Ponawiam pytanie redakcji ze zmianami z uwagi na zmianę oferty na przystankach Lubocza i Nowa Huta.
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
Adam Fularz <adam.fularz na s.
wieczorna.pl>
Data: niedziela, 2 października 2016
Temat: Czy Koleje Małopolskie uruchomią Kolej Dookólną w aglomeracji Krakowa?
Do: Koleje Małopolskie <km na
serw.malopolskiekoleje.com.pl>, telewizjaopera.komunikaty na serwerze
blogger.comCzy Koleje Małopolskie zamierzają prowadzić kursy dookólne- kolej SKM kursującą po pętli, jako kolej dookólną, w relacji
- Kraków Główny
- Kraków Batowice
- Kraków Lubocza
- Kraków Nowa Huta
- Kraków Nowa Huta Północ jako now nazwa: Kraków ul Węgrzynowicka
- Podgrabie Wisła- odbudowa przystanku
- Kraków Płaszów
- Kraków Zabłocie
- Kraków Główny?
Kolej aglomeracyjna w tej relacji mogłaby kursować wykorzystując istniejące torowiska i przystanki osobowe. Pociągi mogłyby początkowo kursować tylko w godzinach szczytu komunikacyjnego.
Pociągi aglomeracyjne już kursowały na tej trasie. Czy planuje się wznowienie przewozów pasażerskich? Nie ma konieczności zmiany kierunku podróży, kolej mogłaby kursować w pętli, bez przerw, zmienialiby się jedynie maszyniści i drużyny konduktorskie. Układ linii w pętli umożliwia takie połączenia. Podobna kolej funkcjonuje np. w Berlinie (nosi nazwę Ringbahn). Pociągi kursują na niej w obu kierunkach.
Pozdrawiam,
Adam Fularz
Merkuriusz Polski
Linia kolejowa nr 95 – linia łącząca stacje Kraków Główny i Kraków Mydlniki ze stacją Podłęże lub z powrotem z linią w kierunku Krakowa Głównego. Wchodzi w skład kolei obwodowej w Krakowie jako tzw. duża obwodnica.
Linia powstała w latach 50. XX wieku, a jej wybudowanie należy łączyć z budową Nowej Huty celem umożliwienia dojazdu pociągów dowożących m.in. węgiel ze Śląska do huty. Linia została zelektryfikowana ok. rok po wybudowaniu.
Prowadzi ona od stacji Kraków Główny do stacji Kraków Batowice, gdzie łączy się z linią nr 8. Na tym odcinku linia była nieczynna przez 9 lat (od 1997 do 2006 roku) na skutek powodzi w 1997 r. Dalej obwodnica biegnie północnym skrajem Nowej Huty, gdzie do dziś znajduje się nieczynny już i zdewastowany przystanek Kraków Lubocza. Za kombinatem znajduje się największa w Krakowie stacja towarowa; jest również przystanek osobowy Kraków Nowa Huta, będący w opłakanym stanie. Oprócz pociągów towarowych docierają tu jedynie co jakiś czas składy turystyczne; ruch pasażerski zakończono w 2000 r., gdy wycofane zostały ostatnie kursy do Niepołomic tą właśnie trasą.
Dalej linia skręca na południe, by niemal prostą drogą dotrzeć do Podłęża – tu jest jej koniec. W okolicach mostu na Wiśle znajduje się nieczynny przystanek Podgrabie Wisła. Dalej możliwy jest powrót w kierunku Krakowa Głównego i zamknięcie pętli.
Linia nr 95 na odcinku Kraków Mydlniki – Kraków Nowa Huta od 2006 do 2012 roku była linią jednotorową. Na odcinku Mydlniki – Batowice konieczny był jej kapitalny remont. Remontu doczekał się już również most na Wiśle w Podgrabiu.
wg Wikipedii
--
| Nazwa punktu | Rodzaj punktu | Kilometraż | Pozostałe linie |
---|
Ekspozytura Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym w Krakowie |
| Zakład Linii Kolejowych w Krakowie | kilometraż
| - |
| Kraków Główny
|
|
|
|
|
|
|
|
| Kraków Batowice | stacja węzłowa | 10,751 | 8 |
| Dłubnia | posterunek odgałęźny (nieczynny) | 13,159 | 607 |
| Kraków Lubocza | przystanek osobowy | 17,129 | - |
| Kraków Nowa Huta | stacja węzłowa | 21,630 | 940, 941, 942, 943, 944 |
| Kraków Nowa Huta Północ | przystanek osobowy | 22,474 | - |
| Kraków Kościelniki | posterunek odgałęźny | 25,224 | 941, 942 |
| Podgrabie Wisła | przystanek osobowy | 29,777 | - |
| Podgrabie | posterunek odgałęźny (nieczynny) | 31,461 | 608 |
| Kraków Główny | stacja węzłowa | - | 91 |
|
Informacje ogólne
Decyzja o budowie kombinatu metalurgicznego na północny wschód od Krakowa wymusiła konieczność budowy całego systemu linii kolejowych, które zapewniłyby transport materiałów do i z huty, która do dziś jest drugim tego rodzaju zakładem w Polsce. Jako pierwszy uruchomiony został odcinek z Krakowa Batowic do Krakowa Nowej Huty, powstały w 1952 roku. Kolejnym był odcinek z Krakowa Batowic do Krakowa Mydlnik, otwarty rok później. Ostatni uruchomiono odcinek z Krakowa Nowej Huty do Podłęża - 22 października 1955 roku. Po zakończeniu budowy powstała również druga krakowska obwodnica towarowa, wyprowadzająca ruch pociągów całkowicie poza centrum miasta. Początkowo była to linia jednotorowa, z wyjątkiem odcinka Nowa Huta - Podłęże, który dwutorowy był już od czasu budowy. Elektryfikacja krakowskiego węzła kolejowego, następująca od 1959 roku objęła od razu dużą obwodnicę towarową - pierwsze pociągi prowadzone elektrowozami pokonały odcinek od Mydlnik do Nowej Huty już 31 lipca 1959 roku, czyli trzy miesiące po elektryfikacji linii katowickiej. Elektryfikacja dalszej części linii ukończona została 23 grudnia 1961 roku, czyli jeszcze przed oddaniem do użytku sieci trakcyjnej na wschód od Podłęża, co nastąpiło 28 kwietnia 1962 roku.
Kolejne duże zmiany na linii nastąpiły w latach siedemdziesiątych. Oddano wówczas do użytku drugi tor (1979) na odcinku od Mydlnik do Nowej Huty oraz zbudowano połączenie Raciborowice - Dłubnia (łącznica 607), umożliwiające przejazd na linię warszawską bez zmiany czoła pociągu w stacji Kraków Batowice. Podczas przebudowy podejścia do stacji Kraków Mydlniki utworzono posterunek Kraków Bronowice, gdyż tor 1 linii 95 i 100 wyprowadzono wspólnie (jako linia 95) ze tej stacji, a dopiero po przejściu wiaduktem nad linią katowicką rozgałęziały się i biegły w kierunku Łobzowa oraz Batowic.
Linia rozpoczyna się na stacji Kraków Mydlniki, gdzie rozpoczyna się na zachodniej głowicy rozjazdowej tej stacji. Początkowo tory biegną po obu stronach linii 133, aż po 2 kilometrach tor nr 1 przechodzi wiaduktem nad obydwoma torami. Tor ten wykorzystywany jest przez pociągi, kursujące zarówno w kierunku Olszy, jak i Batowic. Za wiaduktem znajdował się niegdyś posterunek Kraków Bronowice. Następnie linia odchodzi ostro na północ, przechodzi pod wiaduktem ul. Opolskiej. W km 4,536 linia przecina przejazd kolejowy na ulicy Łokietka, który jako pierwszy w rejonie Krakowa został wyposażony w tarcze ostrzegawcze przejazdowe. Dalej linia biegnie w niewielkim wykopie, który stopniowo przechodzi w dość wysoki nasyp. Za wiaduktem nad al. 29 listopada biegnie nad linią 8 i opadając, dochodzi łukiem do stacji Kraków Batowice. Za Batowicami w dość głębokim wykopie osiąga posterunek Dłubnia, gdzie włącza się łącznica z Raciborowic. Dalej biegnie nieco na wschód, gdzie osiąga przystanek Kraków Lubocza (znajduje się tu czynna strażnica przejazdowa). Przed przystankiem do linii dołącza tor z terminalu kontenerowego Spedcont (940) oraz nasyp nieistniejącej linii z Kocmyrzowa. Za Luboczą linia od północnej strony omija kombinat oraz gęstą sieć torów wewnętrznych, po czym dochodzi do okręgu NHA stacji Kraków Nowa Huta. W okręgu tym znajduje się nieużywany peron, natomiast cała stacja posiada 5 rejonów (NHA, NHB, NHC, NHD, NHE). Bezpośredni przejazd z linii 95 możliwy jest tylko do rejonu NHB - pociągi kursujące w pozostałe rejony kierowane są przez "pętlę nawrotową" czyli dwa tory łączące (943 i 944). Za okręgiem NHA tory biegną oddzielnymi śladami (tor 2 okrąża pętlę nawrotową od północy, tor 1 przechodzi wiaduktem poniżej niej) i schodzą się na posterunku Kraków Kościelniki, gdzie łączą się z torami łączącymi nr 941 i 942, umożliwiającymi wjazd w południowe rejony stacji od strony Podłęża. Dalej linia biegnie już po nasypie prosto na południe i po kilku kilometrach osiąga most na Wiśle w Podgrabiu, za którym znajduje się nieczynny przystanek Podgrabie Wisła. Niespełna 2 kilometry za nim znajduje się posterunek odgałęźny Podgrabie, na którym kierunkowo odgałęzia się łącznica do Rudzic. Za nim, również kierunkowo, linia włącza się do stacji końcowej w Podłężu.
Oprócz ruchu towarowego, prowadzony był także ruch pociągów pasażerskich - w latach 60. z Batowic do Podłęża przez Nową Hutę kursowało 6 par pociągów pasażerskich. W 1968 roku otwarty został przystanek osobowy Kraków Lubocza, natomiast w 1977 - Podgrabie Wisła. Powstał także przystanek służbowy Kraków Nowa Huta Północ. W 1989 roku do Nowej Huty docierało 7 par pociągów od strony Krakowa Głównego, natomiast w kierunku Podłęża wyjeżdżało kolejnych 7 par, z których 5 kursowało do Niepołomic. W nocy kursował także pociąg pospieszny relacji Warszawa Główna - Zakopane, prowadzący raz w tygodniu wagony do przewozu samochodów. Pociąg ten omijał Kraków Główny, zatrzymywał się natomiast na stacji w Nowej Hucie. W 1998 roku kursowały już tylko 3 pary pociągów osobowych relacji Kraków Główny - Podłęże i był to ostatni rok kursowania pociągów lokalnych na linii 95. Po 29 maja 1999 roku pozostały już tylko pociągi służbowe, kursujące dookoła z Krakowa Głównego przez Nową Hutę i łącznicę w Rudzicach, lub zmieniające czoło na stacji w Podłężu. Obsługiwane były najczęściej przez EZT serii EN57 lub EN71, w ostatnim okresie również przez drezynę MS29. Sporadycznie zdarzała się także obsługa lokomotywami EU06, ET22 lub nawet ET21 (!) z jednym wagonem typu "ryflak". Pociągi te ostatecznie przestały kursować ze zmianą rozkładu w grudniu 2009 roku.
wg Semaforek
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Ponawiam apel o relację dookólną w systemie kolei podmiejskiej Krakowa.
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
Adam Fularz <Adam.Fularz na serw.
wieczorna.pl>
Data: środa, 3 października 2018
Temat: Apel do Zarządu Województwa Małopolskiego o wznowienie kursów na kolei dookólnej w Krakowie
Do: kz.sekretariat na serw.
umwm.pl
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO
30-017 Kraków, ul. Racławicka 56
W imieniu redakcji zwracam się z apelem o zrealizowanie obecnej propozycji- już teraz. Jest to możliwe poprzez połączenie kilku relacji w jedną całość.
Podobna linia dookólna działa w Berlinie. Ma ona bardzo wysoką frekwencję. Pociągi dookólne kursują bardzo często..
Jej wdrożenie w Krakowie jest możliwe natychmiast choć w ograniczonym zakresie z uwagi na przepustowość sieci, o co uprzejmie wnoszę. Relacje pociągów aglomeracyjnych rozbite na różne odcinki- byłyby połączone, nieobsugiwane już relacje- na powrót wznowione.
Czy Koleje Małopolskie zamierzają prowadzić kursy dookólne- kolej SKM kursującą po pętli, jako kolej niemalzę dookólną, w relacji:
-Kraków Port lotniczy
-Kraków Olszanica
-Kraków Zakliki
-Kraków Młynówka
- Kraków Bronowice- nowy przyt.
- Kraków Batowice
- Kraków Lubocza
- Kraków Nowa Huta
- Kraków Nowa Huta Północ
- Podgrabie Wisła
- Kraków Płaszów
- Kraków Podgórze
- Kraków Bonarka i dalej do Skawiny
Kolej aglomeracyjna w tej relacji mogłaby kursować wykorzystując istniejące torowiska i przystanki osobowe. Pociągi mogłyby początkowo kursować tylko w godzinach szczytu komunikacyjnego.
Pociągi aglomeracyjne już kursowały na tej trasie ale w innych relacjach. Czy planuje się wznowienie przewozów pasażerskich? Nie ma konieczności zmiany kierunku podróży, kolej mogłaby kursować w dni powszednie co 30 minut. Układ linii wykorzystujący mniej zatłoczone odcinki sieci umożliwia takie połączenia. Podobna kolej funkcjonuje np. w Berlinie (nosi nazwę Ringbahn). Pociągi kursują na niej w obu kierunkach.
Proszę o konkretne działania w tej sprawie. Podobnych propozycji mamy znacznie więcej. Zależy nam na ich stopniowej realizacji.Pozdrawiam,
Adam Fularz
Merkuriusz Polski
Linia kolejowa nr 95 – linia łącząca stacje Kraków Główny i Kraków Mydlniki ze stacją Podłęże lub z powrotem z linią w kierunku Krakowa Głównego. Wchodzi w skład kolei obwodowej w Krakowie jako tzw. duża obwodnica.
Linia powstała w latach 50. XX wieku, a jej wybudowanie należy łączyć z budową Nowej Huty celem umożliwienia dojazdu pociągów dowożących m.in. węgiel ze Śląska do huty. Linia została zelektryfikowana ok. rok po wybudowaniu.
Prowadzi ona od stacji Kraków Główny do stacji Kraków Batowice, gdzie łączy się z linią nr 8. Na tym odcinku linia była nieczynna przez 9 lat (od 1997 do 2006 roku) na skutek powodzi w 1997 r. Dalej obwodnica biegnie północnym skrajem Nowej Huty, gdzie do dziś znajduje się nieczynny już i zdewastowany przystanek Kraków Lubocza. Za kombinatem znajduje się największa w Krakowie stacja towarowa; jest również przystanek osobowy Kraków Nowa Huta, będący w opłakanym stanie. Oprócz pociągów towarowych docierają tu jedynie co jakiś czas składy turystyczne; ruch pasażerski zakończono w 2000 r., gdy wycofane zostały ostatnie kursy do Niepołomic tą właśnie trasą.
Dalej linia skręca na południe, by niemal prostą drogą dotrzeć do Podłęża – tu jest jej koniec. W okolicach mostu na Wiśle znajduje się nieczynny przystanek Podgrabie Wisła. Dalej możliwy jest powrót w kierunku Krakowa Głównego i zamknięcie pętli.
Linia nr 95 na odcinku Kraków Mydlniki – Kraków Nowa Huta od 2006 do 2012 roku była linią jednotorową. Na odcinku Mydlniki – Batowice konieczny był jej kapitalny remont. Remontu doczekał się już również most na Wiśle w Podgrabiu.wg Wikipedii
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf --
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Ponawiam apel o łącznik przydatny jak ulał na okres tras objazdowych.
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
Adam Fularz <
Adam.Fularz@wieczorna.pl>
Data: środa, 3 października 2018
Temat: Apel w sprawie projektu Łącznica Wieliczka – Podłęże
Do: kz.sekretariat na
serw.numwm.pl, Biuro Prasowe UMWM
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO
30-017 Kraków, ul. Racławicka 56
W imieniu redakcji zwracam się z apelem o zrealizowanie obecnej propozycji- już teraz. Jest to możliwe poprzez połączenie kilku relacji w jedną całość.
Podobna linia dookólna działa w Berlinie. Ma ona bardzo wysoką frekwencję. Pociągi dookólne kursują bardzo często.
Jej wdrożenie w Krakowie jest możliwe natychmiast choć w ograniczonym zakresie z uwagi na przepustowość sieci, o co uprzejmie wnoszę. Relacje pociągów aglomeracyjnych rozbite na różne odcinki- byłyby połączone, nieobsugiwane już relacje- na powrót wznowione.
W imieniu redakcji zwracam się z apelem o zrealizowanie obecnej propozycji- już teraz, w czasie remontów sieci kolei. Jest to możliwe poprzez połączenie kilku relacji w jedną całość. Zmiany kierunku jazdy mogą być kłopotliwe, ale jest to szeroko praktykowane, np. w Hamburgu.
Postanowiłem zareagować na ograniczenie częstotliwości na linii do Wieliczki i przekonać decydentów do wprowadzenia połączeń w podobnej relacji jaka od lat otrzymuje się w Berlinie. Jest ona uzupełniona siecią połączeń przecinających centrum miasta. Ale w Berlinie- kolej miejska funkcjonuje też w relacji dookólnej. Niniejszy tekst jest apelem o połączenie oferty kolei- która obsługuje wszystkie opisane w tekście linie kolei podmiejskiej i miejskiej- w jedną spójną całość oferty. Poskutkuje to stworzeniem relacji dzięki której połączone zostaną niemal wszystkie zachodnie i południowe tereny podmiejskie i peryferyjne. W domyśle, kolej aglomeracyjna w tej dookólnej relacji kursowałaby nawet co 30 minut.
Raz pociąg zmieniałaby kierunek podróży- na dworcu Bieżanów. Czasy zmiany kierunku musiałyby być zredukowane do maksymalnie kilku minut. Praktykowane czasy zmiany kierunku jazdy w przypadku kolei miejskich to nawet 2-3 minuty i mniej. Jest to technicznie możliwe w przypadku odpowiedniego dostosowania taboru do charakterystyki obsługiwanej relacji. Zaproponowano także stworzenie szeregu przystanków pośrednich, których dziś brak.
Wnoszę też o odtworzenie łącznicy
| Łącznica Wieliczka – Podłęże |
w kierunku Wieliczki z Krakowa Bieżanowa Drożdżowni do Kokotowa, czyli będzie to budowa nowego toru w śladzie starego, zelektryfikowanego. - albo alternatywą jet czasochłonna i przecież też dość kosztowna zmiana kierunku jazdy i kontynuowanie jej dalej linią do Wieliczki
Uruchamiając linię szybkiej kolei miejskiej kursującej z częstotliwością co np. 30 minut wykorzystując Krakowską Kolej Obwodową na trasie Wieliczka- Kolej Obwodowa- Lotnisko możliwe jest zredukowanie czasu przejazdu wokół centrum miasta.
Linia taka ma szansę stworzyć czytelną ofertę kolei w mieście, która ma szansę utrzymać się także w przyszłości, po oddaniu do użytku trasy do dworca głównego w centrum miasta. Czyli: także po oddaniu do użytku trasy do dworca w centrum miasta-- jest szansa że oferta "linii dookólnej" zostałąby utrzymana. Linia mogłaby nosić oznaczenie, i stanowić pierwszą z linii mającej powstać tutejszej namiastki metra.
Linia uzupełniałaby ofertę kolei w aglomeracji. Może powstać już dziś- na trasie uruchomiono szereg nowych przystanków, przez co jest szansa, że pociągi kolei miejskiej mają szansę się utrzymać. Konieczna jest pełna integracja z komunikacją miejską- także w zakresie stosowanych taryf i honorowanie biletów komunikacji miejskiej. Możliwe że ta integracja już istnieje, na etapie pisania tej propozycji nie badałem tego.
Proponowana częstotliwość kursowania linii SKM na tej trasie to ruch w takcie co 30 minut. Początkowo linia może kursować rzadziej. Ważne jednak by ocalić mające nie tak słabą frekwencję- połączenie Wieliczka- Balice Lotnisko.
jedna z wersji propozycji:
Czy Koleje Małopolskie zamierzają prowadzić kursy dookólne- kolej SKM kursującą po pętli, jako kolej niemalzę dookólną, w relacji:
-Kraków Port lotniczy
-Kraków Olszanica
-Kraków Zakliki
-Kraków Młynówka
- Kraków Bronowice- nowy przystanek
- Kraków Batowice
- Kraków Lubocza
- Kraków Nowa Huta
- Kraków Nowa Huta Północ
- Podgrabie Wisła
- Węgrzyce Wielkie
-Kokotów
- tymczasowa odbudowa łącznicy w kierunku Wieliczki,
| Łącznica Wieliczka – Podłęże |
budowa nowego toru w śladzie starego, zelektryfikowanego. - albo: zmiana kierunku jazdy i dalej linią do Wieliczki
- Kraków Bieżanów Drożdwnia
- Wieliczka Bogucice
- Wieliczka Park
- Wieliczka Rynek Kopalnia
Kolej aglomeracyjna w tej relacji mogłaby kursować wykorzystując istniejące torowiska i przystanki osobowe. Pociągi mogłyby początkowo kursować tylko w godzinach szczytu komunikacyjnego.
Pociągi aglomeracyjne już kursowały na tej trasie ale w innych relacjach. Czy planuje się wznowienie przewozów pasażerskich? Nie ma konieczności zmiany kierunku podróży gdyby tymczasowo odtworzono zlikwidowaną łącznicę z Krakowa Bieżanowa Drożdżowni do Kokotowa. Taka kolej mogłaby kursować w dni powszednie co 30 minut. Układ linii wykorzystujący mniej zatłoczone odcinki sieci umożliwia takie połączenia. Podobna kolej funkcjonuje np. w Berlinie (linia dookólna nosi nazwę Ringbahn).
Proszę o konkretne działania w tej sprawie. Podobnych propozycji mamy znacznie więcej. Zależy nam na ich stopniowej realizacji.
Pozdrawiam,
Adam Fularz
Merkuriusz Polski
Linia kolejowa nr 95 – linia łącząca stacje Kraków Główny i Kraków Mydlniki ze stacją Podłęże lub z powrotem z linią w kierunku Krakowa Głównego. Wchodzi w skład kolei obwodowej w Krakowie jako tzw. duża obwodnica.
Linia powstała w latach 50. XX wieku, a jej wybudowanie należy łączyć z budową Nowej Huty celem umożliwienia dojazdu pociągów dowożących m.in. węgiel ze Śląska do huty. Linia została zelektryfikowana ok. rok po wybudowaniu.
Prowadzi ona od stacji Kraków Główny do stacji Kraków Batowice, gdzie łączy się z linią nr 8. Na tym odcinku linia była nieczynna przez 9 lat (od 1997 do 2006 roku) na skutek powodzi w 1997 r. Dalej obwodnica biegnie północnym skrajem Nowej Huty, gdzie do dziś znajduje się nieczynny już i zdewastowany przystanek Kraków Lubocza. Za kombinatem znajduje się największa w Krakowie stacja towarowa; jest również przystanek osobowy Kraków Nowa Huta, będący w opłakanym stanie. Oprócz pociągów towarowych docierają tu jedynie co jakiś czas składy turystyczne; ruch pasażerski zakończono w 2000 r., gdy wycofane zostały ostatnie kursy do Niepołomic tą właśnie trasą.
Dalej linia skręca na południe, by niemal prostą drogą dotrzeć do Podłęża – tu jest jej koniec. W okolicach mostu na Wiśle znajduje się nieczynny przystanek Podgrabie Wisła. Dalej możliwy jest powrót w kierunku Krakowa Głównego i zamknięcie pętli.
Linia nr 95 na odcinku Kraków Mydlniki – Kraków Nowa Huta od 2006 do 2012 roku była linią jednotorową. Na odcinku Mydlniki – Batowice konieczny był jej kapitalny remont. Remontu doczekał się już również most na Wiśle w Podgrabiu.wg Wikipedii
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf --
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Dzień dobry
Szanowni Państwo, w poniższym linku przekazuję zmiany dotyczące przyjmowania wniosków o wydanie Karty Mazowieckiej:
https://www.mazowieckie.com.pl/pl/karta-mazowiecka#site
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
www.mazowieckie.com.pl www.bom.mazovia.pl "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
(...)Auf den Linien RB26, RB66, RB91 und RB93 ist die Fahrt über die Grenze nach Polen aktuell nicht möglich. Daher kann in diesen Abschnitten auch kein Ersatzverkehr eingerichtet werden(..).
Wybrane fragmenty wskazują na zawieszenie połączenia kolejowego z Brandenburgii do Polski.
Wg VBb.De
Opr. Adam Fularz
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Redakcja serwisu otrzymała list z odpowiedziami
---------- Wiadomość przekazana z PKP Polskie Linie Kolejowe---------
Od:
Grela Paweł <Pawel.Grelana serw.
plk-sa.pl>
Data: poniedziałek, 23 marca 2020
Temat: Odpowiedź na korespondencję ws. linii kolejowych nr 273 i 358
Do: "adam.fularz na s.
wieczorna.pl" <adam.fularz
wieczorna.pl>
DW: Łazarewicz Małgorzata <Malgorzata.Lazarewicz na serw.
plk-sa.pl>
Dzień dobry,
W nawiązaniu do Pana korespondencji z dnia 27.01.2020 r. w sprawie linii kolejowych nr 273 oraz 358 na trasie Zielona Góra – Krosno – Gubin Biuro Zarządu Centrali spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poniżej przesyła stosowne informacje.
W obecnej perspektywie finansowej do 2021 r. Spółka nie planuje realizacji robót polegających na modernizacji ww. linii kolejowych na trasie Zielona Góra – Krosno – Gubin.
W ramach prac dotyczących przygotowania listy projektów planowanych do realizacji w przyszłej perspektywie finansowej UE na lata 2021 – 2027 projekt modernizacji linii 358 na odcinku Czerwieńsk – Gubin jest rozważany jako jedna z propozycji. Niemniej ostateczna lista inwestycji, które będą realizowane będzie zależna od dostępnych źródeł finansowania oraz decyzji na poziomie rządowym.
Z poważaniem
Paweł Grela
Specjalista
Wydział ds. skarg i wniosków
Biuro Zarządu
Centrala
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74
03-734 (...)
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
z siedzibą w Warszawie
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568. NIP 113-23-16-427, REGON 017319027
Kapitał zakładowy 20 424 936 000,00 w całości wpłacony
Zarządzamy państwową infrastrukturą kolejową.
Udostępniamy trasy kolejowe dla przewozów pasażerskich i towarowych.
Utrzymujemy i modernizujemy powierzoną nam sieć linii kolejowych z dbałością o środowisko.
Ochrona Danych Osobowych:
1) Administratorem danych osobowych zgromadzonych w programie pocztowym jest PKP Polskie Linie (...)
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Dzień dobry
Szanowni Państwo, ze względu na epidemię koronawirusa pociągi Kolei Mazowieckich będą nadal kursować według zmienionego rozkładu jazdy wprowadzonego 18 marca br. W dalszym ciągu także Punkt Rzeczy Znalezionych oraz kasy biletowe funkcjonują w ograniczonym stopniu. W załączniku przesyłam szczegóły wraz z wypowiedzią Donaty Nowakowskiej, rzecznika prasowego KM.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
www.mazowieckie.com.pl www.bom.mazovia.pl "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Redakcja serwisu otrzymała list z odpowiedziami na pytania dotyczące mycia rąk:
---------- Wiadomość przekazana z MI---------
Od:
media <media@ na s.
mi.gov.pl>
Data: poniedziałek, 23 marca 2020
Temat: pytanie mycie rąk na dworcach
Do: Adam Fularz <adam.fularz na s.
wieczorna.pl>
Szanowny Panie Redaktorze,
jeśli na dworcu w Zielonej Górze podróżny będzie chciał umyć ręce to istnieje taka możliwość. Należy się zgłosić do ochrony obiektu, która wskaże miejsce, gdzie można to zrobić bezpłatnie.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
Tel. 22 630 11 22
media(....)
@MI_GOV_PL
facebook.com/MIGOVPL
From: Adam Fularz [mailto:adam.fularz(.. (wieczorna.pl]
Sent: Tuesday, March 17, 2020 9:02 AM
To: media <media( .... ) mi.gov.pl>
Subject: pytanie mycie rąk na dworcach
Dzień dobry,
Aby umyć ręce na dworcu kolejowym w Zielonej Górze należy zapłacić 3 pln. Czy z powodu koronawirusa MI coś zmieni choćby na chwilę obecną?
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
(.)
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Dzień dobry
Szanowni Państwo, ze względu na brak możliwości wjazdu na stację Warszawa Lotnisko Chopina oraz wyjazdu z tej stacji od dziś pociągi KM i SKM będą dojeżdżały tylko do stacji Warszawa Służewiec. W załączniku przesyłam szczegóły wraz z wypowiedzią Donaty Nowakowskiej, rzecznika prasowego KM.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
www.mazowieckie.com.pl www.bom.mazovia.pl "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Dzień dobry
Szanowni Państwo, ze względu na panującą sytuację związaną z zagrożeniem epidemicznym ważność legitymacji studenckich i doktoranckich zostaje wydłużona. W załączniku przesyłam szczegóły wraz z wypowiedzią Donaty Nowakowskiej, rzecznika prasowego KM.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
www.mazowieckie.com.pl www.bom.mazovia.pl "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Dzień dobry
Szanowni Państwo, ze względu na panującą sytuację związaną z zagrożeniem epidemicznym Koleje Mazowieckie wprowadzają nowe zasady zwrotu biletów. W załączniku przesyłam szczegóły wraz z wypowiedzią Donaty Nowakowskiej, rzecznika prasowego KM.
Z poważaniem,
Jolanta Maliszewka
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mzowieckie – KM" sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
______________________
Wiadomosc i jakiekolwiek pliki przeslane wraz z nia, sa poufne i przeznaczone wylacznie do uzytku osob i jednostek, do ktorych wiadomosc zostala adresowana.
Jesli wiadomosc zostala otrzymana pomylkowo, prosimy zawiadomic administratora systemu. Ta wiadomosc zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wylacznie dla wymienionej osoby. Jesli nie jestes wymienionym adresatem tej wiadomosci, nie powinienes jej rozpowszechniac, rozsylac ani kopiowac.
Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za posrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomylkowym otrzymaniu tej wiadomosci i usuniecie jej z komputera.
Jesli nie jestes zamierzonym odbiorcą tej wiadomosci, informujemy, ze jej ujawnianie, kopiowanie, przesylanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w zwiazku z trescia tej wiadomosci jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed.
If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
Numer KRS: 0000222735, Sad Rejonowy dla
m.st. Warszawy, XIII Wydzial Gospodarczy Krajowego Rejestru Sadowego.
Kapital zakladowy: 481 909 000,00 zl.
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
Czy musisz drukowac te wiadomosc? Pomysl o srodowisku.
______________________
Wiadomosc i jakiekolwiek pliki przeslane wraz z nia, sa poufne i przeznaczone wylacznie do uzytku osob i jednostek, do ktorych wiadomosc zostala adresowana.
Jesli wiadomosc zostala otrzymana pomylkowo, prosimy zawiadomic administratora systemu. Ta wiadomosc zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wylacznie dla wymienionej osoby. Jesli nie jestes wymienionym adresatem tej wiadomosci, nie powinienes jej rozpowszechniac, rozsylac ani kopiowac.
Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za posrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomylkowym otrzymaniu tej wiadomosci i usuniecie jej z komputera.
Jesli nie jestes zamierzonym odbiorcą tej wiadomosci, informujemy, ze jej ujawnianie, kopiowanie, przesylanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w zwiazku z trescia tej wiadomosci jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed.
If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
Numer KRS: 0000222735, Sad Rejonowy dla
m.st. Warszawy,
XIII Wydzial Gospodarczy Krajowego Rejestru Sadowego.
Kapital zakladowy: 481 909 000,00 zl.
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
Czy musisz drukowac te wiadomosc? Pomysl o srodowisku.
______________________
Wiadomosc i jakiekolwiek pliki przeslane wraz z nia, sa poufne i przeznaczone wylacznie do uzytku osob i jednostek, do ktorych wiadomosc zostala adresowana.
Jesli wiadomosc zostala otrzymana pomylkowo, prosimy zawiadomic administratora systemu. Ta wiadomosc zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wylacznie
dla wymienionej osoby. Jesli nie jestes wymienionym adresatem tej wiadomosci, nie powinienes jej rozpowszechniac, rozsylac ani kopiowac.
Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za posrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomylkowym otrzymaniu tej wiadomosci i usuniecie jej z komputera.
Jesli nie jestes zamierzonym odbiorcą tej wiadomosci, informujemy, ze jej ujawnianie, kopiowanie, przesylanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w zwiazku
z trescia tej wiadomosci jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed.
If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the
individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately
by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified
that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Redakcja serwisu otrzymała list z KE
---------- Wiadomość przekazana redakcji----------
Od:
<Filip.SKAWINSKI na s.
ec.europa.eu>
Data: wtorek, 17 marca 2020
Temat: Pytanie- przetargi na usługi kolejowe w Poslce
Do: Adam.Fularz na s.
wieczorna.plDW: COMM-REP-POLAND na serw.
ec.europa.eu Dzień dobry,
Stopniowe otwarcie rynku usług kolejowych przewozów pasażerskich przewiduje IV pakiet kolejowy. Jednak, do końca 2020 r., samorządy wojewódzkie mają możliwość powierzania usług kolejowych przewozów pasażerskich bez przetargu. W przypadku Przewozów Regionalnych i przewoźników samorządowych od tej daty można zlecić im maksymalnie 10-letnie przewozy.
W innych państwach UE jest możliwość przedłużenia tego okresu o dodatkowe 5 lat, jednak nie w Polsce. Jest to efektem porozumienia między polskim rządem a Komisją Europejską: ograniczenie czasu ewentualnego powierzenia usług bez przetargu jest formą rekompensaty rynkowi zakłócenia konkurencji jakim była znaczna pomocy publiczna, która posłużyła oddłużeniu spółki Przewozy Regionalne.
Komisja opowiadała się za szybszą liberalizacją rynku kolejowych przewozów pasażerskich, ale przy uchwalaniu IV pakietu kolejowego decydujący głos należał do Państw Członkowskich i Parlamentu Europejskiego.
Z poważaniem,
Filip Skawiński
Policy Analyst
(... (
European Commission
Representation in Poland
ul. Jasna 14/16a, 00-041 Warszawa
Tel.: +48 (... )
Komisja Europejska przywiązuje dużą wagę do ochrony danych osobowych. Wszystkie dane osobowe będące w naszym posiadaniu są przetwarzane zgodnie z przepisami zawartymi w Rozporządzeniu (WE) nr 2018/1725.
The European Commission is committed to personal data protection. Any personal data is processed in line with Regulation (EC) 2018/1725. All personal information processed by the Directorate-General for Communication / European Commission Representations is treated accordingly.
P Help save paper - do you need to print this email?
From: COMM >
Sent: Friday, February 14, 2020 4:33 PM
To: SKAWINSKI Filip (COMM-WARSAW) >
Subject: FW: Pytanie- przetargi na usługi kolejowe w Poslce
From: Adam Fularz
Sent: Friday, February 14, 2020 12:27 PM
To: COMM REP
Subject: Pytanie- przetargi na usługi kolejowe w Poslce
do KE
Czy prawo obliguje samorządy do rozpisywania przetargów na usługi przewozów kolejowych? W moim regionie samorząd próbuje ominąć te przepisy i powołuje się na jakieś rozwiązania tymczasowe. Jakość usług miejscowego monopolu jest raczej zła. Ilość podróży na mieszkańca rocznie- w liczbie 3 - jest poniżej poziomu Afryki Płn.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl