dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Pytanie o peron kolejowy w Szczekocinach

Do U M i G

-- Szanowni Państwo, Jak wygląda obecnie sprawa reaktywowania przystanku kolejowego w Szczekocinach? Czy gmina może zgłosić to zadanie do rządowego programu Kolej Plus?

Dlaczego PKP PLK zniszczyły istniejący ongiś peron?  Wg opisów prasowych, peron zlikwidowały PKP PLK. Czy UMiG nie wystąpi do MI o odbudowę przystanku kolei? Pytanie- czy gmina nie zgłaszała do PKP PLK zapotrzebowania na przystanek kolejowy w Szczekocinach?

MI pisało w odpowiedzi:

Likwidacja stacji Szczekociny wraz z istniejącym peronem wyspowym została przeprowadzona w 2011 roku ze względu na konieczność dokonania korekty przełożenia torów (łuki wyrównawcze), w celu zapewnienia prędkości 150 km/h. Peron wyspowy był w złym stanie technicznym i nie był użytkowany od roku 2003 z powodu rezygnacji przewoźników z zatrzymywania się pociągów na przystanku osobowym Szczekociny. Ze względu na liczne kradzieże i dewastacje peron nie nadawał się do obsługi podróżnych. Likwidacja objęła zatem perony, które nie były wykorzystywane w ruchu pasażerskim. Jednocześnie na etapie opracowania założeń modernizacyjnych dla linii 64 na odcinku Kozłów – Starzyny w roku 2010 nie wpłynęły do PKP PLK S.A. żadne wystąpienia od władz samorządowych, ani przewoźników dotyczące planowanego, ponownego uruchomienia przystanku osobowego Szczekociny.

-- 

 

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy


z prasy

Szczekociny to obecnie nieczynna stacja, niewielka przelotowa stacja, położona pomiędzy Kozłowem a Starzynami. W okresie swojej działalności posiadała kilka torów głównych, a także bocznicę służącą służbie drogowej. Dla obsługi podróżnych służył istniejący do dziś dwukrawędziowy peron wyspowy. W pewnym okresie czasu na stacji tej zatrzymywał się także m.in pociąg pospieszny "Reymont" z Łodzi do Krakowa. Po likwidacji stacji, ponoć spowodowanej zniszczeniem nastawni (pożar przekaźnikowni), zlikwidowano sieć trakcyjną na torach dodatkowych (pozostawiono ją jedynie na przejściach zwrotnicowych i w torach głównych zasadniczych) oraz usunięto istniejącą sygnalizację. Stacja posiada obecnie status ładowni, jednakże nie jest wykorzystywana w celach ładunkowych. Po likwidacji stacji utworzony został szlak Kozłow - Starzyny o długości prawie 30 kilometrów, posiadający jednak posterunek odstępowy wWęgrzynowie, dzielący go praktycznie na dwa równe odstępy.

W ramach prac modernizacyjnych, prowadzonych na linii 64 w 2011 roku stacja została całkowicie zlikwidowana - włącznie z istniejącym peronem wyspowym. Naprawę główną przeszły oba tory szlakowe, pozostało jedynie kilka budynków (m.in. dawna nastawnia oraz podstacja trakcyjna). W 2012 roku wykonano korektę toru, likwidując istniejące dotychczas w torze nr 2 łuki odwrotne.


wg Semaforek

Przystanek Szczekociny: Wraca temat reaktywowania przystanku kolejowego

  • 2013-08-04 13:35:36

Przystanek Szczekociny: Wraca temat reaktywowania przystanku kolejowego w miejscowości. Pojawili się tam przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych, a burmistrz zadeklarował, że gmina może pokryć koszty związane między innymi z drogami dojazdowymi i parkingami. Co teraz?


Przystanek Szczekociny: Liczą na budowę peronu. Czy nastąpił przełom?

  • 2013-05-19 15:53:49

Czy nastąpił przełom w sprawie odbudowania peronu kolejowego w Szczekocinach (słynna akcja „Przystanek Szczekociny” - dop. red.) i jest szansa na to, by pociągi znów zatrzymywały się w tej miejscowości? Zdaniem przedstawicieli gminy, wykonano ogromny krok naprzód.


Szczekociny: Peron może powstać w pobliżu wiaduktu i drogi krajowej nr 78

  • 2012-12-02 08:01:01

Walka o peron kolejowy w Szczekocinach wciąż trwa. Być może już nie tak nagłośniona i bez takiego zaangażowania młodzieży, jak kilkanaście miesięcy temu, ale małymi krokami zbliżająca się - na co liczą mieszkańcy gminy - do szczęśliwego finału.


-- 
Pytanie 1

Jak wygląda obecnie sprawa reaktywowania przystanku kolejowego w Szczekocinach?

Odpowiedź

Nie posiadamy w planie inwestycji realizacji przystanku osobowego w miejscowości Szczekociny. Plany inwestycyjne PLK określa Wieloletni Program Inwestycji Kolejowych, który nie przewiduje budowy przystanku w Szczekocinach. Nie wykluczamy możliwości budowy przystanku w Szczekocinach w przyszłości, jednak będzie to możliwe tylko w przypadku wcześniejszego ustalenia niezbędnych warunków technicznych i deklaracji przewoźnika pasażerskiego o wyznaczeniu postojów pociągów na tym przystanku.

Pytanie 2

Dlaczego PKP PLK zniszczyły istniejący ongiś peron?

Odpowiedź

Likwidacja stacji Szczekociny wraz z istniejącym peronem wyspowym została przeprowadzona ze względu na konieczność dokonania korekty przełożenia torów w planie (łuki wyrównawcze) w celu wprowadzenia prędkości V=140 km/h. Peron wyspowy był w złym stanie technicznym i nie był użytkowany od roku 2003 z powodu rezygnacji przewoźników z zatrzymywania się pociągów na przystanku osobowym Szczekociny. Ze względu na liczne kradzieże i dewastacje peron i nie nadawał się do obsługi podróżnych. Jednocześnie na etapie opracowania założeń modernizacyjnych dla linii 64 na odcinku Kozłów – Starzyny w roku 2010 nie wpłynęły do PKP PLK S.A. żadne wystąpienia od władz samorządowych ani przewoźników dotyczące planowanego ponownego uruchomienia przystanku osobowego Szczekociny.

-- z prasy

Szczekociny to obecnie nieczynna stacja, niewielka przelotowa stacja, położona pomiędzy Kozłowem a Starzynami. W okresie swojej działalności posiadała kilka torów głównych, a także bocznicę służącą służbie drogowej. Dla obsługi podróżnych służył istniejący do dziś dwukrawędziowy peron wyspowy. W pewnym okresie czasu na stacji tej zatrzymywał się także m.in pociąg pospieszny "Reymont" z Łodzi do Krakowa. Po likwidacji stacji, ponoć spowodowanej zniszczeniem nastawni (pożar przekaźnikowni), zlikwidowano sieć trakcyjną na torach dodatkowych (pozostawiono ją jedynie na przejściach zwrotnicowych i w torach głównych zasadniczych) oraz usunięto istniejącą sygnalizację. Stacja posiada obecnie status ładowni, jednakże nie jest wykorzystywana w celach ładunkowych. Po likwidacji stacji utworzony został szlak Kozłow - Starzyny o długości prawie 30 kilometrów, posiadający jednak posterunek odstępowy wWęgrzynowie, dzielący go praktycznie na dwa równe odstępy.

W ramach prac modernizacyjnych, prowadzonych na linii 64 w 2011 roku stacja została całkowicie zlikwidowana - włącznie z istniejącym peronem wyspowym. Naprawę główną przeszły oba tory szlakowe, pozostało jedynie kilka budynków (m.in. dawna nastawnia oraz podstacja trakcyjna). W 2012 roku wykonano korektę toru, likwidując istniejące dotychczas w torze nr 2 łuki odwrotne.

 

wg Semaforek

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 05:07. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Pytanie o peron kolejowy w Szczekocinach

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery