Co z portem lotniczym dla Białegostoku?
W dalszej okolicy miasta Białystok marnuje się duzy, transkontynentalny port lotniczy. Gdyby go uruchomić, możliwe byłyby połączenia np. Białystok- Nowy Jork czy Białystok- Chicago.
Planowano już tutaj takie lotnisko pasażerskie, z tą propozycją wychodził truecki biznesmen. Jedynie warto podkreślić fakt, że budowa portu transkontynentalnego to zadanie dla władz miejskiech czy regionalnych, a nie dla biznesmena prywatnego, na południowym Podlasiu.
Pomysł był możliwy- lotnisko o takich wymiarach drogi startowej już tu jest. Znajduje się też tutaj budynek nieużywanego Wojskowego Portu Lotniczego. Można te gmachy w chyba prosty sposób zaadaptować do celów portu pasażerskiego dla Białegostoku. To co, że na południowym krańcu Podlasia, niemniej- na Podlasiu.
Mimo że na uboczu, lotnisko jest ogromne i warto tą szansę spróbować wykorzystać. Początkowo port mógłby obsługiwać tylko loty krajowe, z dowozem pasażerów do Białegostoku szynobusem kursującym z Białej Podlaskiej i z jej bocznicy do lotniska, do stacji Białystok. Połączenie kolejowe może mogłoby zafunkcjonować nawet wcześniej, niz samo lotnisko, tory już są, niewykorzystane.
Airport link
Airport link - czyli szybkie połączenie kolejowe z tego portu do centrum Białegostoku jest możliwe do wdrożenia, ale jest to trudne politycznie i technicznie. Linia przebiegałaby bez zatrzymania przez teren Białorusi. Prędkość po białoruskiej stronie może być niska- nawet 50- 60 km/ godz., ale może zostać podniesiona.
Można też wylobbować całościowy remont linii kolejowej, jako części polskiego systemu transportowego, w porozumieniu z Rep. Białorusi, mogącej otrzymać dodatkowe dochody z tytułu udostępnienia infrastruktury. Połączenie bez zatrzymywania przejeżdżałoby przez stronę białoruską. Podobne przypadki istnieją między Polską a Czechami. Zwiększy to potoki pasażerskie na kolei w tej części kraju. Białystok to jedyne miasto mające nadal nieczynny port pasażerski w pobliżu.
Aby zapewnić szybkie połączenie do portu, wykorzystanoby część linii kolejowej nr 43 przez teren Republiki Białoruś, którą pociąg dowożący pasażerów do portu lotniczego mógłby pokonać bez zatrzymania. Długość trasy kolejowej to 169,23 km. Jest to o 17 km dalej niż drogą. Czas przejazdu może wynieść ok. 2 godzin.
Planowano już tutaj takie lotnisko pasażerskie, z tą propozycją wychodził truecki biznesmen. Jedynie warto podkreślić fakt, że budowa portu transkontynentalnego to zadanie dla władz miejskiech czy regionalnych, a nie dla biznesmena prywatnego, na południowym Podlasiu.
Pomysł był możliwy- lotnisko o takich wymiarach drogi startowej już tu jest. Znajduje się też tutaj budynek nieużywanego Wojskowego Portu Lotniczego. Można te gmachy w chyba prosty sposób zaadaptować do celów portu pasażerskiego dla Białegostoku. To co, że na południowym krańcu Podlasia, niemniej- na Podlasiu.
Mimo że na uboczu, lotnisko jest ogromne i warto tą szansę spróbować wykorzystać. Początkowo port mógłby obsługiwać tylko loty krajowe, z dowozem pasażerów do Białegostoku szynobusem kursującym z Białej Podlaskiej i z jej bocznicy do lotniska, do stacji Białystok. Połączenie kolejowe może mogłoby zafunkcjonować nawet wcześniej, niz samo lotnisko, tory już są, niewykorzystane.
Airport link
Airport link - czyli szybkie połączenie kolejowe z tego portu do centrum Białegostoku jest możliwe do wdrożenia, ale jest to trudne politycznie i technicznie. Linia przebiegałaby bez zatrzymania przez teren Białorusi. Prędkość po białoruskiej stronie może być niska- nawet 50- 60 km/ godz., ale może zostać podniesiona.
Można też wylobbować całościowy remont linii kolejowej, jako części polskiego systemu transportowego, w porozumieniu z Rep. Białorusi, mogącej otrzymać dodatkowe dochody z tytułu udostępnienia infrastruktury. Połączenie bez zatrzymywania przejeżdżałoby przez stronę białoruską. Podobne przypadki istnieją między Polską a Czechami. Zwiększy to potoki pasażerskie na kolei w tej części kraju. Białystok to jedyne miasto mające nadal nieczynny port pasażerski w pobliżu.
Aby zapewnić szybkie połączenie do portu, wykorzystanoby część linii kolejowej nr 43 przez teren Republiki Białoruś, którą pociąg dowożący pasażerów do portu lotniczego mógłby pokonać bez zatrzymania. Długość trasy kolejowej to 169,23 km. Jest to o 17 km dalej niż drogą. Czas przejazdu może wynieść ok. 2 godzin.
Posted by Adam Phoo
on 10:03.
Filed under
porty lotnicze
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0