dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Jasło Główne jako centralny dworzec kolejowy Południowego Podkarpacia- propozycja dla PKP PLK

Propozycja wydawcy dla PKP PLK

Jasło Główne jako nowy centralny dworzec kolejowy Południowego Podkarpacia
(grafika proponowanej lokalizacji- w załączeniu)

Powodem braku potoków pasażerskich na sieci kolei południowej części Podkarpacia jest brak funkcjonalnych węzłów kolejowych które nie spowalniłyby prędkosci handlowych np. poprzez czasochłonne zmiany kierunku jazdy. 

W województwie podkarpackim generalnie brak jest dużych stacji węzłowych kolei z poprawną ofertą połączeń. Niefunkcjonalny układ dworców kolejowych sprawia że są one niepraktyycznie ulokowane, co np. wymaga zmiany kierunku jazdy w przypadku podróży w niektórych relacjach kolei. Tak się dzieje w relacji Rzeszów- Krosno- Sanok: pociągi zamiast wykorzystać możliwość jazdy bez zmiany kierunku istiejąca łącznicą w Jaśle, muszą zmieniać kierunek jazdyu ponieważ przy łącznicy koejowej nie ulokowano przystanku kolejowego.

Tak samo- nie jest możliwy przejazd przez Rzeszów z północy na południe bez zmiany kierunku jazdy- wówczas bowiem pominiętoby źle ulokowany rzeszowski dworzec główny.

Plan dla Jasła
Proponuję utworzenie nowego dworca głównego dla miasta Jasło na wschód od obecnego, w dogodnym miejscu gdzie łącznica omijająca obecny dworzec w Jaśle zbliża się do centrum miasta. 

Nowy dworzec umozliwiałby eliminację konieczości zmiany kierunku jazdy pociągów (i oszczędność od 10 do 15 minut czasu jazdy) dla relacji Rzeszów- Krosno- Sanok- Zagórz- Komańcza- Łupków.

Nowy dworzec umozliwiałby także przesiadki z pociągów elektrycznych z kierunku Gorlice, Kraków, Nowy Sącz, Stróże na pociągi niezelektryfikowane- wagony motorowe spalinowe kursujące w relacji Rzeszów- Jasło Główne (nowy przystanek) - Krosno- Sanok- Zagórz- Komańcza- Łupków- Medzilaborce.

-czas przejazdu koleją z Sanoka do Rzeszowa musi spaść do czasu transportu drogowego: co najwyżej dwie godziny 10 minut lub 2 godziny 15 minut. Stan linii musi ulec poprawie na tyle by było to możliwe oczywiście z pominięciem stacji Jasło ale z postojem na proponowanej stacji Jasło Główne. 

- przesiadka na pociągi regio do Krakowa nastepuje na stacji proponowanej- Jasło Główne. Musi tam powstać stacja przesiadkowa z trakcji elektrycznej na spalinową- choćby tylko tymczasowa. Musi tam kursować komunikacja miejska z centrum Jasła. 

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 03:23. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Jasło Główne jako centralny dworzec kolejowy Południowego Podkarpacia- propozycja dla PKP PLK

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery