Petycja do Radnych Sejmiku WL dot. realizacji uchwały o połączeniu kolejowym na tutejsze lotnisko pasażerskie
Wnoszę o zamieszczenie petycji w BIP pod rygorem pozwu sądowego przeciwko pracownikom Biura Sejmiku WL.
Drodzy Państwo,
Zarząd województwa nie radzi sobie z zadaniem wynajęcia od podmiotu prywatnego bocznicy kolejowej na lotnisko w Babimoście i wystąpienia o świadectwo bezpieczeństwa dla tej linii. Urzędnicy UMWL od wielu lat- od ok. 2006, wg zebranych informacji- nic z tym faktem nie zrobili. Pan S. Kotylak z Dep. Infr. i Komunikacji pisze od lat mniej więcej to samo- że bocznica owszem istnieje, ale jest ona prywatna i nie ma certyfikatu bezpieczeństwa.
Czy mogą Państwo znaleźć inną osobę do realizacji tego zadania- dla której tego typu przeszkody- nie będą nie do pokonania? W Olsztynie czy w Lublinie takie linie kolei na lotnisko otwarto co wymagało budowy nowych odcinków torowisk. W przypadku Babimostu, trzeba wymienić ok. kilkanaście do kilkudziesięciu zgniłych podkładów (ok 98- 99 % linii ma betonowe podkłady), uzupełnić braki śrub/ mocowań. Są to niezbyt trudne zadania które wykona toromistrz z pomocnikami.
Męczy mnie ta sytuacja. Od kilkunastu lat się o tym mówi, a sprawa jest dość drobna i nieskomplikowana technicznie. Mógłby kursować autobus szynowy w relacji do Gorzowa, po prostu istniejący kurs szynobusu raz dziennie wykonywałby tzw. "wjazd kieszeniowy" na tą bocznicę. Temat nie jest skomplikowany, ale wymaga dobrej woli, której- niestety nie dostrzegam. Stacja kolejowa nie musi być bezpośrednio przy terminalu- pasażerowie do i z Gorzowa czy Międzyrzecza musieliby przejść pieszo ok. 2 tys. metrów. Koszty wozokm autobusu szynowego szacuję na kilkadziesiąt PLN dziennie.
Załączam odpowiedź UMWL w tej kwestii. Wzywam Radnych WL do wykonania zadań kontrolnych wobec niedasizmu zarządu WL.
Z szacunkiem
-- Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Posted by Telewizja Opera
on 06:15.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0