Pytanie- opinia władz miasta Lublin do propozycji rewitalizacji, naprawy miejskiego transportu szynowego
do UM Lublin
Pytanie- opinia władz miasta do propozycji rewitalizacji, naprawy miejskiego transportu szynowego
Co UML planuje w związku z siecią miejską? Były różne propozycje, kolej miejska działała w przeszłości jako próba. Niemniej sprawy idą w nieco inną stronę:
Zlikwidowano dworzec kolejowy w dzielnicy Wrotków:
Opis: https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=stacje&id=12144&okno=start
Był również taki przystanek Lublin Zemborzyce Zalew i niedawno zlikwidowano go.
Opis: https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=stacje&id=3895&okno=start
Był również taki przystanek Lublin Zemborzyce Zalew i niedawno zlikwidowano go.
Opis: https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=stacje&id=3895&okno=start
Dlaczego UM nie zamierza wykorzystać peronów transportu szynowego miejskiego i są one likwidowane?
List w sprawie:
Szanowny Panie Redaktorze,
Zgodnie z informacjami przekazanymi przez PKP PLK SA, likwidacja peronów przystanku Lublin Zalew wynika z braku planów wykorzystania tej infrastruktury przez organizatora przewozów. Prace w zakresie likwidacji infrastruktury pasażerskiej będą jedynie kontynuacją wcześniej prowadzonych prac na tym nieczynnym peronie.
Stanowisko samorządów w żaden sposób nie wskazało na zamiar wykorzystywania peronu.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa
Czy UM wystąpi do PKP PLK z wnioskiem o budowę przystanku Węglin Południowy w związku z rozrostem sieci osadniczej miasta?
Pytanie o skomunikowanie dzielnicy Wrotków i wykorzystanie peronu IV:
Jaka jest możliwość wykorzystania dla kolei aglomeracyjnej:
- peronu IV w Lublinie przy skwerze Chrostowskiej i ul. Garbarskiej dla usługi:
1) spalinowej kolei aglomeracyjnej dla dowozu pracowników do miejsc pracy, kursującej na trasie Lublin Główny- torem po bocznicy do dzielnicy Wrotków, z przystankami na ul. Wrotkowskiej, Przy Bocznicy, Energetyków, Zemborzyckiej, St. Lema, końcowy przystanek: Dziesiąta.
2) spalinowej kolei aglomeracyjnej kursującej na trasie Lublin Gł- Lublin Płn.- Zadębie- Ponikwoda- Rudnik- Ciecierzyn- Bystrzyca- Niemice po torze do fabryki PPMB - nowy peron przy bocznicy do fabryki aby nie blokować toru zasadniczego.
Jakie są możliwości wykorzystania bocznic: 1) do składowiska odpadów w Lublinie 2) do PPMB w Niemicach - dla kursów kolei podmiejskiej?
Pytanie o skomunikowanie dzielnicy Wrotków i wykorzystanie peronu IV:
Jaka jest możliwość wykorzystania dla kolei aglomeracyjnej:
- peronu IV w Lublinie przy skwerze Chrostowskiej i ul. Garbarskiej dla usługi:
1) spalinowej kolei aglomeracyjnej dla dowozu pracowników do miejsc pracy, kursującej na trasie Lublin Główny- torem po bocznicy do dzielnicy Wrotków, z przystankami na ul. Wrotkowskiej, Przy Bocznicy, Energetyków, Zemborzyckiej, St. Lema, końcowy przystanek: Dziesiąta.
2) spalinowej kolei aglomeracyjnej kursującej na trasie Lublin Gł- Lublin Płn.- Zadębie- Ponikwoda- Rudnik- Ciecierzyn- Bystrzyca- Niemice po torze do fabryki PPMB - nowy peron przy bocznicy do fabryki aby nie blokować toru zasadniczego.
Jakie są możliwości wykorzystania bocznic: 1) do składowiska odpadów w Lublinie 2) do PPMB w Niemicach - dla kursów kolei podmiejskiej?
Pytanie o dworzec Tatary przy ul. Chemicznej, w pobliżu Galerii Lubelskiej
Opis pokazuje 1 peron- gdzie on się znajduje? Czy można go wykorzystać? Żaden podciąg tu nie staje.
Czy można wykonać na linii nr 67 szereg nowych przystanków kolei miejskiej?
Poprzedni wniosek redakcji- prośba o opinię:
Wnoszę aby w ramach Lubelskiej Kolei Aglomeracyjnej kursowały początkowo "pociągi lotniskowe", które byłyby przedłużone z dworca głównego do stacji Motycz ze zmianą kierunku na stacji Lublin Zemborzyce. Dla ruchu aglomeracyjnego odbudowanoby przystanek na północ od dzielnicy Zemborzyce.- Lublin Zalew, oraz dworzec Wrotków.
Kolej kursowałaby poczatkowo kilka razy dziennie, jako test usługi.
Proponowana zmiana trasy usługi:
Motycz
Stasin Płn.
Lublin Wschód
Lublin Zalew - nowy przystanek, odbudowa
Lublin Zemborzyce zmiana kierunku
Lublin Główny
Lublin Północny
Świdnik Miasto
Lublin Airport
--
Poprzedni wniosek redakcji- prośba o opinię:
Wnoszę aby w ramach Lubelskiej Kolei Aglomeracyjnej kursowały początkowo "pociągi lotniskowe", które byłyby przedłużone z dworca głównego do stacji Motycz ze zmianą kierunku na stacji Lublin Zemborzyce. Dla ruchu aglomeracyjnego odbudowanoby przystanek na północ od dzielnicy Zemborzyce.- Lublin Zalew, oraz dworzec Wrotków.
Kolej kursowałaby poczatkowo kilka razy dziennie, jako test usługi.
Proponowana zmiana trasy usługi:
Motycz
Stasin Płn.
Lublin Wschód
Lublin Zalew - nowy przystanek, odbudowa
Lublin Zemborzyce zmiana kierunku
Lublin Główny
Lublin Północny
Świdnik Miasto
Lublin Airport
--
Pozdrawiam
Adam Fularz
www.polishnews.pl
Dol.Ziel. 24a Ziel. Gora
Dol.Ziel. 24a Ziel. Gora
Posted by Telewizja Opera
on 23:32.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0