dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Radny Mateusz Walasek odpowiada na pytania o tramwaj aglomeracji łódzkiej

Mateusz Walasek w środę, 29 sierpnia 2018 odpowiadał na pytania o w większości nieczynny obecnie tramwaj aglomeracji łódzkiej
Opr: Adam Fularz


Szanowny Panie,
 
Żadnej linii de facto nie zlikwidowano. Co więcej na linii do Lutomierska aktualnie tramwaje kursują , aczkolwiek stan techniczny za Konstantynowem jest kiepski [do Konstantynowa dobry] i zdarzały się okresowe zawieszenia, ale gmina drobne remonty finansuje, choć generalnie za Konstantynowem jest problem ze stanem linii, ale nie jak dramatyczny jak do Ozorkowa. Istotnie zawieszono kursowanie tramwajów na liniach do Pabianic i Zgierza/Ozorkowa ze względu na stan techniczny linii. Na linii do Ozorkowa nastąpił częściowy demontaż sieci trakcyjnej, częściowo na skutek kradzieży częściowo planowo przez właściciela. Pozostałe linie  pomijając zużycie są gotowe do wykorzystania.  Pabianice mają przyznane pieniądze z środków europejskich na remont, był już przetarg tyle, że były tam problemy ze wyłonieniem wykonawcy [typowe ostatnio wszędzie oferty powyżej kosztorysu] ale nie ma raczej wątpliwości, że za jakiś czas tam wróci. Także wobec znalezienia przez nich środków cała propozycja [to nie było wezwanie tylko pomysł do rozważenia] z pasem dla autobusów jest bezpodstawna. Propozycja ta dotyczyła tylko ich. Zgierz raczej też jest na dobrej drodze bo tam się starają o środki, jesienią ma być decyzja o dofinasowaniu z RPO. Wydaje się, że w perspektywie ok. dwu lat potrzebnych na postępowanie i remont tramwaje wrócą i tam. Zgierz jest również zainteresowany opcjonalnie remontem fragmentu linii ozorkowskiej w ich granicach.  Największy problem jest na linii ozorkowskiej, bo tam po drodze do Ozorkowa są jeszcze dwie gminy  umiarkowanie tramwajem zainteresowane. Wniosku do RPO nie są w stanie złożyć, rząd nic konkretnego nie robi i tam sprawa grzęźnie. Jak sądzę komunikacja do Zgierza i Pabianic wróci a do Lutomierska będzie utrzymywana. Największy problem jest z Ozorkowem i tu nie wiem, sami tam muszą ustalić czego chcą, choć jest oczywiste , ze bez pomocy z zewnątrz sobie nie poradzą. Wiadomo, że Łódź mając własne linie tramwajowe do remontu im za te linie nie zapłaci. Na całej sprawie zaciążyło  zablokowanie przez obecny rząd ustawy metropolitalnej, bo to właśnie z środków, które metropolia łódzka dostałaby  dodatkowo można by  sfinansować remonty tych linii. Nie bez znaczenia w problemach tramwajów  podmiejskich  [poza linia lutomierską]  jest też poprawiająca się oferta kolei, która jest co ciekawe dobrze położona względem osiedli mieszkaniowych. 

Pozdrawiam
Mateusz Walasek

Oryginalne pytania

From: Adam Fularz
Sent: Wednesday, August 29, 2018 5:30 PM
To: mateusz walasek
Subject: Pytania tramwaj aglomeracji łódzkiej
 


Do Pana Mateusza


Czy wie Pan co się dzieje w sprawie systemu łódzkiego tramwaju aglomeracyjnego i zlikwidowano linie tramwaju do Ozorkowa, Zgierza, Lutomierska? Czy linię do m. Pabianice też zlikwidowano? Co Pan o tym sądzi? Czy jest sens zrobić to do czego wzywala p.prezydent miasta- czyli dodatkowe pasy ruchu drogowego? Np. Także dla autobusów?
Pozdrawiam

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.




<https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.





--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 10:09. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Radny Mateusz Walasek odpowiada na pytania o tramwaj aglomeracji łódzkiej

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery