Temat: Pytania prasowe- dworzec kolejowy
- czy są szansę na naprawę i oczyszczenie krawędzi peronowych dworca Łódź Karolew?
- czy jest szansa uczynienia z tego dworca stacji końcowej dla niektórych składów pasażerskich? Odciążyłoby to jednotorową łącznicę do stacji Łódź Kaliska i dodałoby dodatkową przepustowość - po prostu ten dworzec byłby stacją końcową dla wielu składów pasażerskich, których mogłoby wówczas kursować znacznie więcej linią kolei obwodowej.
- załączam artykuł z archiwum
Co z dworcem kolei obwodowej Karolew?
Warto byłoby zadbać o ożywienie kolejnego łódzkiego dworca kolei obwodowej- Łódź Karolew. Przez lata w miejscu, gdzie obecnie znajduje się dworzec towarowy, miała swoją siedzibę stacja kolejowa Łódź Karolew, której likwidacja nastąpiła na początku lat 70. XX wieku. W 2005 roku stacja kolejowa zmieniła się w handlową. Dziś- jest to dworzec kolejowy, czołowy, w dodatku- porzucony. Co z nim zrobić?

Łódź ma wiele zapomnianych dworców, także porzucone dworce czołowe, ma też wiele nieczynnych przystanków kolejowych- nawet na otaczającej miasto "Kolei Obwodowej". Warto je przypomnieć, nim zostaną zapomniane. Część z nich nadaje się do obsługi tylko w godzinach szczytu. Być może wiele z nich można po prostu- odczyścić, naprawić?wg openstreetmapDworce czołowePrzez lata w miejscu, gdzie obecnie znajduje się dworzec towarowy, znajduje się najprawdziwszy porzucony łódzki dworzec czołowy. Tu miała swoją siedzibę stacja kolejowa Łódź Karolew, której likwidacja nastąpiła na początku lat 70. XX wieku. W 2005 roku stacja kolejowa zmieniła się w handlową. W 2006 roku zmieniono status stacji na rozjazd kolejowy.Dziś mogłoby to być tak potrzebne zaplecze techniczne sieci szybkiej kolei miejskiej. Obecnie jedyną pozostałością po dworcu są praktycznie doszczętnie zniszczone perony biegnące wzdłuż wciąż zdatnych do użytku torów, tabliczka "peron 2" wisząca na wschodniej ścianie budynku oraz zdewastowane wskaźniki W4 w postaci latarni przy torach. Dawny budynek dworcowy zaadaptowano do celów mieszkalnych, obecnie jest on całkiem porzucony i zdewastowany. Na dworcu znajdowała się również waga wagonowa.Być może krawędzie peronowe można jeszcze tanim kosztem naprawić, a stację- przywrócić jako dworzec czołowy kolei pasażerskiej, połączony z dworcem Łódź- Kaliska, leżącym nieopodal.Wówczas część pociągów mogłaby kończyć tutaj bieg.
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Propozycja wznowienia sezonowych weekendowych połączeń kolejowych do Leśnej w wakacje 2020r.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Pytanie do UMWL
Dzień dobry,
Nasz nauczyciel poppingu po zajęciach dojeżdża do Poznania gdzie mieszka. Kiedyś był pociąg wieczorny do Poznania z Ziel. Góry, obecnie ostatni jest o 19.46 - czy UMWL może coś dodać ? Nawet przesiadki nie są dopasowane, nie ma szans przesiadki na Koleje Wielkopolskie w Zbąszynku, w efekcie po godz. 15-tej są tylko 2 połączenia w tańszej cenie- to o 16.04 i to o godz. 19.46...
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Do UG w m. Nieporęt
Szanowni państwo,
czy rozkład jazdy pociągów na trasie Warszawa- Nieporęt - Radzymin będzie zmieniony?
Mieszkańcy chcą aby pojawiły się bezpośrednie połączenia do Warszawy Centralnej. Obecnie jest tylko jedno dziennie. Chcą także więcej kursów na tej trasie. Chcą kursu po 20 - tej i po 21-szej
Proponuję aby gmina wprowadziła poniższy projekt.
Projekt: Warszawa- Nieporęt- Radzymin w czasie 40- 50 minut za pomocą poc. regionalnych przyspieszonych
Opis:
chcielibyśmy zaproponować wznowienie połączenia kolejowego Radzymin- Nieporęt- Legionowo- Warszawa, jako połączenia przyspieszonego o czasie przejazdu Warszawa- Radzymin w czasie 40- 50 minut. Już obecnie czas przejazdu na odcinku Warszawa Wsch.- Legionowo wynosi 15 minut. Możliwe jest dalsze skrócenie czasu podróży. |
|
Jakie jest stanowisko władz samorządowych w temacie odtworzenia szybkiego połączenia kolejowego z Nieporętu do Warszawy? Pociąg musiałby być przyspieszony na całości trasy. Pomijałby mniejsze przystanki na trasie. Mógłby obsłużyć wszystkie przystanki na trasie Tłuszcz- Radzymin, a od Radzymina zatrzymywać się tylko na najważniejszych stacjach, np. Nieporęt.
Pozdrawiam,
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T
+48604443623
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl --
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Redakcja serwisu otrzymała :
---------- Wiadomość przekazana z PPL ----------
Od:
Biuro Public Relations <pr na serw.
polish-airports.com>
Data: czwartek, 16 stycznia 2020
Temat: Lotnisko Zielona Góra – Babimost podsumowało 2019 rok
Do: Adam Fularz <adam.fularz na s.
wieczorna.pl>
Lotnisko Zielona Góra – Babimost podsumowało 2019 rok
Dla lotniska Zielona Góra – Babimost, zarządzanego przez Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze" (PPL), ubiegły 2019 rok okazał się rekordowym. Port lotniczy zanotował wyraźny wzrost liczby obsłużonych pasażerów, jak również wykonanych operacji lotniczych.
W grudniu ubiegłego roku z usług lotniska Zielona Góra – Babimost skorzystało 3074 pasażerów. To więcej o 1687 osób (wzrost o 121,6 proc.) w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Łączna liczba operacji lotniczych w grudniu 2019 roku wyniosła dokładnie 151 (wzrost o 83 operacje czyli o 122 proc) .
Tak dobre miesięczne wyniki przełożyły się na rekordowy rok portu w Zielonej Górze. W okresie styczeń-grudzień 2019 lotnisko Zielona Góra – Babimost obsłużyło 33783 pasażerów. To więcej aż o 11 849 osób (wzrost o 85.1 proc.) niż w analogicznym okresie 2018 roku. W 2019 roku zrealizowano łącznie 1778 startów i lądowań – więcej o 483 operacje lotnicze.

Dynamika wzrostu ruchu pasażerskiego na zielonogórskim lotnisku nie jest już zjawiskiem sezonowym. Wyraźna tendencja widoczna jest w ujęciu rocznym i ewidentnie świadczy o coraz silniejszej pozycji najmniejszego lotniska w Polsce. W sezonie lato 2019, po raz pierwszy uruchomiono dla tej lokalizacji połączenia czarterowe linią Onur Air do Turcji, które cieszyły się bardzo dużym powodzeniem wśród mieszkańców regionu.
Niewątpliwie, na tak dobre wyniki lotniska miała także wpływ wyraźna zmiana w siatce połączeń rejsowych, które zostały dopasowane do preferencji klientów podróżujących na trasie Zielona Góra - Warszawa oraz kontynuujących podróż z lotniska Chopina w Warszawie. Od czerwca 2019 roku PLL LOT zdecydowały o podwojeniu rejsów na trasie Zielona Góra – Warszawa. Połączenia są realizowane rano i wieczorem w każdy poniedziałek, wtorek, czwartek i piątek. Z kolei w środę i niedzielę oferowany jest jeden rejs (...)
Nadesłane przez PPL
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
INFORMACJA PRASOWA
Lotnisko Zielona G�ra � Babimost podsumowa�o 2019 rok
Dla lotniska Zielona G�ra � Babimost, zarz�dzanego przez Przedsi�biorstwo Pa�stwowe �Porty Lotnicze� (PPL), ubieg�y 2019 rok okaza� si� rekordowym. Port lotniczy zanotowa� wyra�ny wzrost liczby obs�u�onych pasa�er�w, jak r�wnie� wykonanych operacji lotniczych.
W grudniu ubieg�ego roku z us�ug lotniska Zielona G�ra � Babimost skorzysta�o 3074 pasa�er�w. To wi�cej o 1687 os�b (wzrost o 121,6 proc.) w por�wnaniu do analogicznego okresu ubieg�ego roku. ��czna liczba operacji lotniczych w grudniu 2019 roku wynios�a dok�adnie 151 (wzrost o 83 operacje czyli o 122 proc) .
Tak dobre miesi�czne wyniki prze�o�y�y si� na rekordowy rok portu w Zielonej G�rze. W okresie stycze�-grudzie� 2019 lotnisko Zielona G�ra � Babimost obs�u�y�o 33783 pasa�er�w. To wi�cej a� o 11 849 os�b (wzrost o 85.1 proc.) ni� w analogicznym okresie 2018 roku. W 2019 roku zrealizowano ��cznie 1778 start�w i l�dowa� � wi�cej o 483 operacje lotnicze.
Dynamika wzrostu ruchu pasa�erskiego na zielonog�rskim lotnisku nie jest ju� zjawiskiem sezonowym. Wyra�na tendencja widoczna jest w uj�ciu rocznym i ewidentnie �wiadczy o coraz silniejszej pozycji najmniejszego lotniska w Polsce. W sezonie lato 2019, po raz pierwszy uruchomiono dla tej lokalizacji po��czenia czarterowe lini� Onur Air do Turcji, kt�re cieszy�y si� bardzo du�ym powodzeniem w�r�d mieszka�c�w regionu.
Niew�tpliwie, na tak dobre wyniki lotniska mia�a tak�e wp�yw wyra�na zmiana w siatce po��cze� rejsowych, kt�re zosta�y dopasowane do preferencji klient�w podr��uj�cych na trasie Zielona G�ra - Warszawa oraz kontynuuj�cych podr�� z lotniska Chopina w Warszawie. Od czerwca 2019 roku PLL LOT zdecydowa�y o podwojeniu rejs�w na trasie Zielona G�ra � Warszawa. Po��czenia s� realizowane rano i wieczorem w ka�dy poniedzia�ek, wtorek, czwartek i pi�tek. Z kolei w �rod� i niedziel� oferowany jest jeden rejs dziennie.
***
Przedsi�biorstwo Pa�stwowe �Porty Lotnicze� (PPL) jest wiod�cym podmiotem lotniczej infrastruktury transportowej w Polsce. W zasobach PPL znajduje si� m.in. Lotnisko Chopina w Warszawie, najwi�kszy w Polsce i jeden z wi�kszych port�w lotniczych w Europie �rodkowo�Wschodniej. PPL to r�wnie� podmiot dominuj�cy Grupy Kapita�owej PPL (GK PPL). Przedsi�biorstwo posiada udzia�y lub akcje kilkunastu sp��ek.
Dodatkowych informacji udziela:
Biuro Public Relations
pr@polish-airports.com
693912097

Redakcja serwisu otrzymała :
---------- Wiadomość przekazana z PPL----------
Od:
Biuro Public Relations <pr na serw.
polish-airports.com>
Data: czwartek, 16 stycznia 2020
Temat: Lotnisko Zielona Góra – Babimost podsumowało 2019 rok
Do:
Szanowni Państwo,
W załączeniu przesyłamy informację prasową dotyczącą wyników Lotniska Zielona Góra-Babimost za grudzień 2019, jak również cały rok.
Dla Państwa wygody informacja prasowa jest w trzech różnych formatach plików.
Z poważaniem
Biuro Public Relations
pr na s. polish-airports.com
(..)
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Redakcja serwisu otrzymała:
---------- Wiadomość przekazana redakcji----------
Od:
Izabella Lis <ilis na s.
komunikacjaplus.pl>
Data: środa, 15 stycznia 2020
Temat: [wydawnictwo:24068] Koleje Dolnośląskie - Maszynista oślepiony laserem - informacja prasowa - 15 stycznia 2020 r.
Do: wydawnictwo na serw.
wieczorna.pl Szanowni Państwo, Do groźnego zdarzenia doszło przed stacją Jezierzany w pociągu relacji Lubań Śląski – Wrocław Główny. Maszynista Kolei Dolnośląskich został oślepiony tuż przed wjazdem na peron. Policja prowadzi postępowanie w tej sprawie. Oślepienie maszynisty zostało zarejestrowane przez dwie kamery. Na szczęście obyło się bez groźnych konsekwencji dla pasażerów pociągu i maszynisty. (..) Pozdrawiam serdecznie, Izabella Lis (..) |

--
Merkuriusz Polski- treści i wieści od 3 stycznia 1661 AD
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Redakcja serwisu otrzymała:
---------- Wiadomość przekazana z PLL LOT ----------
Od:
Biuro Prasowe PLL LOT <media na serw.
lot.pl>
Data: czwartek, 16 stycznia 2020
Temat: LOT ZAINAUGUROWAŁ BEZPOŚREDNIE POŁĄCZENIE Z WARSZAWY DO PEKINU-DAXING
| | | LOT ZAINAUGUROWAŁ BEZPOŚREDNIE POŁĄCZENIE Z WARSZAWY DO PEKINU-DAXING
| | Warszawa, 16 stycznia 2020 r. – Dreamliner Polskich Linii Lotniczych LOT w środę (15 stycznia) wieczorem wystartował z Lotniska Chopina w Warszawie w inauguracyjny rejs do Pekinu-Daxing (PKX). Samoloty polskiego przewoźnika będą pokonywały trasę ok. 7 tys. km w niespełna 9 godzin. To 9. połączenie w azjatyckiej ofercie polskiego przewoźnika będzie obsługiwane cztery razy w tygodniu. Loty do nowego chińskiego portu uzupełniają dotychczasową ofertę LOT-u na lotnisko Capital w Pekinie (PEK). Od teraz z Polski do stolicy Chin będzie można dotrzeć codziennie według rozkładów: WARSZAWA – PEKIN LO89 WAW-PKX 22:40-14:20+1 w poniedziałki, środy, piątki i soboty LO91 WAW-PEK 14:55-06:35+1 we wtorki, czwartki i niedziele PEKIN – WARSZAWA LO90 PKX-WAW 16:00-18:45 we wtorki, czwartki, soboty i niedziele LO92 PEK-WAW 08:45-11:30 w poniedziałki, środy i piątki - Imponująca inwestycja infrastrukturalna jaką jest lotnisko Pekin-Daxing otwiera nam możliwości rozwoju w jednej z największych i najprężniej rozwijających się gospodarek świata. To doskonała propozycja dla pasażerów podróżujących biznesowo i turystycznie między Europą Środkową i Wschodnią a Chinami - mówi Rafał Milczarski, Prezes Zarządu Polskich Linii Lotniczych LOT. Rozkład połączeń do Pekinu-Daxing (PKX) został tak ułożony, aby zapewnić dogodne przesiadki w Warszawie rozpoczynające się już od niespełna godziny dla pasażerów z wielu miast w Europie Zachodniej i Centralnej, w tym m.in. z: Kopenhagi, Hamburga, Berlina, Londynu, Paryża, Brukseli, Frankfurtu, Pragi, Wiednia, Budapesztu. LOT uruchomił bezpośrednie rejsy z Warszawy do Pekinu w 2012 roku. Rozwój tego połączenia jest możliwy dzięki przyznaniu przewoźnikowi tzw. slotów, czyli godzin startów i lądowań na nowym lotnisku Pekin-Daxing (PKX). - Rynek lotniczy pomiędzy Polską a Chinami rozwija się bardzo dynamicznie. W ostatnich latach znacząco wzrosła liczba pasażerów podróżujących między naszymi krajami, w ubiegłym roku było to ponad 200 tys. podróżnych. W 2019 r. średni poziom wypełnienia naszych samolotów na tej trasie wyniósł aż 90 proc. w sezonie letnim i 86 proc. do stycznia 2020 r. w sezonie zimowym. Jestem przekonany, że nasze nowe połączenie będzie się cieszyło równie dużym zainteresowaniem – dodaje Rafał Milczarski, Prezes LOT-u. Lotnisko Pekin-Daxing (PKX) jest jednym z najnowocześniejszych portów lotniczych na świecie. Zachwyca nie tylko rozmachem, ale i niezwykłym kształtem przypominającym wielką, sześcioramienną „kosmiczną rozgwiazdę". Lotnisko zostało zaprojektowane przez słynną brytyjską architektkę Zahę Hadid, która w 2012 roku uzyskała z rąk królowej Elżbiety II tytuł szlachecki. Dzięki architekturze terminala, jest w ocenie ekspertów lotniczych jednym z najwygodniejszych (dużych) lotnisk dla pasażerów tranzytowych. Inwestycja powstała w rekordowo krótkim czasie 5 lat i pochłonęła ponad 11 mld dolarów. Pekin-Daxing dysponuje czterema pasami startowymi, a terminal umożliwia obsługę 72 mln pasażerów i 20 mln ton cargo rocznie.
Połączenia do Pekinu na oba lotniska [PEK/PKX] są obsługiwane Boeingami 787 Dreamliner, jednymi z najnowocześniejszych szerokokadłubowych samolotów świata. Dzięki zaawansowanej technologii, pozwalają one utrzymać na pokładzie wyższe ciśnienie i większą wilgotność powietrza niż inne samoloty pasażerskie tej klasy. Wszystko to poprawia samopoczucie w czasie długiego lotu i redukuje efekt tak zwanego tzw. jet lagu. Na pokładach LOT-u pasażerowie mają do dyspozycji trzy klasy podróży: LOT Business Class z fotelami rozkładającymi się do pozycji płaskiego łóżka oraz kuchnią niczym z najlepszej restauracji; LOT Premium Economy Class z większą, indywidualną przestrzenią, wygodnymi fotelami z podnóżkami, podparciami dla ud, stolikami koktajlowymi i bogatym menu oraz LOT Economy Class z nowoczesnymi fotelami z indywidualnymi ekranami rozrywki pokładowej i gniazdami USB. Na rejsach do stolicy Chin na pasażerów czeka profesjonalna załoga z personelem znającym język chiński, azjatyckie akcenty w pokładowym menu oraz chińskie napisy i filmy w Systemie Rozrywki Pokładowej (IFE). Polskie Linie Lotnicze LOT mają już w ofercie 20 połączeń dalekodystansowych. Polski przewoźnik oferuje dziś rejsy z Warszawy: do Nowego Jorku [JFK/EWR], Chicago, Los Angeles, Miami, San Francisco [SFO od 5.08.2020 r.], Waszyngtonu [IAD od 2.06.2020 r.], Toronto, Tokio, Seulu, Pekinu [PEK/PKX], Singapuru, Delhi oraz do Kolombo. Ponadto z Krakowa do Chicago i Nowego Jorku [JFK od 3.05.2020 r.], z Rzeszowa do Nowego Jorku [EWR] oraz z Budapesztu do Nowego Jorku [JFK] i Seulu. Bilety na rejsy do Pekinu-Daxing (PKX) są dostępne we wszystkich kanałach sprzedaży, m.in. na lot.com.
| | Informacja prasowa .docx kliknij tutaj Boeing 787 Dreamliner LOT-u /Fot. Sebastian Fuśnik .jpg kliknij tutaj | | KONTAKT DLA MEDIÓW | | Michał Czernicki P.o. Rzecznik Prasowy | | tel.: (..)-mail: media@lot.pl | | | | | | | | | |
Polskie Linie Lotnicze LOT to nowoczesny przewoźnik łączący od 91 lat Europę Środkową i Wschodnią ze światem. W 2019 roku LOT przewiózł 10 mln pasażerów, o ponad milion więcej niż rok wcześniej i aż o 5,7 mln pasażerów więcej niż w 2015 r. LOT zapewnia komfortową podróż w ramach ponad 120 połączeń na świecie. W ofercie polskiego przewoźnika są bezpośrednie rejsy dalekodystansowe do portów w: Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach, Japonii, Korei Południowej, Singapurze, Indiach i na Sri Lance. LOT konsekwentnie zwiększa częstotliwość i udoskonala ofertę na tych kierunkach, wzmacniając tym samym swoją pozycję na europejskim rynku. Połączenia dalekodystansowe obsługuje Boeingami 787 Dreamliner, jednymi z najnowocześniejszych szerokokadłubowych samolotów świata. LOT jest jedną z najbardziej międzynarodowych i rozpoznawalnych polskich marek. (...) |  | | |
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Dzień dobry,
Intrygująca Sardynia, słoneczna Chorwacja, historyczna Sicz i główne lotnisko w Oslo. To one mają szansę stać się przebojami 2020 roku. Wszystkie te połączenia to jeszcze gorące nowości z wrocławskiego lotniska. Bilety są w sprzedaży.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań – jestem do dyspozycji.
Galeria zdjęć (fot. Port Lotniczy Wrocław, AdobeStock) dostępna pod linkiem: http://bit.ly/2tiwBtt
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 15 stycznia 2020 r.
Informacja prasowa
Nowości 2020: gdzie polecimy z Wrocławia? [ZDJĘCIA]
Intrygująca Sardynia, słoneczna Chorwacja, historyczna Sicz i główne lotnisko w Oslo. To one mają szansę stać się przebojami 2020 roku. Wszystkie te połączenia to jeszcze gorące nowości z wrocławskiego lotniska. Bilety są w sprzedaży.
Cztery zupełnie nowe połączenia i do tego nowy przewoźnik. 2020 rok na wrocławskim lotnisku zapowiada się naprawdę dobrze. Na pasażerów czekają nowości, spośród których każdy wybierze coś dla siebie – słoneczna Europa południowa, historyczna Ukraina czy Oslo, które otwiera przed podróżującymi możliwości lotów po Skandynawii i na inne kontynenty, m.in. do Ameryki Północnej, Południowej czy do Azji. – Nowe kierunki w 2020 roku to przede wszystkim różnorodność. Mamy zarówno kierunki południowe, wschodnie jak i północne. Należy również zauważyć, że połączenie z kolejnym dużym europejskim hubem, czyli Oslo Gardermoen, które jest świetnym portem przesiadkowym, jeszcze bardziej ułatwia podróżowanie z Wrocławia na praktycznie wszystkie kontynenty – mówi Jarosław Sztucki, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Porcie Lotniczym Wrocław.
Bari już w lutym
W tym roku i to jeszcze w sezonie zimowym pasażerowie z Wrocławia polecą do Bari. Z uwagi na duże zainteresowaniem tym kierunkiem Wizz Air zdecydował się uruchomić połączenie na południe Włoch już 1 lutego. Bari to stolica Apulii i jednocześnie jedna z największych atrakcji turystycznych regionu. Nie brakuje tam interesujących zabytków tj. starówki, bazyliki Św. Mikołaja, zamku Svevo czy też pałacu Fizzeratti. Nadmorskie Bari to także okazja do relaksu na plaży. Miasto jest również znakomitą bazą wypadową do zwiedzania regionu, m.in. urokliwych miejscowości Alberobello czy Monopoli.
Samoloty z Wrocławia do Bari startują od 1 lutego dwa razy w tygodniu – we wtorki i w soboty.
Historyczna Sicz
Pierwszym nowym kierunkiem uruchomionym w letnim rozkładzie lotów będzie Zaporoże, miasto w południowo-wschodniej części Ukrainy, położone nad Dnieprem. Zaporoże, ważny ośrodek gospodarczy, ale też i turystyczny, to szósty kierunek ukraiński w ofercie Portu Lotniczego Wrocław. Naprzeciw nabrzeża Zaporoża na turystów czeka jeden z siedmiu cudów Ukrainy – ukraińska Chortyca, największa wyspa na Dnieprze, gdzie znajduje się skansen i muzeum Siczy.
Pierwsi pasażerowie wsiądą do samolotów Wizz Air już 29 marca. Loty będą realizowane dwa razy w tygodniu – w środy i niedziele.
Z Oslo dalej w świat
Pierwszy samolot na główne lotnisko Oslo, Gardermoen, wystartuje już 30 marca. Loty na Północ dwa razy w tygodniu (w poniedziałki i piątki) realizować będzie nowy przewoźnik – Norwegian, jedna z 10 największych linii lotniczych w Europie. Nowe połączenie z północnoeuropejskim hubem to także doskonała okazja do eksplorowania Skandynawii. Z przesiadką na Gardermoen możemy polecieć np. do Bergen, Malmo czy Rovaniemi. Dodatkowo rejsy z Wrocławia z przesiadką w Oslo dają możliwość udania się praktycznie na wszystkie kontynenty. Z Norwegianem, w atrakcyjnej cenie, polecimy do Stanów Zjednoczonych (m.in. Seattle, Nowy Jork, Denver, Miami, Los Angeles), Brazylii, Argentyny czy Tajlandii.
Intrygująca Sardynia
13 kilometrowa plaża i przepiękna starówka, a do tego 10 słonecznych miesięcy w roku. Sardynia to idealne miejsce zarówno na wakacje dla rodzin z dziećmi, jak i też na bardziej backpakerski wyjazd. Na wyspie nie brakuje plaży i gór, a największą atrakcją turystyczną jest Grota Neptuna. Pierwsze loty z Wrocławia na Sardynię, realizowane przez linie Ryanair, wystartują już 3 kwietnia. Samoloty z Wrocławia będą latać do Cagliarii, stolicy wyspy, w poniedziałki i piątki. Za bilety w obie strony w terminach 27 kwietnia - 1 maja zapłacimy 341,30zł*.
Na majówkę do Zadaru
Nowe połączenie z Wrocławia na południe Europy idealnie zgrywa się z terminem długiego majowego weekendu. Od 1 maja, w poniedziałki i w piątki, z Wrocławia odlatują samoloty linii Ryanair do Zadaru, chorwackiej turystycznej mekki. Wybierając loty w terminie 11-18 maja, za bilet w dwie strony zapłacimy 326 zł*. Na miejscu koniecznie trzeba odwiedzić starówkę i wypić kawę na Placu Narodowym. Zadar to oczywiście nadmorskie miasto, w którym nie brakuje atrakcji położonych nad samym brzegiem Adriatyku. Mowa tu przede wszystkim o niezwykłej instalacji Pozdrowienie Słońca czy Organach Morza.
W 2019 roku Port Lotniczy Wrocław obsłużył ponad 3 mln 548 tys. podróżnych (6% wzrostu). Oznacza to, że pobił swój zeszłoroczny rekord o blisko 200 tys. pasażerów.
