Pytałem, jakie są obecnie plany w sprawie linii Łódź- Przemyśl? Wspomniałem w pytaniu że nieczynna jest dalekobieżna linia kolejowa Przemyśl - Sandomierz - Skarżysko-Kamienna - Łódź - Poznań. Szczególnie na odcinku Opoczno- Końskie- Skarżysko-Kamienna- Sandomierz jest ona wyłączona z ruchu pociągów planowych.
Pociągi z lok. elektryczną mogą pokonać odcinek Skarżysko- Tomaszów Maz. za pomocą linii p. Przysuchę, istnieje objazd odcinka niezelektryfikowanego dla poc., z lok. elektrycznymi na tej trasie.
Dlaczego nie kursują dalekobieżne pociągi pospieszne w relacji Łódź- Przemyśl p. Łódź, Przysuchę, Sandomierz, Stalową Wolę do Przemyśla?
Odpowiedzi MI:
Szanowny Panie Redaktorze,
w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko Kamienna – Sandomierz" realizowana jest obecnie kompleksowa rewitalizacja linii. Po wykonaniu zadania, co planowane jest w 2022 r., linia będzie w pełni przejezdna na odcinku Skarżysko – Sandomierz.
Na linii kolejowej nr 22 na odcinku Radzice – Wolanów w ubiegłych latach PKP PLK dokonała rewitalizacji toru nr 1.
Ponadto, w ramach prac na linii nr 91 na odcinku Rzeszów – Przemyśl, realizowana jest modernizacja stacji kolejowych.
Dla pozostałych odcinków w ciągu komunikacyjnym Łódź – Przysucha - Skarżysko Kamienna - Przemyśl PKP Polskie Linie Kolejowe SA prowadzą prace zapewniające bezpieczeństwo ruchu kolejowego oraz utrzymanie wymaganych parametrów eksploatacyjnych.
Z poważaniem
Wydział prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Szanowni Państwo 9 grudnia br. wchodzi w życie rozkład jazdy pociągów KM nowej edycji. Zapraszam do zapoznania się ze szczegółami, w załączniku.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Dzień dobry,
To historyczne wydarzenie, wrocławskie lotnisko jeszcze nigdy dotąd nie osiągnęło takiej liczby podróżnych w jednym roku. Pasażerów przyciąga coraz bogatsza sieć połączeń, zarówno tradycyjnych, jak i niskokosztowych. Rośnie ponadregionalne znaczenie lotniska.
3 - milionowym pasażerem okazał się Pan Karol, który liniami Air France podróżował z Meksyku na paryskie lotnisko lotniska Charles'a de Gaulle'a, a stamtąd do stolicy Dolnego Śląska. Od przewoźnika otrzymał voucher na podróż do Paryża.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, pozostaję do dyspozycji.
Zdjęcia z powitania rekordowego pasażera (fot. Port Lotniczy Wrocław) dostępne pod linkiem: https://bit.ly/2DlGgC8
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
apalus@prexpert.com.pl
GSM + 48 509 065 355
Wrocław, 14 listopada 2018 r.
Informacja prasowa
Port Lotniczy Wrocław. W tym roku już 3 mln pasażerów
To historyczne wydarzenie, wrocławskie lotnisko jeszcze nigdy dotąd nie osiągnęło takiej liczby podróżnych w jednym roku. Pasażerów przyciąga coraz bogatsza sieć połączeń, zarówno tradycyjnych, jak i niskokosztowych. Rośnie ponadregionalne znaczenie lotniska.
Trzymilionowy pasażer w 2018 roku przyleciał do Wrocławia dzisiaj przed godz. 12.00. Okazał się nim być pan Karol, który liniami Air France podróżował z Meksyku na paryskie lotnisko Charles'a de Gaulle'a, a stamtąd do stolicy Dolnego Śląska. Warto zwrócić uwagę na fakt, że tylko do końca października 2018 wrocławskie lotnisko obsłużyło tylu pasażerów, co w całym 2017 roku, a dziś, w połowie listopada, po raz pierwszy przekroczyło symboliczną granicę 3 milionów pasażerów. – Te liczby wymiernie obrazują dynamikę rozwoju portu, za nami jest m.in. znakomite lato. Przypomnę przy tym, że ten rok, mimo osiągnięcia trzech milionów pasażerów, nie jest nadzwyczajny, lecz wpisuje się w nasze długoterminowe prognozy. Liczba obsłużonych podróżnych wzrasta systematycznie co roku – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. Zgodnie z prognozami, w całym 2018 roku lotnisko obsłuży ok. 3,28 mln pasażerów, co będzie oznaczało wzrost o ponad 15% w porównaniu do 2017 roku.
Skąd przyjeżdżają pasażerowie?
Większość podróżnych korzystających z wrocławskiego lotniska to Dolnoślązacy, ale coraz więcej pasażerów przyjeżdża też z innych regionów. Do niedawna najwięcej z nich pochodziło z Opolszczyzny, jednak jeśli przyjrzymy się najbardziej aktualnym danym, to okazuje się, że dziś na pierwszym miejscu są Wielkopolanie (ok. 9% ogółu podróżnych). Z Opolszczyzny pochodzi 8% pasażerów, a na kolejnych miejscach znajdują się województwa śląskie i łódzkie. – Cieszymy się, że rośnie liczba pasażerów z innych regionów. Wpływ na to mają trzy czynniki. To przede wszystkim atrakcyjna siatka połączeń lotniczych, ale istotną rolę odgrywa też postępująca rozbudowa sieci dróg szybkiego ruchu. Dzięki temu dojazd z Wielkopolski czy województwa łódzkiego jest dziś szybki i wygodny. Trzeci element to wysoka i doceniana przez pasażerów jakość obsługi w naszym porcie, w tym bardzo dogodne warunki korzystania z długoterminowych parkingów na lotnisku – podkreśla Dariusz Kuś. Ciekawostką jest, że systematycznie wzrasta liczba pasażerów przylatujących do Wrocławia z zagranicy. Jeszcze 3-4 lata temu stanowili oni ok. 25% ruchu. Obecnie ten udział przekracza 32%. Dojazd na lotnisko pasażerom z Dolnego Śląska i regionów ościennych ułatwiło też uruchomienie specjalnej autobusowej linii WRO Airport Express, kursującej między dworcami kolejowym i autobusowym a lotniskiem, a także usytuowanie tuż przy lotnisku przystanku dalekobieżnych połączeń Flixbusa.
Siatka coraz bogatsza
W ciągu ostatniego roku przybyły cztery nowe kierunki sieciowe. To przede wszystkim połączenie Air France na główne lotnisko Paryża, uruchomione pod koniec maja i od początku cieszące się ogromnym zainteresowaniem pasażerów. Wcześniej Swiss Airlines wprowadziły połączenie do Zurychu, a linie Eurowings (należące do Luftansy) uruchomiły rejsy do Stuttgartu. Z kolei od 25 lutego 2019 r. wystartuje nowe połączenie do Brukseli, wprowadzane przez flagowe belgijskie linie Brussels Airlines. – Pasażerowie mają do dyspozycji kluczowe połączenia do najważniejszych portów przesiadkowych na świecie i w Europie, jak Frankfurt, Monachium i Kopenhaga, w ostatnim czasie zyskali też wyczekiwane kierunki jak główne lotnisko Paryża, Zurych czy Bruksela. Zrealizowaliśmy w ten sposób nasze plany, a przyszłościowo myślimy już o pozyskaniu kolejnych strategicznych dla regionu połączeń do europejskich hubów przesiadkowych, w tym Amsterdamu czy Londynu Heathrow – dodaje Dariusz Kuś. Największą liczbę pasażerów odnotowują przewoźnicy niskokosztowi, sukcesywnie rozwijający siatkę połączeń z Wrocławia. Na prawie wszystkich kierunkach południowych, z powodzeniem funkcjonujących przez cały rok, oraz na Wyspy Brytyjskie w samolotach regularnie zajętych jest ponad 90% miejsc. – Można powiedzieć, że połączenia przewoźników niskokosztowych dzielą się na popularne i bardzo popularne. To pokazuje, że siatka dobrze odpowiada oczekiwaniom pasażerów. Na uwagę zasługuje fakt, że nowości okazują się zwykle strzałem w dziesiątkę. Z punktu widzenia pasażerów liczy się też to, że siatka połączeń jest coraz bardziej zróżnicowana – mówi Dariusz Kuś.
Dynamicznie rośnie liczba podróżnych i oferowanie na kierunkach wschodnich. W nowym, zimowym rozkładzie lotów doszły dwa takie połączenia – Kijów Boryspol (Ryanair) oraz Charków (Wizz Air). W rezultacie lotnisko podwoiło oferowanie na tych kierunkach. Łącznie w rozkładzie lotów na sezon zimowy 2018/2019 znalazło się 58 połączeń, w tym 41 niskokosztowych, 10 sieciowych oraz 7 czarterowych (czartery turystyczne rozwijają się w tym roku bardzo dynamicznie). Jeszcze nigdy zimowa oferta wrocławskiego lotniska nie była tak bogata. Dodajmy, że Port Lotniczy Wrocław został uznany za jeden z najszybciej rozwijających się lotnisk w Europie. Zajął 7 miejsce w rankingu „Anker Report", przygotowanym na podstawie danych serwisu Flight Global. Pod uwagę brano liczbę nowych kierunków wprowadzonych w ciągu roku. Pod tym względem wrocławskie lotnisko znalazło się wśród portów o globalnym znaczeniu, jak Moskwa, Berlin czy Paryż.
Port inwestuje w infrastrukturę
Jedną z kluczowych inwestycji lotniska w tym roku była rozbudowa istniejącej płyty do odladzania wraz z kompletną towarzyszącą infrastrukturą. Odladzanie to standardowa procedura przy temperaturze poniżej zera, opadach śniegu lub deszczu, a inwestycja była niezbędna w związku ze wzrostem ruchu lotniczego we Wrocławiu – o poranku, w tzw. szczycie operacyjnym, z wrocławskiego lotniska samolot startuje co kilka minut. Dodajmy, że port dysponuje już najnowocześniejszym systemem nawigacyjnym do prowadzenia operacji w trudniejszych warunkach atmosferycznych (ILS Cat. II). W planach na rok 2019 jest budowa hotelu przy lotnisku oraz rozpoczęcie przebudowy w terminalu pasażerskim.
Redakcja serwisu pytała czy pojawi się oferta autobusu do dworca kolei w Słubicach i otrzymała:-
Od: Michał Iwanowski <m.iwanowski ns serwerze
lubuskie.pl>
Data: środa, 14 listopada 2018
Temat: odpowiedź
Witam Panie Adamie, poniżej odpowiedź na Pana pytanie. Odpowiedzi udziela Piotr Tykwiński Zastępca Dyrektora Departamentu Infrastruktury i Komunikacji, Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego
Odpowiadając na pytanie pana Adama Fularza nadesłane na adres e-mail: sekretariat.dg(na serwerze)
lubuskie.pl w piątek 9 listopada br., uprzejmie podaję, co następuje. Wraz ze zmianą rocznego rozkładu jazdy (od 9 grudnia br.) ilość regionalnych połączeń kolejowych obsługujących przystanek kolejowy Słubice zwiększy się dwukrotnie, tj. z 4 do 8 pociągów na dobę. Organizacja połączeń autobusowych z przystanku kolejowego do centrum miasta leży natomiast w kompetencji burmistrza Słubic, który jest organizatorem publicznego transportu zbiorowego na obszarze Gminy Słubice.
Pozdrawiam,
Michał Iwanowski
Rzecznik Prasowy Zarządu Województwa Lubuskiego
(..)
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Wniosek do Radnych Sejmiku WŚ
Ekspres Regionalny, czyli propozycja całkowitej przebudowy systemu kolei województwa świętkorzyskiego
Jak informuje w liście UMWŚ - pociągi regio pomijające mniejsze stacje pośrednie rzekomo są zakazane prawnie w tym województwie. Wnoszę wiec o zmianę przepisów lokalnych jakie UMWŚ sporządził. Tego typu usługi transportowe są podstawą sukcesu transportu w regionach.
W prawie całych Niemczech pociągi osobowe przyspieszone to podstawa systemu komunikacji regionalnej. Kursują według taktowanego rozkładu jazdy (w wypadku Frankfurtu co 30 minut). Zazwyczaj mają za zadanie łączyć miasta 50- i 100- tysięczne z resztą sieci kolejowej. Stawiane są im dość wysokie wymagania: prędkość handlowa wyższa niż samochodu osobowego na tej trasie, klimatyzacja, fotele lotnicze, czystość i komfort (wszystko naturalnie w cenie biletu drugiej klasy), jeszcze wyższy komfort w klasie pierwszej. Noszą nazwy handlowe uosabiające wysoką prędkość handlową- na przykład na linii do Frankfurtu nad Odrą kursują pociągi oznaczone jako RegioExpress (RE). W objaśnieniach do systemu kolejowego DB można znaleźć informację, że RE ma stanowić "szybki produkt" łączący kolej dalekobieżną i regionalną w jeden system. Istotnie, pociągi tego typu mają wydłużone relacje i są pociągami osobowymi przyspieszonymi o bardzo wysokim standardzie. Ostatnio wracając z Magdeburga ekspresem regionalnym linii RE1 natknąłem się na zamontowane w wagonach bezprzedziałowych drugiej klasy ekrany ciekłokrystaliczne wyświetlające program telewizji pokładowej pociągu oraz odjazdy autobusów ze stacji posrednich. System ten nazywał się InfoMobil Plus i miał być zastosowany we wszystkich pociągach osobowych przyspieszonych typu IRE i RE. Ekrany pokazują położenie pociągu na trasie, pogodę, zapowiedzi filmów w kinach, krótkie filmy krajoznawcze itd. Sprawdziłem, w całym składzie pociągu składającego się z dwupiętrowych nowoczesnych klimatyzowanych wagonów bezprzedziałowych drugiej i pierwszej klasy znajdowały się ekrany ciekłokrystaliczne.
Oddzielną kategorię pociągów stanowią RegionalExpress (RE), również osobowe przyspieszone, ale o nieco niższym standardzie i krótszych relacjach. Kursują w stałych częstotliwościach- co 30 lub 60 minut łącząc większe ośrodki regionu. Ich rozkład jazdy wygląda dość interesująco- od jednego większego miasta do drugiego zatrzymują się na każdej stacji, a następnie nie zatrzymują się przez jakieś 50- 30 km, dzięki czemu osiągają wysoką prędkość, równą mniej więcej polskim pociągom pospiesznym. W wypadku Frankfurtu nad Odrą z dwóch pociągów na godzinę jeżdżących do Eisenhuettenstadt jeden zatrzymuje się na wszystkich stacjach i przystankach osobowych, a drugi nie zatrzymuje się na stacjach pośrednich, stając się pociągiem pospiesznym, aby na dalszym odcinku relacji stać się na powrót osobowym. Zazwyczaj obsługa mniejszych stacji i przystanków osobowych następuje co godzinę lub dwie, co drugim składem pociągu na danej linii.
Proponuję ekspresy regionalne na trasie Warszawa- Kielce przez CMK, Katowice-Kielce p. CMK, Kielce-Ostrów Świętokrzyski, Kielce-Sandomierz.
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
"w latach 2016-2017 Grupa PKP zleciła rozbiórki linii między innymi z Sulechowa do Świebodzina, z Kępna do Namysłowa, z Janowca Wielkopolskiego do Skoków, z Legnicy do Ścinawy oraz – bezpowrotnie odcinając od kolei powiatowy Golub-Dobrzyń – z Brodnicy do Kowalewa Pomorskiego. "
wg http://www.zbs.net.pl/zbs98.pdf
Od wielu lat dostajemy niezmiennie jedną odpowiedź na pytanie o budowę linii kolejowych w Polsce we współczesnych standardach prędkości. Termin decyzji jest od wielu lat- odwlekany, tymczasem PKP S.A. likwiduje kolejne linie, obecnie zniknąć na linia Nowa Sól- Żagań.
Pytałem:
Czy w Polsce podjęto już jakieś decyzje w sprawie linii KDP?
Podaję listę linii KDP we Francji:
LGV Atlantique LGV Bretagne-Pays de la Loire LGV Est LGV Interconnexion Est LGV Méditerranée LGV Nord LGV Rhin-Rhône (Eastern branch) LGV Rhône-Alpes LGV Sud-Est LGV Sud Europe Atlantique LGV Perpignan–Barcelona
Linie w planach i projektach
LGV Bordeaux–Spain LGV Bordeaux–Toulouse LGV Interconnexion Sud LGV Montpellier–Perpignan LGV Normandie LGV Picardie LGV POCL LGV Poitiers–Limoges LGV Provence-Alpes-Côte d'Azur LGV Rhin-Rhône (Western and Southern branches) LGV Toulouse–Narbonne LGV Lyon–Turin
Odpowiedzi:
Szanowny Panie Redaktorze,
plany rządu dotyczące budowy kolei dużych prędkości określone zostały w przyjętej przez Radę Ministrów „Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju do roku 2020 (z perspektywą do 2030 r.)". Zgodnie z jej zapisami, do 2020 r. sporządzona zostanie analiza możliwości realizacji tego rodzaju inwestycji, a następnie – na tej podstawie - podjęta decyzja o ewentualnej budowie.
Obecnie prowadzone są prace analityczne i planistyczne, obejmujące m.in. kwestie możliwości technicznych budowy kolei dużych prędkości, dotyczące zarówno połączeń krajowych, jak i międzynarodowych.
Z poważaniem
Wydział prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Rrdakcja otrzymała:
Data: poniedziałek, 12 listopada 2018
Temat: [wydawnictwo:20198] Polonus Partner dołącza do promocji iTaxi i Google Pay_informacja prasowa
Witam,
Polonus Partner, koalicja polskich przewoźników autokarowych, dołącza do promocji iTaxi i Google Pay oferując dla swoich pasażerów zniżkę -50% na podróż taksówką z i na dworzec autobusowy. Rabat można zrealizować na 3 przejazdy korzystając z aplikacji iTaxi i płacąc Google Pay. Promocja startuje 12 listopada i potrwa do końca roku.
Więcej informacji znajduje się w materiałach załączonych do wiadomości.
Z poważaniem
Kamila Piekut
Kierownik (..)
Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Polonus w Warszawie S.A.
Aleje Jerozolimskie 144, 02-305 Warszawa
(..)
--
Merkuriusz Polski- treści i wieści od 3 stycznia 1661 AD
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Redakcja serwisu otrzymała:
Date: Sunday, November 11, 2018
Subject: Nowy numer "Z Biegiem Szyn". Kolej minus. Porzucona modernizacja.
Nowy numer dwumiesięcznika "Z Biegiem Szyn" jest już dostępny na stronie
http://www.zbs.net.pl/ oraz pod bezpośrednim linkiem
http://www.zbs.net.pl/zbs98.pdfW nowym numerze piszemy między innymi:
KOLEJ MINUS
– Nasi poprzednicy likwidowali szlaki kolejowe, zwijali je. My kolej rozwijamy – powiedział minister Andrzej Adamczyk podczas prezentacji program "Kolej Plus", który w trakcie kampanii wyborczej miał przede wszystkim przykryć dokonania rządu PiS w likwidowaniu infrastruktury kolejowej. jak na razie najbardziej widocznym skutkiem powstania koncepcji "Kolej Plus" jest zablokowanie prowadzonych przez samorządy działań na rzecz reaktywacji nieczynnych linii kolejowych.
PORZUCONA MODERNIZACJA
Włoski koncern Astaldi zerwał kontrakt na przebudowę magistrali Warszawa – Lublin. Zostali podwykonawcy bez pieniędzy, opóźnienie w realizacji prac sięgające roku oraz nieprzejezdna linia. Branża budowlana ostrzega, że kolejni wykonawcy mogą pójść w ślady włoskiej firmy.
DUŻO PASAŻERÓW NA MAŁEJ STACJI
Fenomen położonej na linii Warszawa – Radom stacji Dobieszyn: liczba pasażerów korzystających z tej leżącej pośród Puszczy Stromieckiej stacji jest większa niż szeregu stacji zlokalizowanych w znacznie większych miejscowościach.
MODERNIZACJA POŻRE PERONY
Podczas modernizacji linii Skierniewice – Łuków spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zlikwiduje perony na wszystkich dziewięciu stacjach i przystankach leżących między Pilawą a Łukowem.
--
Z BIEGIEM SZYN - niezależny dwumiesięcznik poświęcony kolei na Mazowszu. Co porusza Mazowsze.
http://www.zbs.net.pl"Z Biegiem Szyn" na Facebooku:
http://www.facebook.com/zbiegiemszyn"Z Biegiem Szyn" na Twitterze:
http://twitter.com/z_biegiem_szyn


Do Sejmiku Województwa Swiętokrzyskiego
Wniosek do Budżetu woj. świętokrzyskiego w sprawie połączeń kolejowych do Buska- Zdroju
Drodzy Państwo
Uprzejmie wnoszę o uwzględnienie w budżecie województwa świętokrzyskiego na rok 2019 wznowienia kursowania połączeń realizowanych za pomocą pociągów regionalnych przyspieszonych w relacji wznowienie Katowice linią CMK- Włoszczowa– Kielce - Busko-Zdrój. Twierdzą Państwo że brak jest możliwości zabezpieczenia wyższych środków finansowych w budżecie województwa w 2019 roku. Proszę o zmainę tej odpowiedzi- to z pewnością fake news. Jakby Państwo chcieli, znaleźliby Państwo na to środki. To wszak popularne uzdrowisko, powinno mieć jakąś kolej pasażerską.
Proszę też o przeznaczenie środków na projekt krótkiej bocznicy z peronem tymczasowym- jest to przedłużenie istniejącego torowiska do ul. Wincentego Witosa i na projekt- nowy przystanek tymczasowy przy dworcu autobusowym na wysokosci ul St. Rokosza.
Reasumując: proszę o zmianę budżetu w taki sposób aby spełnić zadość potrzebom kuracjuszy i mieszkańców regionu żyjących z przemysłu turystycznego/ leczniczego.
Przypominam uprzejmie że na wniosek do sejmiku odpowiada się uchwałą radnych. Opublikuję ją.
Załączam szkic przebiegu torowiska jaki proponuję i korespondencję:
---------- Forwarded message ---------
From: Grzela, Anna
Date: wt., 6 lis 2018 o 13:13
Subject: RE: Fwd: Sprawa połączeń kolejowych do Buska- Zdroju
To: Adam Fularz

W odpowiedzi na poniższy mail oraz wniosek z dnia 22 października 2018, informuję:
1) W roku 2018, realizowaliśmy wakacyjne połączenia weekendowe w relacji Kielce-Busko-Zdrój ;
2) ze względu na obecny stan linii kolejowej nr 73 i infrastruktury towarzyszącej (pasażerskiej - dworce i wiaty, podjazdy dla niepełnosprawnych, przejścia - tory, sieć trakcyjna, perony i dostęp do nich, stan oświetlenia) oraz brak możliwości zabezpieczenia wyższych środków finansowych w budżecie województwa w 2019 roku, nie jest możliwe wznowienie połączeń Katowice – Kielce - Busko-Zdrój.
Anna Grzela
Z-ca Dyrektora
Wojewódzki Zarząd Transportu
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
(...)

From: Urząd Marszałkowski
Sent: Monday, October 29, 2018 8:07 AM
To: Kancelaria Zarządu
Subject: Fwd: Fwd: Sprawa połączeń kolejowych do Buska- Zdroju
Urząd Marszałkowski
Departament Organizacyjno-Administracyjny
Kancelaria
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
tel. 41 342 18 78
fax 41 344 52 65
al. IX Wieków Kielc 3; 25-516 Kielce
www.swietokrzyskie.pro-------- Wiadomość oryginalna --------
Temat: Fwd: Sprawa połączeń kolejowych do Buska- Zdroju
Data: Sun Oct 28 08:26:44 CET 2018
Nadawca: Adam Fularz
Adresat:
Prosimy o odpowiedź na propozycję
---------- Forwarded message ---------
From: Adam Fularz <adam.fularz@wieczorna.pl>
Date: wt., 18 kwi 2017 o 21:42
Subject: Fwd: Sprawa połączeń kolejowych do Buska- Zdroju
To: <kancelaria@sejmik.kielce.pl>
Prosimy o odpowiedź na propozycję
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Adam Fularz
Data: 2 października 2016 11:15
Temat: Sprawa połączeń kolejowych do Buska- Zdroju
Do: "Grzela, Anna" (...)
Może czasem warto wrócić do dawnych czasów- gdy do Buska- Zdroju docierały
składy kolei pasażerskiej? Tory i trakcja nadal są, być może- możnaby
wznowić te połączenia jako kursy weekendowe, na przykład, tylko w piątek,
sobotę i niedzielę?
Przez wiele lat było połączenie Katowice - Busko Zdr. przez CMK,
Włoszczowę, Kielce. Dość popularny pociąg, często korzystały osoby jadące
do Uzdrowiska Busko. Skład rano wyjeżdżał z Katowic, wieczorem powrót. wg
info kolej
Problemem Buska jest oddalenie stacji od centrum miasta:
http://maps.google.pl/maps?q=busko+zdr%C3%B3j&hl=pl&prmd=imvns&biw=1025&bih=607&um=1&ie=UTF-8&ei=PbBXT8-PN6ep4gTb0J3cDw&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=3&ved=0CDIQ_AUoAg
Była już na ten temat dyskusja na forum, ponoć jest możliwość poprowadzenia
tego kawałka torów, bo istnieje jakiś nasyp i rezerwa terenu pod linię do
Szczucina:
"Historia buskiej kolei jest bardzo ciekawa, a sięga początków lat 50.
ubiegłego wieku. Wtedy doprowadzono linię od strony Kielc i według
pierwotnych planów miała zostać przedłużona na drugą stronę Wisły. Tyle że
według nader "oryginalnej" koncepcji - przez... środek miasta.
Wykonany został nawet nasyp (do dzisiejszej obwodnicy, ulicy Witosa), zaś
dalej tory miały przecinać aleję Mickiewicza, tuż obok budynku starostwa.
Na szczęście w porę przyszło otrzeźwienie i - także po protestach
mieszkańców - projekt został wyrzucony do kosza."
http://busko.net.pl/wiadomosci/news.php?id=1801
A jak jest teraz z tym nasypem? Dwa-trzy km toru i ślepe zakończenie jak w
stacji (a właściwie przystanku osobowym) Wieliczka Rynek to nie byłby jakiś
wielki ksozt. W sam raz dla Marszałka i RPO.
Coś na temat Buska jest także tutaj na forum:
"2. linia ma bardzo dobre położenie przystanków np. Brzeziny samo centrum
wsi przy wiadukcie, Dębska Wola i Włoszczowice podobnie, Kije najlepiej bo
do Urzędu Gminy może ze 100 m jest; Nida trochę gorzej i w lesie, ale sama
wieś jedna z większych i dłuższych w regionie, a więc potencjał jest;
Szarbków i Grochowiska też nie jest źle"
http://infokolej.pl/printview.php?t=12635&start=0&sid=fd0c4d189dbab356732b887b4e532aeb
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze
wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali
kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji
prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z
niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje
telewizyjne.

do Sz. P. Rzecznik PKP PLK S.A.
Drogi Panie,
Proponujemy w wydaniu lokalnym powrót kolei pasażerskiej, kursującej w relacji
Wolbrom- Kraków Główny, ze zmianą kierunku jazdy na stacji w Tunelu. Na odcinku Tunel - Kraków pociągi zatrzymałyby się tylko w Miechowie. Czas przejazdu wyniósłby ok 1 godz. lub ok. 55 minut w najszybszym wariancie.
Sądzę że można doprowadzić do tego, aby lokalne władze samorządowe zakupiły tabor umożliwiający zmianę kierunku jazdy w czasie np. 1 lub 2 minut.
Wobec tego byłaby możliwość wprowadzenia w aglomeracji krakowskiej połączeń podmiejskich ze zmianą kierunku jazdy składu.
Czy mógłby Pan sprawić aby redakcja mogła otrzymać odpowiedź, dotyczącą miasta Wolbrom? Czemu w centrum Wolbromia, mimo że przebiega tam kolej, ma nie być przystanku kolei pasażerskiej? Nie rozumiem, czemu, mimo że o pomyśle przystanku pisaliśmy od lat, brak jest odpowiedzi z PKP PLK. Mogłyby kursować pociągi w relacji Wolbrom- Kraków gdyby nowy dworzec był w centrum miasta. Jeśli będzie Pan kiedyś w Wolbroniu, proszę zwrócić uwagę na miejsce przy przejeździe kolejowym w centrum miasta. Nadaje się ono na przystanek/ regionalny węzeł komunikacyjny.
Pozdrawiam
Załączniki do listu:
Otrzymana korespondencja:
Uprzejmie informujemy, że Burmistrz Miasta i Gminy
Wolbrom zainteresowany jest projektem kolei podmiejskiej z
Wolbromia do Krakowa
i do Sędziszowa.
W przypadku dalszych szczegółów - prosimy o informację.
Prosimy również o wyrażenie zgody, na opublikowanie informacji
dotyczących powyższych spraw na oficjalnej stronie Urzędu Miasta i Gminy
Wolbrom.
z poważaniem
Marek Kałwa
Kierownik Referatu Infrastruktury
Urzędu Miasta i Gminy Wolbrom---------- Forwarded message ---------
From: Adam Fularz
Date: śr., 7 lis 2018 o 15:14
Subject: Re: Ponaglenie o odpopwiedzi do PKP PLK: Kolej podmiejska aglomeracyjna Kraków- Wolbrom
To: Szalacha Dorota
Szanowna Pani,
Nie. Jeszcze raz nie.
Domagam się odpowiedzi jako pytania prasowego, przecież to jest zapytanie o nowy przystanek kolejowy. Zadaję takich pytań nawet po kilka tygodniowo- i tylko Pani domaga się wypełniania tego formularza.
Pozdrawiam
śr., 7 lis 2018 o 15:07 Szalacha Dorotanapisał(a):
Witam!
Szanowny Panie Redaktorze, ze względu na szczegółowość pytań, proszę zwrócić się do PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. o odpowiedź w trybie dostępu do informacji publicznej.
Z poważaniem,
Dorota Szalacha
Główny Specjalista
Wydział komunikacji i promocji w regionach
Biuro Komunikacji i Promocji
Centrala
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa
(...)
From: Adam Fularz
Sent: Wednesday, October 31, 2018 7:22 AM
To: Rzecznik
Subject: Ponaglenie o odpowiedzi do PKP PLK: Kolej podmiejska aglomeracyjna Kraków- Wolbrom
Dlaczego PKP PLK nie odpowiadają na pismo w tej sprawie od 21 dni? W Wolbromiu trwa modernizacja linii kolei. Co z przystankiem w centrum miasta?
