dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja do władz gminy Komańcza w sprawie zdewastowanej linii kolei z Rzepedzi do Smolnika

Do:
Szanowny Pan Wójt gminy Komańcza

Szanowny Panie Wójcie. Na stacji Rzepedź Wąskotorowa od linii do Komańczy odchodzi w bok- zdewastowana już linia do stacji Smolnik. Idzie ona doliną rzeki Osławy. Jest to linia niezwykle widokowa, malowanicza, jak też i sama przepiękna dolina rzeki Osławy. Linia ta jest moim daniem jedną  największych atrakcji Bieszczad i w moim odczuciu jest to największa- choć zdewadtowana- atrakcja turystyczna Pana gminy. Także w sąsiedniej gminie Cisna największą ich atrakcją jest kolejka wąskotorowa. Na terenie Pana gminy- przebieg tej linii jest jeszcze ciekawszy.




Dziwię się decyzji Pana gminy o porzuceniu tej linii kolei na pastwę roślinności i złomiarzy. Wzywam w nieniejszej petycji do zmiany tej decyzji.

Domagam się by gmina zorganizowała remont tej linii, aby wystąpiła do wszystkich polskich organiacji miłośników kolei, cyli do kilkudziesięciu organiacji z prośbą o fizyczne zaangażowanie się w remont i podjęcie prac fizycznych - czyli naprawy toru i podtorza. Proszę o zwrócenie się o pomoc do tych organizacji.

Wzywam, aby na odcinku Rzepedź Wąskotorowy- Smolnik zorganizowano najpierw kolej drezynową. Takie koleje istnieją w Bieszczadach- np. w gminie Olszanica- i są one ogromną atrakcją turystyczną tych okolic. Aby kolej ta działała, wystarczy oczyścić torowisko, uzupełnić ubytki toru/ podtorza, zorganizować drezyny i ich obsługę. Gmina może wykonać te prace organizując prace interwencyjne publiczne dla osób bezrobotnych.

Linia biegnie na odcinku:
 
 
  Prełuki   (R)
 
 
  Duszatyn   (R)
 
 
  Mików Most   (R)
 
 
  Mików   (R)
 
 
  Smolnik Wieś   (R)
 
 

Historia linii:

dataodcinekzdarzenieuwagi
 1922Rzepedź Wąskotorowa - Smolnik WieśOtwarcie linii
ruch towarowy; torów: jeden; prześwit: 750 mm;
Otwarcie linii łączącej Rzepedź i znajdującą się tam stację kolei normalnotorowej z tartakami w Mikowie
 1959Smolnik Wieś - Wola MichowaOtwarcie linii
ruch towarowy; torów: jeden; prześwit: 750 mm;
Połączenie istniejącej linii z Zakładami Przemysłu Drzewnego, jakie powstały w Rzepedzi. Od tego czasu linia przebiega w takim kształcie, jaki znamy obecnie. Wcześniej biegła między Wolą Michową, a Łupkowem bardziej na południe omijając Smolnik. Można jeszcze przejść po nasypie, przejść po jednym dobrym moście i zobaczyć filary drugiego nad Osławicą.
 1993-06Rzepedź Wąskotorowa - MajdanZamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
Decyzja o zawieszeniu przewozów pasażerskich na tym odcinku.
 1994-12-01Rzepedź Wąskotorowa - WetlinaZamknięcie dla ruchu
ruch towarowy, pasażerski;
Decyzja o całkowitym zaprzestaniu eksploatacji kolejki
-- 
wg bazakolejowa.pl

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 23:09. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja do władz gminy Komańcza w sprawie zdewastowanej linii kolei z Rzepedzi do Smolnika

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery