Dzień dobry,
Rada Nadzorcza Portu Lotniczego Wrocław S.A. powołała nowy Zarząd spółki. Rozpocznie on pracę w czerwcu, po zakończeniu kadencji obecnego Zarządu, którego prezesem pozostaje Dariusz Kuś. Decyzję w sprawie nowego kierownictwa lotniska pięciu członków Rady Nadzorczej spółki podjęło jednogłośnie.
- Funkcję prezesa pełnić będzie Cezary Pacamaj, z wrocławskim lotniskiem związany od 4 lat – początkowo jako członek Rady Nadzorczej, a od 3 lat jako wiceprezes portu.
- Decyzją Rady Nadzorczej na stanowisku wiceprezesa pozostanie Przemysław Myszakowski. Prawnik z wykształcenia, który był m.in. zastępcą dyrektora Departamentu Prawnego w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
- Nowym członkiem Zarządu został Karol Przywara, pełnomocnik prezydenta Wrocławia ds. współpracy międzynarodowej i doradca ds. międzynarodowych w Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej. Przywara kieruje również Fundacją Kaukaską.
Zdjęcia dostępne pod linkiem: https://drive.prexpert.cloud/photo/share/rZW3lgkY
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Adriana Kondratowicz
PR EXPERT
+48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 10 maja 2023 r.
Informacja prasowa
Nowy Zarząd wrocławskiego lotniska
Powołany został nowy Zarząd Portu Lotniczego Wrocław S.A. Funkcję prezesa pełnić będzie Cezary Pacamaj, a stanowiska wiceprezesów obejmą Przemysław Myszakowski i Karol Przywara. Decyzję w tej sprawie pięciu członków Rady Nadzorczej spółki podjęło jednogłośnie.
Zarząd w tym składzie rozpocznie pracę w czerwcu, po zakończeniu kadencji obecnego Zarządu, którego prezesem jest Dariusz Kuś.
Cezary Pacamaj, nowy prezes Portu Lotniczego Wrocław z wrocławskim lotniskiem związany jest od 4 lat – początkowo jako członek Rady Nadzorczej, a od 3 lat jako wiceprezes. Ma długoletnie doświadczenie zawodowe i menadżerskie. W swojej karierze był m.in. prezesem Wrocławskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, wiceprezesem Kolei Dolnośląskich i prezesem zarządu Interferie Medical Spa. Jest absolwentem studiów MBA i studiów z zakresu zarządzania infrastrukturą lotniskową. – Moim celem jest dalszy rozwój spółki, inwestycje w usługi dla pasażerów i infrastrukturę. Równie ważna będzie także rozbudowa siatki połączeń, tak by Port Lotniczy Wrocław był lotniskiem pierwszego wyboru dla coraz większej liczby pasażerów z Dolnego Śląska i całego regionu – mówi Cezary Pacamaj.
Decyzją Rady Nadzorczej na stanowisku wiceprezesa pozostanie Przemysław Myszakowski. Z wykształcenia jest prawnikiem. Pracował jako radca prawny m. in. we wrocławskich kancelariach prawnych, gdzie specjalizował się w prawie gospodarczym i prawie spółek handlowych. Był również zastępcą dyrektora Departamentu Prawnego w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Nowym członkiem zarządu powołanym przez Radę Nadzorczą na stanowisko wiceprezesa jest Karol Przywara, pełnomocnik prezydenta Wrocławia ds. współpracy międzynarodowej i doradca ds. międzynarodowych w Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej. Kieruje Fundacją Kaukaską, a w latach 2015-2020 pełnił funkcję dyrektora wydziału współpracy z zagranicą Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego. W 2018 roku otrzymał tytuł Honorowego Obywatela Miasta Batumi.
Udziałowcami wrocławskiego lotniska są: Miasto Wrocław - 49,24% akcji, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego - 31,01% akcji i Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze"- 19,75% akcji.
Szanowny Panie,
w nawiązaniu do Pańskiej wiadomości e-mail z dnia 4 kwietnia 2023 r., dotyczącej wydawania nalepek, uprawniających do wjazdu do Strefy Czystego Transportu zwanej dalej SCT, proszę przyjąć poniższe wyjaśnienia.
Wybór sposobu dystrybucji nalepek, zgodnie z art. 40 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1083, 1260, 2687.) pozostaje w kompetencjach samorządów i zostaje określony w uchwale rady gminy o ustanowieniu strefy czystego transportu. Przekazanie pełni kompetencji w tym zakresie władzom lokalnym było efektem wypracowanego kompromisu pomiędzy stroną rządową, samorządami, organizacjami pozarządowymi oraz obywatelami. W związku z tym, samorządy podejmują decyzję dotyczącą tego jakie rozwiązanie będzie optymalne, pod kątem funkcjonowania SCT, dla mieszkańców oraz osób, które planują wjechać na obszar SCT w celach turystycznych lub służbowych.
Z poważaniem
Mateusz Borkowski
Starszy Specjalista
Departament Elektromobilności i Gospodarki Wodorowej
Ministerstwo Klimatu i Środowiska
......................................................................................................
From: adam
Sent: Friday, March 31, 2023 10:46 AM
To: media
Subject: Nalepki ekologiczne
Wniosek
do Min. Infrastruktury
Dzien dobry, W Niemczech na wjazd do miast wymagane są nalepki ekologiczne, w Zielonej Górze na ulicy Zacisze jest sklep z takimi nalepkami. Czy MI nie może spowodować podobnych zmian w Polsce? Sklepy z nalepkami już niekiedy są. Dodaję zdjęcie.
Pozdrawiam
Adam Fularz
Polishnews.pl
Znak pisma: DTK-8.051.35.2023
Warszawa, 05 maja 2023
Pan
Adam Fularz
telewizjaopera na s. gmail.com
Szanowny Panie,
w odpowiedzi na wniosek w sprawie pociągów pospiesznych po obu stronach Odry,
przedstawiam poniższe stanowisko.
Obecnie na linii kolejowej nr 277 realizowane jest zadanie dokumentacyjne dla projektu
pn. „Prace na linii kolejowej C-E 30 na odcinku Opole Groszowice – Jelcz – Wrocław
Brochów”. Celem ww. projektu jest dostosowanie przedmiotowej linii kolejowej
do wymagań dla transeuropejskiej sieci transportowej (TEN-T) i umowy AGTC
dla zapewnienia sprawnej i bezpiecznej realizacji przewozów kolejowych. Zakres
przedmiotowego projektu uwzględnia m.in. modernizację lub budowę obiektów
inżynieryjnych, przebudowę stacji kolejowych w zakresie układu torowego, urządzeń
sterowania ruchem kolejowym, sieci trakcyjnej, układu zasilania i urządzeń obsługi
podróżnych.
Zgodnie zinformacjami przekazanymi przez PKP PLK S.A. na odcinku Czernica Wrocławska
– Wrocław Brochów zaplanowano dobudowę drugiego toru. Należy zaznaczyć,
że realizacja robót w ramach ww. projektu uzależniona jest m.in. od terminu zakończenia
umowy na wykonanie dokumentacji projektowej, jak również od zapewnienia środków
finansowych na realizację.
W kwestii proponowanego przekierowania przez Jelcz wybranych pociągów kursujących
na odcinku Wrocław – Opole wyjaśniam, że oznaczałoby to wydłużenie czasu przejazdu
o około 40-50 minut oraz pozbawienie obsługi tymi połączeniami Brzegu i Oławy. Wobec
powyższego ewentualne wdrażanie niniejszej propozycji nie jest obecnie planowane.
Ponadto obsługa miejscowości takich jak Jelcz-Laskowice, Siechnice i Karłowice nie jest
przewidywana w planie transportowym Ministra. Miejscowości Jelcz-Laskowice oraz
Karłowice zostały zawarte w części planu transportowego dotyczącej połączeń woje-
wódzkich realizowanych przez właściwych organizatorów, czyli w omawianym przypadku
przez Marszałka Województwa Opolskiego.
Z poważaniem
Jakub Kapturzak
Zastępca Dyrektora
Dokument podpisany elektronicznie.
Szanowni Państwo,
pragnę poinformować, że największy polski touroperator – ITAKA, ogłosił uruchomienie pierwszego w historii Lotniska Olsztyn-Mazury połączenia czarterowego do tureckiej Antalyi. Loty na tej trasie wystartują już 21 czerwca i będą dostępne w każdą środę do 20 września br.
Szczegóły znajdą Państwo w informacji prasowej załączonej do niniejszej wiadomości.
Pozdrawiam
Dariusz Naworski
Rzecznik Prasowy
Otrzymałem.
---------- Forwarded message ----------
From:
media <media na s.
mi.gov.pl>
Date: Wednesday, April 26, 2023
Subject: Pytanie o trasy kolejowe na wakacje
To: Telewizja Opera
Szanowny Panie Redaktorze,
Minister Infrastruktury, jako organizator dalekobieżnych przewozów kolejowych dokłada wszelkich starań, aby rozkład jazdy pociągów w jak największym stopniu spełniał oczekiwania społeczne. Jednakże, nie jest możliwe objęcie bezpośrednimi przewozami międzywojewódzkimi całej sieci kolejowej. Ostateczny kształt oferty przewozowej jest kompromisem pomiędzy oczekiwaniami podróżnych, możliwościami finansowymi organizatora publicznego transportu zbiorowego, uwarunkowaniami związanymi z infrastrukturą kolejową, dostępnością taboru oraz innymi czynnikami technicznymi po stronie PKP Intercity, jak również PKP Polskie Linie Kolejowe. Prace nad rozkładem jazdy pociągów 2022/2023 zostały zakończone i nie ma możliwości wprowadzenia nowego połączenia.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
Tel. 22 630 11 22
media na s. mi.gov.pl
@MI_GOV_PL
facebook.com/MIGOVPL
From: Telewizja Opera
Sent: Wednesday, April 12, 2023 9:04 AM
To: media
Subject: Pytanie o trasy kolejowe na wakacje
do MI
Szanowni Państwo, Raz musiałem przejechać na trasie Suwałki- Przemyśl, dlaczego PKP Intercity nie uruchomią np. szynobusu pospiesznego na tej trasie? Taki szynobus PKP IC kursował kiedyś w Bieszczady.
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
(..)
--
null
Dzień dobry,
Jak majówka last minute – to tylko na Mazury! Jak dojechać tam najszybciej i najtaniej?
- Przejazd pociągiem lub samochodem w okolice Szczytna lub Olsztyna to 6 godzin drogi i koszt od 200 do blisko 500 zł w zależności od środka transportu.
- Samolotem z Portu Lotniczego Wrocław możemy polecieć na majówkę na Mazury, płacąc tylko 108 zł za bilet w obie strony. Czas lotu – jedynie godzina i 5 minut.
- Niecałe pół godziny drogi od lotniska Olsztyn-Mazury znajduje się Jezioro Świętajno, będące najczystszym jeziorem całej Warmii i Mazur.
Zdjęcia dostępne pod linkiem: https://drive.prexpert.cloud/photo/share/Z5HnrOBb
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Adriana Kondratowicz
PR EXPERT
+48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 26 kwietnia 2023 r.
Informacja prasowa
Majówka last minute! Wybierz Mazury i zobacz, jak dotrzesz tam najszybciej i najtaniej [CENY, DATY]
Samochodem, pociągiem, a może samolotem? Warmia i Mazury to doskonały pomysł na majówkę last minute – zielone lasy, rozległe jeziora i cisza, która pozwala się zrelaksować. Zobacz, jak dotrzeć w ten magiczny zakątek Polski najszybciej i najtaniej.
Wybierając się na Mazury, mamy kilka opcji, by pokonać blisko 500 km. Ta najbardziej popularna to oczywiście samochód. Dystans z Wrocławia w okolice Szczytna to 5 godzin i 30 minut jazdy. Przy dzisiejszych cenach paliwa, w dwie strony, taka podróż wyniesie nieco ponad 470 zł. Decydując się na pociąg, który stację końcową ma w Olsztynie, za bilet w dwie strony zapłacimy od 175 do 224 zł* w zależności od tego czy wybierzemy I, czy II klasę. Przejazd pociągiem trwa 6 godzin.
Chcąc wypocząć na Mazurach, możemy również wybrać przelot na lotnisko Olsztyn-Mazury, znajdujące się 10 km od Szczytna. Podróż trwa jedynie 1 godzinę i 5 minut, a bilety w obie strony w terminach od 30 kwietnia do 4 lub 7 maja to koszt zaledwie 108 zł**.
- Mazury to region, który zachwyca wielu Dolnoślązaków, a dzięki bezpośredniemu połączeniu na lotnisko Olsztyn-Mazury, mogą oni w godzinę znaleźć się w otoczeniu niesamowitej natury już w ten weekend – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Rejsy z Wrocławia na Mazury są dostępne dwa razy w tygodniu – w czwartki i niedziele. Atrakcyjne ceny biletów czekają na pasażerów jednak nie tylko na majówkę. Przez cały maj przewoźnik oferuje przeloty za 49 zł w jedną stronę. – Dogodny okołoweekendowy rozkład lotów w połączeniu z dobrą ofertą cenową i szybkim czasem przelotu to okazja, by odwiedzić Mazury również podczas dowolnego weekendu w nadchodzącym miesiącu – wylatując w czwartek i wracając do Wrocławia w niedzielę – mówi Cezary Pacamaj, wiceprezes wrocławskiego lotniska.
Co warto zobaczyć?
Niecałe 30 km od lotniska Olsztyn-Mazury znajduje się Jezioro Świętajno, które jest najczystszym jeziorem na całej Warmii i Mazurach. Przejrzystość wody w tym jeziorze utrzymuje się na poziomie 5-6 metrów widoczności, co sprawia, że to idealne miejsce do nurkowania. Nieco dalej są także popularne jeziora: Leleskie, Sasek Wielki i Gromskie.
* Cena za jedną osobę.
** Cena biletu w dniu 26 kwietnia za jednego pasażera.
Dzień dobry.
Po zmianie diety na wegan ketogeniczna -wczoraj ani razu nie wymiotowałem po raz pierwszy od chyba 2 czy 3 tygodni. Pierwszy raz od nie wiem jak dawna- zasnąłem. Musiałem zmienić dietę na taką którą uważałem do tej pory za dziwactwo i wymysł przesadny.
Zwykle na statkach czy jachtach jestem kucharzem dla całej załogi. Trendy żywieniowe szybko się zmieniają- ostatnio na jachcie musiałem gotować w podziale na dania kuchni wegańskiej i dania kuchni wegańskiej ketogenicznej co było nowe ale szybko się popularyzuje. Poprzednio wystarczył podział wegetariańskie/wegańskie ale mam wrażenie szybkich zmian.
W pociągach Intercity nie można dostać żywności ketogenicznej zwłaszcza tej wegańskiej. Czy można dokonać jakichś zmian? Czy PKP Intercity zwróci uwagę że np. na statku wycieczkowym dania serwuje się tak by wszyscy mogli je zjeść co w praktyce zwykle oznacza kuchnię wegańską plus część dań ze składnikami dla diety wegańskiej ketogenicznej (np. bez mąk, cukrów, pieczyw, ryżu etc.) co zaspokaja także bezglutenowców.
Pozdrawiam
Adam Fularz
Członek załogi wielu rejsów na statkach odrzanskich i różnych jachtach.
Dolina Zielona 24a Zielona Góra
--
null
Port Lotniczy Wrocław wraz z Zamkiem Książ
zapraszają na briefing prasowy
dotyczący współpracy Portu Lotniczego Wrocław z Zamkiem Książ
w ramach XXXIII Festiwalu Kwiatów i Sztuki.
Data: 21 kwietnia 2023 (piątek), godz. 10.00
Miejsce: Część ogólnodostępna terminalu przy wejściu Odloty.
Tematem spotkania prasowego będą:
· Współpraca Portu Lotniczego Wrocław z Zamkiem Książ w ramach zbliżającego się Festiwalu Kwiatów i Sztuki.
· Możliwość obejrzenia unikatowych kwiatowych tuneli stworzonych z kwiatów i roślin w wejściu do terminalu lotniska oraz specjalnych kompozycji w hali odbioru bagażu.
W spotkaniu wezmą udział:
· Anna Żabska – Prezes Zamku Książ.
· Cezary Pacamaj – Wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław.
Parking: samochód można zostawić na parkingu A, B lub C lub VIP. Po spotkaniu przekażemy bilety wyjazdowe.
Kontakt: potwierdzenie udziału pod adresem: biuroprasowe@prexpert.com.pl
Więcej informacji: Adriana Kondratowicz, + 48 502 332 358, akondratowicz@prexpert.com.pl
"UWAGA! 19.04 na terenie kraju odbeda sie cwiczenia sluzb. Dzialania antyterrorystyczne i poscigowe, mozliwe utrudnienia w ruchu, stosuj sie do polecen."
Wg SMS do redakcji sprzed kilku minut
--
null
na wniosek Miasta Katowice, w ramach inwestycji kolejowej pn. „Prace na podstawowych
ciągach pasażerskich (E 30 i E 65) na obszarze Śląska etap: linia E-65 na odc. Będzin – Katowice – Tychy –
Czechowice - Dziedzice – Zebrzydowice, w części 1 (LOT A) na odcinku Katowice Szopienice Płd – Katowice –
Katowice Piotrowice" powstanie nowy przystanek kolejowy „Katowice – Kokociniec" w rejonie ul. Szadoka,
dostosowany do obsługi osób z niepełnosprawnościami.
Z poważaniem
Naczelnik Wydziału Transportu
Bogusław Lowak
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Dzień dobry,
Andrzej Tylkowski, znany wrocławski rysownik, stworzył wyjątkową grafikę dla wrocławskiego lotniska.
· Pocztówka powstała z okazji obchodów Roku Mikołaja Kopernika, patrona Portu Lotniczego Wrocław.
· Andrzej Tylkowski przedstawił na pocztówce tłum radosnych urlopowiczów pędzących przez płytę lotniskową, a nad nimi samoloty. W tle widać również kosmiczną podróż patrona lotniska.
· Lotniskowa pocztówka pojawi się na ekranach w terminalu i na citylightach. Ilustracja będzie także obecna na gadżetach Portu Lotniczego Wrocław takich jak koszulki, kubki, magnesy czy zakładki do książek. Będzie je można kupić na lotnisku lub wygrać w konkursach organizowanych na profilu Portu Lotniczego Wrocław na Facebooku.
Zdjęcia do pobrania pod linkiem: https://drive.prexpert.cloud/photo/share/fyEVxdJ6
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam
Ada Kondratowicz, PR Expert
+ 48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 5 kwietnia 2023 r.
Informacja prasowa
Wyjątkowa widokówka wrocławskiego lotniska
Wrocławski rysownik znany ze swojej charakterystycznej kreski tym razem stworzył wyjątkową grafikę dla lotniska we Wrocławiu. Pocztówka z ilustracją Andrzeja Tylkowskiego powstała z okazji obchodów Roku Mikołaja Kopernika, patrona Portu Lotniczego Wrocław.
Tłum radosnych urlopowiczów pędzących przez płytę lotniskową, a nad nimi samoloty. Jeszcze wyżej – kosmiczna podróż patrona lotniska, Mikołaja Kopernika. Wszystko na tle błękitu pogodnego nieba. Taką wizję wrocławskich podróży stworzył Andrzej Tylkowski. Wrocławski artysta znany jest przede wszystkim z autorskich kartek okolicznościowych, a także oprawy graficznej wrocławskiego Dnia Życzliwości czy kartek charytatywnych dla UNICEF-u, PAH-u i fundacji SOS Wioski Dziecięce.
Unikatowa grafika dla wrocławskiego lotniska powstała z okazji obchodów Roku Mikołaja Kopernika związanych z 550. rocznicą urodzin i 480. rocznicą śmierci słynnego astronoma.
– Mikołaj Kopernik to patron naszego lotniska, dlatego chcieliśmy w wyjątkowy, ale zarazem bardzo wrocławski sposób, uczcić ten jubileusz. Ilustracja Andrzeja Tylkowskiego idealne oddaje wakacyjny klimat, który panuje na lotnisku. Mam nadzieję, że taka pocztówka przypadnie do gustu naszym pasażerom – mówi Jarosław Sztucki, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Portu Lotniczego Wrocław.
Jubileuszową grafikę będzie można zobaczyć m.in. na ekranach w terminalu lotniska, a także na citylightach. – Urodziłem się we Wrocławiu na Nowym Dworze, dlatego samoloty zawsze były mi bliskie. Gdy patrzyłem w niebo, to one tam były – mówi Andrzej Tylkowski. - Na tej ilustracji połączyłem swoją fascynację lataniem z własnymi wspomnieniami z podróżowania samolotem – opowiada. Ilustrator przyznaje, że jego rysunki nawiązują do najlepszych wspomnień z dzieciństwa i liczy na to, że projekt stworzony dla lotniska wywoła uśmiechy na twarzach podróżujących ludzi.
Lotniskowa pocztówka pojawi się także na gadżetach Portu Lotniczego Wrocław takich jak koszulki, kubki, magnesy czy zakładki do książek. Będzie je można kupić na lotnisku lub wygrać w konkursach organizowanych na profilu Portu Lotniczego Wrocław na Facebooku. Dodatkowo w punkcie pocztowym będzie również możliwość wysłania unikatowej pocztówki z jubileuszową grafiką ze specjalnymi pozdrowieniami z Wrocławia.
Mikołaj Kopernik jest patronem Portu Lotniczego Wrocław od 6 grudnia 2005 roku. Patrona upamiętnia instalacja Copernicus znajdująca się przed terminalem i nawiązująca do heliocentrycznej teorii astronoma.
Port Lotniczy Wrocław oraz linie Ryanair
zapraszają na pierwszy w historii media day na terenie wrocławskiej bazy serwisowej samolotów Ryanair
oraz prezentację nowego rozkładu lotów przewoźnika na lato 2023
To unikatowa okazja, by zobaczyć codzienną pracę w WAMS i porozmawiać z osobami, które zajmują się serwisem samolotów linii Ryanair. Przewoźnik i władze lotniska zaprezentują także rozkład lotów na sezon letni.
Data: 12 kwietnia 2023, godz. 12.15
Miejsce: terminal Portu Lotniczego Wrocław oraz baza Wrocław Aircraft Maintenance Services (WAMS)
CZĘŚĆ I Prezentacja nowego rozkładu lotów linii Ryanair na sezon letni 2023
Czas i miejsce: 12.15 – 13.00, sala konferencyjna na +1, część ogólnodostępna terminala
W spotkaniu udział wezmą:
- Dara Brady, Director Of Marketing & Digital Ryanair,
- Alicja Wójcik-Gołębiowska, Country Manager CEE & Baltics Ryanair,
- Dariusz Kuś, Prezes Portu Lotniczego Wrocław,
- Cezary Pacamaj, Wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław.
Po prezentacji przewidziano poczęstunek oraz czas na wywiady i rozmowy.
Część II Zwiedzanie WAMS
13.00 – transport do WAMS
13.30-15.00 – wizyta na terenie WAMS. Osoby oprowadzające: Barbara Kaśnikowska, General Manager WAMS i Michał Wawreniuk, Base Maintenance Manager WAMS.
- Prezentacja struktury i zadań WAMS.
- Oprowadzenie po hangarze z możliwością wejścia do samolotu.
- Wizyta w warsztacie kompozytowym i warsztacie napraw strukturalnych.
- Czas na indywidualne rozmowy z przedstawicielami i kierownikami warsztatów WAMS.
15.00-15.20 – zakończenie wizyty i transport do terminalu.
Ważne informacje organizacyjne: Z uwagi na charakter prac prowadzonych w WAMS filmowanie i robienie zdjęć będzie możliwe tylko we wskazanych miejscach. Publikacja zdjęć będzie możliwa wyłącznie po autoryzacji. Na terenie hangaru nie można rozmawiać przez telefony komórkowe. Wymagane jest obuwie do chodzenia po obszarze produkcyjnym (sportowe). Z uwagi na konieczność przejścia przez kontrolę bezpieczeństwa prosimy o zabranie dowodów tożsamości, a także przekazanie przed wydarzeniem numerów PESEL.
Parking: samochód można zostawić na parkingu A, B, C, G (rekomendowany) lub VIP. Po spotkaniu przekażemy bilety wyjazdowe.
