dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Nowy numer dwumiesięcznika "Z Biegiem Szyn"

Nowy numer dwumiesięcznika "Z Biegiem Szyn" jest już dostępny na stronie http://www.zbs.net.pl oraz pod bezpośrednim linkiem: http://www.zbs.net.pl/zbs75.pdf

W nowym numerze piszemy m.in.:

PENDOLINO ŚPIESZY SIĘ POWOLI
3 godziny 42 minuty. W tyle dojedziemy z Warszawy do Wrocławia − i nieważne, czy wsiądziemy do Pendolino, czy do standardowego pociągu prowadzonego lokomotywą EP09 wyprodukowaną w latach 80. A są trasy, na których klasyczne składy jadą szybciej niż Pendolino.

NASZE NAJDROŻSZE KOLEJE MAZOWIECKIE
Mieszkańcy województwa mazowieckiego za podróże koleją płacą najdrożej w Polsce. Za podróż Kolejami Mazowieckimi na liczącej 59 km trasie Mrozy -– Warszawa ŒŚródmieście trzeba zapłacić 15,30 zł. Dla porównania, pokonanie również 59-kilometrowej trasy z Grudziądza do Torunia Miasto pociągiem spółki Arriva kosztuje 8,90 zł.

POCIĄG DO MNIEJSZYCH MIAST
Od grudnia 2014 r. można bez przesiadki dojechać z zachodniopomorskich Dolic do Warszawy, z Janikowa na Kujawach do Wrocławia czy z mazurskich Starych Jabłonek do Poznania. Pociągi InterRegio dostają dodatkowe postoje, by w mniejszych miastach, a nawet wsiach – zapomnianych dotychczas przez kolej dalekobieżną – zdobyć nowych pasażerów.

MODERNIZACJA PO POLSKU
Od lat charakterystyczną cechą modernizacji realizowanych na polskiej sieci kolejowej jest degradowanie stacji do przystanków osobowych lub posterunków odgałęźnych. Skutkuje to ograniczeniem liczby punktów umożliwiających wyprzedzanie pociągów wolniejszych przez pociągi szybsze. W efekcie na świeżo zmodernizowanej linii Warszawa - Gdańsk postoje pociągów osobowych w celu wyprzedzenia przez szybsze pociągi trwają nawet trzy razy dłużej niż na przykład na zmodernizowanych liniach w Czechach.

Posted by Adam Phoo on 09:06. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Nowy numer dwumiesięcznika "Z Biegiem Szyn"

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery