Raport i komunikat prasowy: Czy Polacy kierują się delikatnością w przestrzeni miejskiej po powrocie z wakacji
Treść public relations
Redakcja otrzymała--
Od: Karolina Pękalska
Data: poniedziałek, 3 września 2018
Temat: [wydawnictwo:19606] Raport: Czy Polacy kierują się delikatnością w przestrzeni miejskiej po powrocie z wakacji
Szanowni Państwo,
Wyniki badań przeprowadzonych przez ekspertów Uniwersytetu SWPS w ramach nowej kampanii Milki pod hasłem „Kieruj się delikatnością" potwierdziły, że przełom sierpnia i września, czyli moment powrotu z wakacji, to okres największej w skali roku liczby wypadków drogowych. Za ich zwiększoną liczbę w tym czasie mogą odpowiadać m.in. emocje związane z powrotem do codziennych obowiązków - 36% badanych zapowiedziało, że ich powrotowi z urlopu towarzyszyć będzie niezadowolenie, a blisko co czwarty Polak spodziewał się w tym czasie także stresu.
W konsekwencji w tym czasie ludzie okazują sobie mniej życzliwości na drodze i w komunikacji miejskiej - blisko połowa Polaków przyznaje, że atmosfera panująca w komunikacji miejskiej po powrocie z wakacji jest przyjemna. Na pogorszenie atmosfery w tym czasie wskazuje co trzecia zapytana osoba.
Co jednak ważne, Polacy zauważają w tym czasie zmianę swojego zachowania i w zdecydowanej większości (90% badanych) pragną poprawy tej sytuacji. Pomoże im w tym Milka, dzięki której w komunikacji miejskiej i przy drogach wywieszone zostały plakaty i animacje zachęcające do okazywania sobie życzliwości.
Jak wynika z raportu, po powrocie z wakacji:
Ustępowanie miejsca: 42% pasażerów zazwyczaj ustępuje miejsca osobom starszym lub kobietom w ciąży. Jednocześnie co trzeci z nich tego nie robi.
Pomaganie przy wysiadaniu/wsiadaniu: 36% Polaków pomaga osobom niepełnosprawnym przy wsiadaniu i wysiadaniu, podczas gdy 30% nie ma w zwyczaju takiej praktyki.
Zdejmowanie plecaków, gdy jest tłok: tylko 29%, zdejmuje z pleców plecaki w przypadku tłoku, co może się wiązać z mniejszą znajomością tej zasady.
Ustępowanie pierwszeństwa pieszym: blisko 40% wszystkich badanych uważa, że kierowcy ustępują pierwszeństwa pieszym. Zdaniem 35% Polaków jest wprost przeciwnie.
Wpuszczanie innych na pas: Ponad 40% osób uważa, że kierowcy nie wpuszczają innych samochodów na pas, którym się jedzie.
Otrzymano od:
Karolina Pękalska
Junior PR Consultant
EMILII PLATER 25/11 00-688 WARSZAWA
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Posted by Telewizja Opera
on 02:24.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0