---------- Forwarded message ---------
From: Adam Fularz
Date: wt., 9 paź 2018 o 15:03
Subject: do PKP PLK: Kolej podmiejska aglomeracyjna Kraków- Wolbrom
To: Rzecznik
Pytanie prasowe: Kolej aglomeracyjna Kraków -Wolbrom- Olkusz
To: PKP PLK
Szanowni Państwo,
Pisaliśmy teksty prasowe w sprawie uruchomienia połączeń kolei pasażerskiej typu Szybka Kolej Aglomeracyjna na trasie Olkusz- Wolbrom- Tunel (zmiana kierunku)- Kraków Główny. W załączeniu przesyłam stanowisko gminy Wolbrom, prosząc PKP PLK o udzielenie odpowiedzi którą zamieścimy w lokalnych mediach. Proszę się odnieść specyficznie do połączenia z Krakowa do Wolbromia ze zmianą kierunku na stacji Tunel. Prosze nie odpowiadać ogólnikowo, ale udzielić szczegółowych informacji.
Temat opisujemy w prasie. Chcielibyśmy, aby zarząd województwa zapoznał się dokładniej z tym tematem, tak aby plany połączeń finansowanych przez UMWM można było zmodyfikować, i aby kursy kolei aglomeracyjnej do Wolbromia i Olkusza stały się możliwe. Obecnie SKA kursuje na trasie do Wieliczki.
Czy w przyszłości byłoby możliwe skrócenie czasu przejazdu do ok. 45 minut w relacji Kraków- Wolbrom i do 60 minut w relacji Kraków- Olkusz dzięki budowie łącznika eliminującego konieczność zmiany kierunku jazdy na stacji Tunel? Propozycję graficzną mogę przesłać. Możliwe jest także wybudowanie przystanku Wolbrom Centrum, w centrum Wolbromia. Czy PKP PLK ten przystanek wybuduje? Czy tez konieczna jest jakaś uchwała miejscowych radnych, by PKP PLK ten przystanek uwzględniły?
Początkowo pociągi SKA w relacji Kraków Główny- Tunel- Wolbrom- Olkusz mogłyby kursować co 60 minut i co 30 minut w godzinach szczytu komunikacyjnego.
Czy linia Kraków- Tunel jest wyposażona w SBL? Czy możnaby pociągi na trasie do Wolbromia- puszczać w odstępie 3 minut za Intercity, i kursowałyby do Tunelu jako przyspieszone?
Poniżej wklejam korespondencję, w załącniku stanowisko gm. Wolbrom.
Szanowny Panie Prezesie.
W załączeniu przesyłam odpowiedź na korespondencję dotyczącą Kolei
podmiejskiej Wolbrom-Kraków Główny.
Pozdrawiam Agata Łaksa.
KORESPONDENCJA W SPRAWIE KURSOWANIA POCIĄGÓW KRAKÓW-WOLBROM JAKO PRZYSPIESZONYCH ZARAZ ZA LUB PRZED POCIĄGAMI INTERCITY
Dzień dobry,
Szanowny Panie Redaktorze,
jeśli linia jest wyposażona w samoczynną blokadę liniową to można pociągi wyprawiać bezpośrednio jeden po drugim - zależnie od ustawienia semaforów 3-5 minut w celu wykorzystania maksymalnej prędkości handlowej.
Z poważaniem
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa
(...)
From: Adam Fularz
Sent: Monday, September 10, 2018 1:56 PM
To: Rzecznik
Subject: pytanie puszczanie pociągu regio zaraz za intercity
Pytanie do PKP PLK:
- czy na sieci kolejowej - pociąg Regio nie może jechać bezpośrednio za poc. Intercity bez postojów albo z niewieloma stacjami na trasie jako przyspieszony? Przecież w wielu krajach rozkłady się konstruuje tak że na liniach jednotorowych mieszcą się zarówno poc. podmiejskie jak też poc. intercity. Dlaczego oba pociągi w tym samym kierunku nie mogą jechac jeden za drugim w kilkominutowym odstępie? Pytam bo chcę ustalić czy można dodać poc. regionalnych kursujacych bez większości postojow na liniach wokół dużych miast Polski.
Pozdrawiam
Adam
--
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf załącznik: list "Odpowiedź: Kolej aglomeracyjna Kraków- Wolbrom -Olkusz" z adnotacją: "W złączeniu przesyłam odpowiedź na zapytanie z dnia 20 maja w sprawie uruchomienia połączeń kolei pasażerskiej typu SKA na trasie Olkusz - Wolbrom - Tunel - Kraków
Pozdrawiam:
Piotr Gęgotek"