Petycja o odbudowę Kolei Izerskiej
Poświęcicie 30 sekund, aby wesprzeć inicjatywę odbudowania Kolei Gór Izerskich? Wystarczy uzupełnić kilka podstawowych danych pod opisem projektu.
Projekt zakłada odbudowę fragmentu dawnej linii kolejowej (284) z Mirska do czeskich Jindrichovic pod Smrkem (8km) oraz odcinka (linia 336) Mirsk - Świeradów Zdrój (7,7km) jak i również odcinek linii (317) Mirsk- GryfowŚl.(8km) wówczas uzyskalibyśmy transgraniczne połączenie kolejowe umożliwiające stworzenie okrężnej kolei Gór Izerskich (opracował dr. Krzysztof Lewandowski):
Świeradów Zdrój, Mirsk, Gryfów, Jelenia Gora, Szklarska Poręba, Harachov(CZ), Liberec(CZ), Frydlant(CZ), Jindrichovice pod Smrkem(CZ), Mirsk, Świeradów Zdrój
Zwracam się do Państwa w celu poparcia inicjatywy
Projekt zakłada odbudowę fragmentu dawnej linii kolejowej (284) z Mirska do czeskich Jindrichovic pod Smrkem (8km) oraz odcinka (linia 336) Mirsk - Świeradów Zdrój (7,7km) jak i również odcinek linii (317) Mirsk- GryfowŚl.(8km) wówczas uzyskalibyśmy transgraniczne połączenie kolejowe umożliwiające stworzenie okrężnej kolei Gór Izerskich (opracował dr. Krzysztof Lewandowski):
Świeradów Zdrój, Mirsk, Gryfów, Jelenia Gora, Szklarska Poręba, Harachov(CZ), Liberec(CZ), Frydlant(CZ), Jindrichovice pod Smrkem(CZ), Mirsk, Świeradów Zdrój
Głównym celem tego projektu jest rozwój turystyki na terenie pogórza Izerskiego Polski i Czech poprzez rozwój komunikacji transgranicznej na tym obszarze.
Docelową grupą projektu stanowią turyści odwiedzający region. Poprawa komunikacji zwiększy dostępności do regionu i jego walorów turystycznych oraz usprawni poruszanie się wewnątrz omawianego obszaru. Pozytywnie wpłynie na rozwój turystyki transgranicznej, a tym samym przyczyni się do zwiększenia ilości turystów, co przełoży się również na rozwój gospodarczy i wzrost poziomu życia mieszkańców. Poprawie ulegną także warunki transportu zbiorowego dla mieszkańców regionu.
Linia kolejowa Gryfów- Mirsk –Pobiedna została oddana do użytku 10 maja 1897 a w 1902 roku przedłużono ją do Jindrichovice pod Smrkem (Heiner...sdorf an der Tafelfichte) . Po drugiej wojnie światowej na odcinku Mirsk- Jindrichovice pod Smrkem nigdy nie wznowiono ruchu pasażerskiego chociaż w rozkładzie z 1947 r. takie połączenie było planowane. Do 1987 roku prowadzony był ruch towarowy. W roku 1992 linię kolejową rozebrano.
Odcinek Mirsk – Świeradów Zdrój wybudowany w 1909 roku i nosił nazwę Isergebirgsbahn A.G (Kolej Izerska S.A). Po drugiej wojnie światowej linia nie zmieniła swojego charakteru i dalej miała charakter drugorzędny, obsługując przeważnie miejscową ludność,turystów oraz kuracjuszy przyjeżdżających do Świeradowa Zdroju. 11.02.1996 ze względu na stan techniczny linii ruch pasażerski został wstrzymany.
Docelową grupą projektu stanowią turyści odwiedzający region. Poprawa komunikacji zwiększy dostępności do regionu i jego walorów turystycznych oraz usprawni poruszanie się wewnątrz omawianego obszaru. Pozytywnie wpłynie na rozwój turystyki transgranicznej, a tym samym przyczyni się do zwiększenia ilości turystów, co przełoży się również na rozwój gospodarczy i wzrost poziomu życia mieszkańców. Poprawie ulegną także warunki transportu zbiorowego dla mieszkańców regionu.
Linia kolejowa Gryfów- Mirsk –Pobiedna została oddana do użytku 10 maja 1897 a w 1902 roku przedłużono ją do Jindrichovice pod Smrkem (Heiner...sdorf an der Tafelfichte) . Po drugiej wojnie światowej na odcinku Mirsk- Jindrichovice pod Smrkem nigdy nie wznowiono ruchu pasażerskiego chociaż w rozkładzie z 1947 r. takie połączenie było planowane. Do 1987 roku prowadzony był ruch towarowy. W roku 1992 linię kolejową rozebrano.
Odcinek Mirsk – Świeradów Zdrój wybudowany w 1909 roku i nosił nazwę Isergebirgsbahn A.G (Kolej Izerska S.A). Po drugiej wojnie światowej linia nie zmieniła swojego charakteru i dalej miała charakter drugorzędny, obsługując przeważnie miejscową ludność,turystów oraz kuracjuszy przyjeżdżających do Świeradowa Zdroju. 11.02.1996 ze względu na stan techniczny linii ruch pasażerski został wstrzymany.
Posted by Adam Phoo
on 03:09.
Filed under
kolej w Polsce
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0