porty lotnicze

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń Ardanowski Jan Krzysztof, PiS Borowi...

04 Oct 2018 | Komentarze comments | Read more

Co z portem lotniczym w Mielcu k. Tarnowa?

Od lat przekonujemy władze Mielca do inwestycji w lokalne lotnisko. W Polsce w dziedzinie lotnisk panuje masa mitów, powielanych p...

19 Apr 2017 | Komentarze comments | Read more
szybka kolej miejska

Propozycja kolei aglomeracyjnej dla Konina

W Olsztynie powstaje kolej miejska. W planach jest budowa przystanków przy istniejących liniach kolejowych, zwłaszcza wzdłuż linii kole...

18 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Szybka kolej miejska w Warszawie znajduje się w głębokim upadku

- Jak ZTM tłumaczy rekodrowo niskie wskaźniki wykorzystania kolei miejskiej w Warszawie?- dlaczego przewozy SKM są tak mało popularne?...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Jutro rusza kolej miejska we Wrocławiu po ponad 72-letniej przerwie

Część Wrocławian opowieść o tym że przed wojną we Wrocławiu już funkcjonowała kolejowa komunikacja miejska, traktuje jak miejską lege...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z koleją aglomeracyjną w Jeleniej Górze?

- czy PKP PLK potwierdza że wycofało się z projektu dot. budowy nowych przystanków Jeleniogórskiej Kolei Aglomeracyjnej który opracowało ...

03 Mar 2016 | Komentarze comments| Read more

reformy PKP

polityka transportowa

W sprawie protestów wokół polityki transportowej

Szanowny Panie Redaktorze, temat Ostatniego Pokolenia jest poza kompetencjami Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Z wyrazami szacu...

12 Dec 2024 | Komentarze comments| Read more

Sprawa likwidacji kolei podmiejskiej w Zielonej Górze- głos ekonomisty

Dlaczego likwidacja śródmiejskiego odcinka sieci kolejowej może wygenerować do 300 mln strat? Adam Fularz, Instytut Ekonomiczny Ziel...

19 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z portem lotniczym w Koszalinie?

Port lotniczy Radom ponad rok temu pozyskał kolejnego przewoźnika, linie Sprintair, oferujące z tego portu lotniczego połączenia do G...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Polski absurd ekonomiczny- likwidacja lokalnych lotnisk pasażerskich. Biedne regiony tracą przez to rocznie ok. 130 mln PLN dochodów z turystyki

Fot. Zdjęcia likwidowanego lotniska w Legnicy W Polsce zlikwidowano większość portów lotniczych. Powtarzanym w mediach tabloidowych ...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more
ekologia

Bezpieczeństwo rowerzystów w krajach rozwijających się

W polskich miastach nie ma dróg rowerowych, mimo że przy odrobinie dobrej woli możnaby je wyznaczyć choćby na chodnikach. Wzdłuż polsk...

20 Sep 2012 | Komentarze comments| Read more
lotniska powojskowe

Propozycja Redakcji: Kolej do Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost

Schemat połączenia:WprowadzeniePort lotniczy w Babimoście koło Zielonej Góry, podobnie jak wiele innych portów lotniczych na świecie, stoi ...

31 Mar 2024 | Read more
transport autobusowy

W Polsce transport publiczny upada

Transport publiczny ma to do siebie, iż musi zostać zorganizowany i nie zorganizuje się sam z siebie. W krajach cywilizacji Zachodu normal...

28 Feb 2016 | Read more
urban sprawl

O polskich miastach doby suburbanizacji

Suburbanizacja, często nazywana opuchnięciem miast, urbanizacją rozlewającą się albo urban sprawl to proces rozlewania się miast w wi...

09 Apr 2017 | Read more
porty morskie

Czy z Gdańska do Kłajpedy mogłyby kursować promy?

Czy z Gdańska promy morskie mogłyby kursowac w relacji do Kłajpedy? Swego czasu zaproponowałem takie połączenie. Nie otrzymałem nigdy...

18 Apr 2017 | Read more
PKP

Bałagan na szynach, miliardy w błoto. PKP wiecznie żywe

Rząd opowiada historie z gatunku finansowego science-fiction na temat planów budowy sieci kolei dużych prędkości w Polsce. Tymczasem d...

22 Jul 2010 | Read more
demonopolizacja rynku

Czy w Polsce koleje miejskie mogą ożyć?

W Polsce istnieje wielka szansa na wprowadzenie nowoczesnego systemu miejskiego transportu szynowego typu S-bahn znanego podróżującym do ...

04 May 2017 | Read more
deregulacja

Propozycje reform w dziedzinie transportu

Wybory parlamentarne w Polsce to festiwal rozczarowań. Dla wielu prowincjonalnych polityków program polityczny nie ma znaczenia, oni- w pr...

03 Mar 2016 | Read more
koleje w Wielkiej Brytanii

Tanie linie kolejowe - ich historia w Wielkiej Brytanii

v\:* {behavior:url(#default#VML);} o\:* {behavior:url(#default#VML);} w\:* {behavior:url(#default#VML);} .shape {behavior:url(#default#V...

20 Sep 2012 | Read more

dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

II Kongres Żeglugi Śródlądowej - program

Program
II Kongresu Żeglugi Śródlądowej
17 września 2019 r. - Posiedzenie Rady Promocji Żeglugi Śródlądowej – posiedzenie zamknięte

18 września 2019 r. - "W stronę korzyści" - Konferencja

19 września 2019 r. - Posiedzenie Zarządu Inland Navigation Europe - posiedzenie zamknięte

17 września 2019 r.
„Żegluga z klasą - wodowskazem przyszłości" - dzień edukacyjno-informacyjny w nadodrzańskich szkołach średnich

Rejs laureatów konkursu plastycznego „Statkiem po Odrze"

Posiedzenie Rady Promocji Żeglugi Śródlądowej


SRODA

18 września 2019 r.
Szczegółowy opis paneli 

(Sala główna)
08.30 - 09.30 Rejestracja – kawa powitalna

09.30 - 10.40 Otwarcie Kongresu

Prowadzący:
Przemysław Rdes, Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Linda Hofman, PGW WP Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach 

WYSTĄPIENIA GOŚCI HONOROWYCH 
Adrian Czubak, Wojewoda Opolski 
Marek Gróbarczyk, Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej 
Grzegorz Puda, Sekretarz Stanu, Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju 
Marcin Ociepa, Sekretarz Stanu, Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii 
Karla Peijs, European Coordinator for the TEN-T Rhine-Danube Corridor 
10.40 - 11.00 STAN PRAC NAD PROGRAMAMI DLA ODRY I WISŁY

Monika Niemiec-Butryn, Dyrektor Departamentu Gospodarki Wodnej i Żeglugi Śródlądowej, Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej 
Przemysław Daca, Prezes Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie 
Łukasz Greinke, Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk S.A. 
dr inż. Jacek Cichocki, Wiceprezes ds. Rozwoju, Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.

11.00 - 11.50 MOŻLIWOŚCI ROZWOJU SEKTORA ŻEGLUGI ŚRÓDLĄDOWEJ W PRZYSZŁEJ PERSPEKTYWIE FINANSOWEJ

Moderator: Karin De Schepper, Director, Inland Navigation Europe 
Jaap Gebraad, Secretary, European Waterborne Platform 
Theresia Hacksteiner, Secretary General, European Barge Union 
Désirée Oen, Policy Coordinator, DG MOVE B - Invetment, Innovative & Sustainable Transport, European Commission 
Ronald Wormgoor, Deputy Director, Directorate-General for the Environment and International Affairs, Ministry of Infrastructure and Water Management Nederland 
Przemysław Żukowski, Zastępca Dyrektora Departamentu Gospodarki Wodnej i Żeglugi Śródlądowej, MGMiŻŚ 

11.50 - 12.10 Przerwa kawowa - brunch

18 września 2019 r.
Blok 1
Sala główna

12:10 – 13:00PROGRAMY ROZWOJU DRÓG WODNYCH – JAK TO ROBIMY? 

Moderator: Remigiusz Chlewicki, Associate Partner, EY
Jakub Adamski, EY
Nicolas Gohel, EY France
David Zlamal, EY Czech Republic
Harrie de Leijer, Partner at STC-NESTRA BV
Luke Lovell, Programme Manager, Jacobs, Wielkia Brytania
Dan Tarara, Senior Project Manager, Yacobs, Rumunia

13:00 – 13:50RACJONALNA GOSPODARKA WODNA – SYSTEM NACZYŃ POŁĄCZONYCH 

dr inż. Krzysztof Woś, Zastępca Prezesa PGW WP
dr inż. Małgorzata Bogucka-Szymalska, Zastępca Dyrektora Departamentu Gospodarki Wodnej i Żeglugi Śródlądowej, MGMiŻŚ
Wojciech Cel, Dyrektor Departamentu Orzecznictwa i Kontroli Gospodarowania Wodami, MGMiŻŚ
13:50 – 14:40CZYSTA WODA. CZYSTY BIZNES. 

Moderator: Andrzej Bułka, Prezes Zarządu, Fracht FWO Polska Sp. z o.o.
Bogdan Tomaszek, Przewodniczący Rady Nadzorczej, Grupa Azoty Zakłady Azotowe Kędzierzyn S.A.
Włodzimierz Kocon, Wiceprezes Zarządu, Bank Gospodarstwa Krajowego
Błażej Krawczyszyn, Dyrektor Wykonawczy ds. Logistyki, PKN Orlen S.A.
Marek Chmura, Dyrektor, GE POWER Sp. z o.o.
Andrzej Klimek, ekspert
18 września 2019 r.
Blok 2
Sala na piętrze

12:10 – 13:00TURYSTYKA WODNA I ŚRÓDLĄDOWA ŻEGLUGA PASAŻERSKA. ATUTY. OGRANICZENIA. JAK WSPIERAĆ? 

Moderator: Mirosław Czerny, Dyrektor ds. programowych, Fundacja Przystań Wisła
Waldemar Heflich, Redaktor Naczelny magazynu „Żagle"
Rafał Wasil, Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego 
Wojciech Skowyrski, Zastępca Dyrektora Departamentu Ochrony przed Powodzią i Suszą, PGW WP
Marek Piwowarski, wieloletni Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. zagospodarowania nabrzeży Wisły

13:00 – 13:50ODRZAŃSKA DROGA WODNA - CO DALEJ. 

dr inż. Jacek Cichocki, Wiceprezes ds. Rozwoju, Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. 
dr inż. Jerzy Machajski, Politechnika Wrocławska
prof. dr. hab. Maciej Zalewski, Międzynarodowy Instytut PAN, Europejskie Regionalne Centrum Ekohydrologii

13:50 – 14:40Z CZEGO SKŁADA SIĘ DROGA WODNA? 

Moderator: dr hab. inż. Waldemar Świdziński prof. nadzw. IBW PAN
prof. dr hab. inż. Romuald Szymkiewicz, Katedra Hydrotechniki, Politechnika Gdańska
prof. dr hab. inż. Wojciech Majewski, IBW PAN
dr inż. Krzysztof Wrzosek, Dyrektor Biura Projektów Strategicznych, PGW WP

14:40 – 15:20 Lunch
15.20 - 16.10MIASTO I GMINA NAD RZEKĄ I DROGĄ WODNĄ 

Moderator: Gabriela Tomik, Pełnomocnik Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej ds. kontaktów z jednostkami samorządu terytorialnego
Dariusz Polowy, Prezydent Miasta Racibórz
Rafael Rokaszewicz, Prezydent Miasta Głogów
Mirosław Gębski, Urząd Miasta i Gminy Solec Kujawski
Jerzy Wrębiak, Burmistrz Urzędu Miasta w Brzegu
Jerzy Wcisła, Senator RP, Przewodniczący Parlamentarnego Zespołu Rozwoju Dróg Wodnych

16.10 - 17.00RODZINA NA WODZIE 

Moderator: kpt. ż. ś. Mariusz Przybylski, Dyrektor, PGW WP Regionalny Zarząd Gospodardki Wodnej we Wrocławiu
Ewa i Czesław Sternal, Marina Gliwice
kpt. ż. ś. Czesław Błocki, Trans Wod i kpt. ż. ś. Rafał Błocki, Żegluga Wiślana
kpt. ż. ś. Norbert Sapok i Michał Sapok, Kierownik stopnia wodnego Krapkowice

15.20 - 16.10NAWIGACJA - INNOWACJA - DIGITALIZACJA

Moderator: dr hab. inż. kpt.ż.w. Wojciech Ślączka, prof.nadzw.AM, Rektor Akademi Morskiej w Szczecinie
dr inż. kpt.ż.w. Arkadiusz Tomczak, Porektor ds. Morskich, Akademia Morska w Szczecinie
mgr inż. Łukasz Jedynak, Prezes GisPro sp z o.o. 
dr Piotr Durajczyk, Dyrektor Urzędu Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie
dr hab. prof. Jacek Łubczonek, Akademia Morska w Szczecinie
dr hab. prof. Witold Kazimierski, Akademia Morska w Szczecinie
dr hab. inż. Zbigniew Pietrzykowski, Akademia Morska w Szczecinie


16:10 – 17:00DLACZEGO TU JESTEM? ŚCIEŻKI KARIERY W ŻEGLUDZE 

Moderator: Marta Kunicka, Departament Gospodarki Wodnej i Żeglugi Śródlądowej, MGMiŻŚ
dr Dawid Szatten, Koordynator naukowy, Centrum Informacji i Promocji Dróg Wodnych, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Tomasz Starościak, uczeń, Technikum Żeglugi Śródlądowej w Kędzierzynie-Koźlu
Mateusz Zagata, PGW WP Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Szczecinie
Naomi Timmer, European Programme Director

17.00 Podsumowanie i zakończenie konferencji

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 04:24. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for II Kongres Żeglugi Śródlądowej - program

Prześlij komentarz

Photo Gallery

Designed by Solaranlagen | with the help of Bed In A Bag and Lawyers