Port lotniczy w Babimoście- zabytek socjalizmu? Niestety, ostatnie wiadomości dotyczące losu lotniska w Babimoście obwieściły jego zamknięcie. A jest to drugi port lotniczy w Polsce co do wielkości systemu...
Do dziennikarza trójmiejskiej Gazety Wyborczej- Autostrada Północna a Kolej Wschodnia Zielona Góra, 7 października 2008 Szanowny Panie, Jako ekolog i ekonomista transportu uważam że gdyby motoryzacja indywidualna miała pokryć...
Szanowni Państwo,
Angażują się Państwo w promowanie różnych idei, często- wg mnie bzdur. Do tych bzdur, zaliczyłbym, jako ekonomista transportu, ideę kolei dużych prędkości w Polsce. To będzie nabój do szuflad, nic więcej. W Polsce nie ma nawet tej zwykłej kolei, roczny wskaźnik podróży koleją na mieszkańca w Polsce jest 3-krotnie niższy niż w Czechach czy RFN. Wg mnie są Państwo naiwniakami podchwytując takie "buble", a teksty wciska rządowa agencja PR. Ów pomysł kolei DP w Polsce jest forsowany przez mało innowacyjny establishment z PKP przyzwyczajony do etatyzmu. W Szwajcarii nie ma KDT, i co? Mają najlepsze koleje w Europie, rocznie 10-krotnie większe przewozy/mieszkańca niż u nas. Czesi tak samo- przodują w Europie Śr- Wschodniej, a mają pociągi z pudłami wychylnymi.
Nie wiem, czy Państwa łamy (i głowy) są otwarte dla innych poglądów, z doświadczenia wiem że nie, bo już parę razy zapraszano mnie do pisania (nawet sam naczelny), i nic jednak nie odpowiadało. Chętnie bym zaoponował, ale niby jak?
Szanowni Państwo,
W moim odczuciu bardzo zaniedbali Państwo sprawę komunikacji kolejowej do Płocka. Sprawy kolei to nie tylko domena samorządu wojewódzkiego. Państwa samorząd wojewódzki nazywa się chyba „Koleje Mazowieckie”, bo popiera monopol jednego przewoźnika. Jest to niekorzystne szczególnie dla Państwa miasta. Przewoźnik prywatny skuteczniej lobbowałby za remontem torowisk wokół Płocka.
Rozumiem, że z powodu złego stanu torów i długiego czasu przejazdu na razie niemożliwe są szybkie połączenia do Warszawy. Cóż jednak z połączeniami do Torunia? Trasa kolejowa jest tylko nieznacznie dłuższa niż trasa drogowa, i wiedzie przez Sierpc. Czemu z Płocka nie ma bezpośrednich połączeń kolejowych do tego miasta? W sąsiednim województwie kujawsko- pomorskim działa przewoźnik Arriva PCC- to on mógłby przedłużyć swoje kursy z Sierpca do Płocka i rozreklamować je.
Albo kwestia połączeń Płock - Grudziądz przez Sierpc. Ów przewoźnik obsługuje połączenie Grudziądz- Brodnica, a po porozumieniu władz obu województw te pociągi mogłyby docierać do Płocka. Wówczas możnaby liczyć na większa liczbę pasażerów. Pyzatym pożądane byłyby połączenia z Płocka przez Brodnicę do Iławy, skąd są przesiadki na Olsztyn, Gdańsk, Gdynie, Elbląg. Myślę że możliwe jest obsługiwane autobusem szynowym połączenie Płock- Olsztyn przez Iławę.
Wnoszę do władz miasta o zajęcie się sprawami połączeń kolejowych w Państwa regionie. Żadne inne tak znaczące miasto w Polsce nie ma tak zaniedbanej komunikacji kolejowej. Sugeruję większą dbałość o przełamywanie monopoli przewoźników kolejowych.
Z wyrazami szacunku,
/-/
View Larger MapSzanowni Państwo,Państwa samorząd wg mnie jako jedyny w kraju nie wykorzystuje należycie infrastruktury kolejowej do transportu miejskiego. Owszem, zgadzam się z inicjatywą powstania kolei BiT-City łączącej...
Warszawa potrzebuje ogromnej reformy komunikacji miejskiej Od lat z zatroskaniem spoglądam na coraz to gorszy stan warszawskiej komunikacji miejskiej. Przez lata kilkakrotnie "interweniowałem", pisząc różne apele oraz współorganizując konferencje...
W sprawie systemu SKM dla półmilionowego zagłębia LGOM Apel do władz koncernu KGHM S.A., oraz do władz miast Polkowice i Lubin Szanowni Państwo, Licząca pół miliona mieszkańców konurbacja Legnicko-...
3. Obraz europejskiego rynku kolejowegoSystemy kolejowe poszczególnych krajów pogrupowano według głównego "performance mesure", mianowicie wg liczby podróży koleją na mieszkańca rocznie, co jest synonimem jakości systemu kolejowego. Z...