UTK odpowiada na pytanie o spisek monopolu i złomowanie taboru kolejowego
Redakcja serwisu otrzymała:
Od: Rzecznik Prasowy UTK <rzecznikprasowy na serw. utk.gov.pl>
Data: wtorek, 10 września 2019
Temat: pytanie złomowanie taboru
Do: Adam Fularz <adam.fularz na serw. wieczorna.pl>
Szanowny Panie Redaktorze,
Decyzje o złomowaniu pojazdów są decyzjami biznesowymi ich właścicieli. UTK nie posiada żadnych prawnych środków oddziaływania mogących wpływać na decyzje podmiotów rynkowych w tym zakresie. Jednocześnie UTK jest przeciwko praktykom rynkowym mającym na celu ograniczenie konkurencji lub dyskryminację podmiotów wchodzących na rynek, także poprzez złomowanie taboru nadającego się do dalszej eksploatacji w celu uniemożliwienia jego dalszego wykorzystania przez konkurentów.
W zakresie nieuczciwych praktyk rynkowych, w tym na rynku kolejowym, właściwy jest Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Z poważaniem(..)
From: Adam Fularz <adam.fularz na wieczorna.pl>
Sent: Thursday, August 29, 2019 7:03 AM
To: UTK <utk na serw. utk.gov.pl>
Subject: Re: pytanie złomowanie taboru
do UTK
czemu UTK nie odpowiada na pytania prasowe redakcji ?
W dniu wtorek, 9 października 2018 Adam Fularz <Adam.Fularz@wieczorna.pl> napisał(a):
DO UTK
Dlaczego w Polsce monopoliści na rynku kolejowym zwykle zlomują swój tabor zamiast sprzedać go na rynku? Jesli tabor jest sprzedawany, to jest on niezdatny i pozbawiony dokumentów, tak aby można go było tylko złomować. CO UTK sądzi o postulacie organizacji Allrail:
No scrapping. Incumbents should offer surplus 1st generation high speed trainsets for
leasing, especially when they are already authorised to operate in the same markets.
--
______________________________
______________________________ ______________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/
uploads/2014/10/HFPC_media_w_ okresie_wyborczym.pdf
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl