dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja do władz Woj. Podkarpackiego w sprawie zdewastowanej kolei w Bieszczadach

Do UMWP

PETYCJA

Domagam się aby naprawiono kolej pasażerską jaka kursowała- w czasach świetności- nawet 3 razy dziennie. Domagam się zorganizowania pociągów rozkładowych pasażerskich, finansowanych przez Urząd Marszałkowski, w relacji  Rzepedź Wąskotorowa- Cisna- Wetlina. Oficjalnego otwarcia pierwszego odcinka (Nowy Łupków – Cisna, 25 km) dokonano 21 stycznia 1898 r. Koleją do II wojny światowej jeździły średnio dwie pary rozkładowych pociągów towarowo-osobowych dziennie, w 1943 roku nawet trzy pary pociągów osobowych dziennie [1]. W 1963 roku ponownie po raz drugi uruchomiono rozkładowy ruch pasażerski na liniach Nowy Łupków – Cisna, a następnie Rzepedź – Smolnik (była to wówczas jedyna kolej użytku publicznego poza PKP) [2].
Domagam się naprawy torowisk i przywrócenia kursów w relacjach: Rzepedź- Smolnik i Nowy Łupków- Cisna- Wetlina.

Domagam się pozyskania taboru od innych przewoźnikow mających rozstaw toru 750 mm- np. od szwajcarskiej kolei Waldenburgerbahn.ch , która pozbywa się całego taboru na rozstaw 750 mm ponieważ zmienia rostaw toru na 1000 mm.  

Domagam się świadczenia usług regionalnych przewozów pasażerskich koleja na liniach: Rzepedź- Smolnik- Cisna- Kalnica- Wetlina i Nowy Łupków- Cisna- Wetlina.

Proponuję następujące przystanki (w cześci przystanki na żądanie) i domagam się ich "rewitalizacji" pod potrzeby ruchu pasażerskiego. Ich infrastruktura- np. zadaszone poczekalnie- wymaga napraw.

Lista przystanków do odtworzenia/ naprawy: 

 Rzepedź Wąskotorowa   (R)
 
 
  Prełuki   (R)
 
 
  Duszatyn   (R)
 
 
  Mików   (R) z odjazdem do Mików Wieś
 
 
  Smolnik Wieś   (R)
 
 
  Smolnik Trójkąt   (R) (odjazd na Nowy Łupków)


  Wola Michowa   (R)


 
  Maniów   (R)

 
 
  Balnica   (R)

 
 
  Solinka   (R)

 
 
  Żubracze   (R)

 
 
  Majdan   (R)

 
 
  Cisna   (R)

 
 
  Dołżyca   (R)
 
 
  Przysłup Plac   (R)
 
 
  Przysłup   (R)
 
 
  Kalnica rozjazd r1  (R) wraz z odtworzeniem wjazdu na stację Kalnica wraz z wjazdem kieszeniowym umożliwiającycm wjazd z Przysłupia i Wetliny do alnicy bez zmiany kierunku.
 
 
  Wetlina   (R)
 
 
  Beskidnik   (R)
 
 

[1] Wiesław Sroka: Kolejki wąskotorowe w Bieszczadach, „TTS Technika Transportu Szynowego" nr 5-6/2005
--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 06:09. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja do władz Woj. Podkarpackiego w sprawie zdewastowanej kolei w Bieszczadach

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery