do Sz. Pan
Jakub Kapturzak
Zastępca Dyrektora
MI
Szanowny Panie,
Przypomnę że budowa i utrzymanie nieukończonego lotniska we wsi Nowe Kramsko trwa od lat 60-tych, pochłonęła do tej pory ponad miliard PLN. Otwarto go 10.10.1957 po trzech latach budowy. Po 63 latach budowy, lotnisko ma pierwszy miliard dopłat za sobą. Plany są ambitne- ma powstać trzeci terminal pasażerski, powierzchnia płyt postojowych ma pozwolić na zaparkowanie jednocześnie w sumie około 15 boeingów czy airbusów (obecnie port mieści jednocześnie jakieś 12-13 samolotów typu boeing czy airbus). Nieopodal jest aglomeracja Berlina która sama jedna obsługuje więcej pax i cargo niż cała Polska - wszystkie lotniska razem wzięte.
Budowa lotniska- giganta z dwoma płytami postojowymi- w tym jedną aż na 10 (!) boeingów, w sumie mieszczącego ok. 12-13 miejsc postojowych dla samolotów kodu C, wg dzisiejszych cen kosztowałaby co najmniej 400 milionów PLN. Utrzymanie portu pochłania jakieś 5 mln rocznie, co przez 60 lat daje kwotę 300 mln. Od równo 40 lat (z niewielkimi przerwami) dotowane są połączenia pasażerskie do tego portu lotniczego, co pochłonęło ok. 276 mln PLN wg cen z 2017 roku. Dodatkowo w doposażenie portu lotniczego zainwestowano ostatnio 60 mln PLN- zbudowano na przykład drugi terminal pasażerski. Z moich szacunków skali dopłat wychodzi kwota 1,037 miliarda PLN.
Samorząd lokalny - sejmik WL- podjął stosowną uchwałę o kolei na lotnisko, którą to uchwałę rozesłano mediom.
W owej uchwale sejmiku poświęcono wiele atramentu na wyliczenie zalet połączenia na lotnisko. Nic ten papier jednak nie dał, w moim odczuciu potrzebna jest akcja osób które bezpośrednio oczyszczą torowisko z krzaków i uzupełnią brakujące śruby etc. Nie jest to wielki zakres prac. Jako media szanuję mój czas i dziwi mnie że dla tak niewielkiej czynności wylano tyle atramentu. Gdyby ci autorzy tekstów, zamiast pisać, zebrali swoje siły, to w tym samym czasie co powstawały owe teksty i uchwały, naprawiliby sami uszkodzone torowisko.
Pozdrawiam,
Adam Fularz, wydawca
Szanowny Panie,
W załączeniu przesyłamy Panu odpowiedź Ministerstwa Infrastruktury na mail z dnia 25 czerwca 2020 r. w połączeń kolejowych z Gorzowa do portu lotniczego w Babimost.
Z poważaniem,
Sekretariat Departamentu Kolejnictwa
Ministerstwo Infrastruktury
Ul. Chałubińskiego 4/6
00-928 Warszawa
Tel. (22) 630 13 00(...)
From: Adam Fularz
Sent: Thursday, June 25, 2020 10:03 AM
To: Centrum Informacyjne Rządu
Subject: Skarga redakcji do KPRM: kolej z Gorzowa do portu lotniczego i wsi Nowe Kramsko
Wnoszę do prezesa Rady Ministrów o przebicie balonu nieudolności. Mam już tego dość- na lotnisko prowadzi już kolej, ale - gdy zacząłem przekonywać lokalnych polityków by naprawili już obecnie istniejącą bocznicę, usłyszałem:
- że obecnie istniejącego torowiska nie ma w planach
- politycy wpisali w plany i strategie jakieś inne torowisko o przebiegu ledwie nieco innym, zamiast tymczasowo i byle jak- naprawić obenie istniejące torowisko które zarosło.
- proszę KPRM o doprowadzenie do powołania przez wojewodę zespołu d/.s połączenia kolejowego z Gorzowa na lotnisko Babimost, wzorem sąsiedniego województwa. Torowisko z kierunku Gorzowa do części wschodniej lotniska już istnieje, należy je odkrzaczyć i wynająć tymczasowo.
