dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja dot. połączenia kolejowego Przemyśl- Chyrów- Zagórz- Łupków- Medzilaborce

P E T Y C J A
do UMWP

Szanowni Państwo,
Wysiłkiem społeczności lokalnej nastąpiło przywrócenie przejezdności nieczynnej linii kolejowej z Przemyśla w stronę Bieszczad. Całkowity remont tej linii pochłonie niespełna 60 mln zł. Wg lokalnych portali internetowych "właśnie na taką kwotę szacowany jest koszt rewitalizacji wiodącej przez terytorium Ukrainy linii kolejowej Przemyśl - Chyrów - Ustrzyki Dolne - Zagórz będącej (via PLK 107 Zagórz - Łupków) najkrótszym szlakiem komunikacyjnym na Południe Europy."

Twórcy pomysłu odbudowy tej linii piszą:
"Udrożnienie tego niezwykle malowniczo położonego, tranzytowego szlaku komunikacyjnego przyczyniłoby się do turystycznego ożywienia polsko - słowacko - ukraińsko - węgierskiego pogranicza, co doskonale wpisuje się w ideę Europy Karpat, którą od wielu lat konsekwentnie promuje Marszałek Sejmu RP Marek Kuchciński.  W tę transkarpacką perspektywę wpisuje się "Kolejowa Siekierezada" najnowsza akcja społeczników z Grupy KochamKolej.pl, którzy działając od lipca 2015 r pod honorowym patronatem Marszałka Województwa Podkarpackiego Władysława Ortyla walnie przyczynili się do ożywienia nieużytkowanej od 2011 roku "107 - ki" także w kierunku na Słowację."[1]

Niemniej, ta linię można uruchomić już obecnie, niewielkim kosztem, bez całościowego remontu. Niestety, tzw. 3 szyna po stronie zarządcy infrastruktury kolejowej Ukrainy- istnieje co prawda, ale z przerwą wynoszącą ok. 7 km szyn, których z niewiadomego powodu nie zamontowano na niewielkim fragmencie tej linii.

Wnoszę, aby władze woj. podkarpackiego wystąpiły z pismem- wnioskiem do zarządcy infrastruktury po stronie ukraińskiej, aby przeznaczono kwotę - która jest niewielka- aby tymczasowo zainstalować 3. szynę na już istniejących podkładach dostosowanych do zamontowania 3. szyny. Koszt szyn to 2-3 tys. PLN za 1 tonę. 

Szacuję że koszt tymczasowego udrożnienia szlaku kolejowego z Bieszczad przez Krościenko i Chyrów do Przemyśla wynosi kilkadziesiąt- stokilkadziesiąt tys. PLN plus koszty robocizny. Wymagane jest tylko zainstalowanie 3. szyny w już istniejących podkładach w których wg zdjęć jakie redakcja otrzymała- jest miejsce na 3. szynę. Od Niżankowic do Chyrowa istnieją tory na betonowych podkładach, ale ułożony jest na nich na odcinku 7 km tylko tor szeroki, ale jest przygotowane miejsce pod tor normalnotorowy. Toru normalnotorowego brak na odcinku około 7 kilometrów. Koszt szyn które nalezy zamontować jest znany i nie jest on wielki.


Linią ta mogłyby kursować pociągi turystyczne oraz pociągi regionalne w czasie remontu innych linii np. Rzeszów- Jasło.

Wnoszę aby władze woj. podkarpackiego zaproponowały pomoc finansową na realizację zadania bądź pozyskały od PKP PLK szyny staroużyteczne i przekazały je stronie ukraińskiej celem ich montażu. Myślę że prace są możliwe do wykonania w ciągu tygodnia lub dwóch. 

Literatura: [1] Bieszczadzki Żaczek- witryna internetowa

Pozdrawiam, 
--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 00:22. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja dot. połączenia kolejowego Przemyśl- Chyrów- Zagórz- Łupków- Medzilaborce

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery