Fot. Zabawne ilustracje z archiwum redakcji.
2.ga z grafik- cc czasopismo "Obywatel"
[Ziel. Gora], [1.3.2024] – W najnowszej inicjatywie prawnej, Adam Fularz z Polish News Agency podjął odważny krok, wysyłając pismo przedsądowe do Ministerstwa Infrastruktury (MI), w którym zarzuca niedawno wprowadzone zmiany w przepisach drogowych. Zmiany te, według Fularza, stawiają na szali bezpieczeństwo rowerzystów, szczególnie tych najmłodszych oraz użytkowników rowerów specjalnych, takich jak BMX czy rowery z ostrym kołem.
W sercu kontrowersji leży nowelizacja przepisów, która, jak twierdzi Fularz, eliminuje pierwszeństwo przejazdu na skrzyżowaniach dla rowerzystów korzystających z drog rowerowych. To zaniepokojenie dotyczy przede wszystkim rowerków dziecięcych typu BMX oraz rowerów typu ostre koło, które fabrycznie nie są wyposażone w hamulce. Fularz podkreśla, że konstrukcja rowerów BMX wymaga systemu rotorów do montażu hamulca, a rowery z ostrym kołem hamowane są techniką bocznego ślizgu.
Pismo przedsądowe zawiera groźbę pozwu sądowego, w którym Fularz zamierza udowodnić, iż zmiana przepisów może być równoznaczna z usiłowaniem spowodowania wypadków wśród słabszych użytkowników drogi. W swym liście do ministerstwa Fularz dołączył także link do filmu wideo, mającego na celu zilustrowanie problemu i podkreślenie potencjalnego zagrożenia dla bezpieczeństwa rowerzystów.
Kwestia ta wywołała szeroką dyskusję na forum publicznym, zwracając uwagę na konieczność zrewidowania przepisów w taki sposób, aby nie dyskryminowały one żadnej grupy użytkowników dróg. Bezpieczeństwo rowerzystów, zwłaszcza dzieci i osób korzystających z nietypowych jednośladów, powinno być priorytetem w planowaniu przestrzeni drogowej i tworzeniu przepisów ruchu drogowego.
Inicjatywa Fularza spotkała się z poparciem społeczności rowerowej i organizacji zajmujących się promocją bezpieczeństwa ruchu drogowego. Wielu z nich dołączyło do apelu o ponowne rozważenie wprowadzonych zmian i zapewnienie, że drogi będą bezpieczne dla wszystkich użytkowników, niezależnie od rodzaju pojazdu.
Ministerstwo Infrastruktury nie udzieliło jeszcze oficjalnej odpowiedzi na pismo przedsądowe. Społeczność oczekuje na dialog i otwartość na zmiany, które mogą uratować życie i zdrowie wielu rowerzystów w Polsce.
Sprawa ta podkreśla potrzebę ciągłego dialogu między twórcami prawa a społeczeństwem oraz konieczność uwzględniania szerokiego spektrum użytkowników dróg w procesie legislacyjnym. Rowerzyści z lubuskiego i całej Polski mają nadzieję, że ich głos zostanie wysłuchany, a bezpieczeństwo na drogach stanie się priorytetem dla wszystkich.
Opr. SzI dla Transport.org.pl
Białystok – Ambitne plany rozwoju białostockiej kolei aglomeracyjnej nabierają tempa z uwzględnieniem rozbudowy infrastruktury na linii do miejscowości Fasty. W kontekście rosnącego zapotrzebowania na efektywny i zrównoważony transport publiczny, zainteresowanie skupia się na potencjale niewykorzystanego dotąd drugiego toru kolejowego do ul. Hydroforowej.
Adam Fularz, lokalny aktywista i miłośnik kolejnictwa, zwrócił się do PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (PLK) z zapytaniem o możliwości infrastrukturalne linii, szczególnie w odniesieniu do wspomnianego drugiego toru, który, choć obecny w terenie i na mapach, pozostaje nieaktywny.
W odpowiedzi na zapytanie Fularza, Marta Strzeszewska z Departamentu Infrastruktury i Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego, przekazała informacje świadczące o zainteresowaniu władz wojewódzkich rozbudową sieci kolejowej w regionie. Rozwój białostockiej kolei aglomeracyjnej jest widziany jako kluczowy element strategii transportowej województwa, mający na celu poprawę dostępności komunikacyjnej oraz ograniczenie negatywnego wpływu transportu samochodowego na środowisko.
Dwutorowa linia do miejscowości Fasty stanowiłaby nie tylko rozwiązanie problemów komunikacyjnych mieszkańców Białegostoku i okolic, ale również służyłaby jako impuls do dalszego rozwoju aglomeracji białostockiej. Zwiększenie liczby torów na tej trasie mogłoby przyczynić się do zwiększenia częstotliwości kursowania pociągów, co z kolei ułatwiłoby codzienne dojazdy do pracy, szkoły czy na uczelnię.
Jednakże, realizacja takiego projektu wymaga nie tylko funduszy, ale również współpracy między różnymi szczeblami zarządzania – lokalnym, wojewódzkim oraz krajowym. Wyzwaniem pozostaje także dostosowanie infrastruktury do współczesnych standardów bezpieczeństwa i komfortu podróżowania.
Inicjatywa ta podkreśla znaczenie inwestycji w zrównoważony rozwój transportu publicznego, który jest coraz bardziej doceniany nie tylko ze względów ekologicznych, ale również społecznych i gospodarczych. Rozbudowa białostockiej kolei aglomeracyjnej, w tym aktywacja drugiego toru do miasteczka Fasty, jest obiecującym kierunkiem działań, który może przyczynić się do zwiększenia atrakcyjności regionu oraz poprawy jakości życia jego mieszkańców.
Rozwój kolei w aglomeracji białostockiej jest oczekiwany z niecierpliwością przez społeczność lokalną, która widzi w nim szansę na lepszą przyszłość komunikacyjną regionu. Czy i kiedy te ambitne plany zostaną zrealizowane, pozostaje kluczowym pytaniem dla wszystkich zainteresowanych stron.
według informacji Marta Strzeszewska, Departament Infrastruktury i Transportu, Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego
opr. byAI przez Adam Fularz, lokalny aktywista, Białostocka.pl, bialostocka24.pl
Radom – Mieszkańcy Radomia mogą wkrótce być świadkami ważnego rozwoju w lokalnej infrastrukturze transportowej. Adam Fularz, aktywny obywatel i zwolennik rozwoju kolei aglomeracyjnej, zwrócił się do PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (PLK) z zapytaniem o możliwość odbudowy bocznicy kolejowej do dawnych Zakładów Tytoniowych, aby służyła ona jako linia kolejowa dla potrzeb kolei podmiejskiej i aglomeracyjnej.
Zapytanie Fularza dotyczy potencjalnego wykorzystania istniejącej infrastruktury kolejowej w nowych celach, mających na względzie usprawnienie mobilności miejskiej i regionalnej. Odbudowa bocznicy nie tylko poprawiłaby dostępność komunikacyjną dla mieszkańców Radomia, ale również mogłaby przyczynić się do ożywienia gospodarczego dawnych terenów przemysłowych.
W odpowiedzi na zapytanie Fularza, Magdalena Kołodziejczyk z Działu Przewozów Pasażerskich Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu przesłała informacje dotyczące bieżących planów w zakresie rozwoju kolei aglomeracyjnej w mieście oraz wznowienia połączeń na bocznicy kolejowej dochodzącej do Portu Lotniczego Warszawa-Radom na Sadkowie.
Choć szczegóły projektu i potencjalna data realizacji pozostają jeszcze do ustalenia, inicjatywa ta budzi zainteresowanie i nadzieje na pozytywne zmiany w komunikacji miejskiej i regionalnej. Rozwój kolei aglomeracyjnej w Radomiu stanowi ważny krok w kierunku zwiększenia dostępności transportowej dla mieszkańców i odwiedzających, oferując alternatywę dla transportu samochodowego i przyczyniając się do zmniejszenia zatorów oraz emisji szkodliwych substancji.
Mieszkańcy Radomia i okolicznych miejscowości z niecierpliwością oczekują na dalsze informacje i konkretne plany dotyczące odbudowy bocznicy do Zakładów Tytoniowych oraz rozwój kolei aglomeracyjnej, które mogą znacznie ułatwić codzienne przemieszczanie się i przyczynić się do zrównoważonego rozwoju regionu.
Adam Fularz, Radom, by AI
wykorzystano informacje od Magdalena Kołodziejczyk, Dział Przewozów Pasażerskich, MZDiK
Szanowni Państwo,
pragnę poinformować, że już za kilka dni Port Lotniczy Olsztyn-Mazury obchodził będzie swoje 8 urodziny.
Szczegóły znajdą Państwo w informacji prasowej załączonej do niniejszej wiadomości.
Pozdrawiam
Dariusz Naworski
Rzecznik Prasowy
Szanowni Państwo,
pragnę poinformować, że Port Lotniczy Olsztyn-Mazury zyskał kolejne połączenie czarterowe na sezon Lato 2024. Największy polski touroperator - Itaka, uruchomił sprzedaż wczasów w Bułgarii z wylotem z Szyman.
Szczegóły znajdą Państwo w informacji prasowej załączonej do niniejszej wiadomości.
Pozdrawiam
Dariusz Naworski
Rzecznik Prasowy
Fragment: " fakt zdecydowanej dominacji motoryzacji indywidualnej
w przemieszczeniach na terenie Zielonej Góry i jej otoczenia. W samym mieście ten środek
transportu wskazało 55% respondentów, a w jej otoczeniu – 52%. Na drugim miejscu znalazł
się ruch pieszy (odpowiednio 25 i 31%), a na trzecim - transport publiczny (17 i 10%). Udział
samochodu okazał się być o wiele większy niż w przypadku Warszawy (33%), całej stołecznej
metropolii (43%), Krakowa (34%), Wrocławia (41%), Szczecina (39%), Białegostoku (42%) czy
Kielc (43%)."
wg http://www.zielona-gora.pl/system/obj/11944_Plan%20Zr%C3%B3wnowa%C5%BConej%20Mobilno%C5%9Bci%20Miejskiej%20dla%20Zielonog%C3%B3rsko-Nowosolskiego%20Obszaru%20Funkcjonalnego.pdf
Zielona Góra 25.9.2023
Z powodu prac saperów przy bombach lotniczych z czasów wojny- redakcja w dniu jutrzejszym jest ewakuowana od godz. 7.30 rano, biuro będzie zamknięte z powodu ewakuacji wszystkich osób z całej tutejszej części dzielnicy os. Dolina Zielona i os. Wazów.
Adam Fularz
wydawca
Polish News Agency
Dol. Ziel. 24a Ziel. Góra
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Szanowni Państwo,
pragnę poinformować, że w dniu dzisiejszym w terminalu pasażerskim Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury w Szymanach, podpisane zostało Memorandum o partnerstwie i współpracy pomiędzy Warmia i Mazury Sp. z o.o. – operatorem warmińsko-mazurskiego lotniska a Lulu Group International – międzynarodowym konglomeratem z siedzibą w Zjednoczonych Emiratach Arabskich (ZEA) prowadzącym sieć hipermarketów i firm zajmujących się sprzedażą detaliczną.
Szczegóły znajdą Państwo w informacji prasowej załączonej do niniejszej wiadomości. Przesyłam również fotorelację z wydarzenia.
Pozdrawiam
Dariusz Naworski
Rzecznik Prasowy
Szanowni Państwo,
pragnę poinformować, że 7 września br. Lotnisko Olsztyn-Mazury uruchomiło operacyjnie infrastrukturę wybudowaną w ramach unijnego projektu pt. „Dostosowanie Infrastruktury Lotniska Olsztyn-Mazury do wymogów II kategorii systemu ILS". Tym samym Port Lotniczy Olsztyn-Mazury znalazł się w gronie 9 polskich lotnisk cywilnych umożliwiających wykonywanie operacji lądowania, co najmniej w kategorii II systemu ILS.
Szczegóły znajdą Państwo w informacji prasowej załączonej do niniejszej wiadomości. Przesyłam również zdjęcia z wydarzenia.
Pozdrawiam
Dariusz Naworski
Rzecznik Prasowy
Szanowni Państwo,
pragnę poinformować, że w ostatnią niedzielę wakacji – 3 września, przez Port Lotniczy Olsztyn-Mazury podróżował 100- tysięczny pasażer lotniska w 2023 roku.
Szczegóły znajdą Państwo w informacji prasowej załączonej do niniejszej wiadomości.
Pozdrawiam
Dariusz Naworski
Rzecznik Prasowy
Szanowni państwo.
Do redakcji zgłosił się czytelnik twierdząc że obecni projektanci dworców kolejowych muszą wymrzeć-że konieczna jest pokoleniowa zmiana. Że na dworcu kolejowym w dz. Przylep brak jest możliwości przejścia na perony inaczej niż wchodząc na jezdnię dla samochodów. Panuje tam ogromny ruch a projektantów to nie interesuje gdy planowali przebudowę obiektu jaką ostatnio zakończono. W dodatku w stronę osiedla w kierunku zachodnim brak jest jakiegokolwiek chodnika czy dojścia. Są tam zupełnie nowe osiedla.
Pozdrawiam
Adam Fularz
Elubuska. Pl
Dolina Zielona 24a Zielona Góra
--
null
Dzień dobry,
spore zmiany czekają wrocławskie lotnisko w najbliższych latach, a w planach jest realizacja dwóch dużych projektów. Pierwszy dotyczy strefy operacyjnej lotniska, a drugi – terminala.
- Jeszcze w tym roku ruszy rozbudowa strefy operacyjnej wrocławskiego lotniska. Jako pierwsze rozpoczną się prace przy nowej płycie postojowej. Potem powstanie droga szybkiego zjazdu, równoległa droga kołowania i nowa płyta do odladzania.
- Rozbudowa strefy operacyjnej jest największym polskim projektem dofinansowanym przez Unię Europejską w konkursie dla sektora transportu w ramach instrumentu „Łącząc Europę" 2021-2027 (CEF 2). Koszt to 350 mln zł, z czego połowę pokrywa Unia.
- Port Lotniczy Wrocław w planach ma także drugi bardzo ważny projekt dotyczący modernizacji infrastruktury i skupiający się na rozbudowie terminala. Prace przewidziane na lata 2026-2028 (etap I) i 2033-2035 (etap II).
Zdjęcia dostępne pod linkiem: https://drive.prexpert.cloud/photo/share/LaYjFdJH
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Adriana Kondratowicz
PR EXPERT
+48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 23 sierpnia 2023 r.
Informacja prasowa
Rozbudują Port Lotniczy Wrocław [ETAPY, TERMINY]
Jeszcze w tym roku ruszy rozbudowa strefy operacyjnej wrocławskiego lotniska. Jako pierwsze rozpoczną się prace przy nowej płycie postojowej. Potem powstanie droga szybkiego zjazdu, równoległa droga kołowania i nowa płyta do odladzania. Koszt inwestycji to 350 mln zł, z czego 50 proc. dopłaci Unia Europejska.
Najbliższe lata to spore zmiany na wrocławskim lotnisku. W tym roku rozpoczną się prace przy największym polskim projekcie dofinansowanym przez Unię Europejską w konkursie dla sektora transportu w ramach instrumentu „Łącząc Europę" 2021-2027 (CEF 2), a ich celem jest zwiększenie możliwości operacyjnych lotniska pod potrzeby operacji wojskowych.
W praktyce oznacza to rozbudowę infrastruktury, która będzie sprzyjać nie tylko wojskowej mobilności w Europie, ale posłuży także lotnictwu cywilnemu.
- To bardzo istotna inwestycja nie tylko dla naszych pasażerów, ale również i dla całej Europy. Dzięki rozbudowie i modernizacji strefy operacyjnej zwiększymy przepustowość lotniska i przyspieszymy wykonywanie operacji lotniczych – mówi Cezary Pacamaj, prezes Portu Lotniczego Wrocław. Oznacza to m.in. krótszy czas wykonywania operacji lotniczych i więcej miejsc postojowych dla samolotów pasażerskich.
Kalendarium rozbudowy
Pod koniec tego roku rozpocznie się budowa płyty postojowej, która będzie stanowiła „lustrzane odbicie" tej już istniejącej przy terminalu pasażerskim. Znajdzie się na niej 12 miejsc dla samolotów kodu C takich jak Airbus 320 czy Boeing 737. Pozwoli to na uzyskanie dodatkowego, niezależnego miejsca postojowego dla największych maszyn wojskowych, cargo i pasażerskich kodu F (np. C-5 Galaxy, Boeing C-17 Globmaster, AN-124 Rusłan oraz Boeing 747 Jumbo Jet, Boeing 787).
W II kwartale 2024 roku ruszy realizacja drogi szybkiego zjazdu umożliwiającej sprawniejsze opuszczenie przez samoloty drogi startowej, co w praktyce oznacza krótszy czas operacji lotniczych. W tym samym czasie rozpoczną się także prace przy równoległej drodze kołowania, dzięki której wykonywanie manewrów przez samoloty wojskowe będzie możliwe bez wstrzymywania ruchu samolotów pasażerskich.
Rok później, czyli w II kwartale 2025 roku, przebudowana zostanie obecna droga kołowania, a także rozpocznie się realizacja nowej płyty do odladzania samolotów po zachodniej stronie lotniska. Pozwoli to odladzać cztery maszyny w tym samym czasie, a samoloty będą mogły startować z obu kierunków. Wpłynie to znacząco na skrócenie procedur przed startem.
Rozbudowa terminalu – wstępna koncepcja
Port Lotniczy Wrocław w planach ma także drugi bardzo ważny projekt dotyczący modernizacji infrastruktury i skupiający się na rozbudowie terminala.
- Liczba pasażerów na naszym lotnisku cały czas wzrasta. Wiemy już, że w tym roku osiągniemy rekordową liczbę obsłużonych osób na poziomie 3,9 mln i liczymy, że w kolejnych latach będziemy odnotowywać kolejne wzrosty. Rozbudowa terminala jest więc koniecznością – mówi Przemysław Myszakowski, wiceprezes zarządu Portu Lotniczego Wrocław.
Docelowo nowy terminal będzie mógł obsłużyć nawet 10 mln pasażerów rocznie. Rozbudowa planowana jest w dwóch etapach przewidzianych na lata 2026-2028 (etap I) i 2033-2035 (etap II).
W pierwszym etapie, w którym powierzchnia terminala zwiększy się o blisko 60 proc., zaplanowano m.in.: rozbudowę terminala od strony zachodniej oraz wschodniej o dodatkowe 75 m, co umożliwi budowę dodatkowych trzech mostów wraz z rękawami od strony płyty lotniska, zwiększenie liczby stanowisk check-in, powiększenie hali odbioru bagażu, wzrost liczby gatów w strefie Schengen oraz Non-Schengen. Planowana jest także budowa „wieży" kontroli ruchu statków powietrznych na płytach postojowych.
W drugim etapie projekt przewiduje m.in. rozbudowę terminala o pirs o długości 165 m w formie dwukondygnacyjnego budynku z czterema dodatkowymi mostami wraz z czterema rękawami i strefą trzech bus gatów, zwiększenie liczby gatów oraz powierzchni komercyjnej. Dodatkowo planowany jest 5-poziomowy parking na blisko 600 samochodów, który zrekompensuje zlikwidowane miejsca na parkingu naziemnym.
Szanowni Państwo,
pragnę poinformować, że biura podróży Itaka oraz Rainbow uruchomiły już sprzedaż wczasów na sezon lato 2024 z wylotem z Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury.
Szczegóły znajdą Państwo w informacji prasowej załączonej do niniejszej wiadomości. Przesyłam również plik mp3 z komentarzem Wiktora Wójcika, prezesa zarządu Warmia i Mazury Sp. z o.o. operatora Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury.
Pozdrawiam
Dariusz Naworski
Rzecznik Prasowy
Do MI
Dzień dobry. Czy inna spółka niż PKP PLK może być inwestorem dla dodatkowego toru do Lęborka albo Słupska? Zamiast PKP PLK są też inni zarządcy PKP SKM i PKM s.a. spółka PLK przekazałaby w ciągu 30 dni swoje grunty nowemu inwestorowi. Proponuję pozew przeciwko Minister właściwy do spraw infrastruktury w tej sprawie.
Czy MI pod rygorem pozwy sądowego może w ciągu 14 dni ustalić nowego inwestora dla tej inwestycji? Stoję od pół godziny w pociągu który utknął na tej linii. Pasażer twierdzą że tutaj żaden pociąg PKP Inter city nigdy jeszcze nie dojechał punktualnie odkąd jeżdżą na tej linii.
Pozdrawiam
Adam Fularz
Wejherowska.pl
Dolina Zielona 24a
Zielona Góra
--
null
Szanowni Państwo. Do redakcji zgłosiła się kobieta która jeszcze nigdy nie wyjechała planowo bez opóźnień pociągiem pospiesznym z Trójmiasta. Opóźnienie występuje wg niej zawsze.
Wnoszę w związku z powyższym o przekazanie przez spółkę PKP PLK pasa terenu wzdłuż linii kolejowej Rumia- Reda jako że wg mojej wizji lokalnej w dniu dzisiejszym wzdłuż linii kolejowej po stronie północnej jest pas terenu- w jednym tylko miejscu jest zwężenie i na proponowany nowy tor wchodzi czyjś płot. Poza tym pas terenu jest wolny - nie zajęty- odpowiednio szeroki. Wnoszę aby to spółka PKM S.A. lub PKP SKM spółka z o.o. były inwestorem a nie PKP PLK które już miały czas w przeszłości na tego typu inwestycje. Wnoszę by samorząd województwa wystąpił do PKP PLK o przekazanie pasa drogowego drogi żelaznej oraz położonych od północy torów stacyjnych w m. Rumia i Reda tak aby nowy tor stanowił spójną całość funkcjonalną.
Pozdrawiam
Adam Fularz
Wejherowska.pl
Dolina Zielona 24a
65-154 Zielona Góra
--
null
Dzień dobry,
To historyczny wynik. W lipcu z wrocławskiego lotniska skorzystało 453 011 podróżnych i jest to blisko 17-procentowy wzrost liczby pasażerów w porównaniu do rekordowego lipca 2019 oraz ponad 27-procentowy w porównaniu do lipca 2022.
- Turcja w lipcu okazała się liderem wśród wszystkich połączeń południowych. Wybrało ją ponad 53 tys. osób. Najpopularniejszym tureckim kurortem była Antalya.
- Z połączeń niskokosztowych skorzystało w lipcu 250 185 osób, czyli ponad 55 proc. wszystkich pasażerów odlatujących i przylatujących do Portu Lotniczego Wrocław.
- Najchętniej wybieranym kierunkiem była Wielka Brytania, a wśród połączeń południowych – Włochy.
- Ofertę przewoźników sieciowych w lipcu wybrało 56,6 tys. osób, z czego ponad 23 tys. skorzystało z połączeń PLL LOT.
Zdjęcia dostępne pod linkiem: https://drive.prexpert.cloud/photo/share/INgAkK9J
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Adriana Kondratowicz
PR EXPERT
+48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 17 sierpnia 2023 r.
Informacja prasowa
Rekordowy lipiec w Porcie Lotniczym Wrocław. Turcja hitem wśród podróżnych
Blisko 17-procentowy wzrost liczby pasażerów w porównaniu do rekordowego lipca 2019 oraz ponad 27-procentowy w porównaniu do lipca 2022 odnotowało wrocławskie lotnisko w ubiegłym miesiącu. W lipcu chętnie podróżowano przede wszystkim na słoneczne Południe, a niekwestionowanym liderem była Turcja i słynny kurort – Antalya.
453 011 pasażerów skorzystało w lipcu z Portu Lotniczego Wrocław. To historyczny wynik, który w porównaniu do zeszłego roku jest wyższy o ponad 27 proc. (355 557 podróżnych) i o blisko 17 proc. bije też dotychczasowy rekord z 2019 roku (387 772 pasażerów).
– Jesteśmy w szczycie sezonu i widzimy, jak z miesiąca na miesiąc liczba podróżnych wzrasta. Przed nami jeszcze drugi, bardzo intensywny pod względem wylotów na wakacje miesiąc, sierpień – mówi Cezary Pacamaj, prezes Portu Lotniczego Wrocław i dodaje, że zestawiając czerwiec z lipcem tego roku, liczba pasażerów wzrosła o blisko 30 tys. – Te wyniki to dla nas powód do dumy, gdyż widzimy, że podróżni chętnie korzystają z naszej oferty i po prostu lubią latać z Wrocławia. Dotyczy to nie tylko mieszkańców Dolnego Śląska, ale także i ościennych województw – podkreśla.
Turcja liderem wśród kierunków południowych
Turcja w lipcu okazała się liderem wśród wszystkich połączeń południowych – zarówno czarterowych, jak i niskokosztowych. Wybrało ją 53 310 osób, co w zestawieniu z lipcem 2019 roku stanowi blisko 68-procentowy wzrost. Najpopularniejsza wśród tureckich kurortów okazała się Antalya – zdecydowało się na nią ponad 40 tys. osób. Pozostali wybrali Bodrum (8,4 tys.), Izmir (2,9 tys.) i Dalaman (1,8 tys.). Kolejnymi najpopularniejszymi kierunkami, poza Turcją, były: Heraklion, Rodos, Kos, Palma i Tirana.
Łączna liczba osób korzystających z połączeń czarterowych z Wrocławia wyniosła 137 145 i stanowiła 30 proc. wszystkich pasażerów obsłużonych przez lotnisko w lipcu. Jest to blisko 25-procentowy wzrost w porównaniu z lipcem 2019 roku.
Połączenia niskokosztowe w szczycie popularności
250 185 osób, czyli ponad 55 proc. wszystkich pasażerów odlatujących i przylatujących do Portu Lotniczego Wrocław, to podróżni korzystający z usług linii takich jak Ryanair i Wizz Air. W lipcu najchętniej latali oni do Wielkiej Brytanii (prawie 71,9 tys.).
Z typowo wakacyjnych i południowych kierunków najczęściej wybierane były Włochy (43,7 tys.), z Bolonią i Mediolanem na czele. – Obserwujemy, że Włochy od kilku miesięcy są zdecydowanym liderem wśród południowych połączeń niskokosztowych i plasują się na drugim miejscu, zaraz za Wielką Brytanią, w zestawieniu najpopularniejszych kierunków – zauważa Karol Przywara, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław. Podkreśla także, że liczba osób podróżujących do Włoch zdecydowanie się zwiększyła – w porównaniu lipiec 2019 – lipiec 2023 ten wzrost sięga aż 130 proc.
Drugim najchętniej wybieranym krajem południowej Europy jest Hiszpania (21 tys.). Na trzecim miejscu plasuje się Grecja (17,9 tys.), która odnotowała niebagatelny, blisko 290-procentowy wzrost w porównaniu do lipca 2019 roku (4,6 tys. podróżnych). Z połączeń niskokosztowych do Chorwacji skorzystało w lipcu 16,6 tys. osób i jest to czwarte miejsce w zestawieniu najpopularniejszych niskokosztowych kierunków południowych.
Oferta przewoźników sieciowych
Ofertę przewoźników sieciowych w lipcu wybrało 56,6 tys. osób. Same połączenia międzynarodowe przewoźników, takich jak Lufthansa, KLM, Swiss International Air Lines czy Eurowings stanowiły 7,4 proc. całego ruchu pasażerskiego w lipcu – 33 546 osób. Na połączenie rodzimego przewoźnika PLL LOT do Warszawy zdecydowało się natomiast 23 119 osób.
Witam,
nazywam się Mikołaj Majewski. Analizując branżę witryn internetowych, natknąłem się na stronę - zorska.pl. Chciałbym pomóc podnieść wyniki sprzedażowe Państwa firmy za pomocą Google Ads. Z przyjemnością przygotuję dla Państwa dedykowaną strategię promocji w Google.
W naszej firmie kładziemy nacisk na nowoczesne rozwiązania, takie jak:
• kampanie tekstowe w formacie jedno słowo kluczowe w jednej grupie reklam
• własna porównywarka cen dla kampanii produktowych,
• system chroniący przed nieprawidłowymi kliknięciami.
Za ich sprawą reklama jest jeszcze tańsza.
Pracuję dla firmy, która jest jedną z wiodących agencji SEO/SEM w naszym kraju. Nasz firma działa w branży marketingu internetowego od ponad dekady. Współpraca z nami to realna szansa na powiększenie przychodów w Państwa firmie.
Serdecznie zachęcam do odpowiedzi TAK na ten e-mail, a z przyjemnością przygotuję dla Państwa ciekawe, zyskowne rozwiązanie.
----------------
Pozdrawiam
SPECJALISTA DO SPRAW SEO
Mikołaj Majewski
Tel: 616 313 830
e-mail: majewski.m@seo24-top1.pl
Dodam że stoimy po raz drugi 3 km za Poznaniem a za oknem widac jak ktoś naprawia koło w barowym wagonie Wars.
Pozdrawiam
Adam
On Monday, August 14, 2023, Telewizja Opera wrote:
Do Utk
Szanowni Państwo.
Ostatnio się rozchorowalem. Nie mam szans na miejsce siedzące. Przykład to połączenie 14.20 z Poznania do Gdyni spółki PKP Intercity gdzie brak możliwości zajęcia miejsca siedzącego nawet dla inwalidy. Przykład to Leo Express tydzień temu z Katowic odjazd ok. 2.08 w nocy do Bohumina- tez brak możliwości w ogóle podróży.
Państwo zbyt wiele rynku blokują ustawodawstem- powinno być więcej możliwości podróży poprzez otwarcie dostępu do rynku co pomoże starszym i/albo chorym. Mnie Państwo (...) skazują na kilka godzin stania w korytarzu pociągu.
Pozdrawiam
Adam Fularz
Polish News Agency
Dolina Zielona 24a
65-154 Zielona Góra
--
Transport.org.pl
--
null
Dzień dobry,
302 674 pasażerów obsłużyło wrocławskie lotnisko na połączeniach czarterowych od początku maja do końca lipca tego roku. Samoloty na wszystkich 31 kierunkach były wypełnione praktycznie w 100 proc.
· Najwyżej w rankingu najpopularniejszych kierunków czarterowych z Wrocławia znalazły się tureckie kurorty i greckie wyspy.
· Liderem zestawienia jest Antalya - od maja do końca lipca Port Lotniczy Wrocław obsłużył na tym kierunku 100 601 pasażerów.
· Ofertę czarterową z wylotem z Wrocławia wybierają nie tylko mieszkańcy Dolnego Śląska, ale także osoby z województwa lubuskiego, łódzkiego, wielkopolskiego i opolskiego.
Zdjęcia dostępne pod linkiem: https://drive.prexpert.cloud/photo/share/LM1kRpMM
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Adriana Kondratowicz
PR EXPERT
+48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 08 sierpnia 2023 r.
Ten sezon należy do czarterów. Oto 10 najpopularniejszych kierunków z Wrocławia
Plaża, turkusowe morze i zasłużony wypoczynek. Tego lata pasażerowie wrocławskiego lotniska chętnie decydują się na loty czarterowe i wypoczywają na słonecznym Południu. Najwyżej w rankingu najpopularniejszych kierunków czarterowych z Wrocławia znalazły się tureckie kurorty i greckie wyspy.
302 674 pasażerów obsłużyło wrocławskie lotnisko na połączeniach czarterowych od początku maja do końca lipca tego roku. Samoloty na wszystkich 31 kierunkach były wypełnione praktycznie w 100 proc.
- W tym roku obserwujemy, że pasażerowie znacznie chętniej decydują się na ofertę czarterową niż w latach ubiegłych. Boom na te kierunki rozpoczął się już w maju, a obecnie jesteśmy w szczycie sezonu. Przed nami jeszcze cały sierpień, który jest intensywnym miesiącem pod względem liczby osób podróżujących do popularnych kurortów nad Morzem Śródziemnym, Egejskim, Jońskim, Czarnym czy Czerwonym – mówi Cezary Pacamaj, prezes Portu Lotniczego Wrocław. Dodaje również, że wrocławskie lotnisko wybierają nie tylko mieszkańcy Dolnego Śląska, ale także osoby z województwa lubuskiego, łódzkiego, wielkopolskiego i opolskiego.
Pasażerowie lecący na wakacje z Wrocławia mogą korzystać także z licznych udogodnień przygotowanych na terenie lotniska. Należą do nich m.in. przejście rękawem lotniczym z i do samolotu na wszystkich lotach czarterowych, bezpłatny przejazd busem i meleksem z parkingu D do budynku terminala, wygodny parking z ładowarką do samochodów elektrycznych i możliwością rezerwacji miejsca online, a także komfortowa odprawa dla osób podróżujących poza strefę Schengen dzięki bramkom do automatycznej kontroli.
Zobacz TOP 10 połączeń czarterowych z Wrocławia:
1. Antalya
Ten kurort Riwiery Tureckiej jest niekwestionowanym liderem wśród połączeń czarterowych z Wrocławia. Od maja do końca lipca Port Lotniczy Wrocław obsłużył na tym kierunku 100 601 pasażerów. Miasto, którego symbolem jest pomarańcza, to mekka turystów – słynie z doskonałej bazy hotelowej, turkusowej wody, zabytkowych uliczek i niesamowitego krajobrazu z górami Taurus w tle. Antalya jest także znakomitą bazą wypadową do zwiedzania okolicy. Niedaleko miasta znajduje się wodospad Kurşunlu oraz ruiny miasta Termessos.
2. Bodrum
Ta miejscowość w południowo-zachodniej Turcji, położona naprzeciw wyspy Kos, zajmuje drugie miejsce w zestawieniu czarterowym z Wrocławia. W tym kierunku na wypoczynek z wrocławskiego lotniska udały się 22 153 osoby. Bodrum słynie nie tylko z doskonałej bazy turystycznej, ale i unikatowej panoramy miasta, na którą składają się m.in. słynne białe domki ulokowane na wzgórzach. W Bodrum znajduje się też duża przystań jachtowa, z której można wybrać się na wycieczkę na położone niedaleko greckie wyspy takie jak Kos czy Rodos.
3. Rodos
Wyspa Słońca, czyli Rodos, to najpopularniejsza grecka wyspa wśród zestawienia lotów czarterowych z Wrocławia. Od maja do końca lipca w tym kierunku udało się 19 204 podróżnych. Wyjątkowym miejscem na wyspie jest przylądek Prasonisi, gdzie Morze Śródziemne łączy się z Egejskim. Obowiązkowym punktem pobytu na Rodos jest również wizyta w Lindos, „białym" miasteczku z urokliwym Akropolem. Najpopularniejszą plażą na wyspie jest zaś Tsambika.
4. Heraklion
Największe miasto na Krecie zajmuje czwarte miejsce w zestawieniu najpopularniejszych kierunków czarterowych z Wrocławia. Łączna liczba pasażerów na tym kierunku wyniosła 17 426 osób. Miasto oferuje turystom nie tylko wypoczynek na plażach, ale także jest gratką dla miłośników historii – w Heraklionie znajdują się m.in. dawne weneckie mury obronne czy bazylika Agios Marcos.
5. Burgas
15 072 – tylu pasażerów na kierunku Burgas obsłużyło wrocławskie lotnisko od maja do końca lipca. Ten kurort nad Morzem Czarnym jest znany nie tylko z urokliwego wybrzeża. Otaczają go również trzy jeziora – Burgas, Atanasovsko i Mandrensko, a w pobliżu miasta znajduje się Park Narodowy Strandża oraz jedna z największych atrakcji – gorące źródła.
6. Kos
Raj dla miłośników relaksu i plażowania. Taka właśnie jest grecka wyspa Kos, na którą z Wrocławia udało się od maja do końca lipca 14 165 turystów. Kos przyciąga niezwykłymi plażami i turkusowym kolorem wody. Miejscem uwielbianym przez turystów są termy Embros, gdzie woda o temperaturze bliskiej 50 st. Celsjusza wydobywa się ze skały i wpada do położonego nad brzegiem morza basenu.
7. Zakynthos
Na Zakynthos znajduje się jedna z najsłynniejszych plaż w Grecji – urokliwa Zatoka Wraku. Wody Morza Jońskiego oblewające wyspę są również największym w Europie miejscem lęgowym słynnych żółwi Caretta caretta, które turyści, odbywający rejs po morzu, mogą oglądać w ich naturalnym środowisku. Z połączenia czarterowego na Zakynthos skorzystało od maja do końca lipca 11 504 pasażerów lecących z Portu Lotniczego Wrocław.
8. Warna
Jedno z najpiękniejszych miast Bułgarii i czarnomorski kurort. Warna – znajduje się na 8. miejscu w zestawieniu najpopularniejszych kierunków czarterowych z Wrocławia. Od maja do końca lipca udało się tam na wakacje 9 147 osób. Plażowicze mogą odpoczywać na piaszczystej plaży w centrum miasta, a miłośnicy aktywnego wypoczynku spacerować po Parku Nadmorskim. W Warnie nie brakuje zabytków, a symbolem miasta jest Sobór Zaśnięcia Matki Bożej.
9. Hurghada
Ten zlokalizowany na wybrzeżu Morza Czerwonego kurort należy do najpopularniejszych w całym Egipcie. Turystów przyciągają tam znakomite plaże i turkusowa woda. Miasto jest też miejscem idealnym dla fanów snorkelingu, dzięki dobrze zachowanej rafie koralowej. Hurghada zajmuje 9. miejsce w zestawieniu najpopularniejszych kierunków czarterowych z Wrocławia – od maja do końca lipca z tego połączenia skorzystało 9 047 osób.
10. Majorka
Plażami i klimatem Majorki zachwycali się już Fryderyk Chopin, George Sand czy Joan Miró. Jednym z jej najbardziej atrakcyjnych punktów widokowych jest Przylądek Formentor, na którego szczycie znajduje się XIX-wieczna latarnia morska. Obowiązkowym punktem wakacji na Majorce jest również wizyta w urokliwych miasteczkach takich jak Deia czy Valldemossa. Z Wrocławia na Majorkę od maja do końca lipca podróżowało 8 826 osób.