Kilkanaście sztuk podkładów nadaje się do wymiany, koszty szacuję na kilka do kilkunastu tys. PLN. Proponuję by raz dziennie pociąg w relacji Gorzów- Zielona Góra zajeżdżał na bocznicę w kierunku lotniska, skąd wytyczonoby ścieżkę 2000 metrów przez las do terminalu portu przy ulicy Szkolnej w Nowym Kramsku. Byłaby to tymczasowa kolej na lotnisko. Bocznica jest obecnie w rękach prywatnych. Z lotniska w Nowym Kramsku obecnie dwa razy dziennie odlatuje samolot do Warszawy.
Dzienny koszt połączenia kolei na lotnisko to tylko kilkadziesiąt złotych (koszt pociągokilometra razy długość bocznicy ze stacji w Babimoście do końca bocznicy). Przypomnę że torowisko obok (linia Czerwieńsk- Zbąszynek) jest w tej chwili nieczynne i remontowane, więc na podstawie istniejących przepisów prawa można pozyskać staroużyteczne podkłady bezpłatnie w myśl nowouchwalonego prawa. Brakuje tez kilkunastu śrub i innych elementów torowiska w kierunku lotniska.
Tematu mam już tak mocno dość, że niedługo skrzyknę znajomych, poproszę o pomoc lokalnych biznesmenów i sami będziemy wymieniać śruby i podkłady oraz wycinać drzewa, bo jest tego niewiele pracy, a dużo papierologii. Lokalne władze mnożą przeszkody podczas gdy jest to rzecz nieskomplikowana.
Poznań: Powstał zespół ds. połączenia kolejowego na lotnisko
| Justyna Urbaniak ⚫ źródło: RynekInfrastruktury.pl/ Gazeta Wyborcza ⚫ 29.11.2016
Wojewoda wielkopolski powołał zespół, który ma się zająć inwestycjami kolejowymi w regionie. Wśród pomysłów takich jak budowa trzeciego toru kolejowego na Jeżycach z przystankiem na wysokości ul. Kościelnej, rozważana będzie też budowa linii kolejowej na lotnisko, prowadzącej dalej do Tarnowa Podgórnego.
Zespół powołany przez Zbigniewa Hoffmanna ma wypracować nowe rozwiązania dla poznańskiego dworca, który obecnie nie spełnia swojej podstawowej funkcji – a więc nie służy należycie podróżnym. Dlatego w planach jest zagospodarowanie starego dworca. Wstępny projekt dla tej inwestycji został już przygotowany, jednak nie zgadzają się z nim władze województwa. Zgodnie z koncepcją stary dworzec miałby bowiem służyć obsłudze pasażerskiej tylko w niewielkim procencie. Hoffmann podkreśla, że taki scenariusz jest niedopuszczalny, bo dworzec nie może być dodatkiem do obiektów komercyjnych.
Jaki pomysł na stary dworzec?
Zespół powołany przez wojewodę, składający się z parlamentarzystów, architektów, inżynierów, naukowców, ekspertów a także miejskich społeczników i radnych ma wypracować dla starego dworca nowe rozwiązania. Wśród podejmowanych kwestii pojawią się m.in. te dotyczące wydłużenia istniejącego przejścia podziemnego na stronę wschodnią wraz z budową perony, między peronem 3 a galerią handlową, oraz wykonanie nowego wspólnego zadaszenia nad peronami 4 do 6.
Zespół zajmie się również pomysłem budowy trzeciego toru na odcinku między stacjami Poznań Wschó – Poznań Główny, oraz między Poznaniem Głównym a posterunkiem ruchu Poznań-Jeżyce z przystankiem kolejowym na wysokości ul. Kościelnej. Jedną z ciekawszych kwestii podejmowanych przez ekspertów będzie też koncepcja budowy połączenia kolejowego na lotnisko Ławica. Tory miałyby zostać pociągnięte aż do Tarnowa Podgórnego.
