Dzień dobry,
spore zmiany czekają wrocławskie lotnisko w najbliższych latach, a w planach jest realizacja dwóch dużych projektów. Pierwszy dotyczy strefy operacyjnej lotniska, a drugi – terminala.
- Jeszcze w tym roku ruszy rozbudowa strefy operacyjnej wrocławskiego lotniska. Jako pierwsze rozpoczną się prace przy nowej płycie postojowej. Potem powstanie droga szybkiego zjazdu, równoległa droga kołowania i nowa płyta do odladzania.
- Rozbudowa strefy operacyjnej jest największym polskim projektem dofinansowanym przez Unię Europejską w konkursie dla sektora transportu w ramach instrumentu „Łącząc Europę" 2021-2027 (CEF 2). Koszt to 350 mln zł, z czego połowę pokrywa Unia.
- Port Lotniczy Wrocław w planach ma także drugi bardzo ważny projekt dotyczący modernizacji infrastruktury i skupiający się na rozbudowie terminala. Prace przewidziane na lata 2026-2028 (etap I) i 2033-2035 (etap II).
Zdjęcia dostępne pod linkiem: https://drive.prexpert.cloud/photo/share/LaYjFdJH
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Adriana Kondratowicz
PR EXPERT
+48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 23 sierpnia 2023 r.
Informacja prasowa
Rozbudują Port Lotniczy Wrocław [ETAPY, TERMINY]
Jeszcze w tym roku ruszy rozbudowa strefy operacyjnej wrocławskiego lotniska. Jako pierwsze rozpoczną się prace przy nowej płycie postojowej. Potem powstanie droga szybkiego zjazdu, równoległa droga kołowania i nowa płyta do odladzania. Koszt inwestycji to 350 mln zł, z czego 50 proc. dopłaci Unia Europejska.
Najbliższe lata to spore zmiany na wrocławskim lotnisku. W tym roku rozpoczną się prace przy największym polskim projekcie dofinansowanym przez Unię Europejską w konkursie dla sektora transportu w ramach instrumentu „Łącząc Europę" 2021-2027 (CEF 2), a ich celem jest zwiększenie możliwości operacyjnych lotniska pod potrzeby operacji wojskowych.
W praktyce oznacza to rozbudowę infrastruktury, która będzie sprzyjać nie tylko wojskowej mobilności w Europie, ale posłuży także lotnictwu cywilnemu.
- To bardzo istotna inwestycja nie tylko dla naszych pasażerów, ale również i dla całej Europy. Dzięki rozbudowie i modernizacji strefy operacyjnej zwiększymy przepustowość lotniska i przyspieszymy wykonywanie operacji lotniczych – mówi Cezary Pacamaj, prezes Portu Lotniczego Wrocław. Oznacza to m.in. krótszy czas wykonywania operacji lotniczych i więcej miejsc postojowych dla samolotów pasażerskich.
Kalendarium rozbudowy
Pod koniec tego roku rozpocznie się budowa płyty postojowej, która będzie stanowiła „lustrzane odbicie" tej już istniejącej przy terminalu pasażerskim. Znajdzie się na niej 12 miejsc dla samolotów kodu C takich jak Airbus 320 czy Boeing 737. Pozwoli to na uzyskanie dodatkowego, niezależnego miejsca postojowego dla największych maszyn wojskowych, cargo i pasażerskich kodu F (np. C-5 Galaxy, Boeing C-17 Globmaster, AN-124 Rusłan oraz Boeing 747 Jumbo Jet, Boeing 787).
W II kwartale 2024 roku ruszy realizacja drogi szybkiego zjazdu umożliwiającej sprawniejsze opuszczenie przez samoloty drogi startowej, co w praktyce oznacza krótszy czas operacji lotniczych. W tym samym czasie rozpoczną się także prace przy równoległej drodze kołowania, dzięki której wykonywanie manewrów przez samoloty wojskowe będzie możliwe bez wstrzymywania ruchu samolotów pasażerskich.
Rok później, czyli w II kwartale 2025 roku, przebudowana zostanie obecna droga kołowania, a także rozpocznie się realizacja nowej płyty do odladzania samolotów po zachodniej stronie lotniska. Pozwoli to odladzać cztery maszyny w tym samym czasie, a samoloty będą mogły startować z obu kierunków. Wpłynie to znacząco na skrócenie procedur przed startem.
Rozbudowa terminalu – wstępna koncepcja
Port Lotniczy Wrocław w planach ma także drugi bardzo ważny projekt dotyczący modernizacji infrastruktury i skupiający się na rozbudowie terminala.
- Liczba pasażerów na naszym lotnisku cały czas wzrasta. Wiemy już, że w tym roku osiągniemy rekordową liczbę obsłużonych osób na poziomie 3,9 mln i liczymy, że w kolejnych latach będziemy odnotowywać kolejne wzrosty. Rozbudowa terminala jest więc koniecznością – mówi Przemysław Myszakowski, wiceprezes zarządu Portu Lotniczego Wrocław.
Docelowo nowy terminal będzie mógł obsłużyć nawet 10 mln pasażerów rocznie. Rozbudowa planowana jest w dwóch etapach przewidzianych na lata 2026-2028 (etap I) i 2033-2035 (etap II).
W pierwszym etapie, w którym powierzchnia terminala zwiększy się o blisko 60 proc., zaplanowano m.in.: rozbudowę terminala od strony zachodniej oraz wschodniej o dodatkowe 75 m, co umożliwi budowę dodatkowych trzech mostów wraz z rękawami od strony płyty lotniska, zwiększenie liczby stanowisk check-in, powiększenie hali odbioru bagażu, wzrost liczby gatów w strefie Schengen oraz Non-Schengen. Planowana jest także budowa „wieży" kontroli ruchu statków powietrznych na płytach postojowych.
W drugim etapie projekt przewiduje m.in. rozbudowę terminala o pirs o długości 165 m w formie dwukondygnacyjnego budynku z czterema dodatkowymi mostami wraz z czterema rękawami i strefą trzech bus gatów, zwiększenie liczby gatów oraz powierzchni komercyjnej. Dodatkowo planowany jest 5-poziomowy parking na blisko 600 samochodów, który zrekompensuje zlikwidowane miejsca na parkingu naziemnym.
