dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Odpowiedź na pytanie dot. przywrócenia bezpośredniego połączenia kolejowego z Warszawy do Budapesztu na Węgrzech przez Lublin, Stalową Wolę, Przeworsk, Przemyśl

Redakcja otrzymała--
Od: media
Data: piątek, 24 sierpnia 2018
Temat: Pytanie dot. przywrócenia bezpośredniego połączenia kolejowego z Warszawy do Budapesztu na Węgrzech przez Lublin, Stalową Wolę, Przeworsk, Przemyśl
Do: "adam.fularz
DW: "dziennikarze@kprm.gov.pl" <dziennikarze@kprm.gov.pl>


Szanowny Panie Redaktorze,

 

kursowanie pociągów międzynarodowych w relacji Warszawa – Budapeszt przez Malhowice nie jest obecnie rozpatrywane. Biorąc pod uwagę stan infrastruktury kolejowej, potoki pasażerskie i możliwe skomunikowania z innymi pociągami międzywojewódzkimi, Minister Infrastruktury koncentruje się na realizacji przewozów międzynarodowych na Węgry przez Zebrzydowice i Chałupki. Strona polska jest zainteresowana reaktywacją linii kolejowej nr 102 Przemyśl - Niżankowice dla szynobusów, o czym została poinformowana strona ukraińska. Reaktywacja ta wymaga nakładów inwestycyjnych po stronie polskiej i ukraińskiej. Obecnie na przejściu Malhowice-Chyrów brak jest infrastruktury pasażerskiej oraz przeznaczonej do wykonywania odprawy celnej i granicznej w ruchu pociągów.

 

 

Z poważaniem

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury

 

From: kancelaria
Sent: Monday, August 06, 2018 11:38 AM
To: sekretariatDTK
Subject: FW: Pytanie dot. przywrócenia bezpośredniego połączenia kolejowego z Warszawy do Budapesztu na Węgrzech przez Lublin, Stalową Wolę, Przeworsk, Przemyśl

 

 

 

From: Adam
Sent: Monday, August 06, 2018 11:11 AM
To: kancelaria
Subject: Fwd: Pytanie dot. przywrócenia bezpośredniego połączenia kolejowego z Warszawy do Budapesztu na Węgrzech przez Lublin, Stalową Wolę, Przeworsk, Przemyśl

 

prosze o odp.

 

----
Od: dziennikarze
Data: 6 sierpnia 2018 11:08
Temat: RE: Pytanie dot. przywrócenia bezpośredniego połączenia kolejowego z Warszawy do Budapesztu na Węgrzech przez Lublin, Stalową Wolę, Przeworsk, Przemyśl
Do: Adam Fularz

Szanowny Panie,

 

w poniższej sprawie prosimy o kontakt z Ministerstwem Infrastruktury.

 

Z poważaniem

Centrum Informacyjne Rządu

 

From: Adam Fularz
Sent: Monday, August 06, 2018 10:02 AM
To: dziennikarze
Subject: Fwd: Pytanie dot. przywrócenia bezpośredniego połączenia kolejowego z Warszawy do Budapesztu na Węgrzech przez Lublin, Stalową Wolę, Przeworsk, Przemyśl

 

proszę o odp.


Data: 17 października
Temat: Pytanie dot. przywrócenia bezpośredniego połączenia kolejowego z Warszawy do Budapesztu na Węgrzech przez Lublin, Stalową Wolę, Przeworsk, Przemyśl
Do: dziennikarze <dziennikarze@kprm.gov.pl>

Co rząd Rzeczpospolitej Polskiej sądzi na temat przywrócenia bezpośredniego połączenia kolejowego z Warszawy do Budapesztu na Węgrzech przez Lublin, Stalową Wolę, Przeworsk, Przemyśl, Mahlowice,  Niżankowice – Chyrów – Krościenko – Sanok- Łupków do Budapesztu? 

Linia jest przerwana na odcinku ok. 7 tysięcy metrów toru gdzie istnieją podkłady ale brakuje szyn. Miejsce gdzie brak jest szyn na podkładach znajduje się po stronie ukraińskiej. 

 

Pozdrawiam,

-- 

 

Z prasy:
Autor
Kasper Fischer

Jak poinformował niedawno ukraiński portal zaxid.net, rozważane jest przywrócenie ruchu na nieczynnym przejściu granicznym Malhowice – Niżankowice. To element wykorzystywanego do początku lat 90. zeszłego stulecia ciągu Przemyśl – Malhowice – Niżankowice – Chyrów – Krościenko – Sanok, po którym prowadzony był ruch tranzytowy. Na radzieckim, a później ukraińskim odcinku trasy tor normalny biegł w splocie z szerokim, dzięki czemu przejazd polskich pociągów odbywał się bez konieczności zmiany rozstawu wózków. 

UZ: Niezbędny remont pochłonie 33,5 mln zł

– Na razie trwa opracowywanie projektu [otwarcia przejścia]. Planuje się, że nowy punkt kontroli granicznej Niżankowice – Malhowice zacznie działać pod koniec 2018 r. – czytamy na łamach portalu. Choć strona polska nie podaje konkretnych terminów ewentualnego otwarcia trasy, jej remont omawiany był na wyjazdowym posiedzeniu sejmowej Komisji Infrastrutury w Krasiczynie.

– Obecnie infrastruktura [na tym ciągu] nie spełnia wymagań bezpieczeństwa, lecz Kolej Lwowska jest gotowa do restauracji torów i wszystkich niezbędnych obiektów infrastruktury do wznowienia połączenia Krościenko – Niżankowice – Przemyśl – wskazywał obecny na posiedzeniu Iwan Hrunyk. p.o. naczelnik Kolei Lwowskiej (jednostka Kolei Ukraińskich – Ukrzaliznycia, UZ). – Jeśli chodzi o koszty niezbędne dla wznowienia całego odcinka Krościenko – Niżankowice, potrzebujemy 210 mln hrywien (...)
Wg tekstu K.Fischera w Rynku Kolejowym- fragment

 



--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 04:32. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Odpowiedź na pytanie dot. przywrócenia bezpośredniego połączenia kolejowego z Warszawy do Budapesztu na Węgrzech przez Lublin, Stalową Wolę, Przeworsk, Przemyśl

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery