dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Czy powróci wieczorne połączenie kolei z Berlina do Gorzowa?

Pytanie: spędziłem weekend w Niemczech. Kupiłem bilet Schoenes Wochenende Ticket i zwiedzałem RFN. Chciałem wrócić pociągiem z Lubeki do Gorzowa, aby nie korzystać z samolotu, ale ostatni pociąg do Gorzowa odjeżdża 3 minuty przed przyjazdem pociągu z Berlina. Pociąg przewoźnika NEB odjeżdża z Berlina Lichtenberg o 19.37 i przyjeżdża do Kostrzyna o 20.54. O 3 minuty wcześniej - o 20.51 odjeżdża ostatni pociąg do Kostrzyna.

Pytanie 1: Czy takie ustawienie rozkładu jest celowe? Czy ma to zniechęcić pasażerów do wyboru kolei przy podróżowaniu z Berlina do Gorzowa? Nikt przecież nie będzie czekał godzinę w Kostrzyniu i brak pociągu o godzinę wcześniej z Berlina- to nieopłacalne, czas to pieniądz. Można pojechać samochodem, uniknie się godzinnego postoju.

pytanie 2: Czy UMWL zmieni godzinę odjazdu pociągu do Gorzowa tak aby przesiadka była możliwa? Wystarczy by pociąg do Gorzowa odjechał 4 minuty później.

 
Odpowiedzi udziela Piotr Tykwiński, zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury i Komunikacji UMWL:

Zmiany w organizacji ruchu pociągów na trasie Krzyż - Gorzów Wlkp. - Kostrzyn wprowadził zarządca infrastruktury, spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z uwagi na trwające prace remontowe infrastruktury kolejowej.

W związku z zamknięciem estakady kolejowej w Gorzowie Wlkp. odcinek linii 203 Krzyż - Kostrzyn podzielono na dwie odrębne linie, na których ruch jest prowadzony oddzielnie. Mając na uwadze ilość zamknięć torowych na linii Kostrzyn – Krzyż i związane z tym trudności w realizacji połączeń kolejowych, zmiany w rozkładach jazdy muszą być wprowadzane w zależności od postępu prac torowych prowadzonych przez zarządcę infrastruktury.

Odnosząc się do kwestii wieczornego skomunikowania pociągów na trasie Berlin Lichtenberg - Kostrzyn i Kostrzyn - Gorzów Wlkp. – Krzyż, aktualnie trwają prace w celu możliwie jak najszybszego przywrócenia tego skomunikowania. Dlatego Urząd wystosował wniosek do spółki Przewozy Regionalne sp. z o.o. aby przywrócenie komunikacji z Berlinem nastąpiło w trybie pilnym.

Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego wspólnie z operatorem, spółką Przewozy Regionalne sp. z o.o. prowadzi na bieżąco działania zmierzające do zminimalizowania niedogodności związanych z utrudnieniami powstałymi na trasie Kostrzyn – Krzyż w związku z koniecznymi pracami remontowymi prowadzonymi przez PKP SA. Przy ograniczeniach wynikających z posiadanego taboru kolejowego jest to zadanie niezwykle trudne z uwagi na konieczność utrzymania wielu skomunikowań (nie tylko regionalnych ale i krajowych oraz międzynarodowych) w skomplikowanej siatce funkcjonujących połączeń kolejowych, która z uwagi na wymuszone remontami zmiany, jest niezwykle napięta.

wg UMWL






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 13:53. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Czy powróci wieczorne połączenie kolei z Berlina do Gorzowa?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery