dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja dot. połączenia kolei z Rzeszowa p. Jarosław, Lubaczów i Hrebenne do m. Rawa Ruska na Ukrainie

Do Zarządu Woj. Podkarpackiego, UMWP

PETYCJA

Szanowni Państwo, 
Proponujemy, aby w ramach współpracy transgranicznej Rzeszowa zaoferować jedną weekendową relację autobusem szynowym w długiej relacji do Hidasnemeti na Węgrzech (na linii do Miszkolca) trasą przez : Jarosław, Lubaczów i Hrebenne. 
 
Połączenia te byłyby ofertą turystyczną. Czas przejazdu musiałby być jednak szybki, powinny to być połączenia typu ekspress regionalny. 

Szczegóły petycji:
Zwracam się z petycją do władz województwa podkaprackiego o uruchomienie weekendowego połączenia kolejowego przyspieszonego łączącego sieć kolejową woj. podkaprackiego z siecią kolejową Ukrainy. Władze województwa, pytane o wprowadzenie tych połączęń, odpowiedziały odmownie. Apeluje po raz kolejny o zmianę stanowiska. Fakty pokazują iż jst sens w otwieraniu połączeń kolejowych na Ukrainę. Pociągi już obecnie docierają do Horyńca- Zdrój. Przedłużenie tych pociągów przez Hrebenne do Rawy Ruskiej zależy tylko i wyłącznie od chęci władz woj.podkarpackiego. Obecnie tej woli politycznej brakuje. Władze woj, poakarpackiego przedstawiły serię argumentów przeciw przywróceniu połączeń kolejowych z Ukrainą. Dajmy jednak szansę połączeniu kolejowemu między Ukrainą a Rzeszowem kursującemu w piątki, soboty i niedziele.

 

Geneza

Obecnie brakuje jakiegokolwiek połączenia obu systemów transportu zbiorowego na północy województwa. Nie istnieją połączenia transportu zbiorowego na północy województwapozwalające przekroczyć granicę polsko- ukraińską. Powoduje to że jedynym środkiem transportu z północy woj. podkarpackiego na terytorium Ukrainy pozostaje samochód osobowy.

 

Propozycja

Połączenie kursowałoby w weekendy a po jakimś okresie- codziennie, łącząc Rzeszów ze stacją Rawa Ruska na terenie Ukrainy. Pociągi osobowe byłyby na całej trasie pociągami osobowymi przyspieszonymi, celem skrócenia czasu podróży. Pomijałyby mniejsze stacje i przystanki osobowe na trasie. 

 

Proponowane stacje i postoje pośrednie:

Rzeszów

Łańcut

Przeworsk

Jarosław

Horyniec- Zdrój

Hrebenne

Rawa Ruska

 
Czy władze województwa podkarpackiego są zainteresowane uruchomieniem połączeń trangranicznych jedyną linią normalnotorową łączącą woj. podkarpackie z Ukrainą? Czy mogłyby zostać wprowadzone bezpośrednie pociągi pasażerskie Rzeszów- Jarosław- Munina- Horyniec Zdrój- Hrebenne (zmiana kierunku jazdy)- Rawa Ruska?

 
Taka linia kolejowa istnieje. Możliwe jest jej wykorzystanie Dzięki temu woj. podparpackie zyskałoby bezpośrednie połączenie kolejowe z sąsiednim krajem. Pasażerowie przechodziliby kontrolę graniczną i paszportową na dworcu kolejowym w Rawie Ruskiej, po stronie ukraińskiej. Dzięki temu nie demolowanoby składów pokonujących odcinek graniczny.

 

Nasze pytania zadane PKP PLK:

 

- czy istnieje linia normalnotorowa relacji Hrebenne- Rawa Ruska? Jaki jest jej stan? Czy możliwe jest wprowadzenie połączeń pasażerskich?

 

Przedstawiam list od naszego czytelnika:

„Piszę w sprawie utworzenia połączenia do Lwowa.Można to uzyskać wydłużając szynobus wakacyjny z Bełżca do Rawy Ruskiej, bowiem do Rawy Ruskiej dochodzi normalny polski tor/nie wiadomo tylko w jakim jest stanie i czy jest przejezdny.

Faktem jest ze jeszcze 10 lat temu jezdził międzynarodowy pociag pospieszny Warszawa Zachodnia-Rawa Ruska z skomunikowaniem z pociagiem ukraińskim do Lwowa. Niestety ze względu na dewastacje pociagu przez przemytników oraz częste opoznienia został zlikwidowany. a szkoda . Teraz trochę sie zmieniła sytuacja. Są nowoczesne szynobusy ,które są zbudowane modułowo, co  uniemożliwia trzorzenie skrytek przemytniczych, posiadają  tez monitoring, co by działało odstraszajaco. Szynobus ten mógłby służyc dla turystów jadacych do Lwowa oraz na zakupy do Rawy Ruskiej. Połaczenie regionalne gwarantowałoby przystępną cenę biletu. Lekki szynobus umozliwia jazdę nawet po gorszym torze, należałoby jednak to sprawdzić w plk lublin. z Bełżca do Rawy Ruskiej jest niewielka odległosc/ok 20 kilometrów/ szynobus w bełzcu stoi kilka godzin bezczynie, jest wiec pewne pole manewru. Połączenie do Rawy Ruskiej mogłaby wpłynąc na wzrost opłacalności kursów  na Roztocze. Takich połaczeń przygranicznych brakuje i należy je rozwijać . Połączenie do Rawy Ruskiej można uruchamiać ewentualnie pilotażowo – weekendowo ,obserwując jego wyniki. Proszę opisać temat szerzej bo to naprawde ciekawy pomysł".

Od siebie dodam, iż do ochrony takich pociągów należałoby wykorzystać ekipę SOK stacjonującą w Zamościu.  Ukrócenie aktów wandalizmu to tylko kwestia dobrych chęci.

wg lubelskakolej.net

Odpowiedzi zarządcy torowiska

Istnieje linia normalnotorowa Hrebenne – Rawa Ruska. Stan techniczny po stronie polskiej jest dobry, dalej dostateczny. Wyprawienie połączeń pasażerskich jest możliwe, oczywiście musi najpierw pojawić się chętny przewoźnik i odprawa celno-paszportowa.

 
 

Łukasz Kwasiborski

Wydział prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

 

Odpowiedź MIB:

MIB jest zainteresowane rozwojem połączeń transgranicznych ze wszystkimi sąsiadami.

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa

 

Adam Fularz

Wydawnictwo Merkuriusz Polski

 

Odpowiedź i stanowisko władz wojewóztwa sprzed kilku lat:

- aktualnie Województwo Podkarpackie nie rozważa uruchamiania pociągów na Ukrainę do Rawy Ruskiej,

- mając ograniczone środki finansowe Województwo Podkarpackie stara się zapewnić organizację transportu na liniach o największym zapotrzebowaniu społecznym. Wykładnikiem jest zawsze frekwencja i koszty ponoszone z tytułu dopłat do nierentownych przewozów.

- determinantem dzisiejszego wyboru środka lokomocji jest czas przejazdu, zatem przy obecnym stanie torów na tej linii, czas przejazdu nie jest konkurencyjny koszty znacznie wyższe od przewozów drogowych.  

- ponadto należy odrzucić znaczne uproszczenie, że dojazd pociągu do Rawy Ruskiej jest znaczącym połączeniem z Ukrainą, jest to stacja przygraniczna a tylko do takiej Województwu jako organizatorowi wojewódzkich przewozów publicznych przysługuje prawo organizowania przy akceptacji i współudziale odpowiednich władz po stronie Ukrainy.

- obecne właściwą obsługę ruchu pasażerskiego pomiędzy Polską a Ukrainą gwarantuje kolejowe przejście graniczne Medyka –Mościska, jeżeli będzie zapotrzebowanie to przewoźnik krajowy PKP Intercity ma możliwość zapewnienia  odpowiedniej ilości pociągów,

 

Biuro prasowe UMWP
--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 05:22. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja dot. połączenia kolei z Rzeszowa p. Jarosław, Lubaczów i Hrebenne do m. Rawa Ruska na Ukrainie

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery