porty lotnicze

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń Ardanowski Jan Krzysztof, PiS Borowi...

04 Oct 2018 | Komentarze comments | Read more

Co z portem lotniczym w Mielcu k. Tarnowa?

Od lat przekonujemy władze Mielca do inwestycji w lokalne lotnisko. W Polsce w dziedzinie lotnisk panuje masa mitów, powielanych p...

19 Apr 2017 | Komentarze comments | Read more
szybka kolej miejska

Propozycja kolei aglomeracyjnej dla Konina

W Olsztynie powstaje kolej miejska. W planach jest budowa przystanków przy istniejących liniach kolejowych, zwłaszcza wzdłuż linii kole...

18 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Szybka kolej miejska w Warszawie znajduje się w głębokim upadku

- Jak ZTM tłumaczy rekodrowo niskie wskaźniki wykorzystania kolei miejskiej w Warszawie?- dlaczego przewozy SKM są tak mało popularne?...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Jutro rusza kolej miejska we Wrocławiu po ponad 72-letniej przerwie

Część Wrocławian opowieść o tym że przed wojną we Wrocławiu już funkcjonowała kolejowa komunikacja miejska, traktuje jak miejską lege...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z koleją aglomeracyjną w Jeleniej Górze?

- czy PKP PLK potwierdza że wycofało się z projektu dot. budowy nowych przystanków Jeleniogórskiej Kolei Aglomeracyjnej który opracowało ...

03 Mar 2016 | Komentarze comments| Read more

reformy PKP

polityka transportowa

W sprawie protestów wokół polityki transportowej

Szanowny Panie Redaktorze, temat Ostatniego Pokolenia jest poza kompetencjami Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Z wyrazami szacu...

12 Dec 2024 | Komentarze comments| Read more

Sprawa likwidacji kolei podmiejskiej w Zielonej Górze- głos ekonomisty

Dlaczego likwidacja śródmiejskiego odcinka sieci kolejowej może wygenerować do 300 mln strat? Adam Fularz, Instytut Ekonomiczny Ziel...

19 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z portem lotniczym w Koszalinie?

Port lotniczy Radom ponad rok temu pozyskał kolejnego przewoźnika, linie Sprintair, oferujące z tego portu lotniczego połączenia do G...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Polski absurd ekonomiczny- likwidacja lokalnych lotnisk pasażerskich. Biedne regiony tracą przez to rocznie ok. 130 mln PLN dochodów z turystyki

Fot. Zdjęcia likwidowanego lotniska w Legnicy W Polsce zlikwidowano większość portów lotniczych. Powtarzanym w mediach tabloidowych ...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more
ekologia

Bezpieczeństwo rowerzystów w krajach rozwijających się

W polskich miastach nie ma dróg rowerowych, mimo że przy odrobinie dobrej woli możnaby je wyznaczyć choćby na chodnikach. Wzdłuż polsk...

20 Sep 2012 | Komentarze comments| Read more
lotniska powojskowe

Propozycja Redakcji: Kolej do Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost

Schemat połączenia:WprowadzeniePort lotniczy w Babimoście koło Zielonej Góry, podobnie jak wiele innych portów lotniczych na świecie, stoi ...

31 Mar 2024 | Read more
transport autobusowy

W Polsce transport publiczny upada

Transport publiczny ma to do siebie, iż musi zostać zorganizowany i nie zorganizuje się sam z siebie. W krajach cywilizacji Zachodu normal...

28 Feb 2016 | Read more
urban sprawl

O polskich miastach doby suburbanizacji

Suburbanizacja, często nazywana opuchnięciem miast, urbanizacją rozlewającą się albo urban sprawl to proces rozlewania się miast w wi...

09 Apr 2017 | Read more
porty morskie

Czy z Gdańska do Kłajpedy mogłyby kursować promy?

Czy z Gdańska promy morskie mogłyby kursowac w relacji do Kłajpedy? Swego czasu zaproponowałem takie połączenie. Nie otrzymałem nigdy...

18 Apr 2017 | Read more
PKP

Bałagan na szynach, miliardy w błoto. PKP wiecznie żywe

Rząd opowiada historie z gatunku finansowego science-fiction na temat planów budowy sieci kolei dużych prędkości w Polsce. Tymczasem d...

22 Jul 2010 | Read more
demonopolizacja rynku

Czy w Polsce koleje miejskie mogą ożyć?

W Polsce istnieje wielka szansa na wprowadzenie nowoczesnego systemu miejskiego transportu szynowego typu S-bahn znanego podróżującym do ...

04 May 2017 | Read more
deregulacja

Propozycje reform w dziedzinie transportu

Wybory parlamentarne w Polsce to festiwal rozczarowań. Dla wielu prowincjonalnych polityków program polityczny nie ma znaczenia, oni- w pr...

03 Mar 2016 | Read more
koleje w Wielkiej Brytanii

Tanie linie kolejowe - ich historia w Wielkiej Brytanii

v\:* {behavior:url(#default#VML);} o\:* {behavior:url(#default#VML);} w\:* {behavior:url(#default#VML);} .shape {behavior:url(#default#V...

20 Sep 2012 | Read more

dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Pytanie o podstawę prawną dla rozbudowy sieci autostrad i dróg ekspresowych, Pismo przed pozwem w trybie kpa - list redakcji

 Pytanie o podstawę prawną dla rozbudowy sieci autostrad i dróg ekspresowych, Pismo przed pozwem w trybie kpa.

 

do KPRM Kancelaria Prezesa Rady Ministrów al. Ujazdowskie 1/3 00-583 Warszawa kopia do GDDKIA kopia do Min. Infrastruktury Dotyczy: Podstawa prawna rozbudowy sieci autostrad i dróg ekspresowych oraz wezwanie do referendum w tej

do KPRM

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
al. Ujazdowskie 1/3
00-583 Warszawa

 

kopia do GDDKIA

kopia do Min. Infrastruktury

Dotyczy: Podstawa prawna rozbudowy sieci autostrad i dróg ekspresowych oraz wezwanie do referendum w tej sprawie.

Pismo przed pozwem w trybie k.p.a. o celową eliminację polskiego kapitału z rodzimej gospodarki

Szanowni Państwo,

Zwracam się z pytaniem dotyczącym podstawy prawnej, na której opiera się decyzja rządu o rozbudowie sieci autostrad i dróg ekspresowych w Polsce. Inwestycje te, prowadzone na dużą skalę, budzą kontrowersje, zwłaszcza w kontekście porównania z podejściem obywateli w krajach demokratycznych, gdzie takie inicjatywy rządowe często spotykają się z jednoznaczną krytyką i są odrzucane w drodze głosowania.

Przykładem jest ostatnie referendum w Szwajcarii, gdzie obywatele zdecydowanie sprzeciwili się rozbudowie autostrad o dodatkowe pasy ruchu. Argumentowano tam, że taka polityka jest kosztowna, nie rozwiązuje kluczowych problemów transportowych i sprzyja dalszej degradacji środowiska naturalnego. Tymczasem Rząd Warszawski proponuje dokładnie coś identycznego jako swoją politykę transportową. 

Wezwanie do referendum w Polsce

W związku z powyższym wnoszę o:

  1. Przeprowadzenie ogólnokrajowego referendum, w którym obywatele mogliby wyrazić swoją opinię na temat dalszego ponoszenia wydatków inwestycyjnych na rozbudowę sieci drogowej, zwłaszcza autostrad i dróg ekspresowych.
  2. Uwzględnienie alternatyw transportowych, takich jak rozwój transportu kolejowego, którego degradacja była widoczna w ostatnich dekadach. Liczne linie kolejowe, zwłaszcza w zachodnich województwach Polski, zostały zlikwidowane, a ich torowiska wykorzystano pod budowę dróg. W innych przypadkach drogi szybkiego ruchu przecięły istniejące linie kolejowe, uniemożliwiając ich przywrócenie bez ponoszenia ogromnych kosztów. Stało się tak na przykład wokół Gorzowa, a liczne pozwy sądowe nie przyniosły rozwiązania problemu. Jedynie na trasie kolejowej Góra- Wrocław rządowa warszawska GDDKIA przegrała batalię sądową o blokowanie korytarza kolei. Samemu pozwałem GDDKiA - pozew sygn. akt. I Ns 467/24 - do sądu, ponieważ warszawska dyrekcja blokuje mi i moim sąsiadom dojazd niesamochodowy (np. hulajnogą zwykłą), czy dojście piesze- ze wsi do stycznego z nią- pobliskiego miasta.
  3. Ustalenie priorytetów inwestycyjnych w sposób transparentny i demokratyczny, z uwzględnieniem opinii obywateli i długoterminowych korzyści społeczno-ekonomicznych.

Wpływ inwestycji drogowych na rynek transportowy

Rozbudowa sieci dróg w Polsce, kosztem infrastruktury kolejowej, doprowadziła do znaczącego ograniczenia konkurencyjności transportu publicznego, szczególnie w Polsce Zachodniej. W rezultacie nastąpiło wrogie przejęcie rynku transportowego przez zagraniczne korporacje, które zdominowały przewozy samochodowe i towarowe. Umożliwiło to przejęcie handlu detalicznego przez amerykańskie i amerykańsko- izraelskie lub zachodnioeuropejskie korporacje dysponujące kapitałem na budowę otoczonych morzami parkingów "wysp handlu" na przedmieściach. W miastach takich jak Zielona Góra doszło niemal do likwidacji handlu w dawnych centrach miast. Dawne domy towarowe upadły, a na rynku w Zielonej Górze od dwóch dekad straszy ruina domu towarowego. 

Pytania do rządu

  1. Na jakiej podstawie prawnej podejmowane są decyzje o dalszej rozbudowie sieci drogowej w Polsce?
  2. Czy rząd bierze pod uwagę negatywne skutki społeczne i środowiskowe tych inwestycji, takie jak:
    • niszczenie infrastruktury kolejowej,
    • zwiększanie korków drogowych,
    • likwidacja tradycyjnej struktury handlowej opartej o rodzime firmy i tutejszy kapitał,
    • wzrost emisji gazów cieplarnianych?
  3. Czy rząd planuje przeprowadzenie referendum w sprawie dalszego finansowania inwestycji drogowych, aby umożliwić obywatelom wyrażenie swojego zdania?
  4. Jakie działania podejmuje rząd, aby naprawić skutki degradacji transportu kolejowego spowodowane przez rozbudowę infrastruktury drogowej? W miastach takich jak Barlinek czy Myślibórz - skasowano programy odbudowy linii kolejowych a w zamian na dawnych torowiskach zbudowano drogi samochodowe. 

Przykład do naśladowania

Wnioskuję, aby rząd Polski wziął pod uwagę przykład Szwajcarii, gdzie obywatele mieli możliwość decydowania o priorytetach inwestycyjnych w drodze referendum. Dzięki temu uniknięto kosztownych i nieefektywnych działań, które mogłyby jedynie pogłębić problemy związane z transportem, doprowadzając do upadku polską przedsiębiorczość opartą o tradycyjne modele handlu. Tradycyjny model handlu pozwala skutecznie uchronić gospodarkę przed integracją pionową jaką prowadzą amerykańsko- izraelskie big-techy, takie jak Amazon, Google, Meta: szybko zastępując w swoich wyszukiwarkach i platformach e-handlu ofertę polskich przedsiębiorców firmami o kapitale amerykańsko-izraelskim, amerykańskim czy zachodnioeuropejskim, z którymi są one powiązane właścicielsko przez takie konglomeraty jak BlackRock.

Wzywam do zaniechania naruszeń prawa to jest tworzenia systemowych rozwiązań mających na celu eliminację tradycyjnego modelu handlu opartego o central business district, CBD, i tradycyjne monocentryczne modele miejskie, na rzecz subwencjonowanych przez rząd modeli policentrycznych centrów handlowych niepolskiego kapitału, otoczonych morzami parkingów, wymagających silnych dotacji rządowych do utrzymania przerośniętej infrastruktury dróg dla samochodów osobowych wraz z ogromną ilością silnie dotowanych bezpłatnych miejsc parkingowych. 

Z poważaniem,

 

Adam Fularz

Instytut Ekonomiczny i-e.pl

Polishnews.pl

Dolina Zielona 24a 

65-154 Zielona Góra

 

"Oto przykład ze Szwajcarii: Gestern war in der Schweiz grosser Abstimmungs- und Wahlsonntag. Mit grossen Überraschungen! Es standen vier eidgenössische Vorlagen zur Abstimmung. Zwei behandelten Verschärfungen des Mietrechts im Sinne der bürgerlichen Vermieter. Eine andere forderte einen starken Ausbau der Autobahnen und die vierte eine Revision des Gesundheitsrechts. Die letztere war die einzige, die angenommen wurde, was eigentlich ein Erfolg der neuen SP-Bundesrätin bedeutet. Die Mietinitiativen wurden ganz knapp abgelehnt (es war bis zum Schluss nicht klar, auf welche Seite das Resultat schwingen würde!), zum Frust der Befürworter von SVP und FDP. Am klarsten abgelehnt wurde das Begehren zum Ausbau mehrerer Autobahnstrecken auf mehr Spuren. Hier wurde der neue SVP-Bundesrat A. Röschti abrupt ausgebremst und den grünen Initianten ein Triumph beschert! Es wurde im Vorfeld immer mehr Leuten klar, dass das ein teures Geschäft wird und nicht direkt zielführend ist. "

-------- Wiadomość oryginalna --------

Temat:

Gestern war in der Schweiz grosser Abstimmungs- und Wahlsonntag. Mit grossen Überraschungen! Es standen vier eidgenössische Vorlagen zur Abstimmung...

Data:

2024-12-02 23:07

Od:

Quora - Vorgeschlagene Salons 

Posted by Adam Phoo on 01:01. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Pytanie o podstawę prawną dla rozbudowy sieci autostrad i dróg ekspresowych, Pismo przed pozwem w trybie kpa - list redakcji

Prześlij komentarz

Photo Gallery

Designed by Solaranlagen | with the help of Bed In A Bag and Lawyers