* Ceny z systemu rezerwacyjnego przewoźnika aktualne na dzień 14 stycznia 2020 roku.
Dzień dobry
Szanowni Państwo, Koleje Mazowieckie planują wprowadzenie podwyżki cen biletów. W załączniku przesyłam komunikat w tej sprawie.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Redakcja serwisu otrzymała:
Od:
cirpress cirpress <cirpress .... kprm.gov.pl>Date: wt., 14 sty 2020 o 12:31
Subject: komunikat po posiedzeniu Rady Ministrów
(..)
Warszawa, 14 stycznia 2020 r.
RADA MINISTRÓW
Podczas dzisiejszego posiedzenia rząd przyjął projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie kolejowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez ministra infrastruktury.
Kolej w Polsce stanie się bardziej konkurencyjna. Krajowy rynek usług kolejowego transportu pasażerskiego zostanie otwarty na przewoźników z innych państw Unii Europejskiej. Proponowane zmiany dostosowują polskie przepisy do prawa unijnego.
· Wzmocniono niezależność i bezstronność zarządcy infrastruktury kolejowej (chodzi np. o PKP Polskie Linie Kolejowe SA).
Zaproponowano m.in.:
§ ograniczenie możliwości wywierania wpływu na zarządcę infrastruktury przez innych uczestników rynku kolejowego, w szczególności przez przewoźników kolejowych (np. Intercity, Cargo) lub podmioty sprawujące kontrolę nad tymi przewoźnikami;
§ zakaz łączenia określonych funkcji lub zajmowania stanowisk jednocześnie u zarządcy infrastruktury kolejowej i przewoźnika kolejowego;
§ ograniczenie możliwości zlecania zadań zarządcy infrastruktury innym podmiotom.
· Zapewniono przejrzystość przepływów finansowych i rozliczeń między zarządcami infrastruktury i przewoźnikami kolejowymi.
Zaproponowano m.in.:
§ zakaz wzajemnego udzielania pożyczek między zarządcą a przewoźnikiem kolejowym;
§ obowiązek prowadzenia przez zarządcę szczegółowej dokumentacji dotyczącej współpracy handlowej i powiązań kapitałowych z innymi podmiotami wchodzącymi w skład tego przedsiębiorstwa.
· Poprawiono efektywność i przejrzystość udostępniania infrastruktury. Wprowadzono m.in.:
§ możliwość prowadzenia negocjacji dotyczących opłat za dostęp do infrastruktury kolejowej;
§ zmiany dotyczące monitorowania punktualności oraz rekompensat związanych z opóźnieniem pociągu;
§ obowiązek współpracy i informowania innych zarządców infrastruktury, jeśli wystąpią zakłócenia, które mogą mieć wpływ na ruch transgraniczny na infrastrukturze kolejowej.
· Wzmocniono uprawnienia prezesa Urzędu Transportu Kolejowego. Uzupełniono je o:
§ możliwość żądania od zarządcy informowania o braku zdolności przepustowej infrastruktury kolejowej;
§ nadzór nad negocjacjami związanymi z opłatą za dostęp do infrastruktury oraz nad zawieraniem i wykonywaniem umowy dotyczącej współpracy zarządcy infrastruktury i przewoźnika;
§ przeprowadzanie lub inicjowanie audytów oraz żądanie określonych informacji dotyczących rozdziału rachunkowości.
Nowe rozwiązania mają wejść w życie po 2 miesiącach od ogłoszenia w Dzienniku Ustaw, z wyjątkiem niektórych przepisów, które zaczną obowiązywać z dniem następującym po dacie ogłoszenia.
Centrum Informacyjne rządu
KANCELARIA PREZESA RADY MINISTRÓW

RODO - Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych znajduje się w Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. | GDPR - Information on the processing of personal data can be found in the Public Information Bulletin of the Chancellery of the Prime Minister of Poland. | | | |
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf