dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

MI odpowiada na kolejne pytanie o likwidację peronów kolejowych

Redakcja otrzymała:
Od: media <media na serwerze mi.gov.pl>
Data: czwartek, 16 sierpnia 2018
Temat: kolejne pytanie o likwidację peronow kolejowych
Do: Adam Fularz


Szanowny Panie Redaktorze,

 

na etapie opracowywania Studium Wykonalności dla projektu „Prace na linii kolejowej nr 146 Wyczerpy – Chorzew Siemkowice", wykonawca wystąpił do organizatorów przewozów właściwych dla tej linii, tj. do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego o określenie planowanych przewozów na tej linii oraz związanego z tym zapotrzebowania na przebudowę istniejących peronów. Urzędy Marszałkowskie w odpowiedzi nie zadeklarowały zamawiania przewozów i nie wskazały na  konieczność odbudowy peronów podczas realizacji projektu. Ze względu na te deklaracje oraz  nieuwzględnienie linii kolejowej nr 146 w Planach Transportowych obu województw (łódzkiego i śląskiego), nie było podstaw do realizacji prac w zakresie infrastruktury służącej do obsługi podróżnych. Spółka PLK będzie gotowa podjąć działania w przypadku realnego zainteresowania uruchomieniem trwałych połączeń pasażerskich na linii kolejowej nr 146. Ruch pociągów pasażerskich odbywał się na tej linii do końca 2012 r. Zabezpieczone zostało miejsce do ewentualnej budowy peronów w przyszłości.

 

Obecnie trwają przygotowania do ogłoszenia przetargu na wybór wykonawcy prac projektowych przebudowy linii nr 131, w tym stacji Dąbie nad Nerem. Projekty realizacyjne  na odcinku Zduńska Wola Karsznice – Tczew linii 131 znajdują się wśród zadań analizowanych pod kątem realizacji w przyszłej perspektywie.

 

Z poważaniem

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury

(...)

 

 

From: Adam Fularz [mailto:adam.fularz na serw. wieczorna.pl]
Sent: Wednesday, August 01, 2018 9:50 AM
To: media
Subject: kolejne pytanie o likwidację peronow kolejowych

 

Do MI

Czy MI samo uzgadniało tą decyzję z PKP PLK- w odpowiedzi podano że wykonano jakies uzgodnienia? Bo samorząd woj. śląskiego pytany o likwidację- przesłał opinię negatywną, to samo- rada miasta Częstochowy. 

Na jakiej podstawie prawnej PKP PLK dokonuje likwidacji peronów kolei pasażerskiej, przy sprzeciwie jednostek samorządu?

Co z peronem w mieście Dąbie nad Nerem? Czy będzie zlikwidowany? Wczoraj jeszcze był.

Czy to prawda że samorzady które będą chciały odzyskać perony, będą musiały płacić po 6 mln PLN?

Pozdrawiam,

 

 

W dniu 30 lipca 2018 12:49 użytkownik media <media na serw. mi.gov.pl> napisał:

Szanowny Panie Redaktorze,

 

na odcinku Chorzew Siemkowice – Zduńska Wola Karsznice  planowana jest rozbiórka istniejących i budowa nowych peronów (z wyłączeniem stacji Zduńska Wola Karsznice). Na odcinku Herby Nowe – Chorzew Siemkowice ze względu na zły stan techniczny peronów zaplanowano ich rozbiórkę i zabezpieczenie terenu pod nowe przystanki, których lokalizacje zostały uzgodnione z samorządami. Umożliwi to ewentualne odbudowanie przystanków osobowych i stacji w przyszłości, jeśli samorządy lokalne (Urzędy Marszałkowskie) zdecydują się na wznowienie ruchu pasażerskiego na tym odcinku.

 

Na trasie Wyczerpy – Chorzew Siemkowice (nr 146) w ramach inwestycji stare perony zostały zlikwidowane zgodnie z uzgodnieniami i ze względu na brak zainteresowania prowadzeniem przewozów na linii. Zabezpieczone zostało miejsce do ewentualnej budowy peronów w przyszłości.

 

Wydział prasowy

Ministerstwo Infrastruktury



 

 

From: Adam Fularz [mailto:adam.fularz na serw. wieczorna.pl]
Sent: Monday, July 16, 2018 10:34 AM
To: media <media na serw. mi.gov.pl>
Subject: pytanie o likwidację peronow kolejowych

 

Czy MI  za pośrednictwem PKP PLK już dokonało fizycznej likwidacji peronow pasazerskich na odcinku z Herby Stare do Inowrocław p. Chorzew Siemkowice i z tej stacji do Częstochowy? Czy jakieś perony ocaleją?
Pozdrawiam

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

 



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623

F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl

Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764




--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 13:36. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for MI odpowiada na kolejne pytanie o likwidację peronów kolejowych

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery