dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Odpowiedź na pytania o kolejne likwidacje linii kol. w woj. lubuskim w latach 2018-2019

Redakcja otrzymała:
Od: Michał Iwanowski <m.iwanowski na serwerze lubuskie.pl>
Data: 23 sierpnia 2018 14:58
Temat: Fwd: Pytania o kolejne likwidacje linii kol. w woj. lubuskim w latach 2018-2019
Do: Adam Fularz



Witam Panie Adamie, w odpowiedzi na Pana mejla, spieszę powiadomić, że:
- po pierwsze: cytowana przez Pana osoba - Beata Kulczycka nie reprezentuje - jak Pan pisze - "wojewódzkich władz samorządowych". Taka osoba nie jest pracownikiem tutejszego urzędu. W tutejszym urzędzie nie ma też wymienionego przez Pana "Wydziału Integracji Europejskiej i Promocji".
- po drugie: samorząd województwa nie zajmuje się "likwidacją linii kolejowych" w związku z tym nie może mieć takich planów. W ramach swoich kompetencji samorząd województwa jest organizatorem przewozów kolejowych na regionalnych połączeniach. Nie ma to nic wspólnego z utrzymaniem linii kolejowych, co jest w gestii PKP PLK.

Pozdrawiam,

 

Michał Iwanowski

Rzecznik Prasowy Zarządu Województwa Lubuskiego

 

(..)

 

 

Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra
www.lubuskie.pl

 

 


Wysłane: czwartek, 23 sierpień 2018 14:45:53
Temat: Fwd: Pytania o kolejne likwidacje linii kol. w woj. lubuskim w latach 2018-2019




(..)
Wysłane: czwartek, 23 sierpień 2018 11:35:43
Temat: Pytania o kolejne likwidacje linii kol. w woj. lubuskim w latach 2018-2019



____________________________

Pytania prasowe

W roku 2016 fizycznie zlikwidowano fragment linii kolejowej Żary- Godnica na odcinku Ruszów- Gozdnica oraz fragment linii kolejowej Świebodzin- Zielona Góra na odcinku Sulechów- Świebodzin. 

Jakie plany likwidacji regionalnych linii kolejowych ma samorząd województwa lubuskiego na rok 2018 i 2019? 

Czy samorząd województwa lubuskiego nadal finansuje prace dot. rozbiórki linii kolejowej Poznań- Goerlitz w Niemczech (składającą się m.in. z linii kolejowej nr 371), na lubuskim odcinku Wolsztyn- Konotop- Nowa Sól- Kożuchów- Żagań? Pracownicy samorządu achęcali do likwidacji tej linii kolei.

Wg wypowiedzi prasowych, przytoczonych poniżej, wojewódzkie władze samorządowe zachęcają lokalne samorządy do likwidacji tej linii kolejowej na terenie woj. lubuskiego i obiecują na ten cel dotacje ze środków unijnych: 

"Do nierezygnowania ze ścieżek pomimo zmniejszonego dofinansowania zachęcali (...) Beata Kulczycka, naczelnik Wydziału Integracji Europejskiej i Promocji. – Kilkanaście lat temu marzyła nam się kolej retro. Nie udało się i nie ma na to dziś żadnych szans. To koszt wielokrotnie wyższy niż przy ścieżkach, a do tego trzeba by było budować wiadukt nad obwodnicą. Patrząc na wysokość naszego udziału, można powiedzieć przewrotnie, że w Nowej Soli powstanie najdroższy kilometr ścieżki rowerowej w Europie, ale uważam, że to się nam opłaca. To projekt, owszem, ryzykowny, ale dobry dla nas i dla regionu – mówił prezydent. –  Ryzyko jest zawsze, jednak przy kilku dobrych zbiegach okoliczności wszystko może się całkiem dobrze ułożyć. Możemy zyskać oszczędności z przetargów, urząd marszałkowski w trakcie trwania realizacji projektu również może nam zwiększyć dofinansowanie. Nie ma innych programów wsparcia dla ścieżek rowerowych, dlatego odebranie sobie szansy dziś, będzie odebraniem jej na zawsze. A projekt jest tym bardziej cenny, że pozwala zbudować kręgosłup, od którego można w przyszłości będzie budować ścieżki w kolejnych kierunkach – dodawała B. Kulczycka."




Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.



Posted by Telewizja Opera on 01:48. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Odpowiedź na pytania o kolejne likwidacje linii kol. w woj. lubuskim w latach 2018-2019

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery