Ministerstwo Infrastruktury wypowiada się w temacie rządowej polityki demontażu torowisk
Odpowiedzi
Szanowny Panie Redaktorze,
przychody, jakie PKP SA osiągnęła z tytułu odsprzedaży materiałów pozyskanych w trakcie rozbiórki nieczynnej infrastruktury torowej w latach 2015 – 2018 wynoszą 73,9 mln zł.
Prace rozbiórkowe linii kolejowych prowadzone przez PKP SA wynikają z decyzji o likwidacji linii kolejowych podjętych do końca 2015 r., np. lk 209 Kowalewo-Brodnica została zlikwidowana w 2005 r., a zdemontowana w 2017 r.
Przekazanie terenów linii kolejowej nr 371 Wolsztyn-Żagań, po której regularny ruch pasażerski nie odbywa się od 1993 r., odbyło się na wniosek jednostek samorządu terytorialnego. Porozumienie z JST przewiduje zachowanie korytarza po linii kolejowej w celu ewentualnego jej odtworzenia w przypadku zainteresowania wznowieniem ruchu kolejowego.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
E adam.fularz@wieczorna.pl
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.