Szanowni Państwo,
22 września, czyli najbliższy wtorek, jest ukoronowaniem obchodów Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu, który w tym roku rozpoczął się 16 września. Tego dnia komunikacją zbiorową jeździmy za darmo.
Załączam komunikat na ten temat.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
www.mazowieckie.com.pl www.bom.mazovia.pl "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Redakcja serwisu otrzymała list z odpowiedziami UTK Urząd Transportu Kolejowego na pytanie o odszkodowanie za opóźnienie pociągu. Jak się okazuje- wszystko zależy od przyczyny opóźnienia.
Opr. Adam Fularz
---------- Wiadomość przekazana z Utk----------
Od:
<pasazer na s.
utk.gov.pl>
Data: czwartek, 17 września 2020
Temat: Odpowiedź UTK: Utrudnienia w realizacji podróży na trasie Giżycko - Zielona Góra [DPP-WOPN.612.642.2020]
Do: adam na s.
wieczorna.plSzanowny Panie,
w nawiązaniu do Pana korespondencji z 23 sierpnia 2020 r. dziękujemy za kontakt z Urzędem Transportu Kolejowego (UTK).
W przekazanej wiadomości e-mail nie sprecyzował Pan pociągu, którego opóźnienie spowodowało utrudnienia w kontynuacji Pana podróży. Z treści skargi wynika jednak, że był to prawdopodobnie pociąg TLK nr 35104 Branicki (rel. Kraków Główny - Gdynia Główna). Weryfikacja przeprowadzona przez UTK w Systemie Ewidencji Pracy Eksploatacyjnej (SEPE) wykazała, że powodem opóźnienia ww. składu było, m.in.: wstrzymanie ruchu z powodu awarii innego pociągu, potrącenie zwierzyny domowej oraz wydłużony czas lokowania podróżnych.
Niezależnie od powyższego, podmiotem właściwym w kwestii wyjaśniania przyczyn opóźnień jest przewoźnik, w tym przypadku:
"PKP Intercity" Spółka Akcyjna
Aleje Jerozolimskie 142A
02-305 Warszawa
Wskazujemy ponadto, że podróżni mają prawo do złożenia reklamacji w związku z opóźnieniem składu pasażerskiego.
Zasady wypłaty rekompensat z tytułu opóźnień pociągów dalekobieżnych wynikają z rozporządzenia (WE) nr 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczącego praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym (Dz. Urz. UE L 315 z 03.12.2007, str. 14, ze sprost.) dalej jako: "rozporządzenie 1371/2007".
Art. 17 ust. 1 rozporządzenia 1371/2007 stanowi, że pasażer może zażądać od przedsiębiorstwa kolejowego odszkodowania za opóźnienie w przypadku opóźnienia pomiędzy podanym na bilecie miejscem wyjazdu i miejscem docelowym, za które nie otrzymał on zwrotu kosztów biletu. Minimalna kwota odszkodowania wynosi:
a) 25 % ceny biletu w przypadku opóźnienia wynoszącego od 60 do 119 minut;
b) 50 % ceny biletu w przypadku opóźnienia wynoszącego 120 minut lub więcej.
Przepis art. 17 ust. 3 zdanie drugie i trzecie rozporządzenia 1371/2007 stanowi natomiast, że przedsiębiorstwa kolejowe mogą wprowadzić próg minimalny, poniżej którego odszkodowanie nie będzie wypłacane. Wysokość progu nie przekracza 4 euro.
"PKP Intercity" S.A. wprowadziła próg wypłaty rekompensat za opóźnienia pociągów. Zgodnie z § 25 ust. 7 Regulaminu przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez "PKP Intercity" S.A., dalej jako: "RPO-IC", wynosi on 16,00 zł, a zatem na chwilę obecną nie przekracza 4 euro.
Prosimy mieć jednak na uwadze, że przytoczone regulacje unijnego rozporządzenia nie ograniczają prawa pasażerów wszystkich kategorii pociągów w Polsce do reklamacyjnego dochodzenia roszczeń z tytułu naprawy szkody na podstawie krajowych przepisów Kodeksu cywilnego (tj. art. 363 § 1 i 471 k.c.) oraz ustawy Prawo przewozowe. W tym przypadku brak jest progów kwotowych limitujących odszkodowanie.
Zgodnie z art. 62 ust. 2 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. - Prawo przewozowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 8), przewoźnik odpowiada za szkodę, jaką poniósł podróżny wskutek opóźnionego przyjazdu lub odwołania regularnie kursującego środka transportowego. Odpowiedzialność może obejmować rzeczywistą stratę na mieniu, jak również utracone pożytki.
W przypadku dochodzenia roszczeń na podstawie ww. przepisów krajowych konieczne jest udowodnienie przewoźnikowi poniesionej straty (np. przedstawienie rachunków mających związek przyczynowo-skutkowy pomiędzy faktem opóźnienia pociągu a powstałą szkodą). Co istotne, przewoźnik może uchylić się od odpowiedzialności, jeżeli opóźnienie pociągu i powiązana z nim szkoda wynikły z przyczyn całkowicie od niego niezależnych, tj. ze zdarzeń nadzwyczajnych:
- na powstanie których nie miał on wpływu (np. utrudnienia na szlaku po nawałnicy),
- których, mimo zachowania należytej staranności, nie mógł przewidzieć lub których skutkom nie mógł zapobiec (np. wtargnięcie pod pociąg osoby postronnej czy zderzenie pociągu z samochodem na niestrzeżonym przejeździe drogowo-kolejowym).
Nie jest to więc odszkodowanie za sam fakt opóźnienia środka transportowego, lecz za udowodnioną stratę materialną powstałą wskutek opóźnionego przyjazdu pociągu do stacji docelowej zgodnej z danymi na bilecie.
Do zdarzeń nadzwyczajnych nie zaliczają się jednak przypadki awarii taboru niewywołanej czynnikami zewnętrznymi, samoczynne usterki urządzeń sterowania ruchem kolejowym czy niewłaściwa organizacja prac torowych. Za takie zdarzenia przewoźnicy ponoszą odpowiedzialność odszkodowawczą.
Usystematyzowane informacje na temat zasad dochodzenia roszczeń z tytułu opóźnień pociągów znajdzie Pan w artykule poradnikowym UTK pod adresem:
https://utk.gov.pl/pl/aktualnosci/14068,Odszkodowanie-za-opozniony-pociag.html?search=37004438
Formularz reklamacyjny spółki PKP Intercity znajduje się na stronie: https://www.intercity.pl/pl/site/dla-pasazera/obsluga-klientow/reklamacje-i-skargi/zglos-reklamacje.htmlPrzewoźnik będzie miał obowiązek rozpatrzyć reklamację w przepisowym terminie do 30 dni od momentu jej wpływu. O dochowaniu wymaganego terminu decyduje data wysłania odpowiedzi.
Istotnym dokumentem, który należy dołączyć do reklamacji jest kopia (skan lub czytelne zdjęcie) biletu papierowego lub plik/numer biletu internetowego na przejazd pociągiem. Prosimy o zachowanie jego oryginału na wypadek, gdyby jego dostarczenie do spółki kolejowej okazało się na dalszym etapie sprawy niezbędne.
W przypadku gdy odpowiedź przewoźnika nie będzie dla Pana satysfakcjonująca, ma Pan prawo złożyć wniosek do Rzecznika Praw Pasażera Kolei przy Prezesie UTK w celu polubownego rozwiązania sporu pasażerskiego. Formularz wniosku wszczynającego postępowanie i więcej informacji o tej procedurze znajdzie Pan na stronie Rzecznika: https://www.pasazer.gov.pl
Zaznaczamy również, że zgodnie z § 23 ust. 1 pkt 2 lit. b rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 sierpnia 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. 2020 poz. 1356, z późn. zm.): danym środkiem transportu albo pojazdem można przewozić, w tym samym czasie, nie więcej osób niż wynosi 100% liczby miejsc siedzących albo 50% liczby wszystkich miejsc siedzących i stojących określonych w dokumentacji technicznej lub dokumentacji techniczno-ruchowej dla danego typu środka transportu albo pojazdu przy jednoczesnym pozostawieniu w środku transportu albo pojeździe co najmniej 50% miejsc siedzących niezajętych.
"PKP Intercity" S.A. wybrała limit odnoszący się do liczby 100% dostępnych w pociągu miejsc do siedzenia, całkowicie wyłączając na okres epidemii COVID-19 sprzedaż biletów bez gwarancji miejsca siedzącego. Rozwiązanie takie pozwala spółce ściśle przestrzegać wynikający z przepisów limit przewozu pasażerów w transporcie zbiorowym i zapobiegać przypadkom przepełnienia pociągów.
Prosimy o przyjęcie powyższych informacji.
Jednocześnie informujemy, że zasady przetwarzania Pana danych osobowych znajdują się w załączonym pliku.
==============cytowana wiadomość
==============From: Adam Fularz [mailto:adam na s. wieczorna.pl]
Sent: Sunday, August 23, 2020 9:29 PM
To: UTK <utk na s. utk.gov.pl>
Subject: Skarga na koleje w Polsce -brak gwarancji podróży
Do Utk
Utknalem podczas wakacyjnych wyjazdów- dziś z Giżycka nie mogłem się wydostać. Jeden pociąg co odjechał ok. 18-tej mial opóźnienie 1.5 do 2 godziny i zerwał przesiadki a inny- połączenie przesiadkowe z Mazur z Giżycka do Zielonej Góry przez Ełk Białystok i Wrocław- niestety nie mogłem kupić biletu bo nie było już miejsc w pociągu Intercity.
Redakcja Polish News Agency
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
do MSWiA
Wniosek do MSWiA dot. kształcenia kierowców samochodów w Polsce
Szanowni Państwo,
Mam wrażenie że WORD-y stosują jakieś przestarzałe testy, przestarzałe arkusze pytań testowych- w których nie ma popularnych uczestników ruchu typu dziecko na hulajnodze wyczynowej. Takie dziecko- jako pieszy z zabawką- w mojej ocenie winno mieć pierwszeństwo i może poruszać się dowolnie we wszystkich kierunkach, bo nie ma wolnej ręki by sygnalizować, w którą stronę skręci.
W czasie weekendu byłem świadkiem dyskusji w której mężczyzna opowiadał o "agresywnych rowerzystach". Mam wrażenie że część kierowców samochodów nie rozumie że większość popularnych obecnie modeli rowerów wyścigowych czy sportowych- nie ma fabrycznie montowanych hamulców. W tych rowerach nie ma możliwości hamowania inaczej niż przez wejście w ślizg bokiem roweru.
Hamowanie albo w ogóle nie ma miejsca, albo wymaga zarzucenia całym rowerem. W rowerach bmx które też nie mają hamulców - hamuje się wsadzając buta jednej nogi między ramę a oponę (umiem to, jest to niewygodne). Mam wrażenie, jeżdżąc na rowerach moich kolegów i znajomych, że hamulce są współcześnie rzadkością w rowerach popularnych wśród osób młodszych.
W rowerach typu bmx zamontowanie hamulców jest bardzo skomplikowane i bardzo drogie, wymaga stosowania rotorów. Nierzadko jest to koszt większy niż koszt całego roweru. Zwłaszcza dzieci nie stać na hamulce z rotorami w bmx-ach. Syn sąsiada na pewno nie ma hamulców, i chyba wszystkie inne rowery bmx w mojej okolicy- także nie mają rotorów.
Prawo o ruchu drogowym powinno te zmiany uwzględniać. Kierowcy powinni być edukowani o braku hamulców- możliwe że w większości spotykanych obecnie "szybkich rowerów" w ruchu miejskim.
Pozdrawiam,
Adam Fularz
Dzień dobry
Z Cezarym Stacewiczem, autorem strony Zaznaj Łodzi, odwiedzamy ciekawe miejsca na mapie Mazowsza i nie tylko. Więcej na ten temat w załączonym komunikacie.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
www.mazowieckie.com.pl www.bom.mazovia.pl "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Czy po ujawnieniu że były minister transportu posiadał 4 mln zł w gotówce- jego decyzje będą sprawdzone? Oto na przykład pan S. wstrzymał decyzję dot. Projektu Kolei Dużych Prędkości.
Pozdrawiam
Od:
Adam Fularz <
adam.fularz@wieczorna.pl>
Data: poniedziałek, 26 września 2016
Temat: Pytania o politykę transportową Hiszpanii
Czy PKP PLK planuje, wzorem władz Hiszpanii, gruntowną zmianę polityki transportowej kraju? W Hiszpanii zbudowano od podstaw wiele nowych linii kolejowych w standardzie kdp.
Uprzejmie informujemy, że na razie nie ma wiążących decyzji w sprawie dalszych prac dotyczących budowy KDP. W grudniu 2011 r. ówczesny Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej Pan Sławomir Nowak ogłosił zawieszenie prac nad tym projektem i wstrzymanie podjęcia decyzji o budowie KDP w Polsce do 2020 r. „uznając uzasadnienie i realność uruchomienia linii KDP „Y" do końca 2030 r."
Stroną decyzyjną w tej sprawie nadal pozostaje Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa. Zatem jeżeli chodzi o planowane przyszłe działania odnośnie przygotowania i budowy KDP prosimy o skierowanie pytań do resortu.
Zespół prasowy PLK
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Redakcja otrzymała 230 minut temu:
Od:
Media CBA <media na serw. cba.gov.pl>Date: wt., 15 wrz 2020 o 09:51
Subject: Komunikat CBA
To: Media CBA
Śledztwo dot. Sławomira N. Nowe ustalenia
Centralne Biuro Antykorupcyjne kontynuuje śledztwo przeciwko Sławomirowi N. i innym osobom, podejrzanym o przestępstwa korupcyjne. Realizując kolejne czynności w ramach ww. śledztwa funkcjonariusze ujawnili i zabezpieczyli składniki majątkowe należące do Sławomira N.
CBA zabezpieczyło środki pieniężne pochodzące z przestępstw korupcyjnych popełnionych przez Sławomira N. Pieniądze były ukryte w dwóch specjalnie przygotowanych skrytkach. Funkcjonariusze zabezpieczyli gotówkę w kwocie ponad 4 mln zł (4,163 mln) w tym 536.400 Euro, 470.000 USD i 30.000 zł. Zabezpieczono również inne składniki majątkowe, nabyte ze środków pochodzących z przestępstw korupcyjnych, w tym dwa mieszkania, których szacunkowa wartość wynosi ok. 2 mln zł, oraz luksusowy samochód marki Land Rover.
W ramach prowadzonych czynności dokonano także zabezpieczenia innych rzeczy mogących stanowić dowód w sprawie.
W ocenie śledczych sprawa pozostaje rozwojowa. CBA kontynuuje czynności związane m.in. z ujawnianiem kolejnych wątków ww. śledztwa oraz składników majątkowych osób, objętych postępowaniem.
Wydział Komunikacji Społecznej CBA
--
LargePrefPlaceholder-XKUz1MEJBwkOM
---------- Wiadomość przekazana z PLL LOT ----------
Od:
Biuro Prasowe PLL LOT <media na serw.
lot.pl>
Data: piątek, 11 września 2020
Temat: LOT ZNOSI OPŁATY ZA ZMIANY W REZERWACJI BILETÓW
| |
LOT ZNOSI OPŁATY ZA ZMIANY W REZERWACJI BILETÓW NA WSZYSTKICH POŁĄCZENIACH
|
|
Warszawa, 10 września 2020 r. – Od dziś pasażerowie Polskich Linii Lotniczych LOT mogą wielokrotnie zmieniać plany podróży bez dodatkowych opłat. To kolejne udogodnienie, jakie LOT wprowadza z myślą o pasażerach w czasie globalnej pandemii.
LOT wprowadził nowe, elastyczne zasady zarządzania rezerwacją. Oznacza to nie tylko większe bezpieczeństwo i kontrolę nad planem podróży w dobie globalnej pandemii, ale także zniesienie dodatkowych opłat za dokonywane zmiany. Według danych IATA (raport IATA i McKinsey & Company z sierpnia br.) w przypadku ruchu biznesowego, najważniejszym kryterium decydującym o podróży lotniczej w czasie pandemii jest możliwość dokonywania modyfikacji w rezerwacji biletów i dostępność połączeń bezpośrednich. Dlatego LOT wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom znosząc opłaty za zmiany w rezerwacjach. - Rozumiemy potrzeby naszych klientów, którzy w obliczu stale zmieniających się obostrzeń w poszczególnych krajach w związku z globalną pandemią oczekują usługi, która zapewni im maksymalny poziom bezpieczeństwa, komfort i elastyczność w planowaniu podróży. Dotyczy to nie tylko pasażerów, którzy zamierzają wybrać się na urlop wczesną jesienią, ale również stopniowo powracającego ruchu biznesowego. Oferujemy naszym klientom jeden z najbardziej konkurencyjnych produktów na rynku, a w ramach niego: elastyczność rezerwacji i łatwe zarządzanie nią online, atrakcyjne ceny biletów i wysoki standard produktu pokładowego. Nieustanie podwyższamy jakość naszej oferty walcząc o każdego pasażera – mówi Michał Fijoł, Członek Zarządu ds. Handlowych Polskich Linii Lotniczych LOT. Zmiana daty i kierunku podróży
Od dziś pasażerowie mają możliwość dowolną liczbę razy, bezpłatnie zmienić datę i kierunek lotu w ramach swojej rezerwacji. Dotyczy to biletów zakupionych w okresie od 10 września do 31 grudnia br. na wszystkie połączenia LOT-u, w każdej dostępnej taryfie, w tym również najtańszej opcji saver, bez dodatkowego bagażu. Ewentualne dopłaty wiążą się wyłącznie z różnicą w cenach biletów w przypadku braku dostępności taryfy, w której dokonano początkowej rezerwacji. W ramach biletów zakupionych do 10 września br. pasażerom przysługuje możliwość jednorazowej bezpłatnej zmiany trasy i daty podróży. Łatwa obsługa rezerwacji online
W przypadku wyboru nowej daty podróży na tej samej trasie, pasażerowie mogą samodzielnie dokonywać modyfikacji przez stronę lot.com w zakładce „Zarządzaj rezerwacją". Zmiany kierunku podróży można dokonać kontaktując się bezpośrednio z LOT Contact Centre lub agentami. Dbając o komfort podróży i najwyższą jakość obsługi pasażerów, w obecnej sytuacji epidemicznej LOT wdrożył również szereg technologicznych zmian w swojej ofercie. Nowy formularz na stronie lot.com pozwala na zgłoszenie chęci zmiany lub zwrotu biletu bez konieczności kontaktu telefonicznego lub mailowego. Na stronie dostępny jest także chatbot, który automatycznie odpowiada na zadawane przez pasażerów pytania. Dzięki dodatkowej usłudze TIME2THINK pasażerowie mają możliwość czasowej rezerwacji biletu w określonej cenie maksymalnie do 72 godzin. Wysoka jakość produktu i usług dla pasażerów Ponadto polski przewoźnik podnosi jakość produktu pokładowego – ostatnio zastąpił prasę papierową udostępniając ofertę liczącą ponad 1000 tytułów w prasie cyfrowej dla wszystkich pasażerów, niezależnie od klasy i kierunku podróży. W ostatnim czasie przewoźnik rozszerzył bezpłatny serwis pokładowy o nowe przekąski. W rejsach krajowych jest słodka drożdżówka, butelka wody 0,5 l dla każdego pasażera i chusteczka dezynfekująca. Na rejsach krótkodystansowych pasażerom bezpłatnie oferowany jest ponadto wybór słonych i słodkich przekąsek (precle, orzeszki i drożdżówki). Na lot.com pojawiła się możliwość zamawiania bezpłatnego posiłku specjalnego (do wyboru 25 różnych posiłków, m.in.: dla małych dzieci, koszerny, bezglutenowy czy z owocami morza) na rejsach dalekodystansowych we wszystkich klasach rezerwacyjnych oraz w klasie LOT Premium Class i LOT Business Class na trasach krótkodystansowych. Wkrótce w opcji samoobsługowej na lot.com pojawią się również posiłki płatne. Bieżące informacje dotyczące zasad bezpieczeństwa i serwisu dostępnego na pokładach samolotów LOT-u, umieszczone są na stronie lot.com w zakładceZalecenia dla podróżnych. Szczegółowy opis procedur epidemicznych, wprowadzonych w ramach wznowionych lotów pasażerskich, znajduje się w zakładce #BezpiecznyLOT.
|
| | | | | | | |
Polskie Linie Lotnicze LOT to nowoczesny przewoźnik łączący od 91 lat Europę Środkową i Wschodnią ze światem. W 2019 roku LOT przewiózł 10 mln pasażerów, o ponad milion więcej niż rok wcześniej i aż o 5,7 mln pasażerów więcej niż w 2015 r. LOT zapewnia komfortową podróż w ramach ponad 120 połączeń na świecie. W ofercie polskiego przewoźnika są bezpośrednie rejsy dalekodystansowe do portów w: Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach, Japonii, Korei Południowej, Singapurze, Indiach i na Sri Lance. LOT konsekwentnie zwiększa częstotliwość i udoskonala ofertę na tych kierunkach, wzmacniając tym samym swoją pozycję na europejskim rynku. Połączenia dalekodystansowe obsługuje Boeingami 787 Dreamliner, jednymi z najnowocześniejszych szerokokadłubowych samolotów świata. LOT jest jedną z najbardziej międzynarodowych i rozpoznawalnych polskich marek. Unsubscribe
| | | Wykonując obowiązek wynikający z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"), informujemy, że administratorem Twoich danych osobowych jest spółka Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Komitetu Obrony Robotników 43. Kontakt z administratorem jest możliwy za pośrednictwem poczty tradycyjnej na ww. adres,oraz adresem email iod@lot.pl. W każdym czasie masz możliwość wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych, w tym celu kontaktując się z administratorem we wskazany wyżej sposób. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj | | | | |
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Redakcja otrzymała:
From:
Katarzyna Żuchowska Sekretarz Miasta <urzad-miasta na serw. lubawa.pl>Date: Thu, Sep 10, 2020 at 1:23 PM
Subject: Re: Wniosek do Radnych Miasta Lubawa dot. programu Kolej Plus
To: Adam Fularz <Adam na s.
wieczorna.pl>
W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek.
W dniu 2020-08-13 o 08:21, Adam Fularz pisze:
> *Urząd miejski*
> ul. Rzepnikowskiego 9a
> 14-260 Lubawa
>
>
>
--
(..)
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Redakcja serwisu otrzymała list:
---------- Forwarded message ---------
From:
Magda Łuczak <m.luczak na s. aleksandrow-lodzki.pl>Date: Thu, Sep 10, 2020 at 2:17 PM
Subject: Re: odpowiedź na zapytanie
Dzień dobry,
W odpowiedzi na zapytanie informujemy, że od momentu zlikwidowania linii tramwajowej w Aleksandrowie Łódzkim nie było planów co do jej odbudowy.
--
Pozdrawiam,
Magda Łuczak
Wydział Inwestycji, Ochrony Środowiska i Rolnictwa
T: +48 42 2700 366 | Pokój: 6
(..)
W dniu 02.09.2020 o 13:30, Telewizja Opera pisze:
do UMAŁ
Szanowni Państwo, Jaki jest powód rezygnacji przez gminę z takiej inwestycji? Uprzednio ją planowano.
Pozdrawiam
Dzień dobry,
W odpowiedzi na zapytanie dotyczące planów odbudowy linii tramwajowej do Aleksandrowa Łódzkiego informujemy, że Gmina nie planuje w najbliższych latach wskazanej przez Państwa inwestycji.
--
Pozdrawiam,
Magda Łuczak
Wydział Inwestycji, Ochrony Środowiska i Rolnictwa
T: +48 42 2700 366 | Pokój: 6
(..)
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
--
Pozdrawiam,
Magda Łuczak
Wydział Inwestycji, Ochrony Środowiska i Rolnictwa
T: +48 42 2700 366 | Pokój: 6
Administratorem danych osobowych jest Burmistrz Aleksandrowa Łódzkiego.
Dane przetwarzane są w celu realizacji czynności urzędowych.
Masz prawo do dostępu, sprostowania, ograniczenia przetwarzania danych.
Więcej informacji znajdziesz na stronie
www.aleksandrowlodzki.bip.net.pl w zakładce ochrona danych osobowych.
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Redakcja serwisu otrzymała list:
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
List do PKP SA
(proszę o przekazanie gdyby nie dotyczył PKP PLK)
Szanowny Panie,
Zechcę ponownie zwrócić uwagę że dość konsekwentnie szukałem produktów spożywczych dla wegan w halach dworca W-wa Zachodnia i w okolicy. Nic nie znalazłem co mógłbym kupić i zjeść. Na stacji benzynowej w drodze powrotnej (już samochodem) znalazłem natychmiast i bez problemu- sałatkę vegan, ciasto wegańskie, mając nawet wybór dwóch rodzajów lodów dla wegan.
Przyznam że rzadko bywam w Warszawie, najbliższe duże miasto w mojej okolicy to Berlin.
Rozumiem argument że to najemcy decydują o wyborze menu jakie oferują- ale to zdaje się PKP S.A zawarło umowę z barem szybkiej obsługi i to PKP SA dokonało wyboru takich a nie innych najemców w hali głównej tegoż dworca.
Na dworcu miałem wrażenie że sprzedawane są produkty spożywcze absolutnie najtańsze, niezdrowe i najgorszej jakości. Nie mogłem znaleźć nic do zjedzenia ponad grejpfrutem, w efekcie nie jadłem przez kilkanaście godzin nim dotarłem do celu podróży.
O ile się nie mylę, po stronie niemeickiej jest dużo więcej wegan niż po polskiej stronie granicy. Jak sądze PKP powinno być przygotowane na wizytę cudzoziemców, tymczasem na dworcu czarnoskóry cudzoziemiec pytał mnie o drogę na peron 8-my by mógł dojechać na lotnisko, gdzie się spieszył na samolot. Twierdził, że po peronie 7. brakuje peronu 8-go, i znalazł wówczas mnie czekającego na pociąg w jakiejś opuszczonej poczekalni.
Pozdrawiam
Adam Fularz
wydawca prasowy
Panie Adamie, w załączeniu przesyłam informację prasową dotyczącą modernizacji stacji Warszawa Zachodnia., która po zakończeniu inwestycji będzie bardziej funkcjonalna.
Pozdrawiam
Karol Jakubowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa
Redakcja otrzymała:
---------- Forwarded message ---------
Od: Remigiusz Małecki
Date: pon., 7 wrz 2020 o 12:46
Subject: RE: Odpowiedź na korespondencję
To: Adam Fularz
Szanowny Panie Redaktorze,
Zapis w Planie transportowym dotyczący obsługi wszystkich przystanków i stacji zlokalizowanych wzdłuż linii kolejowych jest interpretowany w kontekście zapewnienia powszechnej dostępności usług transportu publicznego. Dotychczasowa praktyka wskazuje, iż pomijanie części przystanków w celu skrócenia czasu przejazdu pociągu organizowanego przez Województwo Lubelskie (np. w relacji Lublin - Zamość) spotykało się z negatywnym odbiorem społecznym. Aktualnie pociągi wojewódzkie zatrzymują się na wszystkich stacjach i przystankach.
Nie można jednak wykluczyć, że Pana interpretacja tego zapisu będzie mogła być zastosowana w miarę wzrostu częstotliwości połączeń, co pozwoliłoby na dywersyfikację oferty przewozowej pod względem kategorii pociągów. Będzie to jednak uzależnione od wielkości środków budżetowych dostępnych na sfinansowanie rekompensaty dla operatora/ów.
From: Adam Fularz
Sent: Tuesday, August 25, 2020 12:44 PM
To: Remigiusz Małecki
Subject: Re: Odpowiedź na korespondencję
Szanowny Panie, Proszę o sprawdzenie i wyjaśnienie tego fragmentu tekstu odpowiedzi:
"Ponadto Plan stwierdza, że: „W transporcie kolejowym obsługiwane będą wszystkie przystanki i stacje zlokalizowane wzdłuż linii kolejowych, na których będą wykonywane przewozy o charakterze użyteczności publicznej."Zapis ten wyklucza także organizację połączenia ekspresowego będącego przedmiotem Pana wniosku, obsługującego sześć stacji. "
W ocenie prawnika redakcji zapis ten nie wyklucza organizowania przewozów przyspieszonych, jeśli inne usługi transportowe nadal będą obsługiwały dany przystanek. Zapis ten nie przeszkadza w innych województwach dla oferowania połączeń przyspieszonych.
do UM Gliwice
do Radni Miasta Gliwice
Pytania prasowe
dot. Pytania prasowe do Radnych m. Gliwice- rozbiórka Trasy Średnicowej na obszarze śródmieścia miasta
- Poprzednie władze miasta w osobie pana Frankiewicza, chyba przez złe planowanie przestrzenne, rodem sprzed półwiecza, zrealizowały inwestycję -"Drogowa Trasa Średnicowa" która- wzorem bardziej rozwiniętej części świata- powinna być natychmiast zarzucona. Dziś śródmiejskie arterie w centrach miast - takie jak budowana właśnie w Gliwicach- są rozbierane w ramach ożywiania i rewitalizacji centrów miast. Istnieje szereg miast które rozebrały w swoich centrach- całkiem niedawno - podobne "inwestycje" z lat 60-tych i 70-tych XX wieku. Zrewitalizowane tereny przeznaczono na parki, tereny wypoczynkowe. W Seulu ostatnio podjęto decyzję o likwidacji estakad Cheonggyecheon oraz innych tras szybkiego ruchu. Spowodowało to ożywienie śródmieścia miasta. Tymczasem w Gliwicach zrealizowano niemodne już koncepcje, które sądzę, że pochodzą z lat 60-tych lub 70-tych, podobnie jak pomysł rozbiórki sieci tramwajowej w momencie gdy np. Olsztyn rozpoczynał odbudowę swojej sieci tramwajowej.
Czy Drogową Trasę Średnicową zamieniliby Państwo na powrót w śródmiejski zbiornik wodny, urządzając- waterfront podobnie piękny, jak przed wojną? Czy możliwa jest rozbiórka Trasy Średnicowej na obszarze śródmieścia miasta? Czy Rada Miasta wyraża zgodę na przeprowadzenie referendum miejskiego wśród mieszkańców- w sprawie natychmiastowej rozbiórki DTS?
opr. Adam Fularz
dla Polish News Agency
Dzień dobry
Dziś koleje Mazowieckie startują z drugą edycją akcji Koleją podróżujemy wspólnie. Zapraszam do zapoznania się z komunikatem na ten temat.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
www.mazowieckie.com.pl www.bom.mazovia.pl "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Do MI
Dodam jeszcze że dojście na peron 8 kosztowało mnie 50 złotych - chcąc zdążyć na pociąg chciałem przejść pod barierą zapory pieszej która rzadko się podnosi i zwykle piesi przechodzą pod spodem by wejść na peron odjazdu. Niestety akurat nie zauważyłem że wyłapywano przechodniów i w tamtej chwili nikt nie przechodził bo wlepiano mandaty. Sami ci co je wystawiali mieli opinię że dojście na peron na najruchliwszym dworcu kolejowym kraju jest źle rozwiązane.
Później jednak znów musiałem przebiec drugi raz pod zaporą pieszą bo byłem 4 minuty przed odjazdem i znowu nie mogłem uwierzyć własnym oczom że nie mam możliwości dojścia na peron odjazdu nr 8 bo znowu zapory opuszczono.
Pozdrawiam
Adam Fularz
Redakcja Polish News Agency
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
O tym, że czytanie wzbogaca nasze życie i rozwija umysł, nikogo nie trzeba przekonywać, dlatego już po raz piąty Koleje Mazowieckie włączają się do akcji Narodowe Czytanie. Organizowana rokrocznie akcja prezydencka ma na celu zachęcenie do czytania przede wszystkim literatury polskiej.
Finał 9. edycji Narodowego Czytania odbędzie się 5 września. Pracownicy Kolei Mazowieckich zachęcają do czytania i sami także czytają „Balladynę”. Jak im poszło? Można zobaczyć na filmie, który jest dostępny tutaj https://youtu.be/1LI9w2gFIvI
Pozdrawiam,
Katarzyna Łukasik
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 605 084
www.mazowieckie.com.pl www.bom.mazovia.pl "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.