Apel w sprawie projektu Łącznica Wieliczka – Podłęże
Ponawiam apel o łącznik przydatny jak ulał na okres tras objazdowych.
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Adam Fularz <Adam.Fularz@wieczorna.pl>
Data: środa, 3 października 2018
Temat: Apel w sprawie projektu Łącznica Wieliczka – Podłęże
Do: kz.sekretariat na serw.numwm.pl, Biuro Prasowe UMWM
______________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO
30-017 Kraków, ul. Racławicka 56
Podobna linia dookólna działa w Berlinie. Ma ona bardzo wysoką frekwencję. Pociągi dookólne kursują bardzo często.
Jej wdrożenie w Krakowie jest możliwe natychmiast choć w ograniczonym zakresie z uwagi na przepustowość sieci, o co uprzejmie wnoszę. Relacje pociągów aglomeracyjnych rozbite na różne odcinki- byłyby połączone, nieobsugiwane już relacje- na powrót wznowione.
Łącznica Wieliczka – Podłęże |
Czy Koleje Małopolskie zamierzają prowadzić kursy dookólne- kolej SKM kursującą po pętli, jako kolej niemalzę dookólną, w relacji:
-Kraków Port lotniczy
- Kraków Batowice
- Kraków Lubocza
- Kraków Nowa Huta
- Kraków Nowa Huta Północ
- Podgrabie Wisła
- Węgrzyce Wielkie
-Kokotów
- tymczasowa odbudowa łącznicy w kierunku Wieliczki,
Pozdrawiam,
Linia kolejowa nr 95 – linia łącząca stacje Kraków Główny i Kraków Mydlniki ze stacją Podłęże lub z powrotem z linią w kierunku Krakowa Głównego. Wchodzi w skład kolei obwodowej w Krakowie jako tzw. duża obwodnica.Linia powstała w latach 50. XX wieku, a jej wybudowanie należy łączyć z budową Nowej Huty celem umożliwienia dojazdu pociągów dowożących m.in. węgiel ze Śląska do huty. Linia została zelektryfikowana ok. rok po wybudowaniu.Prowadzi ona od stacji Kraków Główny do stacji Kraków Batowice, gdzie łączy się z linią nr 8. Na tym odcinku linia była nieczynna przez 9 lat (od 1997 do 2006 roku) na skutek powodzi w 1997 r. Dalej obwodnica biegnie północnym skrajem Nowej Huty, gdzie do dziś znajduje się nieczynny już i zdewastowany przystanek Kraków Lubocza. Za kombinatem znajduje się największa w Krakowie stacja towarowa; jest również przystanek osobowy Kraków Nowa Huta, będący w opłakanym stanie. Oprócz pociągów towarowych docierają tu jedynie co jakiś czas składy turystyczne; ruch pasażerski zakończono w 2000 r., gdy wycofane zostały ostatnie kursy do Niepołomic tą właśnie trasą.Dalej linia skręca na południe, by niemal prostą drogą dotrzeć do Podłęża – tu jest jej koniec. W okolicach mostu na Wiśle znajduje się nieczynny przystanek Podgrabie Wisła. Dalej możliwy jest powrót w kierunku Krakowa Głównego i zamknięcie pętli.Linia nr 95 na odcinku Kraków Mydlniki – Kraków Nowa Huta od 2006 do 2012 roku była linią jednotorową. Na odcinku Mydlniki – Batowice konieczny był jej kapitalny remont. Remontu doczekał się już również most na Wiśle w Podgrabiu.wg Wikipedii
______________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
E adam.fularz@wieczorna.pl
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