Szanowni Państwo,
pragnę poinformować, że biura podróży Itaka oraz Rainbow uruchomiły już sprzedaż wczasów na sezon lato 2024 z wylotem z Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury.
Szczegóły znajdą Państwo w informacji prasowej załączonej do niniejszej wiadomości. Przesyłam również plik mp3 z komentarzem Wiktora Wójcika, prezesa zarządu Warmia i Mazury Sp. z o.o. operatora Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury.
Pozdrawiam
Dariusz Naworski
Rzecznik Prasowy
Do MI
Dzień dobry. Czy inna spółka niż PKP PLK może być inwestorem dla dodatkowego toru do Lęborka albo Słupska? Zamiast PKP PLK są też inni zarządcy PKP SKM i PKM s.a. spółka PLK przekazałaby w ciągu 30 dni swoje grunty nowemu inwestorowi. Proponuję pozew przeciwko Minister właściwy do spraw infrastruktury w tej sprawie.
Czy MI pod rygorem pozwy sądowego może w ciągu 14 dni ustalić nowego inwestora dla tej inwestycji? Stoję od pół godziny w pociągu który utknął na tej linii. Pasażer twierdzą że tutaj żaden pociąg PKP Inter city nigdy jeszcze nie dojechał punktualnie odkąd jeżdżą na tej linii.
Pozdrawiam
Adam Fularz
Wejherowska.pl
Dolina Zielona 24a
Zielona Góra
--
null
Szanowni Państwo. Do redakcji zgłosiła się kobieta która jeszcze nigdy nie wyjechała planowo bez opóźnień pociągiem pospiesznym z Trójmiasta. Opóźnienie występuje wg niej zawsze.
Wnoszę w związku z powyższym o przekazanie przez spółkę PKP PLK pasa terenu wzdłuż linii kolejowej Rumia- Reda jako że wg mojej wizji lokalnej w dniu dzisiejszym wzdłuż linii kolejowej po stronie północnej jest pas terenu- w jednym tylko miejscu jest zwężenie i na proponowany nowy tor wchodzi czyjś płot. Poza tym pas terenu jest wolny - nie zajęty- odpowiednio szeroki. Wnoszę aby to spółka PKM S.A. lub PKP SKM spółka z o.o. były inwestorem a nie PKP PLK które już miały czas w przeszłości na tego typu inwestycje. Wnoszę by samorząd województwa wystąpił do PKP PLK o przekazanie pasa drogowego drogi żelaznej oraz położonych od północy torów stacyjnych w m. Rumia i Reda tak aby nowy tor stanowił spójną całość funkcjonalną.
Pozdrawiam
Adam Fularz
Wejherowska.pl
Dolina Zielona 24a
65-154 Zielona Góra
--
null
Dzień dobry,
To historyczny wynik. W lipcu z wrocławskiego lotniska skorzystało 453 011 podróżnych i jest to blisko 17-procentowy wzrost liczby pasażerów w porównaniu do rekordowego lipca 2019 oraz ponad 27-procentowy w porównaniu do lipca 2022.
- Turcja w lipcu okazała się liderem wśród wszystkich połączeń południowych. Wybrało ją ponad 53 tys. osób. Najpopularniejszym tureckim kurortem była Antalya.
- Z połączeń niskokosztowych skorzystało w lipcu 250 185 osób, czyli ponad 55 proc. wszystkich pasażerów odlatujących i przylatujących do Portu Lotniczego Wrocław.
- Najchętniej wybieranym kierunkiem była Wielka Brytania, a wśród połączeń południowych – Włochy.
- Ofertę przewoźników sieciowych w lipcu wybrało 56,6 tys. osób, z czego ponad 23 tys. skorzystało z połączeń PLL LOT.
Zdjęcia dostępne pod linkiem: https://drive.prexpert.cloud/photo/share/INgAkK9J
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Adriana Kondratowicz
PR EXPERT
+48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 17 sierpnia 2023 r.
Informacja prasowa
Rekordowy lipiec w Porcie Lotniczym Wrocław. Turcja hitem wśród podróżnych
Blisko 17-procentowy wzrost liczby pasażerów w porównaniu do rekordowego lipca 2019 oraz ponad 27-procentowy w porównaniu do lipca 2022 odnotowało wrocławskie lotnisko w ubiegłym miesiącu. W lipcu chętnie podróżowano przede wszystkim na słoneczne Południe, a niekwestionowanym liderem była Turcja i słynny kurort – Antalya.
453 011 pasażerów skorzystało w lipcu z Portu Lotniczego Wrocław. To historyczny wynik, który w porównaniu do zeszłego roku jest wyższy o ponad 27 proc. (355 557 podróżnych) i o blisko 17 proc. bije też dotychczasowy rekord z 2019 roku (387 772 pasażerów).
– Jesteśmy w szczycie sezonu i widzimy, jak z miesiąca na miesiąc liczba podróżnych wzrasta. Przed nami jeszcze drugi, bardzo intensywny pod względem wylotów na wakacje miesiąc, sierpień – mówi Cezary Pacamaj, prezes Portu Lotniczego Wrocław i dodaje, że zestawiając czerwiec z lipcem tego roku, liczba pasażerów wzrosła o blisko 30 tys. – Te wyniki to dla nas powód do dumy, gdyż widzimy, że podróżni chętnie korzystają z naszej oferty i po prostu lubią latać z Wrocławia. Dotyczy to nie tylko mieszkańców Dolnego Śląska, ale także i ościennych województw – podkreśla.
Turcja liderem wśród kierunków południowych
Turcja w lipcu okazała się liderem wśród wszystkich połączeń południowych – zarówno czarterowych, jak i niskokosztowych. Wybrało ją 53 310 osób, co w zestawieniu z lipcem 2019 roku stanowi blisko 68-procentowy wzrost. Najpopularniejsza wśród tureckich kurortów okazała się Antalya – zdecydowało się na nią ponad 40 tys. osób. Pozostali wybrali Bodrum (8,4 tys.), Izmir (2,9 tys.) i Dalaman (1,8 tys.). Kolejnymi najpopularniejszymi kierunkami, poza Turcją, były: Heraklion, Rodos, Kos, Palma i Tirana.
Łączna liczba osób korzystających z połączeń czarterowych z Wrocławia wyniosła 137 145 i stanowiła 30 proc. wszystkich pasażerów obsłużonych przez lotnisko w lipcu. Jest to blisko 25-procentowy wzrost w porównaniu z lipcem 2019 roku.
Połączenia niskokosztowe w szczycie popularności
250 185 osób, czyli ponad 55 proc. wszystkich pasażerów odlatujących i przylatujących do Portu Lotniczego Wrocław, to podróżni korzystający z usług linii takich jak Ryanair i Wizz Air. W lipcu najchętniej latali oni do Wielkiej Brytanii (prawie 71,9 tys.).
Z typowo wakacyjnych i południowych kierunków najczęściej wybierane były Włochy (43,7 tys.), z Bolonią i Mediolanem na czele. – Obserwujemy, że Włochy od kilku miesięcy są zdecydowanym liderem wśród południowych połączeń niskokosztowych i plasują się na drugim miejscu, zaraz za Wielką Brytanią, w zestawieniu najpopularniejszych kierunków – zauważa Karol Przywara, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław. Podkreśla także, że liczba osób podróżujących do Włoch zdecydowanie się zwiększyła – w porównaniu lipiec 2019 – lipiec 2023 ten wzrost sięga aż 130 proc.
Drugim najchętniej wybieranym krajem południowej Europy jest Hiszpania (21 tys.). Na trzecim miejscu plasuje się Grecja (17,9 tys.), która odnotowała niebagatelny, blisko 290-procentowy wzrost w porównaniu do lipca 2019 roku (4,6 tys. podróżnych). Z połączeń niskokosztowych do Chorwacji skorzystało w lipcu 16,6 tys. osób i jest to czwarte miejsce w zestawieniu najpopularniejszych niskokosztowych kierunków południowych.
Oferta przewoźników sieciowych
Ofertę przewoźników sieciowych w lipcu wybrało 56,6 tys. osób. Same połączenia międzynarodowe przewoźników, takich jak Lufthansa, KLM, Swiss International Air Lines czy Eurowings stanowiły 7,4 proc. całego ruchu pasażerskiego w lipcu – 33 546 osób. Na połączenie rodzimego przewoźnika PLL LOT do Warszawy zdecydowało się natomiast 23 119 osób.
Witam,
nazywam się Mikołaj Majewski. Analizując branżę witryn internetowych, natknąłem się na stronę - zorska.pl. Chciałbym pomóc podnieść wyniki sprzedażowe Państwa firmy za pomocą Google Ads. Z przyjemnością przygotuję dla Państwa dedykowaną strategię promocji w Google.
W naszej firmie kładziemy nacisk na nowoczesne rozwiązania, takie jak:
• kampanie tekstowe w formacie jedno słowo kluczowe w jednej grupie reklam
• własna porównywarka cen dla kampanii produktowych,
• system chroniący przed nieprawidłowymi kliknięciami.
Za ich sprawą reklama jest jeszcze tańsza.
Pracuję dla firmy, która jest jedną z wiodących agencji SEO/SEM w naszym kraju. Nasz firma działa w branży marketingu internetowego od ponad dekady. Współpraca z nami to realna szansa na powiększenie przychodów w Państwa firmie.
Serdecznie zachęcam do odpowiedzi TAK na ten e-mail, a z przyjemnością przygotuję dla Państwa ciekawe, zyskowne rozwiązanie.
----------------
Pozdrawiam
SPECJALISTA DO SPRAW SEO
Mikołaj Majewski
Tel: 616 313 830
e-mail: majewski.m@seo24-top1.pl
Dodam że stoimy po raz drugi 3 km za Poznaniem a za oknem widac jak ktoś naprawia koło w barowym wagonie Wars.
Pozdrawiam
Adam
On Monday, August 14, 2023, Telewizja Opera wrote:
Do Utk
Szanowni Państwo.
Ostatnio się rozchorowalem. Nie mam szans na miejsce siedzące. Przykład to połączenie 14.20 z Poznania do Gdyni spółki PKP Intercity gdzie brak możliwości zajęcia miejsca siedzącego nawet dla inwalidy. Przykład to Leo Express tydzień temu z Katowic odjazd ok. 2.08 w nocy do Bohumina- tez brak możliwości w ogóle podróży.
Państwo zbyt wiele rynku blokują ustawodawstem- powinno być więcej możliwości podróży poprzez otwarcie dostępu do rynku co pomoże starszym i/albo chorym. Mnie Państwo (...) skazują na kilka godzin stania w korytarzu pociągu.
Pozdrawiam
Adam Fularz
Polish News Agency
Dolina Zielona 24a
65-154 Zielona Góra
--
Transport.org.pl
--
null
Dzień dobry,
302 674 pasażerów obsłużyło wrocławskie lotnisko na połączeniach czarterowych od początku maja do końca lipca tego roku. Samoloty na wszystkich 31 kierunkach były wypełnione praktycznie w 100 proc.
· Najwyżej w rankingu najpopularniejszych kierunków czarterowych z Wrocławia znalazły się tureckie kurorty i greckie wyspy.
· Liderem zestawienia jest Antalya - od maja do końca lipca Port Lotniczy Wrocław obsłużył na tym kierunku 100 601 pasażerów.
· Ofertę czarterową z wylotem z Wrocławia wybierają nie tylko mieszkańcy Dolnego Śląska, ale także osoby z województwa lubuskiego, łódzkiego, wielkopolskiego i opolskiego.
Zdjęcia dostępne pod linkiem: https://drive.prexpert.cloud/photo/share/LM1kRpMM
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Adriana Kondratowicz
PR EXPERT
+48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 08 sierpnia 2023 r.
Ten sezon należy do czarterów. Oto 10 najpopularniejszych kierunków z Wrocławia
Plaża, turkusowe morze i zasłużony wypoczynek. Tego lata pasażerowie wrocławskiego lotniska chętnie decydują się na loty czarterowe i wypoczywają na słonecznym Południu. Najwyżej w rankingu najpopularniejszych kierunków czarterowych z Wrocławia znalazły się tureckie kurorty i greckie wyspy.
302 674 pasażerów obsłużyło wrocławskie lotnisko na połączeniach czarterowych od początku maja do końca lipca tego roku. Samoloty na wszystkich 31 kierunkach były wypełnione praktycznie w 100 proc.
- W tym roku obserwujemy, że pasażerowie znacznie chętniej decydują się na ofertę czarterową niż w latach ubiegłych. Boom na te kierunki rozpoczął się już w maju, a obecnie jesteśmy w szczycie sezonu. Przed nami jeszcze cały sierpień, który jest intensywnym miesiącem pod względem liczby osób podróżujących do popularnych kurortów nad Morzem Śródziemnym, Egejskim, Jońskim, Czarnym czy Czerwonym – mówi Cezary Pacamaj, prezes Portu Lotniczego Wrocław. Dodaje również, że wrocławskie lotnisko wybierają nie tylko mieszkańcy Dolnego Śląska, ale także osoby z województwa lubuskiego, łódzkiego, wielkopolskiego i opolskiego.
Pasażerowie lecący na wakacje z Wrocławia mogą korzystać także z licznych udogodnień przygotowanych na terenie lotniska. Należą do nich m.in. przejście rękawem lotniczym z i do samolotu na wszystkich lotach czarterowych, bezpłatny przejazd busem i meleksem z parkingu D do budynku terminala, wygodny parking z ładowarką do samochodów elektrycznych i możliwością rezerwacji miejsca online, a także komfortowa odprawa dla osób podróżujących poza strefę Schengen dzięki bramkom do automatycznej kontroli.
Zobacz TOP 10 połączeń czarterowych z Wrocławia:
1. Antalya
Ten kurort Riwiery Tureckiej jest niekwestionowanym liderem wśród połączeń czarterowych z Wrocławia. Od maja do końca lipca Port Lotniczy Wrocław obsłużył na tym kierunku 100 601 pasażerów. Miasto, którego symbolem jest pomarańcza, to mekka turystów – słynie z doskonałej bazy hotelowej, turkusowej wody, zabytkowych uliczek i niesamowitego krajobrazu z górami Taurus w tle. Antalya jest także znakomitą bazą wypadową do zwiedzania okolicy. Niedaleko miasta znajduje się wodospad Kurşunlu oraz ruiny miasta Termessos.
2. Bodrum
Ta miejscowość w południowo-zachodniej Turcji, położona naprzeciw wyspy Kos, zajmuje drugie miejsce w zestawieniu czarterowym z Wrocławia. W tym kierunku na wypoczynek z wrocławskiego lotniska udały się 22 153 osoby. Bodrum słynie nie tylko z doskonałej bazy turystycznej, ale i unikatowej panoramy miasta, na którą składają się m.in. słynne białe domki ulokowane na wzgórzach. W Bodrum znajduje się też duża przystań jachtowa, z której można wybrać się na wycieczkę na położone niedaleko greckie wyspy takie jak Kos czy Rodos.
3. Rodos
Wyspa Słońca, czyli Rodos, to najpopularniejsza grecka wyspa wśród zestawienia lotów czarterowych z Wrocławia. Od maja do końca lipca w tym kierunku udało się 19 204 podróżnych. Wyjątkowym miejscem na wyspie jest przylądek Prasonisi, gdzie Morze Śródziemne łączy się z Egejskim. Obowiązkowym punktem pobytu na Rodos jest również wizyta w Lindos, „białym" miasteczku z urokliwym Akropolem. Najpopularniejszą plażą na wyspie jest zaś Tsambika.
4. Heraklion
Największe miasto na Krecie zajmuje czwarte miejsce w zestawieniu najpopularniejszych kierunków czarterowych z Wrocławia. Łączna liczba pasażerów na tym kierunku wyniosła 17 426 osób. Miasto oferuje turystom nie tylko wypoczynek na plażach, ale także jest gratką dla miłośników historii – w Heraklionie znajdują się m.in. dawne weneckie mury obronne czy bazylika Agios Marcos.
5. Burgas
15 072 – tylu pasażerów na kierunku Burgas obsłużyło wrocławskie lotnisko od maja do końca lipca. Ten kurort nad Morzem Czarnym jest znany nie tylko z urokliwego wybrzeża. Otaczają go również trzy jeziora – Burgas, Atanasovsko i Mandrensko, a w pobliżu miasta znajduje się Park Narodowy Strandża oraz jedna z największych atrakcji – gorące źródła.
6. Kos
Raj dla miłośników relaksu i plażowania. Taka właśnie jest grecka wyspa Kos, na którą z Wrocławia udało się od maja do końca lipca 14 165 turystów. Kos przyciąga niezwykłymi plażami i turkusowym kolorem wody. Miejscem uwielbianym przez turystów są termy Embros, gdzie woda o temperaturze bliskiej 50 st. Celsjusza wydobywa się ze skały i wpada do położonego nad brzegiem morza basenu.
7. Zakynthos
Na Zakynthos znajduje się jedna z najsłynniejszych plaż w Grecji – urokliwa Zatoka Wraku. Wody Morza Jońskiego oblewające wyspę są również największym w Europie miejscem lęgowym słynnych żółwi Caretta caretta, które turyści, odbywający rejs po morzu, mogą oglądać w ich naturalnym środowisku. Z połączenia czarterowego na Zakynthos skorzystało od maja do końca lipca 11 504 pasażerów lecących z Portu Lotniczego Wrocław.
8. Warna
Jedno z najpiękniejszych miast Bułgarii i czarnomorski kurort. Warna – znajduje się na 8. miejscu w zestawieniu najpopularniejszych kierunków czarterowych z Wrocławia. Od maja do końca lipca udało się tam na wakacje 9 147 osób. Plażowicze mogą odpoczywać na piaszczystej plaży w centrum miasta, a miłośnicy aktywnego wypoczynku spacerować po Parku Nadmorskim. W Warnie nie brakuje zabytków, a symbolem miasta jest Sobór Zaśnięcia Matki Bożej.
9. Hurghada
Ten zlokalizowany na wybrzeżu Morza Czerwonego kurort należy do najpopularniejszych w całym Egipcie. Turystów przyciągają tam znakomite plaże i turkusowa woda. Miasto jest też miejscem idealnym dla fanów snorkelingu, dzięki dobrze zachowanej rafie koralowej. Hurghada zajmuje 9. miejsce w zestawieniu najpopularniejszych kierunków czarterowych z Wrocławia – od maja do końca lipca z tego połączenia skorzystało 9 047 osób.
10. Majorka
Plażami i klimatem Majorki zachwycali się już Fryderyk Chopin, George Sand czy Joan Miró. Jednym z jej najbardziej atrakcyjnych punktów widokowych jest Przylądek Formentor, na którego szczycie znajduje się XIX-wieczna latarnia morska. Obowiązkowym punktem wakacji na Majorce jest również wizyta w urokliwych miasteczkach takich jak Deia czy Valldemossa. Z Wrocławia na Majorkę od maja do końca lipca podróżowało 8 826 osób.
Odpowiadając na Pana maila, dotyczącego Portu lotniczego Zielona Góra - Babimost, informuję, że Miasto Gorzów Wielkopolski nie widzi problemu z nazwą oraz korzystaniem z wyżej wymienionego portu.
Problemem jest jednak niewystarczająca dostępność komunikacyjna między Gorzowem a Babimostem. Miasto Gorzów Wlkp. jest zainteresowane każdą inicjatywą umożlwiającą poprawę dostępności mieszkańców województwa lubuskiego do sprawnej komunikacji, w tym także lotniczej realizowanej z Portu Lotniczego Zielona Góra - Babimost.
Miasto Gorzów Wlkp. już od wielu lat boryka się z problemem związanym z jakością realizowanych połączeń kolejowych. Dlatego też Miasto Gorzów Wlkp. prowadzi aktywne działania wspierające realizację kluczowych projektów z punktu widzenia rozbudowy siatki połączeń kolejowych, zarówno w połączeniach aglomeracyjnych jak i regionalnych oraz dalekobieżnych, takich jak Kolej Plus, studia wykonalności na poszczególnych liniach kolejowych, w tym także na linii kolejowej nr 358 w ramach której możliwe byłoby wybudowanie „łącznika" z Portem Lotniczym Zielona Góra - Babimost, o którym pisze Pan
w swoim mailu. Tylko wysokiej jakości infrastruktura pozwoli na realizację siatki połączeń pasażerskich, eliminując dzisiejsze problemy z dostępnością do transportu kolejowego Gorzowa Wlkp. ale także północną część województwa lubuskiego, oraz pozwoli uwzględnić przyszłe potrzeby przewozowe do tak ważnego generatora ruchu jakim jest port lotniczy.
Sama zaś idea budowy połączenia kolejowego do Portu Lotniczego Zielona Góra - Babimost, jest już od dawna wskazywana we wszelkiego rodzaju dokumentach strategicznych województwa lubuskiego (m.in. Plan Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Lubuskiego, Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2030). Przy czym realizacja nowych linii kolejowych oraz przystanków, które pozwoliłby na poprawę dostępności do Portu Lotniczego Zielona Góra - Babimost, zależy włącznie od prowadzonych inwestycji i planów inwestycyjnych spółki PKP PLK.
Z poważaniem
--
Marta Matkowska
p.o. Dyrektora Wydziału
ZIP - Wydział ZIT i Programowania Strategicznego
Dzień dobry,
Uprzejmie informuję, że Gmina Wolbrom nie jest inwestorem budowy nowego przystanku kolejowego zlokalizowanego przy centrum handlowym nieopodal ul. Krakowskiej. Przystanek Wolbrom Zachodni powstaje na zlecenie Spółki PKP Polskie Linie Kolejowe w ramach Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025. Inwestycja nie jest zakończona. Z informacji posiadanych przez tut. Urząd wynika iż główne zamierzenia PKP są skierowane na szybkie połączenie na trasie Olkusz- Kraków, a nie Tunel- Kraków.
Z poważaniem
Marcin Osmenda
Dzień dobry,
Z miesiąca na miesiąc liczba pasażerów Portu Lotniczego Wrocław wzrasta, a w czerwcu osiągnęła najwyższy w historii poziom ponad 424 tys. osób. To o prawie 58 tys. podróżnych więcej niż w rekordowym 2019 roku.
- W czerwcu z Portu Lotniczego Wrocław podróżowało o 82 tys. osób więcej niż w maju 2023 roku, a przed nami jeszcze szczyt sezonu.
- 57 proc. wszystkich podróżnych z Wrocławia korzystało w czerwcu z oferty przewoźników niskokosztowych. Łącznie było to blisko 241 tys. osób, które najchętniej latały do Wielkiej Brytanii, Włoch, Hiszpanii i Grecji.
- W czerwcu popularne były także czartery, które stanowiły ponad 27 proc. całego ruchu pasażerskiego. W ubiegłym miesiącu z oferty tour operatorów z opcją wylotu z Wrocławia skorzystało 116,5 tys. osób, z czego ponad 46 tys. podróżnych poleciało do Turcji.
Zdjęcia dostępne pod linkiem: https://drive.prexpert.cloud/photo/share/aWyV4kp3
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Adriana Kondratowicz
PR EXPERT
+48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 13 lipca 2023 r.
Informacja prasowa
Padł kolejny rekord na wrocławskim lotnisku. 424 tys. pasażerów w Porcie Lotniczym w czerwcu
Tak dobrego czerwca nie odnotowano w całej historii lotniska. Z miesiąca na miesiąc liczba pasażerów wzrasta, a w czerwcu osiągnęła ponad 424 tys. osób, czyli o 109 tys. więcej niż w analogicznym czasie rok temu. To o prawie 58 tys. podróżnych więcej niż w rekordowym 2019 roku.
Historyczny czerwiec w rekordowym roku dla wrocławskiego lotniska. Co miesiąc liczba pasażerów korzystających z Portu Lotniczego Wrocław rośnie – w czerwcu było to już o 82 tys. osób więcej niż w maju 2023 roku, a przed nami jeszcze szczyt sezonu.
– Spodziewamy się, że w lipcu i sierpniu liczba podróżnych zwiększy się jeszcze o 20-30 tysięcy. Sezon wakacyjny sprzyja wylotom w południowe rejony Europy, a w tym roku pasażerowie jeszcze chętniej korzystają również z oferty czarterowej, na którą składa się blisko 30 kierunków – zaznacza Cezary Pacamaj, prezes wrocławskiego lotniska.
Czartery biją rekordy popularności
Liczba pasażerów korzystających z połączeń czarterowych jest największa od lat, a w czerwcu stanowiła ponad 27 proc. całego ruchu pasażerskiego. W ubiegłym miesiącu z oferty tour operatorów z opcją wylotu z Wrocławia skorzystało 116,5 tys. osób. Dla porównania w maju tego roku było to nieco ponad 49 tys., a w rekordowym czerwcu 2019 roku – 96 tys. Pozycję lidera utrzymuje tu niezmiennie od trzech miesięcy Turcja. W czerwcu poleciało tam blisko 46 tys. osób (w maju tego roku było to ponad 33 tys., a w kwietniu 9,2 tys.), czyli praktycznie tyle, ile wyniosła liczba wszystkich podróżnych na kierunkach czarterowych w maju tego roku. Pasażerowie w czerwcu chętnie wybierali także połączenia czarterowe do Grecji – wzrost był tu prawie trzykrotny i osiągnął poziom 32,6 tys. osób. Na trzecim miejscu uplasowała się Bułgaria – na zorganizowany wypoczynek do tego kraju wybrało się 11,6 tys. podróżnych. Na stałym poziomie, od kwietnia do czerwca tego roku, utrzymuje się zainteresowanie podróżami do Egiptu – średnio co miesiąc wypoczywa tam od 4 do 5 tys. osób lecących z Portu Lotniczego Wrocław.
Ponad połowa pasażerów korzysta z przewoźników niskokosztowych
57 proc. wszystkich podróżnych z Wrocławia korzystało w czerwcu z oferty przewoźników niskokosztowych. Łącznie było to blisko 241 tys. osób, czyli o prawie 50 tys. więcej niż w analogicznym miesiącu rekordowego 2019 roku. Największą popularnością cieszyły się loty do Wielkiej Brytanii – z tych połączeń skorzystało 72 tys. pasażerów. Z krajów w południowej części Europy liderem pozostają nadal Włochy (41,7 tys.), na drugim miejscu plasuje się Hiszpania (19,5 tys.), potem Grecja (powyżej 17,3 tys.) oraz Chorwacja (14,9 tys.). W porównaniu miesiąc do miesiąca (maj 2023-czerwiec 2023) największy wzrost liczby podróżnych – o ponad 10 tys., nastąpił na tym ostatnim kierunku.
– Połączenia niskokosztowe od zawsze stanowiły naszą mocną stronę i dlatego dbamy, by stale poszerzać naszą ofertę na najpopularniejszych kierunkach takich jak Włochy, Hiszpania, Grecja czy Chorwacja – podkreśla Jarosław Sztucki, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Portu Lotniczego Wrocław.
Na stabilnym poziomie w czerwcu utrzymywała się także liczba pasażerów korzystających z połączeń sieciowych. Do Warszawy liniami PLL LOT poleciało 26 tys. podróżnych, a ofertę przewoźników takich jak Lufthansa, KLM, Swiss czy Eurowings wybrało 32,5 tys. osób.
Supernowość w zimowym rozkładzie lotów
Pasażerowie wylatują na upragnione wakacje, a Port Lotniczy Wrocław już planuje nowy zimowy rozkład lotów i ogłasza kolejne nowości. Niedawno zapowiedziano start pierwszego międzykontynentalnego i bezpośredniego połączenia z Wrocławia. Od 3 listopada liniami PLL LOT pasażerowie polecą ze stolicy Dolnego Śląska do Seulu. Nowościami w zimowej siatce będą również loty niskokosztowych przewoźników do Walencji, Malagi, Agadiru i Lizbony, a z tour operatorami będzie można polecieć do Kenii, Omanu i Dubaju. KLM uruchomi drugi dzienny rejs do Amsterdamu, a Swiss trzeci lot tygodniowo do Zurychu.
Dodatkowo od kwietnia 2024 roku na wrocławskim lotnisku będzie operował nowy przewoźnik sieciowy – fińskie linie Finnair, z którymi pasażerowie będą mogli codziennie podróżować do Helsinek.
List redakcji do Umwl
Dzień dobry. Rzekomo ten pociąg Zieoona gora odj. 16.52 do Żagania miał być dziś zastąpiony autobusem ale na wyświetlaczu była podana wyraźna informacja- pociąg odwołany- train cancelled. Pracownica dworca kolejowego podawała sprzeczne informacje. Jako że przy mnie juz dwie osoby przyszły do kasy twierdząc że czekały na przystanku komunikacji zastępczej (którym? Nie wiadomo. ) i nikt nie przyjechał- proszę o informację w tej sprawie. Mam wrażenie że na dworcu kolejowym w Zielonej Górze ma to miejsce od kilku do kilkunastu miesięcy.
Pozdrawiam
Adam Fularz
Elubuska.pl
Dolina Zielona 24A
Zielona Góra
--
null
Szanowni Państwo,
pragnę poinformować, że w minionym miesiącu z Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury skorzystało 14 390 pasażerów. Jest to najlepszy czerwiec w historii warmińsko-mazurskiego lotniska.
Szczegóły znajdą Państwo w informacji prasowej załączonej do niniejszej wiadomości.
Pozdrawiam
Dariusz Naworski
Rzecznik Prasowy
Dzień dobry,
Historyczne wydarzenie we Wrocławiu. Dziś ogłoszono start pierwszego międzykontynentalnego połączenia z Portu Lotniczego Wrocław. Pasażerowie polecą z liniami PLL LOT bezpośrednio do Seulu i wylądują na jednym z największych hubów w Azji – lotnisku Incheon.
- Pierwszy rejs odbędzie się 3 listopada 2023 roku i potrwa 11 godzin i 20 minut. Loty odbywać się będą w każdy piątek.
- Pasażerowie polecą do Seulu najnowocześniejszym samolotem świata - Boeingiem 787-8 Dreamliner, który na pokład może zabrać 252 osoby w klasach: Business, Premium oraz Economy. PLL LOT już uruchomił sprzedaż biletów.
- Nowe połączenie jest odpowiedzią na zwiększony ruch pasażerski z Wrocławia do Warszawy, a stamtąd do Seulu. Od 2007 roku wzrósł on czterokrotnie. Port Lotniczy Wrocław szacuje, że ruch na trasie Wrocław-Korea w 2023 roku, włączając w to również nowe bezpośrednie połączenie ze stolicy Dolnego Śląska, osiągnie poziom 44 tys. osób (w obie strony).
Zdjęcia dostępne pod linkiem: https://drive.prexpert.cloud/photo/share/JV0xlGB8
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Podpis do zdjęcia: Ogłoszenie połączenia do Seulu_1
Przemysław Myszakowski, Wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław; Paweł Urbaniak, Wiceprezes PLL LOT; Grzegorz Macko, Wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego; Cezary Pacamaj, Prezes Portu Lotniczego Wrocław; Cezary Przybylski, Marszałek Województwa Dolnośląskiego; Katarzyna Piskorz, Wiceprezes PLL LOT; Jakub Mazur, Wiceprezydent Wrocławia; Karol Przywara, Wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław
Pozdrawiam serdecznie
Adriana Kondratowicz
PR EXPERT
+48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 03 lipca 2023 r.
Informacja prasowa
Pierwsze transkontynentalne i bezpośrednie połączenie z Wrocławia. Pasażerowie polecą Dreamlinerem do Seulu
To historyczny dzień dla wrocławskiego lotniska. Dziś ogłoszono start pierwszego transkontynentalnego bezpośredniego połączenia z Wrocławia do Seulu. Pasażerowie do stolicy Korei Południowej polecą od 3 listopada najnowocześniejszym samolotem świata - Boeingiem 787-8 Dreamliner. Loty zaplanowano raz w tygodniu, w piątki.
Z wrocławskiego lotniska pasażerowie polecą liniami PLL LOT bezpośrednio do Seulu i wylądują na jednym z największych hubów w Azji – lotnisku Incheon. To historyczna data dla stolicy Dolnego Śląska, bo loty do Korei Południowej będą pierwszym międzykontynentalnym i bezpośrednim połączeniem z Wrocławia.
– Warto mieć marzenia i warto je spełniać. To historyczny dzień dla naszego lotniska. Możemy z dumą ogłosić uruchomienie pierwszego transkontynentalnego połączenia z Wrocławia prosto do Seulu, realizowanego samolotem, który jeszcze nigdy nie startował z naszego lotniska. Ten wielki, historyczny projekt był możliwy dzięki owocnej współpracy wszystkich zaangażowanych w to podmiotów takich jak samorząd województwa dolnośląskiego, miasto Wrocław, przedstawiciele PLL LOT i przedstawiciele rządu – podkreślał w poniedziałek podczas konferencji prasowej Cezary Pacamaj, prezes Portu Lotniczego Wrocław. Dodał, że władze lotniska liczą, że połączenie do Seulu będzie popularne nie tylko wśród społeczności koreańskiej na Dolnym Śląsku, ale także otworzy nowe możliwości dla ruchu turystycznego.
Pierwszy samolot do Seulu wystartuje z Wrocławia 3 listopada o godzinie 16.25. Lot potrwa 11 godzin i 20 minut, a pasażerowie będą podróżować najnowocześniejszym samolotem świata - Boeingiem 787-8 Dreamliner, który na pokład może zabrać 252 osoby w klasach: Business, Premium oraz Economy. PLL LOT już uruchomił sprzedaż biletów na tym kierunku.
– Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców Dolnego Śląska i jedno z pięciu połączeń z Polski do stolicy Korei Południowej będziemy od listopada realizować z Wrocławia. W 2022 roku liczba pasażerów korzystających z rejsów do Seulu wyniosła 142 tys. a w 2023 roku prognozujemy, że będzie to już ponad 200 tys., wliczając w to samoloty startujące z Portu Lotniczego Wrocław – mówiła Katarzyna Piskorz, wiceprezes PLL LOT.
Z Wrocławia do Seulu
Uruchomienie nowego połączenia jest odpowiedzią na zwiększony ruch pasażerski z Wrocławia do Warszawy, a stamtąd do Seulu. Od 2007 roku wzrósł on czterokrotnie. Jak wynika z szacunków wrocławskiego lotniska, w 2022 roku na trasie Wrocław-Korea podróżowało 35 tys. osób (ruch w obie strony), a prognozy na 2023 rok wynoszą 44 tys. osób. 80 proc. z nich to pasażerowie podróżujący z i do Seulu.
- Nowo uruchamiane od jesieni połączenie lotnicze z Wrocławia do Seulu pokazuje, że Port Lotniczy we Wrocławiu znakomicie rozwija swoją ofertę. Jako samorząd województwa dolnośląskiego od wielu lat realizujemy bardzo ambitną, dynamiczną i otwartą strategię rozwoju gospodarczego. Nasz autorski projekt Going Global – Dolnośląska Dyplomacja Gospodarcza ukierunkowany jest na wsparcie regionalnych przedsiębiorców na międzynarodowych rynkach. Dzięki nowemu połączeniu lotniczemu ułatwimy dolnośląskim przedsiębiorcom relacje biznesowe w Korei Południowej. Bardzo ważnym aspektem uruchomienia stałych lotów z Wrocławia do Seulu jest także umożliwienie komunikacji między Koreą Południową a Dolnym Śląskiem dla społeczności południowokoreańskiej pracującej w LG Energy Solutions, które dynamicznie rozwija się w naszym regionie – mówił Cezary Przybylski, marszałek województwa dolnośląskiego.
Marszałek zaznaczył, że obecnie na Dolnym Śląsku działa 580 przedsiębiorstw z Korei, co stanowi 48 proc. wszystkich koreańskich firm w Polsce.
- Incheon to duży hub azjatycki. Liczymy, że nowe połączenie na trasie Wrocław-Seul będzie impulsem ekonomicznym i wpłynie pozytywnie nie tylko na nasze miasto, ale na całe województwo – zauważył Jakub Mazur, wiceprezydent Wrocławia.
Podróż „samolotem marzeń"
Pasażerowie lecący bezpośrednio z Wrocławia do Seulu będą podróżować jednym z 8 samolotów Boeing 787-8 Dreamliner będących na wyposażeniu linii PLL LOT. W Dreamlinerze okna są o 30 proc. większe niż w pozostałych samolotach i umiejscowione tak, by pasażerowie widzieli horyzont. Dreamliner został wyposażony w oświetlenie LED pozwalające płynnie regulować barwę i natężenie światła, co pozwala komfortowo podróżować w różnych strefach czasowych. Pasażerowie mogą wybrać bilet w jednej z trzech klas – Business (z komfortowymi fotelami ze stolikiem, prywatnym oświetleniem, zasłonką i gniazdem USB), Premium (z wygodnym fotelem z monitorem wysuwanym z podłokietnika oraz z gniazdem USB) i Economy (z regulowanym fotelem).
Nowe połączenia z Wrocławia
Połączenie do Seulu to jedna z wielu nowości, które pojawiły się w zimowym rozkładzie Portu Lotniczego Wrocław. - Sezon letni wykorzystujemy do wzmożonej pracy nad kolejnymi rozkładami lotów. Wspólnie z niskokosztowymi liniami lotniczymi Ryanair i Wizz Air w czerwcu ogłosiliśmy już zimowe loty do Walencji, Malagi, Agadiru i Lizbony, a z tour operatorami m.in. egzotyczne połączenia z Wrocławia do Kenii, Omanu i Dubaju. Jednocześnie sfinalizowaliśmy rozmowy z przewoźnikami sieciowymi, których owocem są bardzo ważne dla nas decyzje: otwarcie zupełnie nowego połączenia do Helsinek linii lotniczej Finnair, uruchomienie dodatkowego drugiego dziennie rejsu do Amsterdamu KLM oraz trzeciego tygodniowo połączenia Swiss do Zurychu. Dla naszych pasażerów oznacza to nowe możliwości jeszcze wygodniejszego podróżowania z Wrocławia nie tylko po Europie, ale też po całym świecie – mówi Cezary Pacamaj.
Efektem urozmaiconej oferty wrocławskiego lotniska są rekordowe w tym roku wyniki. Zimą z Portu Lotniczego Wrocław korzystało ćwierć miliona pasażerów miesięcznie. W czerwcu ta liczba przekroczyła 400 tys. osób, a rok 2023 władze Portu Lotniczego Wrocław spodziewają się zamknąć historyczną liczbą prawie 3,9 mln pasażerów (do tej pory rekordowy był rok 2019 z liczbą pasażerów na poziomie 3,5 mln).
Subject: Petycja do Radnych gminy Torzym o centrum przesiadkowe
Szanowni Radni.
Zmieniłem petycję. Bylem dziś na dworcu kolejowym w Torzymiu by obejrzeć ten szybko rozpadający się obiekt.
Proponuję od wrzesnia do końca czerwca kursy busa bezpłatnego w dni robocze pod kursy pociągów regio:
Odjazd z centrum
6.45
7.52
10.50
14.34
14.55
15.44
16.05
18.42
19.40
Kursy na dworzec kolejowy -przyjazdy na dworzec6.50 7.56 10.54 14.38 15.00 15.47 16.09 18.46 19.44
Dobralem pory dojazdu aby umożliwić 2-4 minuty dojścia na peron. Na obecnym dworcu kolejowym dokonano by odświeżenia obiektu który byłby centrum przesiadkowym. Docelowo Torzym byłby stacją dla pociągów pospiesznych- to wymaga poprawy dojazdu.
Załączam propozycję trasy bezpłatnego busa z dworca kolejowego do centrum miasta finansowanego z funduszu autobusowego. Organizator wg ustawy to Urząd Miasta i Gminy.
Pozdrawiam
Adam
--
Petycja do władz miasta i gminy, p. Ryszard Stanulewicz
Radni Miejscy i Gminni
Proszę o zamieszczenie petycji w BIP zgodnie z wymogiem ustawowym.
Drodzy Państwo
Wczoraj byłem w Wolsztynie na podpisaniu umowy w sprawie budowy wielkiego regionalnego centrum przesiadkowego. Państwa miasto i region też takiego centrum w mojej opinii potrzebuje. Składam propozycję. Torzym to znaczna miejscowość, jednak kom. zbiorowa praktycznie nie funkcjonuje już w tym mieście.
--
Regionalne centrum przesiadkowe
Komunikcja zbiorowa zanika jeśli brak jest dobrej informacji i punktów przesiadkowych. Wnoszę o budowę malutkiego, niewielkiego regionalnego centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym w Torzymiu w postaci wykorzystania ulicy Dworcowej przy dworcu bez jej przebudowy -dla kursowania autobusów regionalnych. Kursuje ich obecnie tylko kilka na dobę (np. 3 kursy w dni robocze do Rzepina). Przy dworcu kolei zbudowanoby rodzaj regionalnego centrum przesiadkowego- czyli dworca autobusowo- kolejowego z poczekalnią, z początkowo tylko jednym przystankiem (z uwagi na niewielki ruch) oraz z wyświetlaczami godzin odjazdów i przyjazdów oraz kompletem rozkładów komunikacji zbiorowej w okolicy. Jeśli gmina organizuje kursy autobusów szkolnych, postuluję o włączenie ich do systemu gminnej komunikacji publicznej z wykorzystaniem owego centrum przesiadkowego.
Nie budowanoby nowych budynków ale wykorzystanoby obiekt dworca kolejowego oraz istniejące ulice bez ich większej przebudowy.
W sumie gmina zbudowałaby tylko nowoczesną wiatę przystankowąoraz dostosowałaby dworzec kolejowy do roli poczekalni centrum przesiadkowego.
Odnowionoby już istniejące przystanki autobusowe. Kursy autobusów np. do Swiebodzina, centrum Torzymia skoordynowanoby z wybranymi kursami kolei z dworca w Torzymia. Być może w oparciu o kursy szkolne możnaby uruchomić rodzaj bezpłatnej komunikcji między centrum Torzymia a dworcem w okolicach szczytu porannego i popołudniowego
Myślę że dzięki temu w przyszłości jest szansa na postoje poc. pospiesznych a nawet na kursy kolei do Zielonej Góry ze zmianą kierunku jazdy poc. regio w Rzepinie.
Proszę uprzejmie o odniesienie się do treści petycji. Odpowiedź opublikuję.
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów.
--
null