dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

5 lat portu lotniczego Olsztyn- Mazury: komunikat prasowy nadesłany redakcji

Szymany, dn. 19.01.2021 r.

Nie lądujemy na laurach! 5 lat Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury

Kiedy pięć lat temu przecinano wstęgę inaugurującą działalność pierwszego w regionie lotni-
ska pasażerskiego, nie przypuszczano, że tak szybko lotnisko osiągnie ponad sto tysięcy pasażerów

podróżujących w tak wielu kierunkach. Nie spodziewano się również, że światowa epidemia wystawi
je niebawem na próbę. Dziś – świętując jubileusz u progu 2021 roku – Port Lotniczy Olsztyn-Mazury
może poszczycić się statusem jednego z najlepiej przystosowanych miejsc do bezpiecznej podróży w
czasach epidemii i to nie tylko w skali kraju.

Choć historia lotniska zaczyna się przed II wojną światową, dopiero narodziny Portu Lotnicze-
go Olsztyn-Mazury i pierwszy rejsowy lot linii Sprint Air do Berlina, rozpoczęły prężny rozwój infra-
struktury lotniczej w samym sercu regionu. Od pierwszego połączenia pasażerskiego na lotnisko Ber-
lin-Tegel 21 stycznia 2016 roku, siatka połączeń rozrosła się m. in. o Kraków, Wrocław, Monachium,
Warszawę, Londyn Luton, Londyn Stansted, Oslo, Lwów, Dortmund, Kolonię, Bremę i Burgas, a liczba
pasażerów korzystających z portu lotniczego rosła znacznie szybciej niż planowano.

Obecnie lotnisko Olsztyn-Mazury obsługuje operacje lotnicze różnego typu, m.in: loty pasa-
żerskie, loty czarterowe, loty medyczne, loty wojskowe, loty biznesowe, loty General Aviation, loty
szkoleniowe, a w przyszłości również obsługę operacji lotniczych cargo. Odgrywa też ważną rolę w
obronności kraju.
W ten sposób pierwsze lotnisko w północno-wschodniej Polsce sprawiło, że region uznawany
dotąd za odległą prowincję, stał się bardziej dostępny nie tylko dla mieszkańców Krakowa czy Śląska,
ale także dla Europejczyków. Wpłynęło to na zwiększenie ruchu turystycznego, mobilność mieszkań-
ców Warmii i Mazur, a także potencjał inwestycyjny regionu.

Jednak lotnisko to nie tylko loty pasażerskie. Od początku działalności portu, jego zarządcy
starają się rozwijać szeroki wachlarz usług skierowanych do użytkowników lotnictwa ogólnego - wła-
ścicieli prywatnych samolotów, szkół lotniczych oraz lokalnych firm i korporacji, które wykorzystują
potencjał regionalnego lotniska. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów sektora General
Aviation, władze lotniska stworzyły unikalną w sakli kraju ofertę GA Premium, która pozwala na skró-
cenie odprawy, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa operacji.

Rozwijany jest także katalog usług okołolotniczych, takich jak wynajem przestrzeni biurowej i nocle-
gowej dla szkół lotniczych oraz budowa hangarów w strefie airside z pełnym zapleczem technicznym,
które będą przeznaczone na godzinny lub dobowy najem. Oferta dostosowana do potrzeb branży
lotniczej przyciąga do Szyman renomowane szkoły pilotażu. Równie ważnym aspektem przyszłej
działalności portu są loty transportowe i przewóz towarów, dlatego też zarządzający portem ubiegają
się o uzyskanie certyfikatu cargo.
„Patrząc na tempo rozwoju Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury, trudno uwierzyć, że przez pięć
lat powstała tak bogata i prężna infrastruktura będąca komunikacyjnym sercem regionu. Wierzymy
też, że mimo epidemii i jej skutków dla biznesu i turystyki, lotnisko nie będzie potrzebowało respirato-
ra, aby przetrwać ten trudny dla branży czas." - powiedział Tomasz Kądziołka, Prezes Zarządu War-
mia i Mazury Sp. z o.o. zarządzającej Portem Lotniczym Olsztyn-Mazury w Szymanach.

Kontakt dla mediów
Dariusz Naworski
Rzecznik Prasowy Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury

--
opr. AF dla wydania olsztyńskiego

Posted by Telewizja Opera on 00:23. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for 5 lat portu lotniczego Olsztyn- Mazury: komunikat prasowy nadesłany redakcji

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery