóładze maista Chorzele odpowiadają- w sprawie powrotu oferty kolei pasażerskiej- za stosowne prace planistyczne.
Wnoszę o rozważanie propozycji zaplanowania przedłużenia nowozbudowanej bocznicy kolejowej jeszcze bliżej do centrum miasta Chorzele połączonego razem z zaplanowaniem miejsca na budowę ślepo zakończonego przystanku kolejowego Chorzele Miasto. Opracowany zostałby plan który precyzowałby, w jakiej lokalizacji zbudowany zostałby fragment bocznicy w kierunku centrum miasta oraz przystanek końcowy.
Proszę też o informację, czy władze miasta propoonują jakąś lokalizację dla przedłużenia bocznicy bliżej centrum miasta.
Proponuję aby jedną parę pociagów lotniskowych przedłużyć z Szyman lotnisko do m. Chorzele przez co niewielkimi kosztami kolej z i do Olsztyna wróci do m. Chorzele. Niemniej, aby pociągi utrzymały się i miały frekwencję, kolej powinna dotrzeć do wewnątrz miasta Chorzele. Niewielką inwestycją w kolejne kilkaset metrów torowiska jest to możliwe.
Przypomnę że "25 lutego 2015 r. pomiędzy województwem mazowieckim a PKP PLK został zawarty list intencyjny potwierdzający wolę współpracy w zakresie realizacji planowanych na terenie Mazowsza inwestycji w infrastrukturę kolejową. W ramach listu strony wyraziły wolę zrealizowania w ramach RPO m.in. projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka – Chorzele".
-
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf