Co z koleją do portu lotniczego w Sadkowie?
Pytaliśmy, jaki jest stan peronu kolejowego przy lotnisku Radom- Sadków? Jest on opisany w tym artykule poniżej. Peron miał powstać w 2007 roku. Prosiłem o jakiś krótki opis, co z tej inwestycji pozostało do chwili obecnej, jak się okazuje, niewiele- jakieś nasypy etc.
Odpowiedź
___
Witam, miasto na razie nie ma w planach uruchomienia połączenia kolejowego do portu lotniczego.
Pzdr,
Katarzyna Piechota –Kaim
Witam, miasto nie jest właścicielem bocznicy kolejowej przy lotnisku Radom – Sadków, w związku z czym nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć Panu na pytanie.
2007-08-09 Radomir Jasiński
Pewne już jest, że na tegoroczne, jubileuszowe Międzynarodowe Pokazy Lotnicze Air
Show 2007 w Radomiu dojechac będzie można specjalnymi bezpłatnymi pociągami.
Pociągi odjeżdżac będą z dworca kolejowego w Radomiu bezpośrednio na lotnisko
Sadków. Na lotnisku na potrzeby pokazów zbudowana będzie specjalna stacja z
peronem pasażerskim. Bliższe informacje dostępne są na stronie www.lotnisko-
radom.it.pl.
wg http://www.wojewodztwo.radom.
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
Wolfchen napisał/a: Trochę podła jakość, bo nie rozczytałem objaśnień, ale już teraz widać, ze ze stacji kolejowej zrezygnowali - brak rezerw na tor i stację (bo stacja w miejscu tymczasowego peronu Air Show nie wchodzi w grę ze względu na osiedle mieszkalne).
Stacji/przystanku kolejowego (na potrzeby portu lotniczego) w tym miejscu, nikt nawet nie brał pod uwagę. Brak ekonomicznego uzasadnienia.
Anonymous - Czw Gru 17, 2009 11:21 pm
Miro napisał/a: |
Stacji/przystanku kolejowego (na potrzeby portu lotniczego) w tym miejscu, nikt nawet nie brał pod uwagę. Brak ekonomicznego uzasadnienia. |
??
Miro - Czw Gru 17, 2009 11:29 pm
Upsss. No to mnie trafiłeś
Ale peronu i tak nie będzie.
Anonymous - Pią Gru 18, 2009 1:38 am
Miro napisał/a: |
Upsss. No to mnie trafiłeś Ale peronu i tak nie będzie. |
W pierwszym etapie z pewnoscia nie, nie zmienia to faktu, ze ani nikt nie badal oplacalnosci, ani nikt jej nie negowal. Sam przystanek osobowy jest jak najbardziej w sferze zainteresowania spolki. Jak Ty te rzeczy z placow tak na biegu wysysasz?
Wolfchen - Pią Gru 18, 2009 2:36 pm
Ale moim zdaniem powinni chociaż rezerwę terenu zabezpieczyć - to nie jest jakiś wielki problem. Na początek, to potrzeba około 1600 metrów toru, dwie zwrotnice, dwa kozły oporowe, a do tego peron. Niewiele, więc mogliby pomyśleć o tym w II etapie, a wtedy na lotnisko szynobusik z dworca PKP (trakcja spalinowa na początek). Oczywiście porzuciłbym wszelkie projekty budowy łącznicy dla relacji Warszawa - PL Radom, ponieważ byłoby to szkodliwe dla Radomia, no i niezbyt opłacalne ekonomicznie.
Miro - Pią Gru 18, 2009 4:33 pm
redoxygene napisał/a: |
W pierwszym etapie z pewnoscia nie, nie zmienia to faktu, ze ani nikt nie badal oplacalnosci, ani nikt jej nie negowal. Sam przystanek osobowy jest jak najbardziej w sferze zainteresowania spolki. Jak Ty te rzeczy z placow tak na biegu wysysasz? |
A czy miałeś w ręku taki dokument jak Masterplan? Czy chociaż obejrzałeś jego prezentację? Tam nie ma wzmianki o przystanku kolejowym. Więc nie mów nic o wysysaniu z palca.
Najlepiej by było gdybyś uzasadnił potrzebę takiej inwestycji.
Anonymous - Pią Gru 18, 2009 6:46 pm
Miro napisał/a: |
A czy miałeś w ręku taki dokument jak Masterplan? Czy chociaż obejrzałeś jego prezentację? Tam nie ma wzmianki o przystanku kolejowym. Więc nie mów nic o wysysaniu z palca. Najlepiej by było gdybyś uzasadnił potrzebę takiej inwestycji. |
Skoro sam wiesz, ze nie ma wzmianki, to powinienes takze wiedziec, ze to dlatego, ze go nie uwzgledniono w ogole w masterplanie. Nie analizowano w ogole przystanku w opracowaniu lotniskowym. Przede wszystkim dlatego, ze kwestia tego przystanku to kwestia miasta. Od dawna ten przystanek byl uwzgledniany w obsludze lotniska - a skad wiem?
Miro - Pią Gru 18, 2009 7:29 pm
redoxygene napisał/a: |
Skoro sam wiesz, ze nie ma wzmianki, to powinienes takze wiedziec, ze to dlatego, ze go nie uwzgledniono w ogole w masterplanie. Nie analizowano w ogole przystanku w opracowaniu lotniskowym. |
Masterplan nie jest tylko opracowaniem dotyczącym ruchu lotniczego i infrastruktury lotniskowej. Zawiera również prognozę rozwoju rejonu przylotniskowego, wstępne założenia układu komunikacyjnego, itd. i itp.
redoxygene napisał/a: |
Przede wszystkim dlatego, ze kwestia tego przystanku to kwestia miasta. |
A Port Lotniczy to czyja kwestia?
Zastanawiam się tylko jak ci biedni pasażerowie mieliby pokonać 700-800m z bagażami pomiędzy stacją PKP a portem lotniczym?
Nawiasem mówiąc, służbowo, również wiem co nieco.
Anonymous - Pią Gru 18, 2009 7:39 pm
Miro napisał/a: |
Masterplan nie jest tylko opracowaniem dotyczącym ruchu lotniczego i infrastruktury lotniskowej. Zawiera również prognozę rozwoju rejonu przylotniskowego, wstępne założenia układu komunikacyjnego, itd. i itp. |
A gdzie widziales w nim czesc dotyczaca przystanku kolejowego i analizy jego wykorzystania?
Miro napisał/a: |
A Port Lotniczy to czyja kwestia? |
Ekh...
Miro napisał/a: |
Zastanawiam się tylko jak ci biedni pasażerowie mieliby pokonać 700-800m z bagażami pomiędzy stacją PKP a portem lotniczym? Nawiasem mówiąc, służbowo, również wiem co nieco. |
Patrz wczesniejsze posty
Miro - Pią Gru 18, 2009 8:11 pm
redoxygene napisał/a: |
A gdzie widziales w nim czesc dotyczaca przystanku kolejowego i analizy jego wykorzystania? |
Gdyby przystanek kolejowy miał jakiekolwiek znaczenie, napewno była by przynajmniej wzmianka o nim. A tak, bocznica kolejowa służy i będzie służyć do transportu paliwa lotniczego.