Na lotnisko pociągiem po 2025 roku
Projekt połączenia kolejowego na lotnisko Poznań-Ławica uwzględniono też w koncepcji kolei metropolitarnej, zamówionej przez urzędników a sporządzonej przez firmę WYG Consulting z Warszawy. Jej autorzy wyliczyli, że po 2025 roku Poznań powinien zbudować połączenie kolejowe na lotnisko a trasa powinna biec przez Jeżyce, Wolę, bocznicę do Wojskowych Zakładów Motoryzacyjnych i wzdłuż ul. Bukowskiej pod terminal.
Koszty oszacowano wówczas na około 55 mln zł. Pociągi miałyby jeździć co 30 minut i zatrzymywać się na stacjach: Poznań Jeżyce, Poznań Niestachowska i Poznań Dąbrowskiego. Dzięki pociągnięciu trasy do Tarnowa Podgórnego miasto miałoby zyskać dodatkową podmiejską trasę do ważnej gminy.
Prognozy pokazują, że z połączenia w 2040 roku mogłoby korzystać nawet 1 mln pasażerów rocznie.
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
13 czerwca 2020
Marszałek Jarosław Stawiarski podpisał dzisiaj porozumienie z Ireneuszem Merchelem, prezesem PKP Polskie Linie Kolejowe SA, na powstanie Lubelskiej Kolei Aglomeracyjnej (LKA). Na spotkaniu obecny był również Minister Infrastruktury, Andrzej Adamczyk.
W idei porozumienia jest rozwój transportu kolejowego na terenie Lubelszczyzny, co może przyczynić się do znacznego ograniczenia ruchu drogowego w centrum Lublina.
– Województwo lubelskie dysponuje jedną z najrzadszych sieci kolejowych w kraju. Dlatego wierzę, że Lubelska Kolej Aglomeracyjna poprawi dostępność transportową, tak aby mieszkańcy mogli szybko i swobodnie przemieszczać się, korzystając ze zmodernizowanych linii kolejowych. – wyjaśniał Marszałek Województwa Lubelskiego Jarosław Stawiarski.
LKA ma umożliwiać szybki i sprawny dojazd do stolicy województwa m.in. z Puław, Parczewa, Chełma i Kraśnika. Przeanalizowana zostanie możliwość budowy nowych linii kolejowych z Szastarki przez Janów Lubelski do Biłgoraja oraz z Lublina do Łęcznej. Rozważona zostanie też elektryfikacja odcinka Lublin–Łuków, a także budowa nowej łącznicy do Lotniska Lublin od Chełma. Perony mają zostać przystosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Opracowanie koncepcji planowane jest w latach 2020-2021. Jej koszt szacowany jest na ok. 400 tys. zł. Województwo lubelskie zobowiązało się pokryć połowę kosztów, pozostałą część sfinansują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
--
Szanowni Państwo,
na początku lipca pan Karol Pakuła pobił rekord kilometrów przejechanych z Biletem dobowym Kolei Mazowieckich. W załączniku przesyłam informację prasową na ten temat. Zapraszam także do odwiedzenia profilu pana Karola Pakuły na Facebooku: W 10 dni dookoła Polski pociągami osobowymi, gdzie znajduje się szersza relacja z tego wydarzenia.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
www.mazowieckie.com.pl www.bom.mazovia.pl "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Redakcja publikuje fragment odpowiedzi:
Zielona Góra, 02 lipca 2020 r.
Szanowny Panie,
Odpowiadając na wniosek z dnia 01.07.2020 r. w sprawie odbudowy linii kolejowej
nr 384 Sulechów – Świebodzin niniejszym informuję, że w projekcie Strategii Rozwoju
Województwa Lubuskiego 2030 wprowadzony został zapis uwzględniający potrzebę stworzenia
nowej osi komunikacyjnej Żagań/Żary – Zielona Góra – Sulechów – Świebodzin –
Międzyrzecz – Gorzów Wlkp. na bazie istniejących, nowych i zlikwidowanych linii
kolejowych.
Informuję ponadto, że aktualnie trwają analizy w zakresie projektów, które mogłyby
zostać zgłoszone do Programu Kolej +. Nie wykluczamy uwzględnienia w tym programie
odbudowy linii nr 384.
Z poważaniem
z up. Marszałka Województwa
Sławomir Kotylak
Dyrektor Departamentu
Departament Infrastruktury i Komunikacji
Redakcja serwisu otrzymała list :
---------- Wiadomość przekazana z PLL LOT ----------
Od:
Biuro Prasowe PLL LOT <media na serw.
lot.pl>
Data: czwartek, 2 lipca 2020
Temat: LOT WZNAWIA REJSY DO AMERYKI PÓŁNOCNEJ I AZJI
(..)
| | |
Warszawa, 2 lipca 2020 r. – Pierwszy dzień lipca był wyjątkową datą dla pasjonatów podróży. LOT wznowił pierwsze połączenia międzynarodowe od czasu zawieszenia lotów pasażerskich w połowie marca. Dostosowując swój rozkład do aktualnych regulacji administracyjnych, przewoźnik rozszerza także ofertę kierunków. Od lipca w siatce LOT-u pojawią się pierwsze połączenia dalekodystansowe do: Kanady, Korei Południowej i Japonii oraz loty do Wielkiej Brytanii, Albanii, Czarnogóry i na Ukrainę.
W środę, 1 lipca pierwsi pasażerowie polecieli na pokładach samolotów LOT-u do: Berlina, Amsterdamu, Dusseldorfu, Barcelony, Pragi, Budapesztu, Wilna, Kijowa, Dubrownika i Splitu. 2 lipca dołączą do nich podróżni lecący do Wiednia i Oslo, z kolei od 3 lipca ruszają letnie połączenia #LOTnaWakacje, a pasażerowie mogą zacząć planować podróże także poza Europę. Zgodnie z bieżącymi regulacjami administracyjnymi, od lipca rozkład rejsów pasażerskich LOT-u zostanie poszerzony o nowe kierunki. Przewoźnik zabierze pasażerów do trzech miast Ameryki Północnej i Azji: - Toronto - od trzech do siedmiu razy w tygodniu od 1 lipca;
- Seulu - od dwóch do pięciu razy w tygodniu od 3 lipca;
- Tokio na lotnisko w Naricie - od dwóch do trzech razy w tygodniu od 3 lipca.
Wszystkie loty dalekodystansowe wykonywane będą z Lotniska Chopina w Warszawie. Dodatkowo od 20 lipca, LOT uruchomi także połączenie Budapeszt - Seul, oferowane raz w tygodniu. Bilety na rejsy dalekodystansowe dostępne są już w systemach rezerwacyjnych oraz na stronie lot.com. - Pomimo ograniczeń związanych z pandemią, z tygodnia na tydzień rozwijamy siatkę połączeń, uzupełniając wznowione rejsy krajowe i międzynarodowe popularnymi kierunkami wakacyjnymi, a teraz także rejsami dalekodystansowymi. Pierwsze dane dotyczące sprzedaży pokazują, że Polacy chcą korzystać z urlopu i chętnie spędzą go za granicą. W ciągu tygodnia od rozpoczęcia #LOTnaWakacje, największej letniej akcji w historii PLL LOT, sprzedaliśmy ponad 130 tysięcy miejsc pasażerom indywidualnym i touroperatorom. Wiele samolotów zostało już wypełnionych, planujemy zwiększenie częstotliwości wybranych tras. Jednocześnie duże zainteresowanie wzbudzają nowe połączenia, których do tej pory nie oferowaliśmy z Warszawy – mówi Michał Fijoł, Członek Zarządu ds. Handlowych Polskich Linii Lotniczych LOT. Po dodaniu nowych lotów dalekodystansowych, rozkład rejsów międzynarodowych LOT-u na lipiec i sierpień obejmie ponad 70 popularnych kierunków, z czego ponad 30 oferowanych w ramach akcji #LOTnaWakacje. Pełna siatka około 250 rejsów tygodniowo dostępna jest z Lotniska Chopina w Warszawie. Wygodny transport do stolicy zapewnia pasażerom około 30 połączeń krajowych LOT-u dostępnych każdego dnia. Rejsy oferowane w ramach letniej akcji #LOTnaWakacje obejmują też porty regionalne – z bezpośrednich połączeń z wybranymi wakacyjnymi kierunkami skorzystają pasażerowie podróżujący z Krakowa, Wrocławia, Poznania, Gdańska, Szczecina, Rzeszowa, Bydgoszczy, Katowic i Lublina. To jeszcze nie koniec nowości w siatce LOT-u. Już od lipca do rozkładu powrócą także cztery połączenia krótkodystansowe: - do Londynu (lotnisko Londyn-Heathrow), oferowane od 15 lipca – do końca lipca z częstotliwością raz dziennie, a od sierpnia dwa razy dziennie;
- do Tirany, dostępne od 4 lipca z Warszawy (dwa razy w tygodniu) oraz od 5 lipca z Gdańska i Katowic (raz w tygodniu);
- do Czarnogóry - od 4 lipca cztery razy w tygodniu dostępne będą połączenia Warszawa - Podgorica, a dwa razy w tygodniu Warszawa - Tivat. Od 9 lipca do Podgoricy raz w tygodniu polecą także pasażerowie z Poznania;
- na Ukrainę, obejmujące dwa bezpośrednie połączenia z Warszawy – od 1 lipca na lotnisko Kijów-Boryspol oraz od 15 lipca do Odessy.
- Obecna sytuacja wymusza na nas dostosowywanie do nowej rzeczywistości – krajowych regulacji administracyjnych, obostrzeń międzynarodowych, procedur bezpieczeństwa. Po kilku miesiącach zawieszania połączeń lotniczych intensywnie pracujemy nad przywracaniem pełnej zdolności operacyjnej LOT-u. Obecnie pasażerowie mogą już korzystać z oferty około 250 rejsów tygodniowo i liczba ta cały czas rośnie. Zaledwie kilka tygodni po wznowieniu połączeń pasażerskich nad Polską, przywróciliśmy prawie 70 proc. kierunków zaplanowanych na 2020 rok, w tym kilkadziesiąt połączeń międzynarodowych i pierwsze rejsy dalekodystansowe. Dążymy do tego, żeby nasi pasażerowie mogli latać więcej, dalej i bardziej komfortowo. To jest teraz główny cel naszych działań operacyjnych – podsumowuje działania przewoźnika Rafał Milczarski, Prezes Zarządu Polskich Linii Lotniczych LOT. Planujesz wyjazd – sprawdź obostrzenia kraju docelowego Jednocześnie Polskie Linie Lotnicze LOT zwracają uwagę, że w związku z obecną niestabilną sytuacją epidemiczną, przed zakupem biletu pasażerowie powinni na bieżąco sprawdzać obostrzenia obowiązujące w kraju, do którego zamierzają się udać. Regulacje te ulegają zmianom, a przewoźnik nie może zabrać na pokład pasażerów, którzy nie dopełnili wymaganych formalności. Obecnie ograniczenia wjazdu dotyczą między innymi Cypru, gdzie wymagane jest posiadanie negatywnego wyniku testu na koronawirusa, wykonanego maksymalnie 72 godz. przed wylotem oraz Grecji, gdzie wprowadzony został obowiązek rejestracji na stronie www.travel.gov.gr i wypełnienia specjalnej deklaracji najpóźniej na 48 godzin przed wylotem. Informacje dotyczące bieżących procedur bezpieczeństwa i obostrzeń obowiązujących w poszczególnych krajach dostępne są m.in. na stronach Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych IATA, Ministerstwa Spraw Zagranicznych, czy też właściwych dla danego kraju Ambasad, Konsulatów i Ministerstw Zdrowia. | | | | | | | |
Polskie Linie Lotnicze LOT to nowoczesny przewoźnik łączący od 91 lat Europę Środkową i Wschodnią ze światem. W 2019 roku LOT przewiózł 10 mln pasażerów, o ponad milion więcej niż rok wcześniej i aż o 5,7 mln pasażerów więcej niż w 2015 r. LOT zapewnia komfortową podróż w ramach ponad 120 połączeń na świecie. W ofercie polskiego przewoźnika są bezpośrednie rejsy dalekodystansowe do portów w: Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach, Japonii, Korei Południowej, Singapurze, Indiach i na Sri Lance. LOT konsekwentnie zwiększa częstotliwość i udoskonala ofertę na tych kierunkach, wzmacniając tym samym swoją pozycję na europejskim rynku. Połączenia dalekodystansowe obsługuje Boeingami 787 Dreamliner, jednymi z najnowocześniejszych szerokokadłubowych samolotów świata. LOT jest jedną z najbardziej międzynarodowych i rozpoznawalnych polskich marek. Unsubscribe
| | | Wykonując obowiązek wynikający z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"), informujemy, że administratorem Twoich danych osobowych jest spółka Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Komitetu Obrony Robotników 43. Kontakt z administratorem jest możliwy za pośrednictwem poczty tradycyjnej na ww. adres,oraz adresem email iod@lot.pl. W każdym czasie masz możliwość wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych, w tym celu kontaktując się z administratorem we wskazany wyżej sposób. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj | | | | |
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Dzień dobry,
Na lotnisko we Wrocławiu wraca 12 kierunków brytyjskich oraz pięć kierunków ukraińskich. Dziś rusza również pierwszy kierunek południowy. Łącznie w lipcu w ofercie tanich linii będzie już blisko 40 połączeń z Wrocławia, a w sierpniu pojawią się dwa kolejne (Rzym Ciampino i Faro). Od 1 lipca do stolicy Dolnego Śląska powraca też Lufthansa, a 3 lipca LOT uruchamia pierwsze z 13 nowych połączeń wakacyjnych.
Zdjęcia (fot. Piotr Mitelski) dostępne pod linkiem: https://bit.ly/38jdXlC
Aby pobrać całą zdjęcie, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Adriana Kondratowicz
PR EXPERT
+48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 1 lipca 2020 r.
Informacja prasowa
Dziś wielki start na wrocławskim lotnisku. Do rozkładu lotów wróciły Wielka Brytania i Ukraina
Do Wrocławia wraca 12 kierunków brytyjskich oraz pięć ukraińskich. Dziś rusza również pierwszy kierunek południowy. Łącznie w lipcu w ofercie tanich linii będzie już blisko 40 połączeń z Wrocławia, a w sierpniu pojawią się dwa kolejne (Rzym Ciampino i Faro). Od 1 lipca do stolicy Dolnego Śląska wraca też Lufthansa, a 3 lipca LOT uruchamia pierwsze z 13 nowych połączeń wakacyjnych.
Część połączeń europejskich z Wrocławia została odmrożona już kilkanaście dni temu. Linie Wizz Air uruchomiły rejsy do Eindhoven, Oslo Torp oraz do Reykjaviku. W rozkładzie brakowało jednak bardzo popularnych połączeń do najważniejszych metropolii Anglii i Szkocji, a także na Ukrainę.
– Cieszymy się, że do siatki wrocławskiego lotniska wracają bardzo potrzebne kierunki brytyjskie oraz wschodnie. Istotny jest też fakt, że przewoźnicy uruchamiają te najbardziej oczekiwane przez pasażerów połączenia, m.in. na dwa lotniska w Londynie. Rozkład lotów naszego portu oczywiście nadal nie jest jeszcze kompletny, ale wiele wskazuje na to, że liczba rejsów i kierunków będzie się systematycznie powiększać – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Wielkie otwarcie tanich linii
Linie Ryanair przywracają od lipca 9 kierunków brytyjskich, w tym cztery rejsy w tygodniu na lotnisko Londyn Stansted (od sierpnia już sześć), a po dwa do Bristolu, Edynburga, East Midlands (od sierpnia trzy), Leeds Bradford, Liverpoolu i Manchesteru. Raz w tygodniu będzie można polecieć do Glasgow i Newcastle.
Wizz Air wznawia trzy kierunki brytyjskie. Na początek uruchamia pięć rejsów w tygodniu na lotnisko Londyn Luton, a po dwa do Birmingham i Doncaster Sheffield.
Powracają również połączenia na Ukrainę. Linie Wizz Air uruchamiają trzy rejsy w tygodniu na trasie na lotnisko Kijów-Żuliany, a dwa razy w tygodniu będzie można polecieć do Lwowa oraz do Odessy. Od 23 lipca do listy „odmrożonych" kierunków wschodnich przewoźnik dołoży jeszcze Zaporoże (dwa rejsy w tygodniu).
Przypomnijmy, że zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami od 1 lipca Ryanair przywraca też połączenie do Palermo na Sycylii. W kolejnych dniach dojdą następne kierunki południowe: Cagliari (Sardynia), Ateny, Malaga, Chania (Kreta), Barcelona Girona, Palma (Majorka), Teneryfa, Alicante oraz Malta.
Powracają międzynarodowe połączenia sieciowe
To również bardzo ważna informacja: od jutra połączenia z Wrocławia ponownie uruchamia Lufthansa. Jako pierwsze powrócą rejsy do Frankfurtu, czyli głównego hubu niemieckiego przewoźnika. Natomiast od 3 sierpnia ma powrócić połączenie do Amsterdamu, obsługiwane przez linie KLM.
– Wraz ze stopniowym przywracaniem ruchu lotniczego w Europie możemy się spodziewać powrotu kolejnych połączeń sieciowych z Wrocławia. Jesteśmy w stałym kontakcie z przewoźnikami i będziemy na bieżąco informować o ich planach – dodaje Dariusz Kuś.
Wakacyjny LOT
Od 3 lipca obowiązuje letnia siatka PLL LOT z wylotem z Wrocławia. Podróżni zyskują bezpośrednie rejsy do 13 popularnych europejskich kurortów w 5 krajach: Bułgarii, Włoszech, Grecji, Hiszpanii i Chorwacji. Można polecieć m.in. do Barcelony, Burgas, na Korfu, Santorini, Majorkę, do Rzymu (lotnisko Fiumicino) czy Dubrownika. Bilety na wakacyjne rejsy LOT oferuje w bardzo atrakcyjnych cenach – już od 99 PLN.
Ponownie startują też czartery
To również wiadomość oczekiwana przez wielu podróżnych. Od lipca z wylotem z Wrocławia dostępne są połączenia czarterowe do czterech krajów: Bułgarii (Burgas i Varna), Albania, Turcji (Antalya, Bodrum i Izmir) oraz Grecji (Rodos, Zakynthos, Heraklion, Kos, Korfu, Kefalonia). To oznacza, że na początku sezonu wakacyjnego powracają najpopularniejsze kierunki z oferty biur podróży operujących z wrocławskiego lotniska.
Wrocław gotowy. Jak teraz latamy?
Lotnisko w stolicy Dolnego Śląska jest przygotowane do wznowienia operacji lotniczych na większą skalę. Od lipca zniesiony zostaje limit pasażerów w samolotach, co oznacza, że dostępne są wszystkie miejsca na pokładzie. Bez zmian obowiązują natomiast określone procedury obsługi podróżnych na lotniskach. Wszyscy pasażerowie przed wejściem do terminalu mają mierzoną temperaturę ciała (we wrocławskim porcie odbywa się to metodą bezdotykową), na całym lotnisku obowiązuje też wymóg noszenia maseczki ochronnej zasłaniającej usta i nos oraz zasada dystansu społecznego, co oznacza, że trzeba zachować odległość min. 1,5 metra od innych osób.
Port zachęca podróżnych również do częstej dezynfekcji rąk (jest obowiązkowa w lotniskowych sklepach, barach i restauracjach). Regularnie dezynfekowane są wszystkie pomieszczenia w terminalu oraz wszelkie powierzchnie dostępne dla pasażerów. Dodajmy, że osoby towarzyszące podróżnym nie mogą wejść do terminalu (z wyjątkiem opiekunów np. osób niepełnosprawnych).
Do Radnych Miejskich w Zielonej Górze
Szanowni Państwo,
W związku ze spowolnieniem gospodarczym wnoszę o rozważenie zmiany strategii organizacji komunikacji miejskiej. Z dotyczasowej korespondencji z MZK wynika że spółka ta nie ma środków na jakiekolwiek wydłużenia kursów obecnych linii autobusowych, zasłania się ona brakiem środków finansowych. Otrzymałem informację że spółka MZK zbadała te propozycje, ale nie ma środków na ich realizację.
Proponuję "przybliżyć się do pasażerów" i oferować rozkład jazdy uzupełniony o "wjazdy na osiedla". MZK równoważyłoby utracone wpływy biletowe w wyniku spowolnienia gospodaki gęstszą siatką przystanków i uzupełniłoby odpływ pasażerów i spadek wpływów biletowych- ofertą gęstszej sieci przystanków na przykład na odciętych dotychczas osiedlach.
Obecnie MZK w moim odczuciu jest zbyt daleko od pasażerów. Podam przykład mojego osiedla. Z os. Szwajcarskie trzeba iść bardzo długo na autobus. Mimo tego już dekad jak słyszę narzekania. Jako mieszkaniec tego osiedla, chciałem zaproponować kursy moją ulicą, MZK nic do tej pory w sprawie skomunikowania os. Szwajcarskie nie zdecydowało, przynajmniej ja o tym nie słyszałem. Proponuję rodzaj rozwiązania połowicznego, tymczasowego. W tej sprawie nie pomógł nawet były prezydent miasta który sam mieszka na tym osiedlu (i naraził się wielu mieszkańcom swoimi decyzjami w sprawie prywatyzacji pobliskiego parku przy ul. Amelii)
Proszę o uprzejme rozważenie następujących propozycji:
od wiaduktu i ulicy Sulechowskiej kursy ulicą Towarową, z przystankiem na rogu ul. Towarowej i Sulechowskiej, ulicą Dolina Zielona z przystankami na wysokości Warsztatów Samochowowych Szkolnych i na wysokości dębu przy garażach.
Proponowana pętla to rozjazd ulicy Dolina Zielona i Zagłoby, niestety na końcu jest bardziej ostry łuk. Być może pętla ta wymaga przebudowy, lekkiego dostosowana, a na pewno usunięcia zapory.
Obecna "pętla" na samym końcu ulicy Dolina Zielona jest to trójkąt z ostrym wierzchołkiem. Jest on utwardzony ażurowymi płytami . Być może już bez przebudowy nadaje się na tymczasową pętlę. Początkowo proponuję kursy tylko w szczycie, 5-6 kursów dziennie, w dni robocze.
Wymagane prace:
Tymczasowe dostosowanie "pętli", zastawionej w tej chwili tablicą, barierą blokady przejazdu. Obiekt ten tymczasowo dostosowanoby jako pętlę autobusową, bo docelowo autobusy wg mnie powinny dojeżdżać na os. Kmicica.
Fot. Miejsce pod dębem na przystanek
Pętla zastawiona barierą
Bariera zastawia pętlę
Wyjazd z pętli
Pętla na rogu Zagłoby/ Dolina Zielona
Fot. Adam Fularz
Z wyrazami szacunku,
Adam Fularz
Komunikat przewoźnika:
FlixTrain fährt wieder zwischen Berlin und Köln! | |
|
|
|
| Ab 23. Juli sind wir endlich zurück auf den Schienen! Zum Start haben wir nicht nur ein umfangreiches Hygienekonzept erarbeitet, sondern uns auch für Euch schick gemacht: FlixTrain zeigt sich mit neuen Wagen. Hol Dir jetzt Tickets mit garantiertem Sitzplatz! | |
|
|
|
|
| Aktuelle FlixTrain Verbindungen für Dich: | |
|
|
🚂 Köln → Berlin | Buche jetzt! |
|
|
|
🚂 Berlin → Düsseldorf | Buche jetzt! |
|
|
|
🚂 Dortmund → Köln | Buche jetzt! |
|
|
|
🚂 Hannover → Berlin | Buche jetzt! |
|
|
|
🚂 Köln → Hannover | Buche jetzt! |
|
|
|
🚂 Berlin → Essen | Buche jetzt! |
|
|
|
|
|
|
| na podstawie newslettera Flixtrain opr. A. Fularz
|
|
|
Szanowni Państwo, 6 lipca rozpocznie się kolejny etap modernizacji linii nr 7 Warszawa – Dęblin. W załączniku przesyłam informacje dotyczące organizacji ruchu w czasie prac na torach.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
www.mazowieckie.com.pl www.bom.mazovia.pl "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
www.mazowieckie.com.pl www.bom.mazovia.pl "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.