dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja o koleje skarbu państwa w Bieszczadach

_________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.


P E T Y C J A

do Ministra Infrastruktury

Z uwagi na otrzymanie wymijających, nic nie wnoszących odpowiedzi od rzecznika MI, zwracam się ze sprawą w formie petycji wnosząc o jej załatwienie w sposób skuteczny. Kontakt z p. rzecznikiem niestety nic nie wniół w tej sprawie. 

Lokalne samorządy, nawet jakby chciały, nie mogą inwestować w majątek Skarbu Państwa. Tory leżą w 80 % odłogiem, prędkości to ok. 15 km na godzinę a pociągi kursują rzadko, i tylko na ułamku całej sieci.

Wnoszę petycję aby MI przygotował plany rządowe związane z kolejami skarbu państwa w Bieszczadach. Transport zbiorowy tam obumarł.  Czy MI ustabilizuje stan prawny linii kolei lub da rządowe dofinansowanie na remont torowisk:
Nowy Lupkow- Cisna- Wetlina
Rzepedz Wąsk.- Smolnik trójkąt (linia łączy się z linią do Wetliny)
Majdan- leśny zwierzyniec /mini zoo (odtworzenie linii do Roztok Grn. na odcinku tylko do minizoo)

Ponownie wnoszę że lokalne samorządy terytorialne nie mogą naprawić torów kolejowych które są własnością skarbu państwa.  Co MI proponuje? Czy z uwagi na ubóstwo regionu rząd da środki na realizację zadania publicznego czyli modernizacji linii kolejowych w serce Bieszczad? Wnoszę o to.

Domagam się efektywnego załatwienia petycji, nie w stylu poprzedniej odpowiedzi która nic nie wniosła i którą załączam. Powinni Państwo jako ministerstwo tworzyć jakąkolwiek wartość dodaną. Tymczasem odpowiedzi takie jak poniższa- niestety nic nie wnoszą.
Pozdrawiam

---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: media <media na serwerze mi.gov.pl>
Data: 23 sierpnia 2018 11:38
Temat: RE: pytania o koleje skarbu państwa
Do: Adam Fularz 


Szanowny Panie Redaktorze,

 

wymienione przez Pana odcinki obejmują linie wąskotorowe o prześwicie 750 mm, które są własnością Skarbu Państwa – Lasów Państwowych (od 1953 r.), a ich operatorem jest Fundacja Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej (od 1996 r.), która wykorzystuje nieodpłatnie majątek Lasów Państwowych, a także prowadzi sezonowy ruch turystyczny kolejkami wąskotorowymi.
Podejmowane są liczne działania mające na celu poprawę skomunikowania Bieszczad z innymi regionami kraju. Inwestycje realizowane są w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, ze środków budżetu państwa oraz w ramach RPO woj. podkarpackiego. Od marca 2018 r. poprawiła się oferta przewozowa dla województwa podkarpackiego dzięki uruchomieniu przez PKP Intercity nowego połączenia Jasło - Zagórz w ramach pociągów TLK „Małopolska" i IC „Karpaty", które kursują do Gdyni Gł. przez Kraków i Warszawę.

 

Z poważaniem

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury

(...)

 

From: Adam Fularz
Sent: Tuesday, August 07, 2018 12:47 PM
To: media 
Subject: pytania o koleje skarbu państwa

 

Co MI planuje z kolejami skarbu państwa w Bieszczadach? Transport zbiorowy tam obumarl.  Czy MI da rządowe dofinansowanie na remont torowisk:
Nowy Lupkow- Cisna- Wetlina
Rzepedz Wąsk.- Smolnik trójkąt (linia łączy się z linią do Wetliny)
Majdan- leśny zwierzyniec /mini zoo (odtworzenie linii do Roztok Grn. na odcinku tylko do minizoo)

Co MI sądzi o tym ze lokalne samorządy terytorialne nie mogą naprawić torów kolejowych które są własnością skarbu państwa.  Co MI proponuje? Czy z uwagi na ubóstwo regionu rząd da środki na realizację zadania publicznego czyli modernizacji linii kolejowych w serce Bieszczad?
Pozdrawiam

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

 

 

 

 

 

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623

F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl

Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764


AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 


Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

 

 

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

 







Posted by Telewizja Opera on 04:27. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja o koleje skarbu państwa w Bieszczadach

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery