dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja do Ministra Infrastruktury o tanie koleje dużych prędkości

P e t y c j a

Do Ministra Infrastruktury

Drogi Panie,
Wnoszę o rewolucję w dziedzinie kolei dużych prędkości w Polsce poprzez podzielenie spółki PKP Intercity wzorem podziału spółki SNCF we Francji czy spółki Thalys.

Wydzielenie polegałoby na wydzieleniu z PKP Intercity podmiotu - spółki zależnej mającej konkurować z tanimi liniami lotniczymi czy tanimi liniami autobusów.  W Polsce monopol PKP w mojej ocenie całkowicie przegrywa na tym rynku.  Ludność generalnie porzuciła kolej na rzecz samochodów, blablacar, tanich linii lotniczych czy autobusowych.

Wnoszę o podzielenie - przymusowe- PKP Intercity i wydzielenie spółki która będzie miała działać w formule biznesowej tanich linii kolejowych dużych prędkości.  Wzorem mogą być modele biznesowe stosowane przez marki Ouigo oraz Izy na zachodzie Europy -we Francji i Belgii.  por.

We Francji ten model powstał już 5 lat temu i dojrzał, por. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ouigo  

Zaletą marki Ouigo jest dużo bardziej intensywne wykorzystanie zasobów np. Ouigo o wiele lepiej wykorzystuje tabor niż koleje Sncf- skład pociągu dużych prędkości w Ouigo spędza dziennie 13 godzin w trasie zamiast tylko 7 godzin jak w monopolu Sncf. Pracowników wykorzystuje się dużo mniej i dużo bardziej intensywnie. W składach upchnięto więcej miejsc i zrezygnowano z wagonów barowych. Bilety sprzedaje się tylko online lub przez agentów.  I tylko do 4 godz przed odjazdem.

W Polsce kolej dużych prędkości jest- nie wiem czemu- traktowana przez państwowy monopol kolejowy jako produkt luksusowy i marka premium. Proponuję aby to bezwzględnie rozbić. Konieczna jest demokratyzacja kolei dużych prędkości.

Wprowadzenie radykalnej zmiany polega na podziale monopolu Pkp Intercity i wydzieleniu części taboru dużych prędkości- składów Pendolino- do nowej spółki tanich kolei dużych prędkości. Proponuję aby nowy podmiot miał w dyspozycji 3/4 albo połowę taboru Pendolino.  W skladach upchniętoby więcej miejsc siedzących.  Zrezygnowanoby z wagonów barowych.  Pracowników wykorzywanoby tak intensywnie jak w tanich liniach lotniczych czy tanich liniach kolejowych Izy czy Ouigo.

Proponuję dla nowego operatora kdp relacje Warszawa-Katowice i miasta GOP poprzez centralną magistralę kolejową oraz Warszawa- Kraków przez CMK. Pociągi muszą w maksymalnym stopniu wykorzystywać tańsze dworce kolejowe- np. Warszawa Gdańska zamiast Centralna czy Kraków Płaszów zamiast Kraków Główny. We Francji takie dworce są tańsze dla przewoźnika niż główne dworce kolei- niczym tańsze lotniska dla tanich linii lotniczych. W Polsce- jeśli te dworce nie są tańsze to należy zmodyfikować cenniki zarządców dworców kolei.

Reasumując- wnoszę o wprowadzenie na polskim rynku modelu biznesowego tanich linii kolejowych dużych prędkości.  Wnoszę aby ze względu monopolu jaki panuje na tym rynku- dokonać przymusowego jego podziału.  

Pozdrawiam
Adam Fularz
Linki


https://www.izy.com/fr/homepage



--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 00:07. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja do Ministra Infrastruktury o tanie koleje dużych prędkości

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery