Dzień dobry,
Włoska nowość i cztery kierunki, które po przerwie wróciły do rozkładu lotów. W pierwszym tygodniu maja wypełnienie samolotów na wznowionych kierunkach sięgnęło 90 proc.
· Największą popularnością wśród powracających połączeń cieszyły się: Larnaka, Zadar i Gdańsk.
· 2 maja wystartowała również rozkładowa nowość – Turyn. Samoloty linii Ryanair latają tam dwa razy w tygodniu – w poniedziałki i piątki.
· Nowy rozkład lotów to blisko 90 połączeń, z czego 8 to nowości. Z Wrocławia wystartowały już samoloty do Wenecji-Treviso, Turynu, Sztokholmu-Arlandy oraz na lotnisko Oslo-Gardermoen (Norwegian). W sierpniu ruszają również loty do Barcelony-El Prat, Tirany, na Rodos i do Dubrownika.
Zdjęcia do pobrania pod linkiem: https://drive.prexpert.cloud/photo/share/42lruPSL
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam
Ada Kondratowicz, PR Expert
+ 48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 13 maja 2022 r.
Informacja prasowa
Majowe nowości w rozkładzie lotów z Wrocławia
Włoska nowość i cztery kierunki, które wracają po przerwie na wrocławskie lotnisko. W maju w rozkładzie Portu Lotniczego Wrocław znów pojawiły się nowe połączenia, które zapewniły ponad 90 proc. wypełnienia samolotów.
93 proc. – to frekwencja pasażerów na pokładzie samolotów linii Wizz Air na trasie Wrocław-Larnaka. Frekwencja, która została zliczona tylko od 3 maja, czyli od dnia, gdy przewoźnik wznowił to popularne wśród pasażerów połączenie na Cypr. Kolejnym kierunkiem, który wrócił po przerwie, jest chorwacki Zadar. Od 2 do 10 maja na tej trasie odnotowano 88 proc. wypełnienia samolotów. Nie mniejszą popularnością cieszył się również Gdańsk. Pierwsze rejsy na tej trasie z Wrocławia ruszyły 1 maja. Zapełnienie samolotów sięgnęło 83 proc. – Frekwencja w samolotach podczas tegorocznej majówki mówi sama za siebie. Pasażerowie po raz pierwszy mieli okazję, by wybrać się na majowy weekend przy zniesionych restrykcjach covidowych. Dodatkowo w letnim rozkładzie pojawiły się też nowe kierunki, a także połączenia, które wróciły na wiosnę i lato, takie jak popularny Cypr czy nasz rodzimy Gdańsk – zauważa Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Co nowego w maju?
Po przerwie do rozkładu lotów w maju wróciły cztery połączenia – Gdańsk (od 1 maja), Zadar i Sztokholm-Skavsta (od 2 maja) oraz Larnaka (od 3 maja). Rozkładową nowością jest Turyn. Linie Ryanair uruchomiły ten kierunek po raz pierwszy 2 maja. Do Turynu polecimy z Wrocławia dwa razy w tygodniu – w poniedziałki i piątki, a bilet na lot w obie strony w terminie, np. 3-6 czerwca kosztuje 86 złotych*. Turyn, położony u podnóża Alp, znany jest przede wszystkim fanom klubu Juventus. Jednak miasto ma do zaoferowania wiele więcej – to właśnie w Turynie znajduje się Pałac Królewski uznawany za jeden z najpiękniejszych w Europie. W mieście warto zobaczyć jego architektoniczną wizytówkę, czyli budynek Mole Antonelliana, w którym mieści się Narodowe Muzeum Kinematografii. W planie zwiedzania trzeba też koniecznie uwzględnić Bazylikę de Superga, do której można dostać się kolejką, a także urokliwy Park Valentino położony nad rzeką Pad. – Turyn, kolejny włoski kierunek z naszego lotniska, to idealny pomysł na city break. Rozłożenie lotów na piątki i poniedziałki umożliwia spędzenie aż 4 dni w Turynie przy jedynie dwóch dniach urlopu w pracy – mówi Cezary Pacamaj, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław. Jak dodaje, w tym sezonie hitem na lotnisku będą połączenia okołoweekendowe, takie jak np.: Malta, Mediolan, Kreta, Ateny, Wenecja, Rzym, Split, Rodos czy Oslo.
Osiem nowości w tym sezonie
W letnim rozkładzie lotów znajdziemy blisko 90 kierunków, z czego 8 to nowości. Z Wrocławia latają już samoloty linii Ryanair do Wenecji-Treviso, Turynu i Sztokholmu-Arlandy oraz na lotnisko Oslo-Gardermoen (Norwegian). W sierpniu wystartują cztery nowości zapowiedziane przez przewoźnika Wizz Air: Barcelona-El Prat, Tirana, Rodos i Dubrownik.
Łącznie nowy sezon obejmuje ponad 50 połączeń niskokosztowych, ponad 20 czarterowych i 7 sieciowych lotów.
*Cena za bilet ważna na dzień 13.05.2022.
Od:
Adam Fularz <Adam na s. wieczorna.pl>Date: śr., 11 maj 2022
Subject: Pismo przedsądowe: Pytanie o ważność uprawnień do wykonywania zawodu organizatora ruchu drogowego jeśli są one zdobyte u pracodawcy lub jego podmiotu zależnego
Do Szanownych Państwa z Min. Edukacji i Nauki
Szanowni Państwo.
"To nie jest normalne że w Europie są miasta z ruchem rowerowym ok 30% a w Polsce ledwo 6-7%"- można wyczytać w sieci Internet (źródło poniżej). W naszym mieście doszło do sytuacji jak mi to opisano:
"Pracownicy tutejszych urzędów nie mieli ważnych uprawnień i kwalifikacji do wykonywania zawodów związanych z zarządzaniem i organizacją ruchu drogowego. Ad hoc zorganizowano na tutejszej uczelni zależnej finansowo od jednego z urzędów- kurs doszkalający, roczny, na którego jakość - skarżono się że było to zbyt powierzchowne i pospieszne. W praktyce wyglądało to tak że bezpośredni przełożony w urzędzie szkolił swoich mu podległych pracowników zmieniwszy strój urzędnika na strój wykładowcy w uczelni która jest całkowicie zależna finansowo od jego pracodawcy." Wygląda na to że zależność zawodowa i zależność studenta od wykładowcy na uczelni- w tych przypadkach pokryły się. Nie wiem, czy to normalne i czy jest to dopuszczalne, efekty tego zdarzenia są kontrowersyjne, dołączam zdjęcie.
Wczoraj jeździłem na rolkach, miałem bardzo złe wrażenie o kompetencjach projektantów dróg DDR. Miałem wrażenie że nie korzystają oni z zabawek dla których użytkowników projektują swoje drogi. W serwisie
wykop.pl naśmiewano się z projektantów dróg DDR, którzy wg ich krytyków "ostatni raz jeździli rowerem podczas swojej I. komunii świętej". Dodaję w załączeniu zdjęcie z najbliższego mi fragmentu drogi DDR. Nie wiem kto ją projektował ani czy ów projektant miał ważne uprawnienia- albo- czy ma jakiekolwiek uprawnienia do projektowania progów spowalniających. Jadąc na rolkach - hamuję niczym na nartach, czyli bardzo szerokim pługiem, szeroko rozstawiam nogi na ok. 2,2 czy 2,5 metra. Jakiś człowiek na najbliższym mi fragmencie ścieżki rowerowej która silnie schodzi w dół, poustawiał szykany, co uniemożliwia mi w ogóle hamowanie na rolkach. Mogę się przez to wywrócić, ponieważ do ścieżki rowerowej poprzykręcano jakieś żółte plastikowe elementy szykan które dawno już odpadły, zostały same żółte plastikowe zaczepy i śruby, o które mogę zahaczyć chcąc hamowac pługiem, lub pługiem dostawnym, na rolkach na tej ścieżce rowerowej. Czy ten projektant kiedykolwiek jechał na rolach z tak stromego zjazdu, nie mając hamulców? Kto mu wydał uprawnienia projektowe? Kto dopuścił ten typ progu spowalniającego czy szykan do stosowania na jezdni drogi DDR?
Jest to mi w tej chwili najbliższy geograficznie fragment ścieżki rowerowej. Zauważę że rolkarze nie mają hamulców w rolach agresywnych. Deskorolki, hulajnogi, rowery bmx zwykle nie mają hamulców, żadnych. Na drodze "ul. ŹRÓDLANA" która przecina drogę dla rolkarzy i rowerzystów, nie ustawiono nawet znaku stop, mimo że ktoś na deskorolce czy rolkach nie ma szans zahamować z prozaicznego powodu braku hamulców w takich zabawkach jadących.
Miasto jest bardzo górzyste, problemem jest oznakowanie które poustawiały władze miasta i które jest sprzeczne z kodeksem drogowym, jak rozliczne znaki jakie poustawnano wbrew zapisom z kodeksu prawo o ruchu drogowym. Wczoraj jadąc po mieście na rolkach miałem problemy aby wyhamować przed pasami na jezdniach na których oznakowanie - które zaskarżyłem we właściwym departamencie UM jako sprzeczne z zapisami kodeksu drogowego- czyniło mnie podporządkowanym samochodom, mimo że nie miałem szans wyhamować ze względu na strome zjazdy i nachylenia. Albo takie elementy niebezpieczne dla rolkarzy, jak ów próg spowalniajacy na ścieżce dla rowerów i rolkarzy, szykany w miejscu hamowania, oraz rozliczne wysokie progi i krawężniki co kilkanascie metrów grożące potknięciem osobom na rolkach czy deskorolce.
Zjeżdżając ulicą Kazimierza Michalskiego w Zielonej Górze - drogą dla rowerów i rolek, wywróciłem się wczoraj trzy razy. To był bardzo stromy zjazd o nachyleniu ze 20- 25 procent, droga rowerowa była normalna wg norm ale zbyt wąska na hamowanie pługiem na tak stromym nachyleniu. Ktoś kto to projektował- nie wiedział aby zapewnić miejsce dla hamowania na rolkach przy nachyleniu drogi rowerowej to znaczy zapewnić miejsce na hamowanie szerokim pługiem podczas zjazdu.
Tak samo na ul. Wyszyńskiego na skrzyżowaniu z ul. Słowackiego-na ścieżce rowerowej- na rolkach nie można wyhamować przed skrzyżowaniem z uwagi na nachylenie terenu. Rozwiązania drogowe powinny w całości uwzględniać potrzeby osób niezmotoryzowanych. Kilka cytatów z opinii internautów:
"tytuł artykułu trochę wprowadza w błąd. Bo problemem nie są ścieżki rowerowe, a polskie partactwo."
"Bez uregulowania w prawie konsekwentnego, stanowczego, natychmiastowego i drogiego (dla winnego) odholowywania aut, które parkują albo robią postój w miejscu, gdzie nie powinny, nasze miasta nie będą cywilizowane."
Dla mnie ogromnym problemem jest polbruk rowkowany na ścieżkach- co utrudnia hamowanie na rolkach podczas zjazdów czy stromych spadków terenu. Ktoś zaprojektował te ścieżki dla rolkarzy wykonane z materiały który jest rowkowany, niszczy użytkownikom hulajnóg biodra i uszkadza stawy rolkarzom. Jest to bardzo niebezpieczne aby po polskiej stronie granicy jeździć na rolkach na infrastrukturze dróg dla niezmotoryzowanych ze względu na to że w większości projektanci zrobili to tak skrajnie wadliwie.
Pozdrawiam,
Adam Fularz
Polish News Agency
Polishnews.pl
Dol. Ziel. 24a Ziel. Góra PL65-154
do Sz. Pana Prezesa Rady Ministrów
Szanowni Państwo,
Także w Polsce może być jak w Szwajcarii- czyli po jeziorach mogą kursować statki pasażerskie niczym autobusy po drogach.
Zlikwidowano ministerstwo żeglugi, tymczasem w województwie lubuskim żegluga nagle zamarła, na przystaniach brak jest wywieszonych rozkładów rejsów statków na sezon letni 2022, a statki co cumują w porcie koło mnie (Cigacicie), nie kursują.
Domagam się reformy sposobu organizowania i finansowania transportu wodnego pasażerów. Proponuję aby Prezes RM drogą np. rozporządzenia po prostu nakazał samorządom organizowanie usług transportu wodnego.W Szwajcarii gdzie statki są objęte system taryfowym lokalnego związku komunikacji miejskiej lub podmiejskiej, komunikacja zbiorowa na rzekach, jeziorach i wodach ożyła. Statki kursują bardzo często i wożą turystów jak i zwykłych podróżnych. Dotrzeć nimi można z wiosek nad jeziorami do centrów miast. Znajdują się tam dworce podmiejskiej komunikacji wodnej wyposażone niekiedy w maszyny do sprzedaży biletów związku komunikacyjnego oraz wyświetlacze godzin odjazdu statków rzecznych lub jeziornych. Statki kursują często, nierzadko co np. 30- 40 minut. Działają jak autobusy.
Tymczasem w Polsce komunikacja publiczna na wodach śródlądowych w zasadzie poza kilkoma wyjątkami nie istnieje, albo też ma jedynie charakter incydentalny, sezonowy i turystyczny.
Pozdrawiam,
Adam Fularz
www.i-e.pl---------- Forwarded message ---------
Od:
mediaMGM <media na s. mgm.gov.pl>Date: pon., 23 paź 2017 o 14:39
Subject: RE: Pytania reforma tr. wodnego pasażerskiego
To: Adam Fularz
Szanowny Panie Redaktorze,
W nawiązaniu do Pańskiego zapytania prasowego – przesyłamy poniżej odpowiedź.
1. Czy MGMiŻŚ przychyla się do propozycji reformy tr., zbiorowego wodnego?
Publiczny transport zbiorowy prowadzony jest na zasadach określonych w ustawie z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 1867 ze zm.). Zgodnie z ww. regulacjami istnieje możliwość prowadzenia żeglugą śródlądową regularnego przewozu osób, wykonywanego w określonych odstępach czasu i po określonej linii komunikacyjnej, liniach komunikacyjnych lub sieci komunikacyjnej. Jednakże ze względu na obecne uwarunkowania techniczne infrastruktury drogi wodnej i związany z tym brak zapotrzebowania na tego rodzaju usługi, realizowane są jedynie przewozy o charakterze turystycznym, nie spełniające przesłanek publicznego transportu zbiorowego. Powodami przedmiotowego stanu rzeczy są przede wszystkim:
· zły stan techniczny drogi wodnej niepozwalający na wykonywanie regularnego transportu wodnego;
· przestarzała flota statków żeglugi śródlądowej.
Obecnie w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej prowadzone są prace nad opracowaniem programu rozwoju śródlądowych dróg wodnych, który wskaże odpowiednie kierunki i warianty rozwoju infrastruktury transportowej pozwalające na możliwość regularnego przewozu ładunków i osób drogami wodnymi. Jednocześnie w MGMiŻŚ trwają pracę nad projektem ustawy o Funduszu Żeglugi Śródlądowej i Funduszu Rezerwowym, regulującej program wsparcia dla armatorów przy modernizacji taboru żeglugi śródlądowej, w tym statków pasażerskich mogących realizować regularny przewóz osób.
Podkreślenia wymaga, że podejmowane w MGMiŻŚ działania mają przede wszystkim na celu rewitalizację i restrukturyzację sektora transportu wodnego śródlądowego, również w zakresie możliwości faktycznego uwzględnienia transportu wodnego w publicznym transporcie zbiorowym.
2. Czy jest możliwa ustawa regulująca wykonywanie tr. wodnego śródlądowego?
Sprawy związane z uprawianiem żeglugi śródlądowej na śródlądowych drogach wodnych uregulowane są w ustawie z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej. Jednocześnie komercyjny przewóz osób i rzeczy, w tym przewóz wykonywany transportem wodnym śródlądowym regulują przepisy ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe. W związku z powyższym Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej obecnie nie widzi konieczności szczegółowego uregulowania spraw związanych z wykonywaniem transportu wodnego śródlądowego.
Ponadto, zgodnie z przyjętymi priorytetami, obecnie w MGMiŻŚ trwają pracę nad nowelizacją ustawy o żegludze śródlądowej, w zakresie związanym z koniecznością przeprowadzenia reformy ustrojowej administracji żeglugowej uzasadnionej przejęciem nowych kompetencji, przez ministra właściwego ds. żeglugi śródlądowej, wynikających z ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne, a także rozpoczęto prace analityczne nad projektem aktu prawnego regulującego działalność portów śródlądowych. Konieczność procedowania ww. regulacji wynika z planów MGMiŻŚ w zakresie rozwoju transportu wodnego śródlądowego. Założenia i szczegółowy przedmiot regulacji będą znane w momencie skierowania projektu do konsultacji publicznych.
Z poważaniem,
Zespół Biura Prasowego
Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
ul. Nowy Świat 6/12, Warszawa
tel.: 22 583 86 60
From: Adam Fularz
Sent: Wednesday, September 27, 2017 10:56 AM
To: mediaMGM
Subject: Pytania reforma tr. wodnego pasażerskiego
-czy MGMiŻŚ przychyla się do porpozycji reformy tr., zbiorowego wodnego?
- czy jest możliwa ustawa regulująca wykonywanie tr. wodnego śródlądowego? Np. w Zielonej Górzze w Krępie istnieje przystań na której zarządca zakazał obsługi kursów statków komercyjnych.
Ekonomista domaga się reformy systemu pasażerskiego transportu zbiorowego drogą wodną
Polski ekonomista Adam Fularz domaga się reformy sposobu organizowania i finansowania transportu wodnego pasażerów.
Ekonomista tłumaczy, że w Szwajcarii gdzie statki są objęte system taryfowym lokalnego związku komunikacji miejskiej lub podmiejskiej, komunikacja zbiorowa na rzekach, jeziorach i wodach ożyła. Statki kursują bardzo często i wożą turystów jak i zwykłych podróżnych. Dotrzeć nimi można do centrów miast. Znajdują się tam dworce podmiejskiej komunikacji wodnej wyposażone niekiedy w maszyny do sprzedaży biletów związku komunikacyjnego oraz wyświetlacze godzin odjazdu statków rzecznych lub jeziornych. Statki kursują często, nierzadko co np. 30- 40 minut.
Tymczasem w Polsce komunikacja publiczna na wodach śródlądowych w zasadzie poza kilkoma wyjątkami nie istnieje, albo też ma jedynie charakter sezonowy i turystyczny.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
do Szanownych Państwa Radnych Gminy
Szanowni Państwo, Kanał znajduje sie na terenie gminy. Wnoszę do UMiG o dostosowanie dla statków rzecznych o zanurzeniu do 60-80 cm kanału Ołobok od Odry do mostu przesuwnego zwodzonego nr K622 na skrzyżowaniu z drogą 278- dodanoby tutaj przystań lub miejsce do cumowania o nazwie "Bródki". Na trasie kanału znajdują się nieużywane betonowe nabrzeża- czy można je dostosować do cumowania statkiem piętrowym, dużym?
Wnoszę o: - usunięcie przegradzających kanał wpadłych drzew- można je wyciągnąć np. ciągnikiem, wnoszę o udrożnienie skrzyżowania kanału z rzeką Odrą dla dogodnych manewrów statkiem, o bezpieczne oznaczenie dla żeglugi miejsca ujścia kanału do rzeki Odry. Kanał ten jest szeroki i ma ok. 20 metrów szerokości, kosztował co najmniej wieleset mln PLN a jest nieużywany. Kanał jest wysadzany drzewami i przez to jest atrakcyjny dla turystyki wodnej jako trasa wycieczkowa. Chciałbym móc z niego skorzystać w czasie wolnym. Ongiś korzystały z niego barki. Powstały jakieś nabrzeża.
Pozdrawiam
Adam
---------- Forwarded message ---------
Od:
Adam Fularz <Adam na s. wieczorna.pl>Date: wt., 25 sie 2020 o 21:18
Subject: Wniosek dot. dostosowania kanału Ołobok dla jachtów i łodzi motorowych
To: <kancelaria.ogolna na s.
lubuskie.pl>
Do UMWL
Wniosek w sprawie: remontu kanału Ołobok
Szanowni Państwo,
Byłem na Mazurach, widać że ekonomicznie rozbudowa kanałów silnie popłaca miejscowej turystyce. Lokalne stowarzyszenie samorządów zorganizowało remonty kanałów:
Kanał Długość Zakończenie remontu
Kanał Grunwaldzki 0,47 km 2021
Kanał Tałcki 1,6 km 2022
Kanał Mioduński 1,92 km 2022
Kanał Szymoński 2,36 km 2023
Kanał Łuczański (Giżycki) 2,13 km 2023
Połączenie jezior siecią kanałów połączyło potencjał turystyczny tworząc ogromny akwen. Czy planowana jest naprawa lub remont kanału Ołobok na odcinku jez. Niesłysz- rzeka Odra celem dojazdu jachtów i łodzi motorowych z terenu Niemiec i pobliskiego Berlina na jeziora Niesłysz i pojezierze lubuskie? Jest to istotne dla konkurencyjności z infrastrukturą turystyki wodnej po stronie niemieckiej. Po stronie niemieckiej w Brandenburgii i w landzie Mecklenburg-Vorpommern jest ok. 33 tysięcy km dróg wodnych.
Kanał Ołobok obecnie jest niedrożny wg posiadacza łodzi motorowej. Jest on nieżeglowny. Wnoszę do UMWL o lobbing mający na celu naprawę kanału. UMWL może wystąpić do posła J. Materny w tej kwestii. Może lobbować w MGMIZS.
Kanał ten za pomocą dalszego kanału Niesulickiego łączy lubuskie pojezierze z rzeką Odrą. Zniszczone jazy na kanale Ołobok uniemożliwiają nawet kajakarstwo. Ongiś kanał Ołobok miał 20 m. szerokości. W mojej opinii należy naprawić jazy i dodatkowo dodać śluzy dla ruchu małych statków i jachtów.
Dodam że kanał ten ma znaczenie w małej retencji. W tym regionie Europy panuje silna susza.
pozdrawiam
ADAM FULARZ
Gaz. Zielonogorska
Opis kanału Ołobok
KANAŁ OŁOBOK niepozorną, leniwie płynącą rzeczkę -Niemcy zmienili już na zawsze- w forteczny kanał. Powstało na niej 15 obiektów hydrotechnicznych: 6 mostów przesuwnych, z których dodatkowo część pełniła również funkcje piętrzące, oraz 9 jazów (w tym jeden tzw. zamek wodny). Utworzono 6 odcinków kanałów strategicznych o szerokości 20 m oraz osiem obszarów zalewowych. Spokojna z pozoru rzeczka -w każdej chwili mogła stać się przeszkodą wodną trudną do przebycia przez pojazdy przeciwnika. Dla ochrony mostów i jazów wybudowano po ich zachodniej stronie 19 schronów bojowych (B-werki).
Dzisiaj kanał bywa wykorzystywany szczególnie jako szlak kajakowy, umożliwiający poznanie zarówno walorów przyrodniczych i turystycznych doliny rzeki Ołobok, jak również elementów hydrotechnicznych i fortyfikacyjnych południowego odcinka fortyfikacji Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego (MRU). Ww. opisany szlak kajakowy należy zaliczyć do dość trudnych, chociażby ze względu na wiele przeszkód (np. właśnie poniemieckie budowle hydrotechniczne czy zwalone drzewa). Szczególnie polecam go osobom lubiącym trudne wyzwania, wysportowanym, co nie przeszkadza wycieczce tędy chociażby weekendowej.
więcej, źródło:
http://mojewyprawy.com/jednodniowe/nies ... lubuskiem/
Szanowni Państwo,
2 maja na Stadionie PGE Narodowym w Warszawie zostanie rozegrany Puchar Polski w piłce nożnej. Z tego powodu nastąpi utrudniony ruch pociągów Kolei Mazowieckich. Część pociągów będzie kursowała według zmienionego rozkładu jazdy, a niektóre z nich nie będą zatrzymywały się na stacji Warszawa Stadion. Dodatkowo wybrane połączenia będą rozpoczynać i kończyć bieg na stacjach: Warszawa Zachodnia/Warszawa Główna/Warszawa Wschodnia.
Więcej informacji na temat utrudnień znajdą Państwo na stronie: https://www.mazowieckie.com.pl/pl/zmiana-rozkladu-jazdy-w-dniu-2-maja-2022-r
Załączam fotografię do dalszego wykorzystania.
W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu:
Donata Nowakowska, Rzecznik prasowy „Kolei Mazowieckich – KM” sp. z o.o.
e-mail: d.nowakowska@mazowieckie.com.pl,
tel. 22 47 37 551
Pozdrawiam,
Ewa Oraczewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Adnotacja:
Dzień dobry
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Lublinie w załączeniu przesyła pismo z informacjami w zakresie poruszanych zagadnień.
(..)
Szanowni Państwo,
Z powodu trwającego konfliktu za naszą wschodnią granicą, Koleje Mazowieckie przedłużają nieodpłatne przejazdy dla obywateli Ukrainy. Będą one obowiązywać od 1 maja do 30 czerwca 2022 r.
W załączniku przesyłam komunikat prasowy wraz ze zdjęciem do dalszego wykorzystania.
Pozdrawiam,
Ewa Oraczewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
---------- Forwarded message ---------
From: POLONUS
Date: Thu, Nov 5, 2020 at 11:14 AM
Subject: [wydawnictwo:26473] Polonus wspiera Szpital Narodowy
| Polonus wspiera Szpital Narodowy
|
|
---|
| |
---|
|
---|
| Polonus, narodowy przewoźnik autokarowy wspiera działania operacyjno-logistyczne Szpitala Narodowego w Warszawie. Nadzorowana przez Ministerstwo Aktywów Państwowych Spółka Polonus S.A. będzie odpowiedzialna za transport personelu medycznego, który będzie niósł pomoc potrzebującym hospitalizacji pacjentom z COVID-19. Wczoraj oraz dzisiaj z Regent Warsaw Hotel zostały przetransportowane pierwsze grupy funkcjonariuszy Straży Pożarnej, którzy aktywnie uczestniczą w przygotowaniach do rozpoczęcia działalności operacyjnej Szpitala Narodowego. Polonus jest zawsze tam, gdzie potrzebna jest pomoc. Wiosną uczestniczyliśmy w operacji LOTdoDomu, a teraz wspieramy Szpital Narodowy. Dziękuję za współpracę i sprawne działanie wszystkim, którzy są zaangażowani w ten bardzo ważny projekt – mówi Maciej Acedański, Prezes Zarządu Polonus. W ramach współpracy każdego dnia autokary Polonus będą przewoziły lekarzy, personel medyczny oraz służby, które będą świadczyły usługi w szpitalu tymczasowym. Autokary zostały do tej operacji odpowiednio przygotowane. Kierowcy posiadają wydzieloną strefę z zamontowaną folią, która odgradza ich od pasażerów. Każdy kierowca posiada maseczkę, rękawiczki i płyn do dezynfekcji. Pojazdy będą regularnie i szczegółowo dezynfekowane profesjonalnym sprzętem. Spółka Polonus posiada odpowiednie doświadczenie w realizacji tego typu akcji specjalnych. Autokary narodowego przewoźnika uczestniczyły w operacji #LOTdoDomu, organizowanej przez Rząd Polski oraz Polskie Linie Lotnicze LOT pomagając pasażerom, którzy wylądowali na Lotnisku Chopina w dojechaniu do ich domów. W ramach operacji #LOTdoDomu Polonus bezpiecznie przewiózł 10,5 tys. pasażerów, realizując 654 specjalne kursy autokarowe. (..) |
|
---|
| |
---|
|
---|
| Mail został wysłany przez Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej "POLONUS" w Warszawie spółka akcyjna PL 02-305 Warszawa, Aleje Jerozolimskie 144, NIP: 525-000-01-27, REGON: 00061716 |
|
---|
| |
---|
|
---|
| Polonus jest narodowym przewoźnikiem autokarowym świadczącym usługi przewozu osób w regularnej komunikacji lokalnej, dalekobieżnej i międzynarodowej. Strategiczny polski przewoźnik, będący spółką Skarbu Państwa obsługuje blisko 40 linii, łącząc główne ośrodki miejskie i turystyczne z Warszawą. Z usług Polonusa, realizowanych w oparciu o bazy transportowe w Warszawie, Nowym Dworze Mazowieckim i Piasecznie korzysta ponad 4,75 mln pasażerów rocznie.Jednocześnie Polonus jest operatorem Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia – jednego z największych i najważniejszych węzłów komunikacyjnych w Polsce, który obsługuje 3,3 mln pasażerów rocznie. Spółka posiada własny system zarządzania dworcem oraz platformę sprzedaży biletów DworzecOnline.pl oraz zdo.pl. Polonus jest laureatem konkursu „Bezpieczny Pasażer" przyznawanemu na najwyższe standardy bezpieczeństwa w przewozie pasażerów.Oferta wiodącego polskiego przewoźnika skierowana jest do osób, które chcą podróżować komfortowo, bezpiecznie i w atrakcyjnych cenach. Najpopularniejsze kierunki całoroczne, obsługiwane przez Polonus, to linie do: Kudowy-Zdroju, Krynicy-Zdroju, Kętrzyna, Mrągowa, Gołdapi, Solca-Zdroju, Koszalina, Olsztyna i Sandomierza. Najpopularniejsze miejscowości sezonowe, z których korzystają pasażerowie to: Mielno, Łeba, Dębki, Karwia, Jastrzębia Góra, Władysławowo, Krynica Morska, Giżycko czy Mikołajki. .Zachęcamy do zapoznania się z materiałem wideo pod linkiem: https://youtu.be/ep8PsXrok6c
|
|
---|
| |
---|
|
---|
|
--
Merkuriusz Polski- treści i wieści od 3 stycznia 1661 AD
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra