dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja dot. pociągów tranzytowych

do Sz. Pana 
Ministra Infrastruktury,
Drogi Panie,
Wnoszę o wprowadzenie oferty połączeń tranzytowych pasażerskich- umozliwiających pokonanie całego kraju koleją- bez zbędnych presiadek- dla cudzoziemców podróżujących tranzytem przez Polskę. Obecnie podróże wymagają nierzadko absurdalnej ilości przesiadek.

Wnoszę petycję o ułatwienia dla cudzoziemców podróżujących koleją przez Polskę. Czy nie mają Państwo wrażenia że polska kolej jest zaporą dla cudzoziemców chcących tranzytem przejechać przez Polskę? Brakuje znanych z innych krajów połączeń przekraczających cały kraj, od granicy do granicy. Szczególną bolączką jest przekroczenie granicy koleją. Nie było tak przed II wojną światową. W wielu krajach normą są pociągi pozwalające szybko przejechać przez dany kraj tranzytowy. Polska kolej skazuje cudzoziemców w ruchu tranzytowym na serię trudnych przesiadek.

Podróżowałem koleją po wielu krajach i przejazd koleją przez Polskę dla cudzoziemca jest trudny, i wymaga nierzadko wielu przesiadek. Dodatkowo polska kolej jest droga, i od wielu cudzoziemców słyszałem że po Polsce taniej jest podróżować transportem drogowym.

Dlaczego PKP Intercity nie obsługuje pociągów dalekobieżnych lub przynajmniej grup wagonów na trasach międzynarodowych przecinających całą Polskę? 

W tej petycji wnoszę o uruchomienie takich tras jak:

Brest na Białorusi- Warszawa- Poznań- Berlin.

(Szeginie na Ukr.linią normalnotorową)- Medyka - Rzeszów - Kraków- Częstochowa Str.- Poznań- Berlin

Grodno na Białorusi- Białystok- Warszawa- Poznań- Berlin

Grodno na Białorusi- Białystok- Warszawa- Katowice- Bohumin

Brest na Białorusi- Warszawa- Częstochowa Str.- Wrocław- Goerlitz

(Szeginie na Ukr.linią normalnotorową)- Medyka - Rzeszów - Kraków- Częstochowa Str.- Wrocław- Goerlitz

(Kaliningrad linią normalnotorową)- Malbork- Tczew (ominięcie łącznicą)- Bydgoszcz- Poznań - Berlin

(Kaliningrad linią normalnotorową)- Malbork- Tczew (ominięcie łącznicą)- Bydgoszcz- Katowice- Bohumin

(Kaliningrad linią normalnotorową)- Malbork- Warszawa- Kraków- Rzeszów- Medyka - (Szeginie na Ukr.)

(Kowel linią normalnotorową lub Jahodin)- Dorohusk- Lublin- Warszawa- Poznań- Berlin

(Kowel linią normalnotorową lub Jahodin)- Dorohusk- Lublin- Radom- CMK- Katowice- Bohumin

Kowno (Kaunas)- Suwałki- Białystok- Warszawa- Katowice- Bohumin

Kowno (Kaunas)- Suwałki- Białystok- Warszawa- Poznań- Berlin

Kowno (Kaunas)- Suwałki- Białystok- Warszawa- CMK- Częstochowa Str.- Wrocław- Goerlitz

Czy są możliwe jakieś zmiany w polityce układania tras pociągów przez PKP Intercity? Dlaczego skazuje się cudzoziemców na liczne przesiadki? Dlaczego bezpośrednie połączenia przez Polskę od granicy do granicy obsługują tylko koleje RŻD?

Odpowiedź MIB:

Szanowny Panie Redaktorze,

 

zgodnie z przepisami ustawy z 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym minister właściwy ds. transportu jako organizator publicznego transportu zbiorowego zapewnia funkcjonowanie przewozów międzywojewódzkich i międzynarodowych w ramach dostępnych na ten cel środków budżetu państwa.  Dofinansowywanie przez ministra przewozów międzynarodowych nie jest obligatoryjne (art. 55 ust. 2 ww. ustawy). Dotowanie pociągów międzynarodowych, w tym tranzytowych,  jest w dużej mierze uzależnione od wielkości limitów przewidzianych na ten cel w ustawie budżetowej.  

Priorytetem dla MIB  jest zapewnienie funkcjonowania i finansowania przewozów międzywojewódzkich.  W najbliższym rozkładzie jazdy pociągów 2017/2018  nie zaplanowano pociągów tranzytowych na zamówienie ministra właściwego ds. transportu.

PKP Intercity S.A.  może realizować  tranzytowe  międzynarodowe połączenia kolejowe na zasadach komercyjnych, czyli na własne ryzyko handlowe biorąc  pod uwagę przede wszystkim:

·         popyt na usługi przewozowe,

·         uzasadnienie ekonomiczne uruchomienia tranzytowego pociągu międzynarodowego,

·         uzgodnienia pomiędzy polskim i sąsiadującymi  przewoźnikami w zakresie kursowania nowych pociągów  i partycypowania w kosztach ich uruchomienia,

·         parametry technicznych  linii kolejowych  i ewentualne prace modernizacyjne (np. na linii kolejowej nr 3),

·         dostępność taboru kolejowego.


 

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.





--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 02:12. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja dot. pociągów tranzytowych

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery