Redakcja serwisu otrzymała list z odpowiedziami:
Od:
Marek Pękala <marek.pekala na serw. tomaszow-maz.pl>Date: czw., 22 sie 2019 o 09:40
Subject: Dodatkowe połączenia do Warszawy
To: <adam.fularz na
wieczorna.pl>
Szanowny Panie.
Przesyłam odpowiedzi na Pańskie e-maile z dnia 11 sierpnia br.:
- odnośnie uruchomienia dodatkowych połączeń kolejowych w relacji
Tomaszów Mazowiecki - Warszawa przez Idzikowice i dalej Centralną
Magistralą Kolejową do Warszawy - obecnie z Tomaszowa Mazowieckiego jest
6 bezpośrednich połączeń kolejowych pociągami Intercity oraz 5 połączeń
autobusowych realizowanych przez firmę Polonus. Częstotliwości odjazdów
obydwu przewoźników są tak zsynchronizowane, że co godzinę lub najdalej
1,5 godziny jest połączenie do Warszawy. Biorąc pod uwagę wielkość
naszego miasta taka liczba połączeń wydaje się wystarczająca.
- odnośnie uruchomienia linii kolejowej Łódź – Smardzewice – wspomniane
przez Pana tereny niestety nie leżą w granicach administracyjnych miasta
i nie możemy podejmować jako jst żadnych działań dot. tych terenów.
Jednostką, która administruje tym terenem jest Gmina wiejska Tomaszów
Mazowiecki – to na jej terenie usytuowany jest przystanek kolejowy Jeleń
i bocznica kolejowa Tomaszowskiej Kopalni Surowców Mineralnych "Biała
Góra" Sp. z o.o.
Z poważaniem
Marek Pekala
--
Marek Pękala
Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta w Tomaszowie Mazowieckim
ul. Warszawska 119
97-200 Tomaszów Maz.
(..)
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
do MI
Co mi sądzi o postulacie internautów by Polska stała się drugą Szwajcarią? Za przekroczenie prędkości o 50 km/h grozi rok więzienia- jak donoszą autorzy postulatu,
wolnorynkowy.pl
Odpowiedzi MI:
Szanowny Panie Redaktorze,
MI nie komentuje przepisów prawa obowiązujących w innych krajach.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
Tel. 22 630 11 22
Redakcja wystapiła do UTK z pytaniem:
From:
AdamDate: Mon, Aug 19, 2019 at 11:57 AM
Subject: Pytanie do UTK
To: Rzecznik Prasowy UTK <rzecznikprasowy na serw.
utk.gov.pl>
Czy UTK potwierdza że celem działania UTK jest, zgodnie z narracją prasową, uprzykrzanie życia konkurentom rządowej spółki? Czy tez jest to błędna interpretacja działań UTK przez dziennikarza jednego z mediów?
Por. "Równocześnie Urząd Transportu Kolejowego rzuca kłody pod nogi każdemu, kto chciałby w Polsce uruchomić nowe, konkurencyjne połączenia. Czas rozpatrywania wniosków i ogrom wymaganych dokumentów to narzędzia mające już na starcie zniechęcić potencjalnych zainteresowanych naszym rynkiem."
Czy istotnie w UTK spółki PKP czy PR i ich konkurenci są traktowani odmiennie? Faktem jest że wiele wniosków o wolny dostęp UTK odrzuca. Dlaczego? Czy UTK chroni rządowy monopol?
Pozdrawiam
Adam Fularz
dla Transport Wolnorynkowy,
www.wolnorynkowy.pl
Do MGMIZS
Dlaczego zapomniano o planach budowy "Kanału Centralnego"? por. Wikipedia:
"Nową, oryginalną koncepcją międzywojenną był projekt budowy Kanału Centralnego, który miał łączyć zagłębie górnośląskie z Wisłą w rejonie Bydgoszczy. Koncepcja ta została zastąpiona budową kolejowej magistrali węglowej Herby Nowe-Bydgoszcz-Kościerzyna-Gdynia w latach 1925–1933. "
pozdrawiam
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Szanowni Państwo.
Na Mazurach sieć wielkich jezior jest połączona kanałami powstalymi w XIX wieku. Tak samo było na tutejszych pojezierzach. Dziś ogromny nakład prac ziemnych - popadł w rozsypkę. Z rzadka zachowały się niepołączone, ale i dzisiaj pełne wody odcinki kanałów, pojedyncze mosty zwodzone etc.
W województwie lubuskim dostrzec można pozostałości ambitnej sieci kanałów wodnych- zdatnych do wykorzystania dla turystycznej żeglugi wodnej śródlądowej. Wiele z nich to zabytki techniki- takie jak most zwodzony na kanale Ołobok czy kanały Staropole i Niesulicki.
Chcielibyśmy utrzymania zabytkowych walorów tej sieci kanałów wodnych- składając niniejszą petycję. Żądam w niej - jako ekonomista- odbudowy sieci komunikacji wodnej o głębokości 1 do 1.5 metra- na terenie całego województwa lubuskiego. Współczesnym przeznaczeniem byłaby turystyka wodna śródlądowa.
Chcę powołania "Wspólnoty Interesów" - grupy roboczej o nazwie "Lubuskie drogi wodne". Chciałem przekonać lokalne władze do inwestowania w podstawową infrastrukturę turysyki wodnej.
Sieć kanałów wodnych byłaby należycie utrzymana i oznakowana, dostosowana do niewielkich jachtów i łodzi motorowych - mających od 1 m do 1,5 metrów zanurzenia. Lubuskie jeziora skomunikowane byłyby drogą wodną z aglomeracją Berlina- 4,5 mln mieszkańców.
Połączenia wodne wiodłyby- z Berlina do Eisenhüttenstadt istniejącymi kanałami- dalej istniejącą śluzą na rzece Odra. Z Odry istnieje połączenie do kanału Ołobok. A przez to- do Niesulic, Lubrzy, Przełaz etc.
Kanał Ołobok
Odtworzonoby kanał Ołobok modernizując obecny obiekt lub budując nowe odcinki lateralnie do istniejącego kanału.
Stary Kanał
Odtworzonoby połączenie tzw. Starym Kanałem z Kanałem Niesulickim. Połączenia wodne wiodłyby na jezioro Niesłysz, Czerniak, Niedźwiedna.
Borowianka
Być może technicznie za pomocą śluz możnaby skomunikować Jezioro Wilkowskie.
Kanał Niesulicki
Wiedzie on przez Mostki, gdzie konieczna jest budowa zwodzonego lub zwykłego mostu kolejowego i drogowego. Obecnie droga wojewódzka jak i linia kolejowa rozcinają kanał. Proponuje się odbudowę połączenia wodnego do Lubrzy nad jeziora Lubie i Goszcza oraz przekształcenie i połączenie kompleksu stawów w Lubrzy w kolejne jezioro - w celach rozwoju infr. turystycznej.
Kanał Staropole
W celu połączenia się z Kanałem Staropole konieczne jest pokonanie autostrady A2.
Być może technicznie nie jest to możliwe by wykorzystać jakiś istniejący już most, a być może most autostrady nad Paklicą mógłby być wykorzystany dla przebiegu łącznika obu kanałów wodnych.
Przyłączonoby:
Jezioro Paklicko Małe
Jezioro Krzaczaste
Jezioro Kęszyckie
Kanał Bledzewski
w przyszłości będzie można rozważyć przylaczenie do listy modernizowanych dróg wodnych także tego kanału. Przyłączonoby jeziora Kleśno i Bledzewskie.
opr.Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Redakcja otrzymała list wójta gm. Górzyca
Dzień dobry
Dziękuję za zapytanie związane z mariną, pragnę poinformować że na
terenie gminy Górzyca znajduje się marina na wysokości słupa
granicznego 534 przeznaczona dla małych jednostek pływających (6-7
jednostek) i jednej dużej jednostki typu Zefir.
Do przystani prowadzi droga powiatowa o nawierzchni asfaltowej a sam
zjazd i uzbrojenie ostrogi rzecznej jest wykonane z płyt betonowych
(jest to ostroga o tzw. znaczeniu militarnym).
Co do budowy nowej mariny w innej lokalizacji jednostką władną do
rozmów są Wody Polskie ponieważ Gmina nie dysponuje prawem własności w
tym obszarze.
Z poważaniem
Robert Stolarski
Wójt gminy Górzyca
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,
65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji
wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa,
rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz
Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację
wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2
ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym
medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź
wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie
zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w
relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie
zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni
kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach
komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w
przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie
jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem
kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a
zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni
kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z
prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie
wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie
zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać
wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie
umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów,
dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości
przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym
tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów
stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56
kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego
rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na
każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres
wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć
prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw.
drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta
powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów.
wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
Biuro Rady Miasta <BiuroRady na
um.zielona-gora.pl>
Data: wtorek, 20 sierpnia 2019
Temat: Re:
Do: Adam Fularz <adam.fularz na
wieczorna.pl>
Zielona Góra, 20 sierpnia 2019 r.
DO-BR.0005.43.2019
RISS 4552267
Pan
Adam Fularz
ul. Dolina Zielona 24a
65-154 Zielona Góra
Uprzejmie informuję, że Pana zapytanie z dnia 19 sierpnia 2019 r. przekazane pocztą elektroniczną na adres Rady Miasta Zielona Góra dotyczące pętli autobusów komunikacji miejskiej przy ul. Wrocławskiej oraz kursowania autobusów komunikacji miejskiej do sołectwa Racula zostało przesłane do właściwej jednostki miejskiej tj. Miejskiego Zakładu Komunikacji w Zielonej Górze oraz do wiadomości Radnym Miasta.
Odpowiedzi na pytanie proszę oczekiwać od dyrektora Miejskiego Zakładu Komunikacji
w Zielonej Górze.
Przewodniczący Rady
(-)Piotr Barczak
Sent: Monday, August 19, 2019 10:20 AM
Subject: Petycja w sprawie pętli autobusów przy ul. Wrocławskiej
do Radnych miasta
Drodzy Państwo.
Autobusy MZK na trasach linii 0 ,80 i innych od ponad dekady kończą bieg na pętli przy cmentarzu komunalnym. Zwykle na odcinku od ul. Skrajnej- Słowackiego do pętli- od wielu lat w większości wożą na koszt podatnika gorące powietrze.
Dlaczego nie wydłużono ich kursowania do Raculi o te 2-3 km? Dodatkowe kilka km wozokilomertów komunikacji miejskiej być może zwrociłoby się gdyby nowe połączenie do Raculi zyskałoby po kilku - kilkunastu pasażerów na kurs. W relacji z Raculi do centrum miasta podróżni mogliby korzystać z komunikacji miejskiej w rozsądnej częstotliwości kursowania. Obecnie oferta połączenia transportu zbiorowego do i z Raculi jest bardzo nieatrakcyjna.
Nową tymczasową pętlę możnaby wyznaczyć na rogu ul. Głogowskiej i Drzonkowskiej lub wyznaczyć tzw. pętlę uliczną.
pozdrawiam
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl --
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Gazeta Wyborcza pisze: "Dantejskie sceny rozegrały się w niedzielę na stacji Gdańsk Główny. Pasażerowie pociągu "Słoneczny" jadącego z Ustki do Warszawy Zachodniej nie zmieścili się do wagonów. "- opisuje to zdarzenie Gazeta Wyborcza.
Relacje i komentarze internautów:
"Jadę tym pociągiem. W Ustce było całkiem luźno. Tłok zaczął się w Gdyni. Kierownik pociągu wysiadał na każdej stacji. Jest duszno, ale do toalety cały czas ludzie wchodzą. W tej chwili pociąg stoi w Działdowie i czekamy na karetkę, bo jedna osoba zasłabła. Do Warszawy nie dojedziemy raczej przed 22. Liczę na minimum dwie godziny opóźnienia."
"PRL c.d. ostatnio kupowałem bilety z Krakowa do Kielc. Nie było szansy wejścia do pociągu. Przy zwrocie za bilety zamiast przepraszam potrącono mi jeszcze opłatę manipulacyjną !."
"2 tygodnie temu chciałam kupić bilet na zeszłą niedzielę na trasę Toruń-Warszawa lub Toruń-Łódź (do przesiadki na Kraków). Nawet w 1 klasie b brak miejscówek tydzień przes odjazdem! I dużo MNIEJ połączeń niż w roku szkolnym.
To były kursy znad morza inne niż Pendolino. Kogoś na kolei zdrowo pogięło, żeby latem OGRANICZAĆ kursy znad morza."
do MI
Nagłówki prasowe informują o wstrzymaniu przez przewoźnika PKP Intercity S.A. sprzedaży miejsc. "brakuje miejsc, sprzedaż wstrzymana a pociągi przeładowane"- donosi Innpoland.pl
Ile wg MI jest w tym prawdy ? Czy MI zamierza rozbić na pakiety planowany przetarg na wykonywanie dalekobieżnej komunikacji szynowej poc. pospiesznymi by dać szansę konkurencji na szynach?
pozdrawiam
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
MI odpowiedziało na pytanie o ciężkie do otworzenia drzwi wagonów w pociągach PKP IC twierdząc że monopol można pozwać do sądu. Tymczasem w Polsce tego typu probkemy są smutną normą.
Od:
media <media na serw.
mi.gov.pl>
Data: środa, 14 sierpnia 2019
Temat: do MI- pytanie o ciężkie do otworzenia drzwi wagonów w pociągach PKP IC
Do: Adam Fularz <Adam.Fularz na
wieczorna.pl>
Szanowny Panie Redaktorze,
wg obowiązujących przepisów przewoźnik kolejowy zobligowany jest do zapewnienia podróżnym odpowiednich warunków bezpieczeństwa i higieny oraz wygody i należytej obsługi. W każdym przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przewozu pasażer, w pierwszej kolejności, ma prawo dochodzić roszczeń na drodze cywilnej u przewoźnika, z którego usług korzystał. W przypadku, gdy podróżny nie jest zadowolony z działań przewoźnika, może się zwrócić do Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, może wystąpić również z wnioskiem o wszczęcie postępowania do Rzecznika Praw Pasażera Kolei działającego przy Prezesie UTK. Ponadto, zgodnie z Prawem przewozowym podróżny po wyczerpaniu drogi reklamacji może dochodzić roszczeń na drodze postępowania sądowego.
Wydział prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
Tel. 22 630 11 22
media@mi.gov.pl
@MI_GOV_PL
facebook.com/MIGOVPL
From: Adam Fularz [mailto:Adam.Fularz na serw. wieczorna.pl]
Sent: Wednesday, July 31, 2019 7:44 AM
To: media <media na serw. mi.gov.pl>
Subject: do MI- pytanie o ciężkie do otworzenia drzwi wagonów w pociągach PKP IC
Pytanie
Wczoraj wieczorem, o godz. 23.47 wsiadałem do pociągu PKP IC ze Szczecina do Bielska Białej/ Krakowa, na stacji Kostrzyn/Odrą. Próbowaliśmy z grupą mężczyzn chcących wsiąść do pociągu, do jednego dwóch wagonów jadących do Bielska-Białej. Mimo szarpania, drzwi nie chciały się otworzyć, były to wagony starszego typu. Mężczyzna przede mną się poddał, choć był młody i silny. Ja też musiałem kilka razy próbować nim zaparłem się i ku mojemu zdziwieniu drzwi się otworzyły pod dużą siłą (sądziłem że w ogóle były jakoś zablokowane).
Jak mają wg Min. Infrastruktury do pociągów wsiadać słabsze fizycznie kobiety, słabsi mężczyźni, czy dzieci? Skoro nawet nader krzepki mężczyzna przede mną się poddał, a ja sam regularnie trenuję i np. jeżdżę na wakeboardzie czy na wakeskate? W mojej ocenie przeciętna osoba nie otworzyłaby tych drzwi. Wczoraj inny pasażer w dodatku przez 40 minut próbował ustalić, gdzie ma siąść w pociągu by dojechać do Krakowa, bo skład był rozłączany. Naprawdę dość długo chodził po pociągu w tę i we wtę.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Redakcja serwisu otrzymała:
---------- Wiadomość przekazana ----------
Od:
Konferencja Rail22 <konferencja na serw.
rail22.pl>
Data: środa, 14 sierpnia 2019
Temat: zaproszenie na debatę międzynarodową ,,Masterplan dla przewozów towarowych"
Szanowni Państwo,
Fundacja ProKolej zaprasza na debatę międzynarodową ,,Masterplan dla przewozów towarowych". Wydarzenie odbędzie się 25 września 2019 r., w godz. 10:30-12:30, sala 1A (1 piętro) w Amber Expo – Międzynarodowe Targi Gdańskie (ul. Żaglowa 11, 80-560 Gdańsk). Jest ono elementem oficjalnego programu 13 edycji Targów Kolejowych Trako2019.
W trakcie spotkania omówione zostaną m. in. plany dotyczące rozwoju europejskiej kolei oraz możliwości wzmocnienia jej pozycji w konkurencji z transportem samochodowym. Podobnie jak przy poprzednich edycjach uczestnikami dyskusji będą goście zagraniczni – w tym przedstawiciele instytucji europejskich oraz menedżerowie największych firm kolejowych z Europy Zachodniej.
Szczegóły na temat wydarzenia oraz formularz rejestracyjny znajdą Państwo na stronie internetowej: www.rail22.pl .
Zachęcamy też do śledzenia naszego profilu https://www.facebook.com/ProKolej/ oraz https://twitter.com/JM_ProKolej .
Z poważaniem,
Karina Pietrak
Koordynator Projektów
Fundacja ProKolej
ul. Wspólna 47/49, 00-684 Warszawa
KRS 0000471917
tel: +48 22 243 81 3
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Dzień dobry,
Dobry Wzór to konkurs organizowany przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego. Służący podróżnym chatbot wrocławskiego lotniska znalazł się w elitarnym gronie finalistów tegorocznej edycji. Eksperci docenili innowacyjność, funkcjonalność i przyjazność tego rozwiązania.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, pozostaję do dyspozycji.
Zdjęcia (fot. Port Lotniczy Wrocław) dostępne pod linkiem: https://bit.ly/31N8U8z
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie
Aleksandra Palus
PR EXPERT
apalus@prexpert.com.pl
GSM + 48 509 065 355
Wrocław, 14 sierpnia 2019 r.
Informacja prasowa
Chatbot „Port Lotniczy Wrocław" w finale prestiżowego konkursu
Dobry Wzór to konkurs organizowany przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego. Służący podróżnym chatbot wrocławskiego lotniska znalazł się w elitarnym gronie finalistów tegorocznej edycji. Eksperci docenili innowacyjność, funkcjonalność i przyjazność tego rozwiązania.
Dobry Wzór istnieje od 1993 r. i jest pierwszą w Polsce nagrodą za najlepiej zaprojektowane produkty i usługi. Są oceniane na podstawie kryteriów wizualnych, użytkowych i ekonomicznych, a także innowacyjności, oryginalności i komfortu użytkowania. Chatbot „Port Lotniczy Wrocław", uruchomiony na początku tego roku, znalazł się w elitarnym gronie finalistów. Co o tym zdecydowało?
– Eksperci konkursu Dobry Wzór 2019 IWP docenili pomysł wykorzystania sztucznej inteligencji do rozwiązywania problemów podróżujących. Chatbot to doskonała koncepcja „przyjaciela podróży", który udzieli wielu informacji i zmniejszy stres związany z wyjazdem. Ma przyjazną grafikę i przydatne funkcjonalności. Brawa dla wrocławskiego lotniska za innowacyjny pomysł! – mówi Katarzyna Rzehak, dyrektor konkursu Dobry Wzór.
Jak działa chatbot „Port Lotniczy Wrocław"? Jest przygotowany do pełnienia kilku ról, w tym wirtualnego asystenta pasażera i przewodnika po lotnisku. Wszystkie informacje, podpowiedzi i wskazówki są aktualizowane w czasie rzeczywistym i oczywiście dostępne przez urządzenia mobilne. W sumie chatbot odpowiada aż na kilkaset najczęściej zadawanych przez pasażerów pytań. Ułatwia też zaplanowanie podróży, ponieważ udostępnia wyszukiwarkę połączeń zintegrowaną z popularnym Skyscannerem. Do korzystania z chatbota wystarczy mieć na telefonie aplikację Messenger (wpisujemy: „Port Lotniczy Wrocław").
– Fakt, że nasz chatbot został doceniony przez ekspertów, daje nam ogromną satysfakcję. Warto podkreślić. że otrzymuje też nadzwyczaj pozytywne opinie ze strony podróżnych. Bardzo nas cieszy, że tak dobrze wpisał się w ich oczekiwania. W planach rozwoju chatbota są już kolejne udogodnienia i funkcjonalności – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Chatbot, wraz z innymi finalistami konkursu, zostanie zaprezentowany na wystawie „Dobry Wzór 2019", ocenionej przez środowisko projektantów i przedsiębiorców jako najlepsza wystawa designu w Polsce. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w październiku. Dodajmy, że w 2012 r. nagrodę w konkursie Dobry Wzór zdobył Felix – wóz wrocławskiej lotniskowej straży pożarnej.
Port Lotniczy Wrocław jest pierwszym lotniskiem w Polsce korzystającym z chatbota. Takie rozwiązanie do tej pory wprowadziły tylko nieliczne lotniska w Europie.
Do MI
Czy MI potwierdza że uczniowie szkół sami muszą sobie organizować linię autobusu z Witkowa do Wrześni i to w vestii uczniów leży organizacja dojazdu tr. zbiorowym do szkół? Media donosiły o próbach organizacji połączwnia autobusowego przez uczniów z Witkowa.
Gdy byłem w Gnieźnie- miejscowy PKS obsługujący linię do Witkowa- zbankrutował. Oferowano dojazd samochodem prywatnym za ok. 70-80 pln w jedną stronę. Pks Gniezno upadł z dnia na dzień w maju br. Wtedy po raz ostatni odjechał autobus na trasie Witkowo- Września.
Pozdrawiam
Adam Fularz
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Allrail porównuje polskie i hiszpańskie reformy kolejowe. W Hiszpanii ruch dalekobieżny w przetargach pakietowano dla przyciągnięcia nowych konkurentów. W Polsce jest przygotowywany jeden pakiet w planowanym przetargu- którego warunki spełnia tylko jeden podmiot.
Poniżej- treść tweeta organizacji Allrail:
Comparison Spain vs Poland Spain introducing bundles for new entrants to participate in long distance market - to benefit passengers, environment & rail sector But in PL new new long distance award being prepared that only 1 operator can fulfill Opr. Adam Fularz wg Twitter
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
W związku z długim weekendem sierpniowym Koleje Mazowieckie wydłużają czas obowiązywania oferty Bilet Wycieczkowy. Oferta będzie obowiązywać w terminie od 14 sierpnia 2019 r. (środa) od godz. 18:00 do 18 sierpnia 2019 r. (niedziela) do godz. 24:00. Więcej szczegółów można przeczytać tutaj: https://www.mazowieckie.com.pl/pl/bilet-wycieczkowy-16-sierpnia-2019-r
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Opinie, wywiady z autorem wg sieci Twitter:
1.
"Przez lata 80. zlikwidowano połączenia na ponad 1200 km linii kolejowych, a na przełomie XX i XXI wieku niemal tyle potrafiono zlikwidować jednego dnia - na rozmowa z Karolem Trammerem wokół książki "#OstreCięcie. Jak niszczono polską kolej"
2.
"Odczuwam pewną przewrotną satysfakcję, że książkę o niszczeniu polskiej kolei zamówiłem akurat w sklepie internetowym zlokalizowanym w Dębicy. W 46-tysięcznej Dębicy, z której do położonego nieco ponad 30 km dalej 60-tysięcznego Mielca pociągiem dojechać nie da się już dekadę."
3.
"Niezależnie jaka partia była u władzy, wciąż likwidowano #kolej. Za SLD połączenia straciły Śrem i Police, za AWS Jastrzębie-Zdrój" - w @TygPrzeglad rozmowa z redaktorem naczelnym @z_biegiem_szyn Karolem Trammerem, autorem książki "#OstreCięcie. Jak niszczono polską kolej".
4.
Wg sieci Twitter- konserwatywnego portalu społecznościowego. Wybrał Adam Fularz
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Jak twierdzi K. Trammer, naczelny miesięcznika "Z Biegiem Szyn"- w W Polsce rocznie jeździ koleją tylu pasażerów, co w 4-rokrotnie mniejszej Austrii. Austria liczy ok. 9 mln mieszkańców.
Opr. A. Fularz na podst. Twitter
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk

Redakcja serwisu otrzymała:
Od:
MPU <mpu na serw.
mpu.radom.pl>
Data: piątek, 5 lipca 2019
Temat:
W odpowiedzi na Pana e-maila z dnia 25.06.2019r dotyczącego zapytania " kolej do portu lotniczego w Radomiu" Miejska Pracownia Urbanistyczna w załączeniu przesyła pismo znak MPU-II.452.31.2019.RA z dnia 05.07.2019r
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk

Wniosek
Temat: Budowa linii Warszawa- Kozienice- Lublin (dokończenie przedwojennej inwestycji)
Sz. P.
Tomasz Śmietanka
Burmistrz Gminy Kozienice
Urząd miejski
ul. Parkowa 5
26-900 Kozienice
Uwaga:
Rysunek w załączniku
Szanowni Państwo,
Chcemy aby urząd miasta Kozienice zwrócił się do Urzędu Marszałkowskiego oraz do Min. Infrastruktury z wnioskiem o dokończenie inwestycji.
Tylko 22 km toru brakuje aby Lublin z Warszawą i północnozachodnią częścią kraju mogła połączyć nowa linia kolejowa, przebiegająca w relacji:
Lublin-
Puławy
Dęblin (z pominięciem tej miejscowości)
Kozienice
(brakujący fragment ok. 22 km toru)
Warka
Piaseczno
Warszawa
Od lat korespondujemy w tej sprawie z różnymi samorządami, ale warto ten temat - w skrótowej formie przedstawić także Państwu.
Od lat obserwujemy niemożność dokończenia jednej z największych inwestycji okresu między- i powojennego. Nie udaje się od lat ukończyć drugiej, rownoległej do obecnej linii trasy kolejowej do Lublina.
Linia taka skomunikowałaby nowe miejscowości i umożliwiła szybkie połączenia ze stolicą woj. lubelskim także dla południowo-wschodnich, ubogich terenów woj. mazowieckiego. Szczególnie Kozienice są takich połączeń pozbawione.
Koszt tej inwestycji to orientacyjnie ok. 400 mln. PLN, lub ok. 200 mln PLN w przypadku linii o obniżonych parametrach.
Pozdrawiam,
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk