dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

APEL o stworzenie systemu SKM w Bydgoszczy


View Larger Map

Szanowni Państwo,

Państwa samorząd wg mnie jako jedyny w kraju nie wykorzystuje należycie infrastruktury kolejowej do transportu miejskiego. Owszem, zgadzam się z inicjatywą powstania kolei BiT-City łączącej oba miasta, ale wciąż nie wykorzystują Państwo linii kolejowej do dzielnicy Fordon (80 tys. osób) w przewozach aglomeracyjnych. A przecież to byłaby niemal jakość metra w Państwa aglomeracji, czas przejazdu 20- 25 minut, i to minimalnym kosztem!

Proponuję rozpisanie przetargu na wprowadzanie kursujących co 10 lub 20 minut autobusów szynowych (wagonów motorowych) w relacji Bydgoszcz Główna- Fordon, z opcją przedłużenia niektórych kursów np. do stacji Bydgoszcz Zachodnia. Dziwi mnie niesłychanie, że dysponując tak wyjątkowo dobrze ulokowaną infrastruktura kolejową, nie starają się Państwo uruchomić systemu SKM w tej aglomeracji. Wg analizy przygotowanej przed kilku laty przez St. Biegę z Instytutu Rozwoju i Promocji Kolei możliwy do zastosowania jest tu takt 20- minutowy, bowiem istnieje wystarczająca przepustowość linii kolejowej na odcinku Bydgoszcz Główna- Bydgoszcz Fordon.

Przełamali Państwo monopol jednego przewoźnika kolejowego, bez problemu więc są Państwo w stanie rozwiązać ten problem organizacyjnie. Potrzebują Państwo tylko stworzyć wspólny system biletowy z przewoźnikami komunikacji miejskiej na terenie Bydgoszczy, i ogłosić przetarg. Należy jeszcze odpowiednio zadbać o jakość infrastruktury kolejowej na tej trasie i odpowiedni rozkład cykliczny pociągów regionalnych, tak by pomiędzy ich takt weszła kolej miejska.

Przed laty próbowałem Państwa przekonać do wprowadzenia SKM, w latach 2002- 2004 przygotowałem kilka koncepcji. Teraz czytam (Gazeta Wyborcza, 28.05.2008) że „coś się dzieje” i mam nadzieję że będą Państwo bardziej zdeterminowani, by pozostawić po okresie swoich rządów sprawnie działający system SKM, kolejny w tym kraju.


Koszty SKM:
12,8 km * 11 PLN/ pockm * 45 kursów dziennie * 2 strony * 365 dni w roku = 4 625 280 PLN
Wersje wpływów:
Założono niskie wpływy, realne przy unii biletowej, i niską frekwencję, dla bezpieczeństwa.

A: Wpływy przy założeniu 40 pax/ kurs i 1 PLN wpływu od pasażera: 1 314 000 PLN
B: Przy założeniu 1,2 PLN wpływu od pasażera: 1 576 800 PLN

Koszt dotacji do systemu SKM dla miasta, dziennie: wersja A: 9072 PLN, wersja B: 8352 PLN


Linki:


Posted by Adam Phoo on 13:59. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for APEL o stworzenie systemu SKM w Bydgoszczy

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery