dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja o zaniechanie finansowania likwidacji linii kolei transgranicznej Goerlitz- Horka- Sanice- Żagań- Nowa Sól- Wolsztyn- Poznań

PETYCJA DO ZARZĄDU WOJ. LUBUSKIEGO,

O zaniechanie finansowania linii kolei transgraqnicznej Horka- Pozznań na odcinku Żagań- Nowa Sól- Konotop- Kolsko- Wolsztyn

Ostatnio w sieci społecznościowej różne osoby przekonują że sarząd województwa lubuskiego podjął decyzję o finansowaniu likwidacji jedynej kolei międzynarodowej między woj. lubuskim i wielkopolskim a landem Saksonia. Likwidacja dotknęła już perony pasażerskie na odcinku Przewóz- Jankowa Żagańska, teraz pora przyszła na demontaż torowiska. Obecna decyzja UMWL dotyczy finansowania likwidacji fragmentu linii Goerlitz- Horka- Sanice- Żagań- Nowa Sól- Wolsztyn- Poznań ktora ma zostac zlikwidowana na odcinku Żagań- Kożuchów- Nowa Sól- Wolsztyn a prace finansuje urząd UMWL kierowany przez p. E. Polak. 


Wnosze do zarządu województwa lubuskiego o zaniechanie likwidacji linii i o anulowanie decyzji o finansowaniu rozbiórki torowiska tej linii kolei międzynarodowej. Ścieżka rowerowa może powstać wzdłuż torowiska kolei- jak w gminie Rewal, a nie zamiast torowiska. 


Zaobserwowano np. wycięcie części drzew na szlaku tej linii. Część osób sądzi że to oznacza że prace rozbiórkowe już się rozpoczęły. Zapytaliśmy więc zarządcę tej linii o decyzję w sprawie rozbórki jedynej linii kolei łączącej województwa lubuskie i wielkopolskie z niemieckim landem Saksonia. Jak podaje powiat Nowa Sól, PKP PLK poinformowało wszystkie samorządy o zamiarze likwidacji tej międzynarodowej linii kolejowej. Wcześniej usunięto perony pasażerskie, rzekomo z racji tego że były one od 30 lat nieużywane, na odcinku linii z Jankowej Żag. do Przewozu na granicy Saksonii. Perony pasażerskie miały być "wyeksploatowane" co wydaje się być niezgodne z faktami- takie perony można było naprawić zamiast likwidować.


Odpowiedzi PKP PLK:


(...) Została rozpoczęta procedura uzyskania zgód na likwidację linii Żagań – Kożuchów – Nowa Sól – Wolsztyn w granicach Starostwa Nowa Sól. Procedowanie rozpoczęło się na wniosek Starostwa, które zamierza w śladzie nieczynnej linii wybudować ścieżkę rowerową.

 

(...)

 

Zbigniew Wolny

Zespół Prasowy

Wydział Komunikacji i Promocji w Regionach

Biuro Komunikacji i Promocji

Centrala

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.


-- 
Odpowiedź Powiatu Nowosolskiego

 Nawiązując do sprawy budowy ścieżek rowerowych na terenie powiatu nowosolskiego, bardzo proszę o zamieszczenie informacji, że pomysł budowy drogi rowerowej po likwidacji linii kolejowej nr 371 (Wolsztyn-Żagań) w granicach powiatu wyszedł od Starostwa Powiatowego oraz Gmin, przez teren których linia ta przebiega. W mojej poprzedniej informacji, którą do Pana wysłałam chodziło o przekazanie faktu, że PKP PLK zgodnie z obowiązującymi przepisami poinformowało wszystkie samorządy o zamiarze likwidacji tej linii kolejowej. PKP PLK nie było pomysłodawcą budowy drogi rowerowej. (...)

Dagmara Ostrowska
Rzecznik Prasowy
Powiat Nowosolski
ul. Moniuszki 3B
67-100 Nowa Sól

Likwidacja peronów: pytania redakcji

Czy to prawda że w ramach remontu torowiska ma dojść lub doszło do likwidacji peronu/ peronów na stacji w Przewozie i na wszystkich stacjach pośrednich co uniemożliwi przywrócenie kolei pasażerskiej na remontowanym torowisku? 

Dlaczego PKP PLK likwidują perony pasażerskie które istniały i zachowały się w stanie dobrym? Jaki jest tego cel? Jeszcze bardziej obniżyć rentowność tych odcinków sieci kolejowej? Innego celu niestety- jako ekonomista- nie zauważam.

ODPOWIEDŹ:

Panie Redaktorze

Prace na odcinku  Jankowa Żagańska – Przewóz prowadzone są w celu zapewnienia ruchu towarowego. Obecne zadanie nie obejmuje robót z zakresu obsługi pasażerskiej. W ramach prac, na podstawie wcześniejszych ocen,  usuwane są elementy wyeksploatowanej,  niewykorzystywanej od 30. lat  infrastruktury.

 

(...)

 

Bohdan Ząbek

Zespół prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.



--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 02:08. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja o zaniechanie finansowania likwidacji linii kolei transgranicznej Goerlitz- Horka- Sanice- Żagań- Nowa Sól- Wolsztyn- Poznań

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery