Na wstępie pragniemy zwrócić uwagę, że za politykę transportową na terenie miasta Łodzi
odpowiedzialna jest Gmina Miasto Łódź i działający w jej imieniu Zarząd Dróg i Transportu.
Jeżeli chodzi o pasażerskie połączenia kolejowe organizowane przez Województwo Łódzkie
wykorzystujące linie tzw. kolei obwodowej, w uzgodnieniu z operatorami kolejowymi sukcesywnie
staramy się rozwijać ofertę przewozową. Aktualnie prowadzone przez zarządcę infrastruktury PKP
Polskie Linie Kolejowe S.A. prace remontowo - modernizacyjne ograniczają przepustowość linii i
wymuszają uruchamianie zastępczej komunikacji autobusowej:
na linii Zgierz - Łódź kaliska – Łódź Chojny – Łódź Dąbrowa – Łódź Widzew oferta przewozowa
uwzględnia ograniczenia związane z realizacją inwestycji na stacji Kutno i na szlakach przyległych
oraz wprowadzeniem ruchu jednotorowego dwukierunkowego na linii kolejowej nr 15 na odcinku
Zgierz - Łódź Kaliska przy częściowym zamknięciu stacji Łódź Żabieniec oraz stacji Zgierz,
na linii Zgierz – Łódź Stoki – Łódź Widzew oferta przewozowa uwzględnia ograniczenia związane
z realizacją projektu pn.: „Budowa zintegrowanych węzłów multimodalnych wraz z budową i
przebudową przystanków kolejowych na terenie województwa łódzkiego – z mijanką w rejonie
przystanku Łódź Marysin", dla którego dokumentację przedprojektową zlecił i sfinansował Urząd
Marszałkowski Województwa Łódzkiego. W ramach Projektu powstaną 3 nowe przystanki
kolejowe Łódź Radogoszcz Wschód, Łódź Warszawska i Łódź Retkinia (na linii kolejowej nr 14).
Rozbudowane zostaną również 3 istniejące: Łódź Arturówek, Łódź Stoki i Łódź Marysin w którym
zbudowana zostanie 750 m drugiego toru tzw. mijanki, która pozwoli minąć się pociągom.
Na ww. liniach zwiększenie liczby pociągów możliwe będzie po zwiększeniu przepustowości linii
kolejowych, tj. po zakończeniu prac remontowo – modernizacyjnych prowadzonych przez Zarządcę
Infrastruktury.
Natomiast jeżeli chodzi o połączenia na linii Łódź Kaliska - Łódź Chojny – Łódź Fabryczna
przez Łódź Olechów, Łódź Widzew zaplanowane zostały, tak aby umożliwić dowóz i odwóz
pracowników zatrudnionych w zakładach na terenie ŁSSE, zlokalizowanych na Olechowie, na
pierwszą, drugą i trzecią zmianę. Składy są skomunikowane na stacjach Łódź Chojny i Łódź Widzew z
pociągami do Zgierza, Łowcza, Kutna i Koluszek. Są to połączenia pilotażowe, które w przypadku
zainteresowania ze strony podróżnych, będą sukcesywnie rozwijane wraz z wydłużeniem relacji np.
do Pabianic, Sieradza i Tomaszowa Mazowieckiego.
Z uwagi na ograniczoną przepustowość jednotorowego odcinka linii kolejowej nr 25 Łódź
Kaliska – Łódź Kaliska Towarowa nie ma możliwości, aby wszystkie pociągi bezpośrednio dojeżdżały
na dworzec Łódź Kaliska. Z tego względu część pociągów do/z Łodzi Olechowa realizuje
skomunikowania na dworcu Łódź Chojny z pociągami do/z Zgierza przez Łódź Kaliską. Sytuacja ta
ulegnie zmianie po zrealizowaniu przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA (zarządcę infrastruktury
kolejowej) w latach 2019-2022 planowanej przebudowy stacji Łódź Kaliska, w ramach której
uruchomiony zostanie m.in. nieczynny wiadukt wschodni i zlikwidowane zostanie tzw. wąskie gardło -
jednotorowe połączenie z Łodzi Kaliskiej w kierunku stacji Łódź Chojny i dalej w kierunku m.in. do
Łodzi Olechowa.
W dniu poniedziałek, 24 lutego 2020 Prasowy <prasowy
lodzkie.pl> napisał(a):
Dzień dobry. Panie Redaktorze w załączniku wysyłamy odpowiedź na zapytanie prasowe.
Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego
Wydział Komunikacji Społecznej
al. Marszałka Piłsudskiego 8
tel: 42 663 33 56
Klauzula informacyjna RODO:
https://bip.lodzkie.pl/dane-osobowe
From: Adam Fularz
Sent: Friday, February 14, 2020 6:35 PM
To: w.s.sekretariat Kasia1981
Subject: Pytanie o kolej aglomeracyjną w relacji dookólnej w Łodzi
Od: Adam Fularz
Do Zarządu Woj. Łódzkiego
Pytania prasowe
Pytanie o kolej aglomeracyjną w relacji dookólnej w Łodzi
Berlińska Kolej Obwodowa Ringbahn całkowicie omija centrum miasta, mimo to jest obleganą linią aglomeracyjnej komunikacji. Ringbahn w Berlinie jest obsługiwana przez kilka linii kolei miejskiej. Tymczasem linie Łódzkiej Kolei Obwodowej są jednak mało używane. Zdaniem redakcji - po wizycie w pociągu kolei Ringbahn w Berlinie, gdzie musiałem stać z braku miejsca, mimo kursów co ok. 3 minuty, receptą jest wprowadzenie częstych połączeń dookólnych, objeżdżających aglomerację dookoła.
Krok taki wydaje się oczywistością w planowaniu kolejnych kroków polityki transportowej, także w Łodzi. Wprowadzenie połączeń pasażerskich w relacji dookólnej wydaje się być możliwe w łódzkich realiach. Nie znam jednak przepustowości linii kolejowych i trzeba byłoby to zbadać. Czy zarząd WL ma wiedzę w tej kwestii? Czy na liniach kolei dookólnej jest miejsce dla dodatkowych usług? Czy zarządca sieci planuje rozwiązanie problemu różnych wąskich gardeł na sieci kolei dookólnej w Łodzi?
Ongiś redakcja proponowała następujące działania przewoźnikowi ŁKA:
Jak uprościć pomysł wykorzystania Łódzkiej Kolei Obwodowej w ruchu typu kolej aglomeracyjna albo szybka kolej miejska? Na pewno jednym z kroków jest likwidacja konieczności częstej zmiany kierunku podróży.
Jeślibyśmy chcieli skierować Łódzką Kolej Obwodową trasą przez Łódź Dąbrowę, pociągi musiałyby zmieniać kierunek na stacji Łódź Widzew. Trasa przez Łódź Andrzejów Szosa i Łódź Olechów Wschód jest dłuższa, ale zaoszczędza czasu na zmianę kierunku podróży. Poza tym trasa przez Olechów Wiadukt pozwoli obsłużyć zakłady Della - generator wielu podróży.
Czy jest szansa na zmiany w obsłudze trasy przez stacje na Olechowie (Wschód, Zachód, Wiadukt) tak by kursowały one w relacji dookoła centrum miasta Łodzi?
Pozdrawiam
Jako podkładu do ilustracji użyto pliku:
--
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf