Szanowna Pani/ Pan
Wójt
Gmina Krokowa
ul. Żarnowiecka 29
Krokowa 84-110
Petycja w sprawie odbudowy linii kolei SKM z miejscowości Krokowa do Gdańska p. Swarzewo, Puck
Wnoszę o zamieszczenie petycji w BIP zgodnie z ustawą.
Szanowni Państwo,
Polska jest krajem w którym zaobserwowano największą w skali kontynentu likwidację linii kolei. Jako ekonomiści obserwujemy że często te likwidacje doprowadziły do pauperyzacji, ubożenia całych regionów w otoczeniu aglomeracji. Odpływ ludności jest znaczny, warunki dojazdu do centrów aglomeracji odległych o 20-30 km są na poziomie najuboższych krajów świata. Czas przejazdu i jakość podróży środkiem transportu (brak możliwości np. pracy biurowej w pojeździe transportu) zmusza do wyprowadzki z gminy.
Wokół Trójmiasta wraz z uruchomieniem linii spalinowej kolei SKM do Kartu i Kościerzyny obserwuję że ok. 4 mln podróżnych rocznie wybrało podróże po odtworzonej linii kolei podmiejskiej PKM- już kilka lat po jej odbudowie.
W przypadku gminy Krokowa czuję jako ekonomista że odbudowa linii kolei po jej zamianie w 2011 r. na ścieżkę rowerową powinna być najważniejszym zadaniem samorządu. Identyfikuję potrzebę szybkiego dojazdu do Trójmiasta. Przy poprawnie działającej kolei SKM byłoby to możliwe w czasie 25-30 minut aby dotrzeć do Gdyni. Elektryfikacja linii do Krokowej nie jest konieczna aby pociągi SKM w relacji do Gdyni kursowały w porannym szczycie np. co 30 minut.
Możliwa jest odbudowa z pozostawieniem ścieżki rowerowej w pobliżu torowiska (co zrobiono np. w gminie Rewal). Odbudowa linii mogłaby polegać na zmianie jej przebiegu w miejscowości Starzyno. Proponuję by bieg linii zmieniono prowadząc ją wzdłuż ul. Lipowej umiejscawiając przystanek ok. 400 metrów bliżej miejscowości. Wiele profili łuków mogłoby być zmienionych celem podniesienia prędkości handlowej do 80-100 km/ godz.
Centrum przesiadkowe
Stacja w Krokowej powstała w 1903 roku i byłaby przebudowana do roli regionalnego centrum przesiadkowego. Autobusy regionalne odwoziłyby pasażerów do Karwi, Dębek. Na stacji w Łebczu istniałoby mniejsze centrum przesiadkowe na autobus do Jastrzębiej Góry etc.
W 1989 roku zlikwidowano ruch pasażerski do Krokowej, a w 1991 również ruch towarowy. W 2005 linia została zlikwidowana. Przez Krokową przechodziła linia kolejowa nr 263 (obecnie rozebrana). Była niezelektryfikowana, jednotorowa, miała normalny rozstaw szyn.
Stacja w Krokowej była stacją końcową linii kolejowej Swarzewo-Krokowa. Ruch pociągów osobowych został ostatecznie zlikwidowany w 1989 roku.
Proponowane stacje- plik w załączeniu.
| | 0 | Swarzewo |
| | | | | 213 ← Hel |
| | | | 3,663 | Łebcz SKM |
| | | | 6,158 | Starzyński Dwór SKM |
| | | | 8,593 | Radoszewo SKM |
| | | | 10,438 | Kłanino SKM |
| | | | | Kanał Karnel (Czarna Woda) |
| | | | 14,754 | Sławoszyno SKM |
| | | | | Sławoszyno 215 |
| | | | 17,404 | Krokowa SKM |
cc wikimedia
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Dzień dobry
W nawiązaniu do poprzedniego maila na temat utrudnień na linii nr 9 w załączniku przesyłam komunikat dotyczący kolejnych zmian na tej linii.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
From: j.maliszewska@mazowieckie.com.pl <j.maliszewska@mazowieckie.com.pl>
Sent: Wednesday, March 20, 2019 11:03 AM
Subject: UWAGA! Utrudnienia na linii nr 9
Importance: High
Dzień dobry
W najbliższy piątek kolejarze rozpoczynają trwający do poniedziałku remont na odcinku linii nr 9. W załączniku przesyłam szczegóły.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
Do Szanownych Państwa
Radnych gminy Kolbudy
Petycja
Obserwuję narastającą kongestię na sieci drogowej w kierunku Gdańska. Jednocześnie planowana jest modernizacja linii do Starej Piły, skąd odchodzi bocznica do Kolbud. Odnoszę wrażenie że nawet przy tylko pobieżnej naprawie szlaku kolejowego Kolbudy- Stara Piła byłby popyt na poranne i popołudniowe połączenia do Gdańska- Wrzeszcza.
Uważam że istnieje potrzeba zapewnienia alternatywy dla podróży coraz bardziej niepewną siecią drogową. Obecnie bowiem-= brak jest gwarancji że korzystając z sieci drogowej dotrzemy na cas w wybrane miejsce aglomeracji Gdańska. Proponuję powrót kolei pasażerskiej w relacji do Kolbud.
Wnoszę aby gmina Kolbudy dokonała następujących czynności celem odzyskania połączenia kolejowego do Gdańska:
- aby gmina wystąpiła do PKP PLK celem zachowania wjazdu dla pociągów pasażerskich- szynobusów- z kierunku Kolbud na stację Stara Piła.
PKP PLK może zlikwidować w czasie modernizacji tej linii możliwość wjazdu pociągów ze stacji Stara Piła na linię kolei nr 229 do Kolbud.
- aby gmina wystąpiła do PKM S.A. o zaplanowanie łącznicy Leźno- Niestępowo z pominięciem stacji Stara Piła, wzgłuż ścieżki czy drogi oznaczanej na mapach jako "Do Czarnego Mostu".
Przez teren gminy Kolbudy przechodzi nieczynna linia kolejowa nr 229. Na terenie gminy znajduje się jedna stacja kolejowa – Kolbudy oraz trzy przystanki: Bielkowo (przystanek znajduje się w Bielkówku), Pręgowo Gdańskie (w Pręgowie) oraz Łapino Kartuskie (w Łapinie).
Od 2003 na nieczynnej linii kolejowej nr 229 uruchamiane są turystyczne przewozy drezynowe. Baza Kolei Drezynowej znajduje się przy ul. Przemysłowej w Kolbudach obok dawnych zakładów Rugby.
Za Kolbudami w okolicy Łapina po minięciu jeziora linia odbija na północny wschód, po czym ponownie skręca na północny zachód. W Starej Pile znajdował się węzeł kolejowy, w którym z linią 229 łączyła się linia 234 do Gdańska- Kokoszkii Gdańska- Kiełpinek (planowany węzeł na linii PKM).
PKP PLK w 2018 podjęły decyzję o remoncie w 2019 odcinka Stara Piła - Gdańsk Kokoszki, niezbędnego dla zachowania ciągłości połączenia Gdańsk - Kartuzy w czasie remontu linii kolejowej przez lotnisko. W lipcu 2018 podjęto decyzję o remoncie w 2019 odcinka Stara Piła–Gdańsk Kokoszki przez PKP PLK oraz odbudowie przez PKM S.A. 1,5 km odcinka Gdańsk Kokoszki–Gdańsk Kiełpinek, dzięki czemu możliwe będzie zachowanie ciągłości połączenia Gdańsk–Kartuzy w czasie planowanego remontu linii kolejowej nr 201, mogącego trwać nawet 3 lata.
Proponuję wykorzystanie istniejącej i mającej zostać odbudowanej infrastruktury (Gdańsk Kokoszki- Gdańsk Kiełpinek) dla połączenia:
- Kokoszki
- Leźno
- Stara Piła- zmiana kierunku
- Niestępowo
- Łapino
- Kolbudy
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Uzupełnienie dot. petycji w sprawie likwidacji linii kolejowej nr 235 Matarnia - Osowa
Do Prezydent Miasta Gdańska
Jako redakcja prasowa obserwujemy iż w Gdańsku likwidowane są liczne linie kolei (ostatnio np. rozpisano przetarg na likwidację przystanków pasażerskich na linii do Nowego Portu). Mieszkam nieopodal Berlina, byłem tam 4 dni temu i czuję że te likwidacje nie są przemyślane, zwłaszcza że wokół miasta rozwija się urbanizacja, zaś przewozy kolei miejskiej SKM są około 11-krotnie mniejsze niż w przypadku aglomeracji Berlina, gdzie tylko największy operator- jeden z kilku przewoźników kolejowych aglomeracji- przewozi rocznie ponad 400 mln pasażerów (w Gdańsku- 42,22 mln w 2018 r. dla przewoźnika SKM).
Jako wydawca identyfikuję potrzebę rozwoju sieci SKM także na górnych tarasach tego miasta, z myślą nie o obecnej siatce zabudowy miejskiej, ale o siatce przyszłościowej, możliwej do zrealizowania z wykorzystaniem efektu urbanizacji linearnej wokół korytarzy linii kolei SKM. Likwidacja tej linii uniemożliwi intensywną rozbudowę osiedli mieszkaniowych w pasie terenu wzdłuż tej linii kolei od Klukowa p. Owczarnię do Osowej Góry.
Zwracam się do UM Gdańsk z prośbą o ponowne przeanalizowanie zasadności decyzji UM Gdańsk o likwidacji linii kolei nr 235. Możliwe jest jej pobieżne włączenie w sieć kolei SKM w miejscu gdzie odchodzi bocznica do gdańskiego portu lotniczego. Linię można tylko pobieżnie naprawić, jej gruntowny remont pozostawiając na przyszłość. Zarządcą linii i przystanków mogłaby być PKM S.A. Proponuję ok. 5 - 6 nowych przystanków pośrednich:
SKM Firoga przy ul. Słowackiego (istniejący jeszcze przejazd kolejowy)
SKM Klukowo (przełożenie dawnego przystanku w rejon ul . Radiowej)
SKM Telewizyjna
SKM Owczarnia
SKM Nowy Swiat
SKM ul. Plutona
Pytanie:
Czy prawdą jest że Urząd Miasta Gdańska nie jest zainteresowany wznowieniem ruchu kolei SKM na odcinku Matarnia- Osowa Góra - na linii kolei nr 235 po której ongiś kursowały pasażerskie poc. podmiejskie?
Linia ta miała przystanek Klukowo w centrum dzielnicy Klukowo która obecnie jest ominięta siecią kolei SKM. Możliwe jest dalszych kilka przystanków odległych o spory dystans (1-4 km) np. w dzielnicy Owczarnia.
Taką treść- o woli UM Gdańsk dot. likwidowania tej linii nr 235- zawarto w dołączonym piśmie DTK. Pismo jest w ałączeniu.
Z szacunkiem,
Adam Fularz
---------- Forwarded message ---------
From: SekretariatDTK
Date: pt., 22 mar 2019 o 09:50
Subject: odpowiedź na wystąpienie dotyczące likwidacji linii kolejowej nr 235 Matarnia - Osowa
To: Adam.Fularz
Szanowny Panie,
W załączeniu przesyłam odpowiedź na Pańskie wystąpienie, dotyczące likwidacji linii kolejowej nr 235 Matarnia – Osowa
Z poważaniem,
Sekretariat Departamentu Kolejnictwa
Ul. Chałubińskiego 4/6
00-928 Warszawa
(..)
-----
do wiadomości: media lokalne w Gdańsku
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Dzień dobry,
Wrocławska Baltona nagrodzona. Strefa wolnocłowa w Porcie Lotniczym Wrocław wyróżniona prestiżową nagrodą w plebiscycie Ceesar Awards. Eksperci z 16 europejskich krajów uznali, że to właśnie sklepy Baltony na wrocławskim lotnisku zasługują na miano najlepszej nowej strefy Duty Free w Europie Środkowo-Wschodniej.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań – jestem do dyspozycji.
Zdjęcia strefy wolnocłowej Baltony (mat. Port Lotniczy Wrocław) dostępne pod linkiem: https://bit.ly/2JqDd0l
Aby pobrać całą galerię zdjęć i filmów, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Warszawa, 21 marca 2019 r.
Informacja prasowa
Strefa handlowa Baltony na wrocławskim lotnisku z prestiżową nagrodą
Baltona została wyróżniona przez Kapitułę Plebiscytu Ceesar Awards. Eksperci z 16 europejskich krajów uznali, że to właśnie strefa handlowa polskiej firmy na wrocławskim lotnisku zasługuje na miano najlepszej nowej strefy Duty Free w Europie Środkowo-Wschodniej.
19 marca w Poznaniu odbyła się gala Ceesar Awards 2018, podczas której zostały wręczone najważniejsze nagrody branży lotniczej w Europie Środkowo-Wschodniej. Wśród wyróżnionych firm znalazła się Baltona, która otrzymała „lotniczego Cezara" za najlepszą nową strefę handlową. Jury, składające się ze specjalistów branży, biznesu i mediów z krajów Europy Środkowo-Wschodniej doceniło nowe sklepy Baltony w Porcie Lotniczym Wrocław. Nagrodę odebrał prezes firmy, Piotr Kazimierski. - Nagroda Ceesar Awards dla naszej strefy handlowej we Wrocławiu jest potwierdzeniem tego, że Baltona oferuje pasażerom nową jakość. Nasze adaptacje przestrzeni komercyjnych na lotniskach ją efektem współpracy z najlepszymi biurami projektowymi i międzynarodowym zespołem specjalistów – podkreśla Piotr Kazimierski – W przypadku tak szeroko zakrojonych prac, ważna jest też dobra komunikacja z lotniskiem. Port lotniczy we Wrocławiu dał nam dużo swobody na etapie koncepcyjnym i był otwarty na nasze innowacyjne pomysły.
Baltona to największy operator sklepów wolnocłowych na polskich lotniskach regionalnych oraz sklepów ogólnodostępnych i lokali gastronomicznych w kraju i poza jego granicami. Na wrocławskim lotnisku firma posiada 6 sklepów: Baltona Boutique zlokalizowany w strefie ogólnodostępnej oraz pięć sklepów w hali odlotów, w tym cztery w strefie Schengen (Wrocław DutyFree, Fashion Boutique, Spirit of Poland, ZOOM). Łączna powierzchnia nowych lokali to blisko 800 mkw. Całość inwestycji została oddana pasażerom w sierpniu 2018 roku. - Rozwój wrocławskiego lotniska opiera się na sukcesywnej rozbudowie siatki połączeń, ale podróżni oczekują też i doceniają wysoką jakość obsługi w naszym porcie. Atrakcyjne sklepy są tu jednym z kluczowych elementów – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. – Cieszymy się, że we współpracy z Baltoną możemy proponować naszym pasażerom niezwykle bogatą i atrakcyjną ofertę w formacie, który bardzo silnie wiąże się z Wrocławiem i Dolnym Śląskiem, co doceniła teraz kapituła konkursu.
Obok szerokiego i dopasowanego do potrzeb pasażerów asortymentu, Baltona oferuje podróżnym także unikalne doświadczenia zakupowe podkreślające charakter miasta. Przestrzenie handlowe zaprojektowane przez firmę The Design Solution, bezpośrednią inspirację czerpią z Wrocławia – jego kolorów i form. Projekt uwzględnia charakterystyczne elementy Wrocławia, a zarazem nadaje sklepom niepowtarzalnego stylu, który idzie w parze z nowoczesnym designem lotniska. Podobnie oferta handlowa została dobrana tak, aby wyróżnić wrocławskie lotnisko na tle europejskich regionalnych portów lotniczych. Aby to osiągnąć, Baltona postawiła na lokalne produkty i bliską współpracę z ich wytwórcami.
Ceesar Awards 2018 nie jest pierwszym wyróżnieniem dla sklepów Baltony na wrocławskim lotnisku. Nowoczesny koncept Spirit of Poland w listopadzie 2018 r. został dostrzeżony przez prestiżowy międzynarodowy magazyn DFNI i wyróżniony nominacją do nagrody Product Awards jako „najlepszy nowo otwarty sklep" w kategorii „Gifts".
Redakcja serwisu otrzymała:
Od:
Aleksandra Szczerbińska <aleksandra.szczerbinska na serw.
rankomat.pl>
Data: środa, 20 marca 2019
Temat: [wydawnictwo:21102] Polacy sprowadzili ponad milion używanych aut z zagranicy w 2018 r.
W 2018 roku Polacy zarejestrowali 1 003 290 używanych samochodów sprowadzonych z zagranicy, czyli o 7,1% więcej niż rok wcześniej. Średni wiek samochodu wyniósł 11 lat, a najpopularniejszym modelem było Audi A4.
(...)
Aleksandra Szczerbińska
Manager ds. PR
tel. (..)
Rankomat.pl
Ubezpieczenia Rankomat Sp. z o.o. Sp. k. z siedzibą w Warszawie (01-141), przy ul. Wolska 88. Spółka zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy, pod numerem KRS: 0000549898, NIP: 1132887302, REGON: 361130993.
(..).
--
Merkuriusz Polski- treści i wieści od 3 stycznia 1661 AD
---
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Redakcja serwisu otrzymała:
Od:
Michał Iwanowski <m.iwanowski na serw.
lubuskie.pl>
Data: środa, 20 marca 2019
Temat: Skarga w sprawie rozkladu pociągów z Rzepina do Frankfurtu n. Odrą
Do: Adam
Witam Panie Adamie, przesyłam poniżej odpowiedzi na Pana pytania dot. rozkładu jazdy pociągów. Odpowiedzi udziela Piotr Tykwiński zastępca dyrektora
Departamentu Infrastruktury i Komunikacji.
Odpowiadając na pytania pana Adama Fularza zawarte w wiadomości z 18 marca br. ws. rozkładu jazdy pociągów z Rzepina do Frankfurtu n. Odrą, uprzejmie podaję, co następuje. Według badań strumienia pasażerów prowadzonych przez obsługującego tę linię operatora, obecnie z połączenia na tej trasie korzysta codziennie średnio 115 pasażerów, z czego większość z nich dojeżdża do Rzepina. Aby dojechać na godzinę 6.30 do Frankfurtu, pociąg musiałby wyjechać z Zielonej Góry już o godzinie piątej rano. Przesunięcie wyjazdu na tę godzinę wymagałoby uzgodnienia nie tylko z operatorem, ale także ze stroną niemiecką. Istotne ograniczenia możliwości proponowanej zmiany wynikają także z konieczności obsługi technicznej pojazdu, która odbywa się w godzinach nocnych w Rzepinie, a nie w Zielonej Górze. Ponadto zaproponowana przez pana Adama Fularza zmiana rozkładu jazdy może spowodować uzasadnione protesty ze strony dotychczasowych pasażerów tego połączenia. Niemniej jednak, propozycja zostanie wnikliwie przeanalizowana i rozważona.
Pozdrawiam,
Michał Iwanowski
Rzecznik Prasowy (...)
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra
www.lubuskie.pl
P Pomyśl o środowisku zanim wydrukujesz tego e-maila
Please consider the environment before printing this e-mail
Od: "Adam Fularz"
Do: "Iwanowski Michał"
Wysłane: poniedziałek, 18 marca, 2019 20:41:02
Temat: Skarga w sprawie rozkladu pociągów z Rzepina do Frankfurtu n. Odrą
Do UMWL
W imieniu osób podróżujących pociągami na tej trasie pragnę poinformować że bardzo dużo osób dojeżdża czym może na poranny pociąg odjeżdżający do Berlina o wpół do siódmej rano.
Wg relacji osób jakie spotkałem w tym pociągu- gdyby było połączenie do Frankfurtu na pociąg na Berlin ok. 6.30 rano to dużo osób dojeżdżałoby bo codziennie jeżdżą w tej relacji. Napotkane osoby skarżą się że pociągi kursujące obecnje są niemal są puste zaś podróżni po stronie polskiej muszą jeździć samochodem do Frankfurtu na kolej.
Co UMWL o tym sądzi? Czy można zmienić rozkład jazdy kolei na tej trasie?
opr. Adam Fularz na podstawie rozmów z podróżnymi
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Dzień dobry
W najbliższy piątek kolejarze rozpoczynają trwający do poniedziałku remont na odcinku linii nr 9. W załączniku przesyłam szczegóły.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Połączenia lotnicze ze stolicą – nowe otwarcie
Rozwój połączeń lotniczych z wykorzystaniem infrastruktury Portu Lotniczego Zielona Góra/Babimost był tematem konferencji prasowej z udziałem senatora RP Waldemara Sługockiego, członka zarządu woj. lubuskiego Marcina Jabłońskiego oraz dyrektora Departamentu Infrastruktury i Komunikacji Sławomira Kotylaka. Połączenia do Warszawy będą kontynuowane przez PLL LOT w korzystniejszych godzinach odlotów i przylotów, a w okresie wakacyjnym pojawią się czarterowe loty do Turcji.
Senator Waldemar Sługocki przypomniał, że w czasach swojej pracy w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju zabiegał o umieszczenie portu lotniczego w Babimoście w dokumentach strategicznych i planistycznych państwa polskiego oraz regionu: - Lotnictwo jest bardzo ważnym a czasem i kluczowym środkiem komunikacji dla wielu z nas - mówił. - Od kilku lat port lotniczy w Babimoście rozwija się coraz lepiej. Coraz częściej jako Lubuszanie latamy do Warszawy, ale także korzystamy z naszego lotniska w ruchu tranzytowym, bo od kiedy zostaliśmy umieszczeni w siatce połączeń LOT, to korzystamy z naszego portu lotniczego lecąc w dowolnym kierunku świata, oczywiście na połączeniach obsługiwanych przez LOT.
Przykładowo, kupując bilet LOT-em do Los Angeles lub Tokio, można wylecieć na jednym bilecie już z Babimostu z międzylądowaniem w Warszawie.
Marcin Jabłoński, członek zarządu woj. lubuskiego podkreślił, że wiele lat temu podpisał umowę o przejęciu lotniska Zielona Góra/Babimost. – Dlatego teraz z chwilą podjęcia funkcji w zarządzie województwa, konsekwentnie przystąpiłem do operacyjnych działań we współpracy z departamentem infrastruktury i komunikacji, które zaowocowały samymi dobrymi informacjami dla pasażerów – powiedział. – Udało nam się rozstrzygnąć przetarg, do którego przystąpiły PLL LOT. Połączenia z Warszawą będą kontynuowane w korzystniejszych godzinach.
W wyniku zakończonego przetargu, PLL LOT będą kontynuować połączenia Zielonej Góry z Warszawą w okresie od 1 kwietnia br. do 31 grudnia 2020 r., a województwo lubuskie na promocję regionu poprzez połączenia lotnicze przeznaczy w tym okresie 14,9 mln zł.
O szczegółach uzgodnień z przewoźnikiem opowiedział dyr. Sławomir Kotylak. – Efektem naszych starań jest skorelowanie strategii lotów PLL LOT czyli narodowego przewoźnika z naszymi oczekiwaniami – powiedział. – Dwa lata temu, LOT przyjął strategię tzw. hub-a, skutkiem której wylatywaliśmy z Babimostu bardzo wcześnie, a wracaliśmy z Warszawy bardzo późno. Teraz wspólnie ustaliliśmy, że ta strategia wymaga korekty i w związku z tym mamy nowe godziny, jako efekt konsensusu pomiędzy liczbą operacji możliwych do przeprowadzenia w Porcie Lotniczym Zielona Góra z liczbą odlotów możliwych do zrealizowania w Porcie Lotniczym Chopina w Warszawie.
Godziny poranne będą wyglądać następująco: przyloty z Warszawy do Zielonej Góry mają być zrealizowane pomiędzy godz. 7.45 a 8.30, a wyloty z Zielonej Góry do Warszawy mają być zrealizowane pomiędzy 8.15 a 8.45. Godziny wieczorne będą wyglądać następująco: wyloty z Warszawy do Zielonej Góry mają być zrealizowane między 20.00 a 20.45, a powrót z Zielonej Góry do Warszawy między 20.45 a 21.30. - To najlepsze godziny jakie istnieją w ofercie Portu Lotniczego w Warszawie. Udało nam się osiągnąć te godziny dzięki staraniom pana senatora Sługockiego i pana Marcina Jabłońskiego, a także dzięki dyrektorowi PPL oraz prezesowi LOT, który zdecydował się nam przyznać możliwość operowania w Porcie Lotniczym Chopina w godzinach największego obłożenia startów i lądowań – dodał S. Kotylak. – Jak widać ulega też zmiana rotacji, bo mamy poranny przylot i odlot oraz wieczorny przylot i odlot. A zatem w ciągu jednej doby jesteśmy w stanie polecieć i wrócić do Warszawy jak i będąc mieszkańcem spoza regionu lubuskiego przylecieć do Zielonej Góry i w tym samym dniu powrócić do Warszawy.
Jak zauważył M. Jabłoński, pojawiły się także nowe możliwości korzystania z infrastruktury portu lotniczego. Chodzi o czarterowe loty operatorów turystycznych do tureckiej Antalyi, która jest dziś uczęszczanym wakacyjnym ośrodkiem. – Firma Coral zaczęła już sprzedawać oferty turystyczne, co wiąże się z porozumieniem, jakie zawarliśmy z tą firmą co do korzystania z infrastruktury lotniskowej do lotów czarterowych do Turcji w okresie wakacyjnym. Mamy nadzieję, że wielu turystów z Lubuskiego zdecyduje się do skorzystania z pobytów wakacyjnych na riwierze tureckiej. Jeśli okaże się, że Lubuszanie chętnie z tego korzystają, to ułatwi to nam rozmowy w przyszłości.
M. Jabłoński poinformował też o działaniach podjętych przez Urząd Marszałkowskich dotyczących objęcia naszego połączenia z Warszawą tzw. procedurą PSO (Public Service Operation), polegającą na wsparciu finansowym dla regionalnych połączeń z budżetu państwa. – To by miedzy innymi pozwoliło uniknąć wspierania przewoźników pieniędzmi przeznaczonymi na promocję województwa – dodał. – Gdybyśmy zdobyli ten status, byłoby nam łatwiej i sprawniej organizować postępowania przetargowe.
wg UMWL
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Petycja
Do Zarządu woj. lubelskiego oraz do
Szanowny Pan Burmistrz
Wojciech Żukowski, UM w Tomaszowie Lubelskim
oraz
Radni Miejscy
Andrzej Bednarz Radny Rady Miasta
Wiesław Jan Buczek Wiceprzewodniczący Rady Miasta
Mirosław Zbigniew Fus Przewodniczący Rady Miasta, tel. Biura Rady Miasta (0-84) 664-29-49
Leszek Marek Galant Radny Rady Miasta
Andrzej Janusz Gromek Z-ca Przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Sebastian Fabian Karpul Radny Rady Miasta
Romana Kłoczkowska Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej
Ryszard Marian Koprowski Wiceprzewodniczący Rady Miasta
Ryszard Książek Z-ca Przewodniczącej Komisji Rewizyjnej
Zbigniew Krzysztof Kuczyński Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów
Jan Lisikiewicz Radny Rady Miasta
Tadeusz Machoś Radny Rady Miasta
Józef Mazur Przewodniczący Komisji Rozwoju i Promocji Miasta
Tomasz Nastałek Radny Rady Miasta
Beata Obara Z-ca Przewodniczącego Komisji Rozwoju i Promocji Miasta
Jacek Stanisław Pawłucki Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Monika Ewa Pikuła Z-ca Przewodniczącego Komisji Budżetu i Finansów
Zbigniew Jerzy Skawiński Radny Rady Miasta
Halina Stefanik Z-ca Przewodniczącego Komisji Samorządu, Porządku Publicznego i Pomocy Społecznej
Ryszard Szczepaniuk Przewodniczący Komisji Samorządu, Porządku Publicznego i Pomocy Społecznej
Daniel Tereszczuk Radny Rady Miasta
Wnoszę petycję o wprowadzenie połączeń Warszawa- Siedlce- Łuków- Parczew- Lublin- Tomaszów Lubelski (Bełżec) z połączeniem autobusowym skoordynowanym z poc. z Warszawy.
Propozycja dla UM Tomaszów Lubelski
Czy możliwe jest odtworzenie bezpośrednich połączeń kolejowych Lublin- Tomaszów Lubelski?
Proponujemy odtworzenie bezpośrednich połączeń kolejowych Lublin- Tomaszów Lubelski.
Pierwszy krok- zmiana nazwy stacji Tomaszów Lubelski
Początkowo przemianowana byłaby stacja kolejowa w Bełżcu. Początkowo odtworzenie bezpośrednich połączeń kolejowych Lublin- Tomaszów Lubelski polegałoby na zmianie nazwy stacji kolejowej Bełżec na Tomaszów Lubelski - Bełżec. Z czasem, odbudowane byłoby połączenie do śródmieścia miasta Tomaszów.
Proponowana do odbudowy stacja kolejowa Tomaszów (Tomaszów Centrum):
Odbudowana byłaby zlikwidowana wąskotorowa stacja kolejowa w mieście Tomaszów Lubelski, w województwie lubelskim, w Polsce.
Znajdowała się na południowo-wschodniej stronie skrzyżowania ulic Lwowskiej, Żwirki i Wigury oraz Żeromskiego. Przez teren stacji przechodziły linie Bełżec – Trawniki w latach 1915–1916 oraz Bełżec – Budy Dzierążeńskie w latach 1916–1923.
Poszukiwania internautów:
Zmobilizowany przez Jarka, przetrząsnąłem troszkę swoich szpargałów, rupieci i innych dupereli i znalazłem fotokopię starej mapy otrzymaną przed laty od mojego serdecznego Przyjaciela / mógłby wreszcie coś tu ciekawego napisać/. Właśnie zaopatrzony w tą mapkę przed laty kilkakrotnie poszukiwałem wszelakich śladów po kolejce. Jak wynika z mapy tor biegł wzdłuż szosy. Przemierzając okolice też się mocno zastanawiałem w jaki sposób parowozik osiągał te wzniesienia i następnie z jaką predkością zjeżdzał z nich?
W numerze 11 z 2002 r. pisma "Świat kolei" można znaleźć bardzo obszerny artykuł pt. "Wojskowa kolej polowa Bełżec - Trawniki", autorzy Carlheinz Becker, Helmut Pochadt. Zainteresowanym gorąco polecam.
Pierwsze kroki
Początkowo stacja kolejowa Bełżec byłaby przemianowana na Bełżec- Tomaszów Lubelski. Dodane zostałyby nowe połączenia regionalne z Bełżca- Tomaszowa do Lublina z pominięciem stacji Zamość, skojarzone z autobusami miejskimi z dworca na terenie Bełżca do centrum Tomaszowa. Pociągi byłyby skomunikowane z oczekującymi autobusami lub busami do Tomaszowa Lubelskiego.
Linia Intercity i połączenie do Tomaszowa
Możliwe jest wprowadzenie połączenia typu Intercity do Tomaszowa z czasem przejazdu z Warszawy w ok. 3 po remoncie linii, a teoretycznie - w warunkach obecnych: 4-5 godzin. Połączenie takie realizowane szybkimi autobusami szynowymi istniało przed II wojną światową a czas przejazdu całej trasy Warszawa- Lwów nieznacznie przekraczał 4 godziny. Obecnie podróż na trasie Lwów- Warszawa zajmuje od 10 do ponad 17 godzin (wycofano już jedyny pociąg bezpośredni).
Rozbudowa tej trasy ma dwa warianty: proponuje się modernizację linii z Rejowca przez Zawadę i Bełżec do Hrebennego (135 km) i uzyskanie na całej trasie prędkości 120 km/h (160 km/h w przypadku taboru z wychylnym pudłem) i czasu przejazdu tego odcinka ok. 50- 80 minut. Odcinek Rejowiec- Warszawa (229 km) możliwy jest do pokonania po jego modernizacji w czasie 100 minut dla taboru z wychylnym pudłem i 120 minut dla taboru klasycznego. Odcinek Lwów- Rawa Ruska (66 km) jest możliwy do pokonania w 30 minut po jego gruntownej modernizacji (i być może dodaniu trzeciej szyny dla taboru europejskiego). Czas przejazdu na całej trasie Lwów- Warszawa może wynieść w zależności od taboru od 3 do 4 godzin, a nie 10 godzin, jak obecnie.
Odbudowa torowiska do centrum Tomaszowa
Wówczas czas przejazdu na tej trasie będzie na tyle konkurencyjny, że możliwe będzie ponowne wprowadzenie połączenia kolejowego do Tomaszowa Lubelskiego. Istniejąca linia z Bełżca do Tomaszowa Lub. została rozebrana w początkach XX wieku. Koszt odbudowy ok. 10-km linii to ok. 70-80 mln PLN. Możliwe jest zbudowanie linii całkowicie w nowym przebiegu. Umożliwi to na dołączenie Tomaszowa do sieci kolei regionalnej i na zaoferowanie połączeń do Lublina z czasem przejazdu ok. 2 godzin.
Możliwa jest też wcześniej wspomniana budowa nowej linii do Tomaszowa częściowo po śladzie wcześniejszej linii Bełżec- Tomaszów- Trawniki kosztem kilkunastu mln euro. Badamy, czy ten ślad po nasypie i torowisku starej linii jest zachowany.
Pierwsze kroki w szczegółach
Postulowane ulepszenie
Oszczędność czasowa w przejeździe
– rewitalizacja łącznicy w Rejowcu- wykonano
10 minut
– wytrasowanie połączeń z pominięciem przystanków pomiędzy Zagrodami a Świdnikiem
10 minut
wg
http://lubelskakolej.net/wp/page/2/Proponowany rozkład
Proponowany rozkład liczącej (122 oraz 54 km trasy, w sumie 178 km z użyciem dziś juz czynnego skrótu wokół Rejowca) możliwy po poprawie jakości torów:
Tomaszów Lubelski- Bełżec np. 6:00 8:00 10:00 12:00 14:00 16:00 18:00 21:00
Susiec
Zwierzyn
Zawada
Krasnystaw
Świdnik
Lublin Główny 8:00 10:00 12:00 14:00 16:00 18:00 20:00 23:00
Proponowane połączenie byłoby połączeniem przyspieszonym na całej trasie, pomijałoby mniejsze przystanki. Aby połączenie było możliwe, konieczne jest pominięcie stacji Zamość i wykorzystanie skrótu w czasie przejazdu. Pojawiła się także propozycja wprowadzenia połączeń Warszawa- Siedlce- Łuków- Parczew- Lublin- Tomaszów Lubelski (Bełżec) z połączeniem autobusowym skoordynowanym z poc. z Warszawy do Tomaszowa- Bełżca do centrum Tomaszowa.
______________________________
____________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Od:
Adam Fularz Temat: Petycja dot. połączenia kolei z Rzeszowa p. Jarosław, Lubaczów do m. Hrebenne i Rawa Ruska
Do Zarządu Woj. Podkarpackiego, UMWP
PETYCJA
Szanowni Państwo,
Do Chełma uruchomiono polączenia z Ukrainy dofinansowane przez MI. Natomiast na terenie Podkarpackiego brak jest wykorzystania szansy jaką daje układ linii kolejowych. Linia normalnotorowa na Ukrainę jest niewykorzystana.
Wnoszę aby UMWP wystąpił do Ministra Infrastruktury o polecenie zorganizowania obsługi linii z Rzeszowa do Rawy Ruskiej pociągiem pospiesznym lub Intercity. Finansowałby to połączenie minister właściwy do spraw infrastruktury jako rozdzielający dotacje. UMWP mógłby nawet dofinansować przewóz osób tym połączeniem na podstawie dofonansowania do sprzedanych biletów na ten pociąg w taryfie tańszej, czyli np. w cenie jak za połączenia kolejowe regionalne.
Na terenie woj. podkarpackiego istnieje linia kolejowa Rzeszów- Jarosław- Lubaczów-Horyniec Zdrój- Hrebenne. Jest ona rzadko używana.
Składam petycję o wprowadzenie 2 bezpośrednich kursów Rzeszów- Jarosław- Hrebenne-Rawa Ruska pomijających mniejsze stacje i przystanki na odcinku do Hrebennego. Pociągi mogłyby pomijać wszystkie mniejsze stacje na odcinku Rzeszów- Jarosław i byłyby poc. pospiesznymi na tym odcinku. Owe 2 połączenia dziennie- przedłużonoby od Hrebennego do Rawy Ruskiej lub nawet do Lubyczy. Obsługa tego połączenia kolejowego może być wykonana autobusem szynowym- jak połączeń pospiesznych do st. Zagórz czy Hrubieszów.
Nowy przystanek
Wnoszę petycję o -w porozumieniu z woj. lubelskim- zorganizowanie budowy przystanku kolejowego Hrebenne Przejście Graniczne w pobliżu przejścia drogowego.
Odpowiedzi otrzymane kilka lat temu:
Województwo Podkarpackie w chwili obecnej nie rozważa wydłużenia relacji pociągów uruchamianych na linii 101 do stacji w Hrebennem z uwagi na brak zapotrzebowania społecznego.
W kwestii zmiany kategorii pociągów na przyspieszone w relacji Rzeszów - Horyniec Zdrój, informuję, że pociągi kursujące służą również pasażerom, którzy korzystają z ich oferty na odcinku Rzeszów- Jarosław. Ponadto odnosząc się do kwestii uruchomienia pociągów bezpośrednich relacji Jasło- Hrebenne informuję, że Województwo nie rozważa uruchomienia takiego połączenia z uwagi na odmienną charakterystykę taboru wykorzystywanego do obsługi linii kolejowych 101, 106, a 91, a dodatkowo tak długa relacja utrudni stworzenie atrakcyjnego rozkładu jazdy.
Odnosząc się do pytania dot. budowy przystanku kolejowego Hrebenne Przejście Graniczne informuję, ze właściwym podmiotem jest PKP PLK S.A.
T. Leyko, rzecznik pras. UMWP
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk