Otrzymałem.
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
Adam Fularz Data: poniedziałek, 25 stycznia 2016
Temat: komentarz n/t kolei miejskiej w Szczecinie
Do: Biuro Ssom <biuro na s.
som.szczecin.pl>
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
Adam Fularz Data: 6 sierpnia 2015 12:07
Temat: komentarz n/t kolei miejskiej w Szczecinie
Do:
biuro na s. som.szczecin.plKOMENTARZ: Szczecinska Kolej Miejska (http://www.koleje.most.org.pl/skm/skm/news.htm) Witam! Od dluzszego juz czasu prenumeruje Wasz Biuletyn IRIPK i musze stwierdzic ze jest on wrecz wspanialy. Z zadowoleniem zawsze otwieram wasza publikacje ktora zawsze jest pelna ciekawych artykulow. Po obejrzeniu waszej strony na temat Szybkich Koleji Miejskich, a szczegolnosci Szczecinskiej Koleji Miejskiej, mam pewne uwagi na temat tego planu.
1) Proponuje na poczatek "kompatybilosc". Podobnie jak w nazewnictwie drog, proponuje uzycie liczb nieparzystych na opis lin polnoc- poludnie i liczb parzystych na opis lin wschod-zachod.
2) LINIA S1 - (a) Jak juz rzeczywiscie dofinansowywac ta linie z srodkow rzadowych, to dlaczego by nie dobudowac lacznice Osiedle Sloneczne - Szczecin Zdroje (z ominieciem stacji Szczecin Dabie), ktora wynosila by zaledwie kilkaset metrow. Skrocilo by to czas przejazdu z Osiedla Slonecznego w kierunku na lewobrzeze. Uwazam tez ze ta lacznica jest niesamowicie waznym argumentem w bycie tej lini. Jak sobie przypominam PKP juz probowalo w latach 80-tych stworzyc podobna trase kolejowa, ale problem z nadrabianiem drogi do Dabia i przedluzeniu czasu przejazdu przyczynilo sie do upadku tego pomyslu. (b) Nastepna alternatywa bylo by przedluzyc ta linie do stacji towarowej Szczecin Grabowo (w poblizu stoczni), ktora ulatwilaby i umozliwila latwiejszy dojazd mieszkancow miasta do miejsc pracy zlokalizowanych nad Odra. W obecnej sytuacji wysoka skarpa oraz slabo rozwinieta siec drogowa wydluza dojazd w ten rejon miasta. (c) Z zwiazku z planami budowy Szczecinskiego Szybkiego Tramwaju z Osiedla Slonecznego na Basen Gorniczy, mozliwe bylo by tez ewentualne calkowite zrezygnowanie z przejazdu przez Dworzec Glowny i ze stacji Szczecin Zdroje, poprzez Dziewoklicz, Szczecin Wzgorze Hetmanskie w kierunku na Turzyn i Niebuszewo. Ewentualni pasazerowie w kierunku na Dworzec Glowny mogli by sie przesiasc na stacji Szczecin Zdroje w linie S2, S5 (o ktorym mowa pozniej). Stacja Szczecin Zdroje byla by tez stacja przesiadkowa pomiedzy Szczecinskim Szybkim Tramwajem a Szczecinska Koleja Miejska.
2) LINIA S2 - W rozwoju przyszlosciowym miasta Szczecina uwzgledniona jest budowa lini tramwajowej do stacji Szczecin Gumience. Z uwagi tez na lokalizacje stacji Szczecin Glowny i braku odpowiedniego zaplecza, proponuje przedluzenie lini poprzez Port Centralny, Dziewoklicz (dojazd Szczecinian do terenow rekreacyjnych) do stacji Szczecin Gumience. Przyszlosciowo tez umozliwilo by to skomunikowanie Szczecinskiej Koleji Miejskiej z polaczeniami kolejowymi w kierunku RFN. Dodatkowa alternatywa mogloby byc okresowe przedluzenie lini S2 (powiedzmy 4 razy dziennie, albo ruch wahadlowy na calej lini) na polnoc do Trzebiezy i na poludnie w kierunku do Kolbaskowa i na zachod do Doluje / Dobra Szczecinska. Pomimo ze sa to male miejscowosci, umozliwilo by to wzrostowi gospodarczemu w tamtych rejonach, ulatwienie podrozy do/z Szczecina oraz uatrakcyjnieniu tychze terenow na tereny mieszkalne.
3) LINIA S3 - Z podobnych powodow uatrakcyjnienia terenow po dawnej bazie wojskowej Armii Radzieckiej w Kluczewie pod Stargardem (na lini kolejowej Stargard - Pyrzyce), proponuje przedluzenie lini S3 do stacji Stargard Kluczewo. Spora przeszkoda jest tutaj brak elektryfikacji na lini Stargard Glowny - Stargard Kluczewo, ale myslac przyszlosciowo mozna by bylo sie na to powoli przygotowac. Z drugiej strony, przeniesienie stacji koncowej lini S3 ze stacji Szczecin Glowny do stacji Szczecin Gumience, poprzez Wzgorze Hetmanskie poprawilo by dojazd mieszkancow z/do Gumieniec, ulatwilo by komunikacje z Pomorzan w kierunku na stocznie (linia S1) oraz odciazyloby natezenie ruchu pieszego i przesiadkowego na stacji Szczecin Glowny.
4) Z przykroscia stwierdzilem brak polaczen kolejowych w kierunku na Gryfino. Miasto to jest praktycznie sypialnia Szczecina a polaczenie drogowe jest w stanie autentycznej rozpaczy. Proponuje powstanie lini S4 Gryfino - Szczecin Glowny - Szczecin Grabowo. Obnizylo by to ruch samochodowy na trasie pomiedzy Gryfinem a Szczecinem oraz przyczynilo sie pozytywnie na ochrone srodowiska w tamtejszym rejonie. Musze dodac ze w tamtejszym rejonie znajduja sie Szczecinski Park Krajobrazowy, Park Krajobrazowy Doliny Dolnej Odry, oraz po niemieckiej stronie Park Narodowy Dolnej Odry (oficjanej nazwy nie znam)
5) No i tez brak polaczenia na polnoc w kierunku na Goleniow i Swinoujcie. Linia S5 relacji Swinoujscie Port (baza promowa) / Kamien Pomorski - Szczecin Dabie - Port Centralny - Szczecin Glowny - Szczecin Gumience
6) Przyszlosciowo myslac mozna bylo by utworzyc prawobrzezna LINIE S6 Szczecin Zalom - Szczecin Dabie - Szczecin Zdroje - Szczecin Podjuchy - Gryfino (ruch wahadlowy?) na wspomozenie ruchu wzdluz prawej stronie Odry.
7) Proponuje tez powstanie przystanku kolejowego Kepa Parnicka pomiedzy Portem Centralnym i stacja Szczecin Glwony podnioslo by uatrakcyjnienie rejonow dla inwestorow "po drugiej stronie Odry" w centrum miasta, ktore obecnie posiadaja bardzo slaba rozwinieta siec komunikacyjna (autobusy). Przed wojna wyspa ta byla polaczona mostem z Dworcem Glownym.
Grzesiek Dolniak
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T
+48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Donata Nowakowska, rzecznik prasowy KM
Daria Uchman, Paulina Gruczek, Marta Osińska i Ewa Oraczewska
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Pan
Adam Fularz
Adam na s.
wieczorna.plW odpowiedzi na Pana wiadomość e-mail skierowaną do Pana Krzysztofa Żuka –
Prezydenta Miasta Lublin w sprawie peronów przystanku kolejowego w rejonie Galerii Lublin,
Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie informuje, co następuje.
Gmina Lublin nie posiada szczegółowej wiedzy w kwestii funkcjonowania
infrastruktury kolejowej, która jest przedmiotem Pana pytania. W tej sprawie należy zwrócić
się do właściwego właściciela, zarządcy infrastruktury kolejowej lub użytkownika tego
obiektu.
RT
7.04.2022
Z-CA DYREKTORA
ds. Przewozów
Sławomir Podsiadły
---------- Forwarded message ---------
From: ztm
Date: Tue, Apr 12, 2022 at 9:46 AM
Subject: Re: Pytania po wizycie w Rzeszowie
To: Adam Fularz
W dniu 2022-04-01 o 11:36, Adam Fularz pisze:
Pytanie
do UML
dot. Tatary- stacja w Lublinie
Jej opis.
Co się stało z opisanymi 3 krawędziamy peronowymi? Czy na tym przystanku przy CH Galeria Lubli moga stawać pociągi? Na zielono zaznaczyłem jego lokalizację w załączniku..
Oto komunikat jaki znalazłem:
Szanowni Podróżni,
uprzejmie przypominamy, że od 1 stycznia 2021 r. na terenie Podkarpacia będzie kursowała Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna (PKA), na odcinkach Rzeszów - Przeworsk, Rzeszów - Dębica i Rzeszów - Strzyżów n/W.
Połączenia w ramach PKA to pociągi REGIO, które będzie obsługiwała Spółka POLREGIO. Tym samym w pociągach tych obowiązują: ten sam Regulamin Przewozu, ulgi/regulacje taryfowe co w innych pociągach REGIO, honorowane będą również bilety zapisane na kartach miejskich ZTM Rzeszów z ofertą "Autobus + Pociąg" zarówno w strefie I jak i II. Podróżny z ważnym biletem jednorazowym, miesięcznym, kwartalnym, sieciowym lub innym może podróżować zarówno pociągiem w ramach PKA jak i innym pociągiem REGIO.
Bilety dostępne są w systemie sprzedaży bilety.polregio.pl oraz w aplikacji mobilnej POLREGIO, jak również w kasach biletowych oraz u konduktora.
Uprzejmie przypominamy, że aktualne przepisy, taryfy i ulgi dostępne są na naszej stronie internetowej polregio.pl w zakładce „Dla podróżnych". Wykaz ofert regionalnych, w tym „Taryfa Podkarpacka" dostępne są w zakładce „Oferty i promocje" - "Oferty regionalne".
--
--
Pozdrawiam,
Adam
Dzień dobry.
Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie w załączeniu przekazuje odpowiedź na Pana wniosek.
Poprawność podpisu elektronicznego można zweryfikować używając portalu https://weryfikacjapodpisu.pl
ZTM w Lublinie
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Dzień dobry,
Z wrocławskiego lotniska wystartował pierwszy samolot nowego przewoźnika. Linie lotnicze Norwegian zabrały pasażerów na największe lotnisko w Norwegii, Oslo-Gardermoen.
· Norwegian to niskokosztowy przewoźnik oferujący głównie rejsy po Norwegii, ale również operujący na trasach łączących porty skandynawskie z atrakcyjnymi miejscami w Europie.
· Norwegian będzie latał z Wrocławia dwa razy w tygodniu – w poniedziałki i w piątki.
· Oslo-Gardermoen to jedna z siedmiu nowości w letnim rozkładzie lotów. Ruszyły już rejsy do Wenecji-Treviso i Sztokholmu-Arlandy. W maju dołączą do nich te do Turynu, a w sierpniu do Barcelony-El Prat, Tirany i na Rodos.
Zdjęcia do pobrania pod linkiem: https://drive.prexpert.cloud/photo/share/XaQqAq7D
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam
Ada Kondratowicz, PR Expert
+ 48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 12 kwietnia 2022 r.
Informacja prasowa
Nowy przewoźnik wystartował z wrocławskiego lotniska! [ZDJĘCIA]
Pierwszy samolot nowego przewoźnika wystartował z Portu Lotniczego Wrocław. Linie lotnicze Norwegian realizują już połączenia na trasie Wrocław – lotnisko Oslo-Gardermoen. To jedna z siedmiu nowości w letnim rozkładzie lotów. Ruszyły także rejsy do Wenecji-Treviso i Sztokholmu-Arlandy, w maju dołączą do nich te do Turynu, a w sierpniu do Barcelony-El Prat, Tirany i na Rodos.
Oslo-Gardermoen to największe lotnisko w Norwegii i jeden z największych hubów w Skandynawii. Lot z Wrocławia do portu lotniczego położonego 48 km na północ od Oslo trwa 105 minut. Przewoźnik, który realizuje połączenia na lotnisko Oslo-Gardermoen, to linie niskokosztowe Norwegian mające w ofercie głównie rejsy po Norwegii, ale również operujące na trasach łączących porty skandynawskie z atrakcyjnymi miejscami w Europie. – Przyznam, że bardzo wyczekiwaliśmy startu połączeń na lotnisko Oslo-Gardermoen. Nie tylko dlatego, że jest to nowy przewoźnik operujący z Wrocławia. Norwegian miał wystartować pierwszy raz z Wrocławia dwa lata temu, niestety z powodu pandemii cała operacja została odwołana. Teraz Norwegian wrócił do Portu Lotniczego Wrocław. To dobry znak dla pasażerów, ale również i dla całej branży lotniczej – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. Z Wrocławia na lotnisko Oslo-Gardermoen polecimy dwa razy w tygodniu – w poniedziałki i w piątki. Ten międzynarodowy hub to wygodna opcja przesiadkowa dla podróżujących nie tylko po Skandynawii, ale także po całej Europie.
Rośnie zainteresowanie lataniem
Letnia siatka lotów już wzbudziła spore zainteresowanie pasażerów. Powodzenie mają zwłaszcza połączenia południowe, a w tym także te, które wznowiono w rozkładzie. Od końca marca do 7 kwietnia aż na czterech kierunkach odnotowano ponad 90 proc. wypełnienia samolotów. Kolejne cztery kierunki miały wypełnienie nieco poniżej 90 proc., a pięć innych – między 80 a 90 proc. Wśród tych najpopularniejszych można wymienić Malagę (wznowiona 1 kwietnia), Alicante, Palmę, Paryż, Ateny (wznowione 1 kwietnia), Pafos, Dublin czy Palermo. – Zniesienie pandemicznych obostrzeń spowodowało, że pasażerowie coraz chętniej decydują się znów na podróże samolotem. Największe zainteresowanie obserwujemy oczywiście na kierunkach południowych i tu przewidujemy, że będzie ono systematycznie rosło, by w wakacje osiągnąć poziomy bliskie 100 proc. na najpopularniejszych trasach – zaznacza Cezary Pacamaj, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław. Dodaje również, że letnia siatka lotów sprzyja planowaniu okołoweekendowych city breaków: – Dzięki takiemu rozłożeniu rejsów możemy podróżować do najciekawszych miast Europy takich jak np. Rzym czy Wenecja bez potrzeby brania dni wolnych w pracy.
Siedem nowości w letnim rozkładzie lotów
Loty na lotnisko Oslo-Gardermoen to tylko jedna z siedmiu nowości, która pojawiła się w nowym rozkładzie lotów. Trzy nowe kierunki uruchomiły linie Ryanair. Samoloty latają już do Sztokholmu-Arlandy i Wenecji-Treviso, a 2 maja wystartuje połączenie do Turynu. W ubiegłym tygodniu do siatki dołączyły jeszcze nowości od linii Wizz Air: Barcelona-El Prat i Tirana z pierwszymi rejsami od 1 sierpnia oraz Rodos – od 2 sierpnia. Tegoroczny letni rozkład lotów to 85 połączeń – 55 niskokosztowych, 23 czarterowe i 7 sieciowych. Wśród typowo wakacyjnych kierunków mamy m.in. Alicante, Maltę, Podgoricę, Burgas, Pafos, Palermo, Zadar czy Kutaisi, zaś połączenia czarterowe to głównie Grecja, Hiszpania, Egipt, Turcja i Tunezja.
Otrzymałem:
---------- Forwarded message ---------
From:
Port Lotniczy Wroclaw <akondratowicz na s. prexpert.com.pl>Date: Thu, Apr 7, 2022 at 2:16 PM
Subject: Wizz Air ogłasza trzy nowe kierunki z Wrocławia
Dzień dobry,
Wizz Air ogłasza trzy nowe kierunki z Wrocławia. Będą to Barcelona – El Prat, Tirana i Rodos. Bilety są już w sprzedaży.
· Barcelona – El Prat to drugie pod względem wielkości lotnisko w całej Hiszpanii. Pierwsze loty z Wrocławia wystartują 1 sierpnia. Samoloty na tej trasie będą latać dwa razy w tygodniu – w poniedziałki i piątki.
· Do Tirany, stolicy Albanii, polecimy również od 1 sierpnia, w każdy poniedziałek i piątek.
· Pierwszy lot z Wrocławia na Rodos czeka nas 2 sierpnia. Na wyspę będziemy latać dwa razy w tygodniu – we wtorki i soboty.
· Letni sezon na wrocławskim lotnisku to ponad 80 destynacji – w tym przede wszystkim lubiane kierunki południowe realizowane przez przewoźników niskokosztowych oraz 23 połączenia czarterowe.
(...)
Wrocław, 7 kwietnia 2022 r.
Informacja prasowa
Wizz Air ogłasza trzy nowe kierunki z Wrocławia
Główne lotnisko Barcelony i atrakcyjne wakacyjne kierunki w Grecji i Albanii. To nowości linii Wizz Air na tegoroczne wakacje. Bilety są już w sprzedaży.
Przewoźnik wzbogaca ofertę z Wrocławia na tegoroczny sezon letni. Barcelona-El Prat to główne lotnisko stolicy Katalonii, drugie pod względem wielkości w Hiszpanii oraz jedno z najruchliwszych w Europie. Co ważne z punktu widzenia turystów – z tego portu można łatwo i szybko dostać się do centrum Barcelony, wybrać się do np. do Tarragony lub w malownicze okolice delty Ebro. Przypomnijmy, że pasażerowie wrocławskiego lotniska mają do dyspozycji również połączenie na lotnisko Barcelona Girona. To z kolei dogodny punkt dla wycieczek na Costa Brava i zwiedzanie północnej, górskiej części Katalonii. Połączenie linii Wizz Air z Wrocławia na lotnisko Barcelona-El Prat wystartuje 1 sierpnia. Samoloty na tej trasie będą latać dwa razy w tygodniu – w poniedziałki i piątki. Drugi nowy kierunek w ofercie tego przewoźnika to Tirana. Stolica Albanii jest interesująca sama w sobie, ale jest też znakomitym punktem wypadowym do zwiedzania tego kraju i jego wybrzeża. Z roku na rok Albania przyciąga coraz więcej turystów. Jednak można powiedzieć, że to jedno z niewielu miejsc na Południu Europy, które jeszcze nie zostały do końca odkryte. Samoloty na tej trasie również będą latać od 1 sierpnia w poniedziałki i piątki. Natomiast świetnie znana jest wyspa Rodos. Należy do Grecji, jest położona blisko wybrzeży Turcji, od strony zachodniej znajduje się nad Morzem Egejskim, a geograficznie zaliczana jest już do Azji. Rodos to wyspa z niezwykłym klimatem i miejsce pełne unikatowych zabytków. Połączenie rusza od 2 sierpnia i będzie dostępne dwa razy w tygodniu – we wtorki i soboty. Bilety na wszystkie trzy nowe połączenia są już w systemie rezerwacyjnym przewoźnika.
Duża oferta na lato
W tegorocznym sezonie letnim wrocławskie lotnisko ma już ponad 80 kierunków. W siatce połączeń niskokosztowych zwraca uwagę bardzo bogata oferta kierunków południowych: 9 do Włoch (w tym dwie nowości: Wenecja-Treviso oraz Turyn), pięć do Hiszpanii (m.in. Alicante na Costa Blanca i Lanzarote w archipelagu Wysp Kanaryjskich) oraz cztery do Grecji (oprócz Rodos są to Ateny, Kreta Chania i Korfu). Wśród innych typowo wakacyjnych kierunków mamy m.in. Maltę, Podgoricę w Czarnogórze, Burgas w Bułgarii, Pafos i Larnakę na Cyprze czy gruzińskie Kutaisi. Do tego dochodzą 23 popularne kierunki czarterowe, czyli w ofercie biur podróży – 8 greckich, 3 hiszpańskie, 3 tureckie, po 2 w Egipcie, Tunezji i Bułgarii, a także Tirana, Madera i Lamezia Terme we Włoszech. – Sezon letni 2022 zapowiada się bardzo ciekawie. Pasażerowie planujący wypoczynek czy wakacje mają szeroki i różnorodny wybór. Przewoźnicy przygotowali interesującą i rozbudowaną ofertę. Z satysfakcją odnotowujemy, że linie Wizz Air poszerzają ją o trzy wyjątkowo atrakcyjne kierunki – podsumowuje Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Dzień dobry,
Wizz Air ogłasza trzy nowe kierunki z Wrocławia. Będą to Barcelona – El Prat, Tirana i Rodos. Bilety są już w sprzedaży.
· Barcelona – El Prat to drugie pod względem wielkości lotnisko w całej Hiszpanii. Pierwsze loty z Wrocławia wystartują 1 sierpnia. Samoloty na tej trasie będą latać dwa razy w tygodniu – w poniedziałki i piątki.
· Do Tirany, stolicy Albanii, polecimy również od 1 sierpnia, w każdy poniedziałek i piątek.
· Pierwszy lot z Wrocławia na Rodos czeka nas 2 sierpnia. Na wyspę będziemy latać dwa razy w tygodniu – we wtorki i soboty.
· Letni sezon na wrocławskim lotnisku to ponad 80 destynacji – w tym przede wszystkim lubiane kierunki południowe realizowane przez przewoźników niskokosztowych oraz 23 połączenia czarterowe.
Zdjęcia do pobrania pod linkiem: https://drive.prexpert.cloud/photo/share/DVudApKV
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam
Ada Kondratowicz, PR Expert
+ 48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 7 kwietnia 2022 r.
Informacja prasowa
Wizz Air ogłasza trzy nowe kierunki z Wrocławia
Główne lotnisko Barcelony i atrakcyjne wakacyjne kierunki w Grecji i Albanii. To nowości linii Wizz Air na tegoroczne wakacje. Bilety są już w sprzedaży.
Przewoźnik wzbogaca ofertę z Wrocławia na tegoroczny sezon letni. Barcelona-El Prat to główne lotnisko stolicy Katalonii, drugie pod względem wielkości w Hiszpanii oraz jedno z najruchliwszych w Europie. Co ważne z punktu widzenia turystów – z tego portu można łatwo i szybko dostać się do centrum Barcelony, wybrać się do np. do Tarragony lub w malownicze okolice delty Ebro. Przypomnijmy, że pasażerowie wrocławskiego lotniska mają do dyspozycji również połączenie na lotnisko Barcelona Girona. To z kolei dogodny punkt dla wycieczek na Costa Brava i zwiedzanie północnej, górskiej części Katalonii. Połączenie linii Wizz Air z Wrocławia na lotnisko Barcelona-El Prat wystartuje 1 sierpnia. Samoloty na tej trasie będą latać dwa razy w tygodniu – w poniedziałki i piątki. Drugi nowy kierunek w ofercie tego przewoźnika to Tirana. Stolica Albanii jest interesująca sama w sobie, ale jest też znakomitym punktem wypadowym do zwiedzania tego kraju i jego wybrzeża. Z roku na rok Albania przyciąga coraz więcej turystów. Jednak można powiedzieć, że to jedno z niewielu miejsc na Południu Europy, które jeszcze nie zostały do końca odkryte. Samoloty na tej trasie również będą latać od 1 sierpnia w poniedziałki i piątki. Natomiast świetnie znana jest wyspa Rodos. Należy do Grecji, jest położona blisko wybrzeży Turcji, od strony zachodniej znajduje się nad Morzem Egejskim, a geograficznie zaliczana jest już do Azji. Rodos to wyspa z niezwykłym klimatem i miejsce pełne unikatowych zabytków. Połączenie rusza od 2 sierpnia i będzie dostępne dwa razy w tygodniu – we wtorki i soboty. Bilety na wszystkie trzy nowe połączenia są już w systemie rezerwacyjnym przewoźnika.
Duża oferta na lato
W tegorocznym sezonie letnim wrocławskie lotnisko ma już ponad 80 kierunków. W siatce połączeń niskokosztowych zwraca uwagę bardzo bogata oferta kierunków południowych: 9 do Włoch (w tym dwie nowości: Wenecja-Treviso oraz Turyn), pięć do Hiszpanii (m.in. Alicante na Costa Blanca i Lanzarote w archipelagu Wysp Kanaryjskich) oraz cztery do Grecji (oprócz Rodos są to Ateny, Kreta Chania i Korfu). Wśród innych typowo wakacyjnych kierunków mamy m.in. Maltę, Podgoricę w Czarnogórze, Burgas w Bułgarii, Pafos i Larnakę na Cyprze czy gruzińskie Kutaisi. Do tego dochodzą 23 popularne kierunki czarterowe, czyli w ofercie biur podróży – 8 greckich, 3 hiszpańskie, 3 tureckie, po 2 w Egipcie, Tunezji i Bułgarii, a także Tirana, Madera i Lamezia Terme we Włoszech. – Sezon letni 2022 zapowiada się bardzo ciekawie. Pasażerowie planujący wypoczynek czy wakacje mają szeroki i różnorodny wybór. Przewoźnicy przygotowali interesującą i rozbudowaną ofertę. Z satysfakcją odnotowujemy, że linie Wizz Air poszerzają ją o trzy wyjątkowo atrakcyjne kierunki – podsumowuje Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Redakcja otrzymała:
Dzień dobry,
Należy podkreślić, że każde miasto organizuje transport zbiorowy na swoim terenie oraz w porozumieniu z gminami sąsiednimi, w taki sposób aby odpowiadał na potrzeby jego użytkowników i przy wykorzystaniu posiadanej infrastruktury. Przepisy prawa powszechnie obowiązujące nie nakładają na gminy wprowadzenia ujednoliconych rozwiązań, a tym samym trudno też porównywać rozwiązania zastosowane np. w Warszawie i w Lublinie. Lubelska komunikacja miejska opiera się na sieci połączeń trolejbusowych i autobusowych. Lublin od lat stawia na trolejbusy, to one są symbolem naszego miasta, co spotyka się z powszechną akceptacją i uznaniem. W ostatnich latach zmodernizowano tabor oraz rozbudowano trakcję trolejbusową o nowe odcinki. Sukcesywnie do zadań przewozowych włączane są również autobusy elektryczne. Rozwiązania te oparte są o długookresową strategię rozwoju Miasta Lublin.
Wpływ na rozwój sieci trolejbusowej w Lublinie mają także uwarunkowania przestrzenne terenu. Lublin jest miastem położonym na wzniesieniach, a to właśnie trolejbusy dobrze radzą sobie z pokonywaniem ostrych podjazdów. W Lublinie brakuje infrastruktury technicznej do kursowania kolei, to uwarunkowania historyczne. Wpływa to m.in. na dostępność tego środka transportu w Lublinie - torowiska na obrzeżach miasta czy brak przystanków kolejowych. Niemniej Lublin aktywnie bierze udział w projekcie Lubelskiej Kolei Aglomeracyjnej, który zgodnie z kompetencją koordynuje Marszałek Województwa. Zadeklarowaliśmy tam swój udział i zgłaszamy uwagi.
Prowadzimy także wiele działań i inwestycji, które stanowią element systemu kolejowego. Aktualnie w pobliżu Dworca Głównego PKP Miasto realizuje inwestycję budowy Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego, które w jednym miejscu połączy kilka form transportu, stając się centrum komunikacyjnym nie tylko Miasta, ale całego regionu. Nowoczesny dworzec będzie obsługiwał autobusy komunikacji miejskiej, pozamiejskiej i dalekobieżnej. Poprawiamy także dostęp do peronów kolejowych poprzez budowę infrastruktury drogowej. Tworzone są też koncepcje w projektach inwestycyjnych uwzględniające budowę peronów czy dojazdów np. na Ponikwodzie. Dotychczas, zrealizowano też m.in. inwestycję zespołu przystanków przesiadkowych np. na ul. Turystycznej blisko stacji kolejowej.
---
Z pozdrowieniami,
Justyna Góźdź
Biuro Prasowe w Kancelarii Prezydenta Miasta Lublin
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Otrzymałem:
From:
<justyna.kuziola na s. naleczow.pl>Date: Tue, Apr 5, 2022 at 11:46 AM
Subject: Re: Fwd: Fwd: Propozycja budowy kolei pasażerskiej do centrum Nałęczowa
To: adam.fularz
W odpowiedzi na zapytanie przekierowane drogą mailową w dniu 01.04.2022r. uprzejmie informuję, iż tut. samorząd uruchomił w roku ubiegłym linię komunikacji publicznej łączącą dworzec PKP z Centrum Nałęczowa.
W naszej opinii, z uwagi na ukształtowanie terenu, jego obecne zagospodarowanie oraz strefy ochrony uzdrowiskowej, budowa linii kolei pasażerskiej do centrum miasta Nałęczów byłaby trudna do zrealizowania.
Zważywszy na okoliczności najbardziej efektywnym rozwiązaniem w przedmiotowym przypadku jest utrzymanie istniejącej formy komunikacji i ewentualne zwiększanie częstotliwości połączeń funkcjonującej już linii autobusowej obsługiwanej za pomocą ekologicznego autobusu elektrycznego, stanowiącego własność tut. samorządu.
--
Z poważaniem
Justyna Kuzioła
Zastępca Burmistrza Nałęczowa
(..)
Urząd Miejski Nałęczowie
ul. Lipowa 3, 24-150 Nałęczów
Tel: +48 81 50 14 331 F:+48 81 50 14 500
Tel/Fax: +48 81 50 14 500
(..)
W dniu 2022-04-01 09:40, Urząd Miejski w Nałęczowie napisał(a):
-- Treść oryginalnej wiadomości --
Temat: | Fwd: Propozycja budowy kolei pasażerskiej do centrum Nałęczowa |
Data: | Fri, 1 Apr 2022 09:03:13 +0200 |
Nadawca: | Adam Fularz |
Adresat: | um na naleczow.pl |
Przypomnienie
---------- Forwarded message ---------
Od:
Adam Fularz <adam.fularz@wieczorna.pl>Date: czw., 2 lip 2015 o 12:34
Subject: Propozycja budowy kolei pasażerskiej do centrum Nałęczowa
To: <um na s.
naleczow.pl>
Do władz miasta Nałęczowa
Szanowni Państwo,
Jaka jest opinia władz miasta Nałęczowa w sprawie przedłużenia odcinka
kolei pasażerskiej z Lublina do centrum miasta Nałęczów? Umożliwiłoby
to wprowadzenie kolei podmiejskiej na trasie do Lublina.
W Krakowie podobne połączenie do Wieliczki, również obsługujące
podobną boczną linię, jest obsługiwane w dni robocze co 30 minut.
Propozycję załączam w formie pliku graficznego. Prosze o opinię do
publikacji w prasie.
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze
wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali
kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji
prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z
niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje
telewizyjne.
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
do UM Lublin
Pytanie- opinia władz miasta do propozycji rewitalizacji, naprawy miejskiego transportu szynowego
Dzień dobry,
Co UML planuje w związku z siecią miejską? Były różne propozycje, kolej miejska działała w przeszłości jako próba. Niemniej sprawy idą w nieco inną stronę:
Zlikwidowano dworzec kolejowy w dzielnicy Wrotków:
Dlaczego UM nie zamierza wykorzystać peronów transportu szynowego miejskiego i są one likwidowane?
List w sprawie:
Szanowny Panie Redaktorze,
Zgodnie z informacjami przekazanymi przez PKP PLK SA, likwidacja peronów przystanku Lublin Zalew wynika z braku planów wykorzystania tej infrastruktury przez organizatora przewozów. Prace w zakresie likwidacji infrastruktury pasażerskiej będą jedynie kontynuacją wcześniej prowadzonych prac na tym nieczynnym peronie.
Stanowisko samorządów w żaden sposób nie wskazało na zamiar wykorzystywania peronu.
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa
Czy UM może wystąpić do PKP PLK o odbudowę dworców kolejowych Wrotków, Zalew- na linii do Zemborzyc, dla usług kolei miejskiej?
Czy UM wystąpi do PKP PLK z wnioskiem o budowę przystanku Węglin Południowy w związku z rozrostem sieci osadniczej miasta?
Pytanie o skomunikowanie dzielnicy Wrotków i wykorzystanie peronu IV:
Jaka jest możliwość wykorzystania dla kolei aglomeracyjnej:
- peronu IV w Lublinie przy skwerze Chrostowskiej i ul. Garbarskiej dla usługi:
1) spalinowej kolei aglomeracyjnej dla dowozu pracowników do miejsc pracy, kursującej na trasie Lublin Główny- torem po bocznicy do dzielnicy Wrotków, z przystankami na ul. Wrotkowskiej, Przy Bocznicy, Energetyków, Zemborzyckiej, St. Lema, końcowy przystanek: Dziesiąta.
2) spalinowej kolei aglomeracyjnej kursującej na trasie Lublin Gł- Lublin Płn.- Zadębie- Ponikwoda- Rudnik- Ciecierzyn- Bystrzyca- Niemice po torze do fabryki PPMB - nowy peron przy bocznicy do fabryki aby nie blokować toru zasadniczego.
Jakie są możliwości wykorzystania bocznic: 1) do składowiska odpadów w Lublinie 2) do PPMB w Niemicach - dla kursów kolei podmiejskiej?
Pytanie o dworzec Tatary przy ul. Chemicznej, w pobliżu Galerii Lubelskiej
Opis pokazuje 1 peron- gdzie on się znajduje? Czy można go wykorzystać? Żaden podciąg tu nie staje.
Czy można wykonać na linii nr 67 szereg nowych przystanków kolei miejskiej?
Poprzedni wniosek redakcji- prośba o opinię:
Wnoszę aby w ramach Lubelskiej Kolei Aglomeracyjnej kursowały początkowo "pociągi lotniskowe", które byłyby przedłużone z dworca głównego do stacji Motycz ze zmianą kierunku na stacji Lublin Zemborzyce. Dla ruchu aglomeracyjnego odbudowanoby przystanek na północ od dzielnicy Zemborzyce.- Lublin Zalew, oraz dworzec Wrotków.
Kolej kursowałaby poczatkowo kilka razy dziennie, jako test usługi.
Proponowana zmiana trasy usługi:
Motycz
Stasin Płn.
Lublin Wschód
Lublin Zalew - nowy przystanek, odbudowa
Lublin Zemborzyce zmiana kierunku
Lublin Główny
Lublin Północny
Świdnik Miasto
Lublin Airport
--
Pozdrawiam
Adam Fularz
Komentarz ZNPK dotyczący propozycji wzrostu opłat za dostęp do torów tuż po obchodach Europejskiego Roku Kolei
"Przyznam, że jako branża jesteśmy wkurzeni. Cały 2021 rok oglądaliśmy piękne obrazki z obchodów Europejskiego Roku Kolei, w którym tak chętnie brali udział wszyscy odpowiedzialni za polską kolej. Po czym jak przychodzi do działania o najszerszym możliwym działaniu na rynek – mowa o ustalaniu stawek dostępu do torów na kolejny rok – to doświadczamy silnego rozdźwięku z deklaracjami i proponuje się nam wzrosty opłat za tory. W tym samym Europejskim Roku Kolei GUS opublikował dane, wg których udział kolei w transporcie towarów w Polsce spadł po raz pierwszy w historii poniżej 10%.
Równocześnie w wielu krajach Europy – w tym również w krajach z dużą siecią kolejową, takich jak Niemcy, Francja czy Włochy – proponuje się obniżki stawek w celu przyciągnięcia nowych ładunków na tory. W Niemczech dokonano np. czasowej obniżki ok 99%. Odpowiednie regulacje w zakresie obniżania stawek przyjęła Unia Europejska.
Jako ZNPK od ponad 10 lat apelujemy o radykalną obniżkę stawek, o co najmniej 50%. Przypomnę, że przewoźnicy drogowi płacą za dostęp do ok 1% dróg, podczas gdy przewoźnicy kolejowi muszą płacić za 100% sieci, nawet za najbardziej zdezelowane odcinki torów. Od lat mówimy, że utrzymywanie tak wysokich stawek i tak niekorzystnej proporcji pokrycia sieci ma niekorzystny wpływ na rynek.
Mamy mizerną satysfakcję z faktu, iż nasza – dość oczywista - ocena rynku systematycznie się materializuje: udział kolei z roku na rok spada, a wszystkie nowe ładunki są przejmowane przez transport drogowy. I to bez względu na to czy akurat mamy epidemię covid czy szczyt koniunktury na przewozy. W Europejskim Roku Kolei po raz pierwszy osiągnęliśmy 1-cyfrowy udział kolei w przewożonej masie towarów. Powstaje zupełnie retoryczne pytanie: co się stanie z udziałem kolei, jeśli po raz kolejny dokonamy wzrostu obciążeń?
Jako Polska mamy jedną z największych sieci kolejowych w Europie, która – po niewielkiej rozbudowie i dostosowaniu – może stać się szkieletem polskiej sieci transportowej i przyczynić się do przejęcia przez kolej istotnych wolumenów przewożonych towarów. Moglibyśmy zostać jednym z europejskich liderów w tym zakresie, wyznaczając trendy w zakresie zmniejszania emisyjności gazów cieplarnianych przez transport. Aby to się dokonało, należy jednak podjąć zdecydowany wysiłek, a radykalne obniżenie stawek byłoby jednym z ważniejszych elementów nowego pro-kolejowego programu. Niestety, najwyraźniej uparliśmy się aby zmarnować tę szansę.
Spadek udziału kolei poniżej 10% powinien być jak gong dla wszystkich podejmujących decyzje odnośnie polskiej kolei, tj. dla rządu (finansującego PKP PLK), dla PKP PLK (kalkulującej stawki i planującej koszty oraz inwestycje) oraz dla Prezesa UTK (podejmującego decyzje o akceptacji cennika, mającego ważny głos w debacie o uwarunkowaniach regulacyjnych polskiego rynku kolejowego). Niestety, wszystko wskazuje na to, że to nie był żaden gong, skoro zaproponowano rynkowi wzrost opłat.
Być może na obniżkę stawek musimy poczekać, aż udział kolei spadnie do 5-6%. Zachowując tempo wzrostu rynku drogowego i stagnacji transportu kolejowego osiągniemy ten poziom w perspektywie kolejnych 5-7 lat utrzymywania obecnej polityki transportowej, a już w roku 2025 udział kolei spadnie do ok 7%. Jak to się ma do wyrażonego w Białej Księdze Transport 2050 postulatu, aby do 2030 roku koleją przewożono co najmniej 30% towarów?
Apelujemy do rządu, Prezesa UTK oraz PKP PLK o podjęcie poważnej debaty o systemie stawek dostępu do torów, tak, aby zaradzić obecnej kryzysowej sytuacji. Czas na podjęcie działań już minął, ale należy jak najszybciej podjąć pilne działania mające na celu minimalizację negatywnych skutków wieloletnich zaniechań i doprowadzić do zatrzymania i odwrócenia trendu marginalizacji roli kolei w przewozach ładunków w Polsce. "
Michał Litwin
Dyrektor Generalny
Związku Niezależnych Przewoźników Kolejowych
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
"Ponad 20 osób zostało rannych i trafiło do szpitali w wyniku zderzenia dwóch autobusów, do którego doszło w piątek na ul. Rejtana w Rzeszowie. Na miejscu wciąż pracują policjanci, kierowcy muszą się liczyć z utrudnieniami w ruchu."
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Dzień dobry,
80 kierunków i prawie 95 lotów tygodniowo do największych europejskich hubów. W niedzielę (27 marca) wchodzi w życie nowy rozkład lotów.
· Letnia siatka lotów to 52 kierunki niskokosztowe, 21 czarterowych i 7 sieciowych.
· W nowym sezonie pojawią się cztery nowości: Sztokholm-Arlanda, Turyn, Oslo-Gardermoen i Wenecja-Treviso.
· Bogatą ofertę na lato prezentują linie niskokosztowe (m.in. 9 kierunków włoskich, 5 hiszpańskich i 3 greckie), a także popularne czartery.
· Podróżowanie samolotem stanie się też łatwiejsze, bo rząd znosi kwarantannę dla osób przylatujących do Polski.
Zdjęcia do pobrania pod linkiem: https://drive.prexpert.cloud/photo/share/YvmVErh7
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam
Ada Kondratowicz, PR Expert
+ 48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 25 marca 2022
Informacja prasowa
W weekend startuje nowy rozkład lotów z Wrocławia. Po przylocie do Polski już bez kwarantanny
Już w niedzielę wchodzi w życie letnia siatka lotów z wrocławskiego lotniska. Łącznie to aż 80 kierunków, w tym cztery nowości: Turyn, Sztokholm-Arlanda, Oslo-Gardermoen oraz Wenecja-Treviso. Podróżowanie samolotem będzie też łatwiejsze – rząd oficjalnie znosi kwarantannę po przylocie do Polski.
Prawie 95 lotów tygodniowo do największych hubów w całej Europie. 27 marca w życie wchodzi letni rozkład lotów. Oznacza to, że wracają lubiane przez pasażerów wakacyjne kierunki, ale też pojawią się długo wyczekiwane nowości. Nowy sezon to 52 kierunki niskokosztowe, 21 czarterowych i 7 sieciowych. Piątkowa kolacja z widokiem na most Rialto? Sobotnie zwiedzanie Rzymu? Bogata siatka lotów z Wrocławia pozwala na podróże do najpopularniejszych miast Europy bez potrzeby brania urlopu. Dzięki dużej częstotliwości połączeń, wystarczy wziąć jeden lub dwa dni wolnego w pracy, aby zaplanować kilkudniowy city break np. w Zadarze, Barcelonie, Turynie czy Sztokholmie. Prezes Portu Lotniczego Wrocław Dariusz Kuś podkreśla, że rozkład lotów powoli zaczyna przypominać ten sprzed marca 2020 roku. Dodatkowo rząd zdecydował o wprowadzeniu ułatwień dla podróżujących i zniósł kwarantannę po przylocie do Polski. – Widzimy, że pandemiczne ograniczenia powoli znikają, a przewoźnicy coraz chętniej przywracają połączenia oraz uruchamiają nowe kierunki. Daje to duże szanse na odbudowanie branży lotniczej w najbliższym czasie – mówi Dariusz Kuś.
Nowe kierunki w rozkładzie
Wiosną i latem możemy skorzystać z aż czterech nowych kierunków wprowadzonych przez przewoźników niskokosztowych: Sztokholm-Arlanda, Wenecja-Treviso, Turyn oraz Oslo-Gardermoen. Pierwsze trzy kierunki wprowadzają linie Ryanair, a ostatnią – Norwegian, nowy przewoźnik operujący z wrocławskiego lotniska. Turyn, Sztokholm-Arlanda oraz Oslo-Gardermoen pojawią się w rozkładzie lotów z Wrocławia po raz pierwszy w historii. Do Turynu polecimy już maju w każdy poniedziałek i piątek, zaś na lotnisko Sztokholm-Arlanda pierwszy samolot odleci już w najbliższy poniedziałek. Rejsy będą odbywały się cztery razy w tygodniu – w poniedziałki, środy, piątki i soboty. Do Oslo polecimy w poniedziałki i piątki, a do Wenecji-Treviso aż cztery razy w tygodniu – w poniedziałki, wtorki, piątki i soboty. – W letnich nowościach widać mocną skandynawską reprezentację. Sztokholm-Arlanda to największy port lotniczy Szwecji, a Oslo-Gardermoen, Norwegii. Oba stanowią jedne z największych europejskich hubów w Europie, co daje pasażerom z Wrocławia wygodną opcję przesiadkową – mówi Cezary Pacamaj, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław.
Dokąd na wakacje?
Połączenia niskokosztowe stanowią ponad połowę oferty wrocławskiego lotniska. W letnim rozkładzie znajdziemy przede wszystkim bogatą ofertę kierunków południowych, tj. Włochy – aż 9 połączeń (Bolonia, Mediolan-Bergamo, Neapol, Palermo, Piza, Rzym-Ciampino, Turyn, Wenecja-Treviso, Bari), Hiszpania – 5 połączeń (Lanzarote, Alicante, Palma, Malaga i Barcelona-Girona) oraz Grecja – 3 połączenia (Ateny, Chania, Korfu). Wśród innych typowo wakacyjnych kierunków są m.in. Malta, dwa miasta w Chorwacji – Zadar i Split, a także Podgorica (Czarnogóra), Burgas (Bułgaria), Pafos i Larnaka (oba na Cyprze) czy gruzińskie Kutaisi. Z Wrocławia na wakacje można wybrać się również popularnymi czarterami. W letnim rozkładzie jest aż 21 takich kierunków m.in. do Grecji, Hiszpanii, Turcji, Egiptu czy Tunezji. Nadchodzące miesiące to również dobra okazja, by skorzystać z połączeń linii Ryanair z Wrocławia do Gdańska oraz na lotnisko Olsztyn-Mazury.
7 połączeń z dużymi hubami w Europie
Nie tylko w biznesowej podróży, ale również podczas planowania międzykontynentalnych wypraw. Tu najlepiej sprawdzą się połączenia sieciowe, których w letniej siatce lotów znajdziemy siedem. Lufthansa oferuje codziennie trzy rejsy do Frankfurtu oraz dwa do Monachium, a linie Eurowings od dwóch do sześciu połączeń tygodniowo do Düsseldorfu. Do Amsterdamu polecimy codziennie (KLM), a do Kopenhagi (SAS) trzy razy w tygodniu. Listę sieciowych połączeń uzupełnia także SWISS (Zurych, dwa razy w tygodniu) i PLL LOT, który z Wrocławia do Warszawy oferuje sześć rejsów dziennie. W nowym rozkładzie nie znajdziemy niestety rejsów do Ukrainy, tak popularnych wśród pasażerów Portu Lotniczego Wrocław. Do chwili rosyjskiej agresji połączenia z Wrocławia do Ukrainy obejmowały niskokosztowe rejsy do Kijowa, Charkowa, Zaporoża, Odessy i Lwowa.
Szanowni Państwo,
ze względu na trwające nadal ataki zbrojne za naszą wschodnią granicą, Koleje Mazowieckie przedłużają nieodpłatne przejazdy dla obywateli Ukrainy do 30 kwietnia 2022 roku.
W załączniku przesyłam komunikat prasowy.
Pozdrawiam,
Ewa Oraczewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.