Kontakt: potwierdzenie udziału pod adresem: biuroprasowe@prexpert.com.pl
Więcej informacji: Ada Kondratowicz, + 48 502 332 358, akondratowicz@prexpert.com.pl
Redakcja serwisu otrzymała
---------- Forwarded message ----------
From:
Tomasz Frankowski Date: Monday, March 27, 2023
Subject: przedsądowa prośba o odpowiedź na zarzuty przed skierowaniem pozwu
To: Telewizja Opera
Cc: Rzecznik Prasowy UTK
Szanowny Panie,
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego, zwany dalej „Prezesem UTK" lub „Organem" działa wyłącznie na podstawie i w granicach obowiązujących przepisów prawa, a podstawą czynności organu regulacyjnego są przepisy krajowe i unijne, tj. przede wszystkim ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2022 r. poz. 2000, z późn. zm.), zwana dalej: „k.p.a.", ustawa z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (tekst jednolity: Dz. U. z 2021 r. poz. 1984, z późn. zm.), zwana dalej „ustawą o transporcie kolejowym" oraz rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2018/1795 z dnia 20 listopada 2018 r. ustanawiające procedurę i kryteria do celów stosowania badania równowagi ekonomicznej zgodnie z art. 11 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2012/34/UE (Dz. Urz. UE L 294 z 21 listopada 2018 r. str. 5), zwane dalej „rozporządzeniem 2018/1795".
Stan faktyczny i prawny przywołanych postępowań administracyjnych wszczętych na wniosek przewoźnika kolejowego „PKP Intercity" S.A. z siedzibą w Warszawie, zwanego dalej „PKP Intercity" nie dawał podstaw do wydania decyzji administracyjnych innych niż rozstrzygnięcie z art. 29c ust. 5 ustawy o transporcie kolejowym, tj. o przyznaniu otwartego dostępu na danej trasie. Jak wielokrotnie było to wskazywane, w przypadku braku wniosków o przeprowadzenie badania równowagi ekonomicznej decyzja, którą wydaje Prezes UTK ma charakter związany. Oznacza to, że wobec spełnienia przez aplikanta wymogów z rozporządzenia 2018/1795 odnośnie do informacji zawartych w powiadomieniu, w przypadku braku przeszkód o charakterze formalnym oraz braku wpływu wniosków podmiotów uprawnionych o przeprowadzenie badania równowagi ekonomicznej, Prezes UTK nie może wydać innej decyzji niż zgodnej z otrzymanym wnioskiem. Z powyższych względów procedowanie takiego wniosku następuje w krótszym czasie niż w postępowaniu administracyjnym, do którego np. złożono wnioski o przeprowadzenie badania równowagi ekonomicznej, co z uwagi na konieczność dokonania dodatkowej analizy powoduje wydłużenie procedury.
Odnośnie do aspektu przepustowości należy wskazać, że zgodnie z art. 10 ust. 5 lit. c rozporządzenia 2018/1795 organ regulacyjny ocenia także wpływ nowych kolejowych przewozów pasażerskich na planowanie rozkładu jazdy przewozów kolejowych. Kwestia przepustowości linii kolejowych analizowana jest przez Organ w przypadku gdy podmiot występujący z wnioskiem o badanie równowagi ekonomicznej sygnalizuje, iż uruchomienie nowej usługi może spowodować konieczność dokonania zmian w trasowaniu pociągów danego podmiotu. W takim wypadku Prezes UTK każdorazowo wzywa odpowiedniego zarządcę infrastruktury do przedstawienia informacji dotyczących infrastruktury kolejowej, w tym możliwości trasowania pociągów podmiotu występującego z wnioskiem o otwarty dostęp zgodnie z rozkładem jazdy zawartym w powiadomieniu, bez zmian w trasowaniu na wnioskowanej trasie pociągów podmiotu występującego z wnioskiem o przeprowadzenie badania równowagi ekonomicznej. Ponadto Organ zasięga informacji odnośnie do stopnia wykorzystania zdolności przepustowej infrastruktury kolejowej, przy zastosowaniu której wnioskodawca planuje wykonywać nowe połączenie pasażerskie na trasach określonych w powiadomieniu, a znajdującej się w zarządzie zarządcy infrastruktury, a także spodziewanego wpływu wytrasowania pociągów wnioskodawcy na możliwość trasowania pociągów podmiotu uprawnionego, w całym okresie planowanego wykonywania przewozów przez wnioskodawcę. Oprócz tego Prezes UTK analizuje kwestię planów rozwoju infrastruktury pod kątem tras objętych proponowanymi nowymi kolejowymi przewozami pasażerskimi, w tym wskazania okresu realizacji takich planów.
Planowanie rozkładów jazdy jest ściśle powiązane ze zdolnością przepustową danej linii kolejowej. Zdolność przepustowa jest więc jedną z okoliczności dodatkowych, na jaką zwraca uwagę Prezes UTK. Jednakże nie stanowi to kryterium rozstrzygającego w przeprowadzanym badaniu równowagi ekonomicznej. Jest to dodatkowa okoliczność, którą Prezes UTK analizuje podczas przeprowadzenia takiego badania. Co istotne, w omawianych postępowaniach wszczętych na wniosek PKP Intercity nie wpłynęły wnioski o przeprowadzenie badania równowagi ekonomicznej, w związku z czym kwestia zdolności przepustowej nie była przedmiotem analizy Prezesa UTK.
Należy pamiętać, że ustawodawca tak ukształtował przepisy, że złożenie wniosku o przeprowadzenie badania równowagi ekonomicznej jest prawem, a nie obowiązkiem podmiotu uprawnionego. Wykonywanie pasażerskich przewozów kolejowych na terenie Rzeczpospolitej Polskiej możliwe jest w dwóch zasadniczych trybach: na podstawie umów o świadczenie usług publicznych oraz w ramach otwartego dostępu, zgodnie z regulacjami zawartymi w ustawie o transporcie kolejowym. Jednocześnie brak jest przepisu, który uniemożliwiałby danemu podmiotowi wykonywanie usługi zarówno na podstawie umowy o świadczenie usług publicznych, jak i na podstawie decyzji o przyznaniu otwartego dostępu albo decyzji o przyznaniu ograniczonego dostępu. Co więcej, w sytuacji, gdy dany podmiot na planowanej trasie nowych kolejowych przewozów pasażerskich wyprawia już pociągi służby publicznej, to składanie przez ten sam podmiot wniosków o przeprowadzenie badania równowagi ekonomicznej mogłoby być oceniane jako działanie na szkodę własnej spółki.
Podsumowując, wobec braku wpływu wniosków podmiotów uprawnionych w przedmiocie przeprowadzenia badania równowagi ekonomicznej, w świetle art. 29c ust. 5 ustawy o transporcie kolejowym, Prezes UTK obowiązany był wydać na rzecz PKP Intercity decyzje o przyznaniu otwartego dostępu na wnioskowanych trasach.
Z poważaniem
Wydział Komunikacji Społecznej
Biuro Prezesa
Urząd Transportu Kolejowego
Al. Jerozolimskie 134
02-305 Warszawa
www.utk.gov.pl
NIP 5262695081 REGON 015481433
W związku z przesłaną wiadomością przetwarzamy Państwa dane osobowe. Jeżeli chcą Państwo dowiedzieć się więcej, prosimy zapoznać się z informacjami dostępnymi na www.utk.gov.pl/pl/rodo
--------------------------------------------------------------------------
Due to the received message, we process your personal data. If you want to learn more, please read the information available at www.utk.gov.pl/en/rodo
--------------------------------------------------------------------------
(..)
From: Telewizja Opera
Sent: Thursday, March 23, 2023 3:25 PM
To: UTK
Subject: przedsądowa prośba o odpowiedź na zarzuty przed skierowaniem pozwu
Uwaga! Ta wiadomość e-mail pochodzi spoza UTK. Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi podczas otwierania załączników i linków oraz odpowiadania na tę wiadomość. |
do UTK
INFORMACJA PRASOWA
POLSKA: Po raz kolejny polski regulator rynku kolejowego UTK wykazuje się rażącymi podwójnymi standardami
Bruksela, 23 marca 2023 r: 10 czerwca 2022 roku 14 wniosków o nowe komercyjne usługi złożył polski długodystansowy państwowy zasiedziały przewoźnik kolejowy PKP Intercity u Prezesa polskiego regulatora kolejowego UTK.
UTK zawsze działa zadziwiająco szybko dla PKP Intercity: do połowy marca 2023 roku UTK opublikował już łącznie 11 decyzji. Najnowsza decyzja UTK w sprawie połączeń dalekobieżnych na trasie Kołobrzeg - Przemyśl jest jednak wyjątkowa, bo dotyczy najbardziej lukratywnej komercyjnie trasy w Polsce, między Gdynią a Krakowem, dla której UTK zezwolił PKP Intercity na kursowanie 16 par pociągów.
Tak więc - po raz kolejny - jesteśmy świadkami podwójnych standardów polskiego regulatora kolejowego UTK. Uznaje on, że komercyjne pociągi PKP Intercity nie stanowią zagrożenia dla dotowanych pociągów PSO na tej samej trasie, podczas gdy podobne, lecz rzadsze usługi komercyjne, o które ubiegają się niezależni przewoźnicy, stanowią rzekomo ogromne zagrożenie dla usług PSO.
Zamiast nadal orzekać na niekorzyść przewoźników niezależnych, należy teraz zbadać sam UTK - za konsekwentnie stronnicze postępowanie na korzyść PKP Intercity.
Uwzględniając decyzje wydane z poprzednich postępowań, komercyjne przewozy przyznane państwowemu operatorowi zasiedziałemu PKP Intercity będą obejmować:
* 6 par pociągów na trasie Gdynia - Kraków,
* 11 par pociągów na trasie Warszawa - Kraków,
* 5 par pociągów sezonowych na trasie Warszawa - Gdynia.
Biorąc pod uwagę tylko odcinki trasy, to co UTK zatwierdził dla PKP Intercity przekłada się na:
* 17 par pociągów między Warszawą a Krakowem,
* 6 par pociągów całorocznych i 5 par pociągów sezonowych między Warszawą a Gdynią.
Jednocześnie warto zestawić wszystkie pozytywne dla PKP Intercity decyzje UTK z jego odmową komercyjnego prowadzenia przewozów przez niezależnego operatora RegioJet latem 2022 r., od której RegioJet - według doniesień medialnych - następnie się odwołał i która do dziś nie została ponownie rozpatrzona.
W czerwcu 2021 roku RegioJet złożył wniosek o 9 par pociągów na tej samej trasie Kraków-Warszawa-Gdynia. Prezes UTK potrzebował całego roku, a następnie odmówił RegioJetowi komercyjnych przewozów, opierając się na rzekomym negatywnym wpływie finansowym na dotowane przez PKP Intercity PSO przewozów dalekobieżnych na tej trasie (choć wątpliwe jest, czy te PSO są uzasadnione - czy kiedykolwiek były badania rynku?), a także rzekomych problemach z przepustowością.
Kolejną kwestią, o której warto wspomnieć jest wspomniany wcześniej problem przepustowości, której dostępność według UTK (na podstawie analiz siostrzanej spółki PKP Intercity, polskiego zarządcy infrastruktury PKP PLK) jest ograniczona lub prawie całkowicie wyczerpana. W decyzji odmownej dla RegioJet można znaleźć opinię PKP PLK wskazującą, że "na odcinkach objętych pracami modernizacyjnymi, takich jak Warszawa Zachodnia - Warszawa Centralna, wykorzystanie przepustowości sięga 100%." Czynnik ten jest rzeczywiście jednym z powodów odrzucenia wniosku RegioJet.
Jednak "100% wykorzystanie zdolności przewozowej" nagle przestaje być problemem dla pociągów komercyjnych PKP Intercity kursujących na tej samej linii Kraków - Warszawa - Gdynia przez Warszawę Centralną i Warszawę Zachodnią. Argument o braku przepustowości nie jest już w ogóle podejmowany przez UTK i PKP PLK. Zresztą sam Prezes UTK zezwolił, aby 40 całorocznych i 6 sezonowych połączeń komercyjnych PKP Intercity mogło być poprowadzonych dokładnie przez ten sam krytyczny pod względem przepustowości odcinek.
Sekretarz Generalny ALLRAIL, Nick Brooks, dodał: "ALLRAIL już wielokrotnie zwracał uwagę na nierówne traktowanie przewoźników pasażerskich w Polsce. Te nowe przykłady ponownie pokazują rażące podwójne standardy UTK i dołączają do litanii wcześniejszych zastrzeżeń - od przedłużania procedur po złożeniu wniosków o komercyjne usługi przez niezależnych operatorów nawet o kilka lat (podczas gdy wnioski PKP Intercity są przyspieszane), do stosowania fałszywego politycznego spin w mediach, argumentując, że niewielka liczba nieznaczących pozytywnych decyzji dla niezależnych operatorów jest wielkim dowodem na otwarcie rynku.
Fakt: Polski pasażerski ruch kolejowy na obywatela jest poniżej średniej unijnej,
mimo gęstszej sieci niż w większości innych krajów. Utrzymujący się monopol PKP Intercity na połączenia dalekobieżne utrzymuje rynek kolejowy na niewielkim poziomie. Polski regulator kolejowy UTK i jego prezes muszą teraz zostać pilnie zbadani - ze względu na ich mocno stronnicze zachowanie."
Przetłumaczono z www.DeepL.com/Translator (wersja darmowa)
Przetłumaczono z www.DeepL.com/Translator (wersja darmowa)
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
--
null
Strajk w Niemczech
---------- Forwarded message ----------
From:
Radünz, Joachim Date: Monday, March 27, 2023
Subject: prośba o komentarz- plea for comments
To: Telewizja Opera
Cc: "Krokowski, Elke"
____________________________________________
Handelsregister HRB 54603
Amtsgericht Charlottenburg
Geschäftsführung: Martin Fuchs, Andreas Kuck
Aufsichtsratsvorsitzende: Dr. Meike Niedbal - Staatssekretärin in der Senatsverwaltung für Umwelt, Mobilität, Verbraucher - und Klimaschutz des Landes Berlin
Dzień dobry,
dziękujemy za Pana wiadomość!
Ponieważ strajk nie dotyczy wszystkich przewoźników, nie jesteśmy w stanie podać tutaj żadnej ogólnej informacji. W tym przypadku tylko poszczególni przewoźnicy mogą przewidzieć oraz odnieść się do dokładnych skutki strajku.
Opierając się na naszej wiedzy, jesteśmy również uzależnieni od tego, co zgłaszają firmy transportowe, strajkuje kolej – ruch dalekobieżny i lokalny, a w samym Berlinie także S-Bahn.
BVG (metro, tramwaje i autobusy) kursują w pełni, to nasza dotychczasowe informacja.
Poza tym niestety nie jesteśmy w stanie udzielić na chwilę obecną żadnych wiarygodnych informacji na temat tej sytuacji.
Informacje dotyczące dzisiejszego strajku znajdzie Pan również pod adresem: https://www.vbb.de/news/streik-im-bahnverkehr-am-montag-27-maerz/
Z wyrazami szacunku
Joachim Radünz
Von: Telewizja Opera
Gesendet: Montag, 27. März 2023 14:27
An: Radünz, Joachim
Betreff: prośba o komentarz- plea for comments
Hallo. Kann ich um ein Kommentar fragen?
--
--
null